Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Jenomže, Martine, ono to BOHUŽEL není o tom, jestli buď současný +- benevolentní systém se 130 a nebo nově na pár místech 140 a celoplošná měřící šikana. Ono je to o tom, jestli šikana se 130 a nebo šikana se 140....
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
No Martine, o měření na D s osiřelými mýtnými branami radši ani nemluv... Ještě to přivoláš !
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
ono to není zaklínadloMartin z Ostravy píše:.., kde je zaklínadlo bezpečnost, ...
on to je jediný zákonný důvod
proto ho do zdůvodnění musí procpat
jinak by jim to shodili - stejně jako kdysi omezení hluku...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 08#p249808
To si vážně myslíte, že v té flotile služebních aut někdo řeší spotřebu? Nikde v Evropě nejdou přes 130, i když mají mnohem lepší dálniční infrastrukturu. Je to šlápnutí vedle. Zvlášť když nebude doplněno masivní investicí do dálniční telematiky...Aram96 píše: A navíc spotřeba nad těch 140 už roste docela závratně, takže podle mě valná většina stejně na těch 140 zůstane.
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Telematika by byla určitě prospěšná, mě popravdě hodně překvapilo, že nebyla součástí modernizace D1. Jako nutnost vidím telematiku alespoň v okolí velkých měst, kde jsou špičky.
Jinak s tou spotřebou máš pravdu, že značná část OA to asi neřeší, to mi nedošlo. A určitě jsem pro to, když bude vyšší rychlost, tak ať se důsledněji kontroluje. To zajisté.
Nicméně si pořád stojím za tím, že když bude někde 140 nebo 150, tak většina OA pojede max 150/160. Což na těch úsecích, u kterých se o tom vždy uvažovalo, za nebezpečné rozhodně nepokládám. Když není provoz, tak se dá jet 150 naprosto bezpečně i mezi Prahou a Brnem. A to je úsek, kde 140 nebude ani za nic. Byla by to pravděpodobně D1 za Vyškovem a pak i dál na Ostravu, D11, D2, D3 a předpokládám, že i třeba nové úseky D35. Nevím jak D5 (vyšší provoz), D6...
Jinak s tou spotřebou máš pravdu, že značná část OA to asi neřeší, to mi nedošlo. A určitě jsem pro to, když bude vyšší rychlost, tak ať se důsledněji kontroluje. To zajisté.
Nicméně si pořád stojím za tím, že když bude někde 140 nebo 150, tak většina OA pojede max 150/160. Což na těch úsecích, u kterých se o tom vždy uvažovalo, za nebezpečné rozhodně nepokládám. Když není provoz, tak se dá jet 150 naprosto bezpečně i mezi Prahou a Brnem. A to je úsek, kde 140 nebude ani za nic. Byla by to pravděpodobně D1 za Vyškovem a pak i dál na Ostravu, D11, D2, D3 a předpokládám, že i třeba nové úseky D35. Nevím jak D5 (vyšší provoz), D6...
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Jo, telematika. Třeba D0 by bez ní pomalu nemohla existovat. To je absolutní chiméra. ZPI stejně většina řidičů ignoruje, navíc info na nich pouštěné je mimo mísu. PDZ je taky řízeno pomocí náhodného výběru a jako většina DZ neodpovídá objektivní realitě = je řidiči ignorováno.
150 se jezdí už dnes, 180 jezdí málokdo, protože to leze do peněz, ale ten kdo na to má, tak tak jezdí už dnes. Kdyby se limit na dálnicích v tichosti zrušil, tak si toho nikdo ani nevšimne.
A představa, že po zvýšení limitu bude každý jezdit 150+ je úplně zcestná, protože většina lidí jsou kolenovrti. Viz věčná debata o výjimkách ze zpoplatnění dálnic.
150 se jezdí už dnes, 180 jezdí málokdo, protože to leze do peněz, ale ten kdo na to má, tak tak jezdí už dnes. Kdyby se limit na dálnicích v tichosti zrušil, tak si toho nikdo ani nevšimne.
A představa, že po zvýšení limitu bude každý jezdit 150+ je úplně zcestná, protože většina lidí jsou kolenovrti. Viz věčná debata o výjimkách ze zpoplatnění dálnic.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
No za mě klidně na portálech telematiky i radary. Jet na 30 nějakých 40 a na 150 180 je docela rozdíl... Podle mě se počet těch, kteří zrychlí, zvýší. A hlavně se zvýší počet těch, kteří si budou chtít tu povolenou 150 vynucovat, protože nabydou dojmu, že jsou v právu. Považuji to pro naše silnice za nebezpečí. Ne kvůli jejich stavu či charakteru, ale kvůli skladbě řidičů. A tím myslím i ten zabraniční mix v podobě polských, rumunských, bulharských a slovenských čarostřelců...
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Jo, a pak to s těmi radary bude stejně jako v Blance (tunely na D0 dtto), kde se to dynamicky mění.
A budeš platit za 130 na 100 za slunečného dne, protože to nějaký strejda z dopravky radši změnil, jelikož byla hlášena duha.
Místo sledování provozu, tak budeš sledovat barevná blikající kolečka kolem dálnice.
A budeš platit za 130 na 100 za slunečného dne, protože to nějaký strejda z dopravky radši změnil, jelikož byla hlášena duha.
Místo sledování provozu, tak budeš sledovat barevná blikající kolečka kolem dálnice.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Děláte si srandu??? Jako že je problém věnovat se řízení a zároveň sledovat povolenou rychlost na portálech nad silnicí? Tak to je teda argument... No, pak bude pro naši zemi možná opravdu lepší volbou auto s autonomním řízením...
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Když se značení dynamicky mění?
Když před vozidlem probíhá i jiné dění než jen prázdná dálnice, třeba ti vjíždí vozidlo do pruhu, či je to z jeho chování zřejmé a bude třeba ho řešit, zrovna v místě portálu. Ano, pak sleduji na 100% dění před sebou a nesleduji tachometr ani značky okolo, respektive jen periferně. Ale věřím, že jsou nadlidé, kteří sleduji vždy a vše, vybavení extra širokým polem s ostrým viděním a nikdy jim nic neunikne. Těm mohu jen jako běžný člověk závidět.
Za mě je důležitější naplno sledovat provoz, než to jestli jedu 130 nebo 140.
Když před vozidlem probíhá i jiné dění než jen prázdná dálnice, třeba ti vjíždí vozidlo do pruhu, či je to z jeho chování zřejmé a bude třeba ho řešit, zrovna v místě portálu. Ano, pak sleduji na 100% dění před sebou a nesleduji tachometr ani značky okolo, respektive jen periferně. Ale věřím, že jsou nadlidé, kteří sleduji vždy a vše, vybavení extra širokým polem s ostrým viděním a nikdy jim nic neunikne. Těm mohu jen jako běžný člověk závidět.
Za mě je důležitější naplno sledovat provoz, než to jestli jedu 130 nebo 140.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Aha. A řadit u toho zvládáte? Nebo raději máte automat? Pardon, ale nemohl jsem si to odpustit, i když je to už trochu drzé. Jako chápu, že se obáváte diskotéky. To já taky. Ale na silnici se toho děje tolik tak rychle, že vnímat před sebou značky co mi svítí nad hlavou považuju za samozřejmost, ne nadstandard. Tím spíš, že nejsou po 50 metrech. A jinak se pak trochu obávám, že Německo je přeci jen plné nadlidí. Protože v hustém provozu podle toho, co svítí zrovna nad hlavou, tam zvládá jet naprostá většina řidičů. Ale možná je to tou neomezenou rychlostí, tak je otázka, jestli se omezovati u nás, že? Přeci jen kluci z Blavy jedoucí na kafčo do Café Café tam budou moct být rychleji...
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Nezvládám, jedu pořad na 4.RS. Myslím, že další debata je zbytečná.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Já se přiznám, že jsem telematikou myslel prostě portály s proměnným značením MPR. Nad každým pruhem jeden ten malý čtverec. Možná je to správně liniové řízení dopravy, pardon. V zahraničí je to běžná věc už tak 15 let minimálně (co to vnímám), dokonce dávají myslím i MPR 120 při průjezdu Salzburgem v noci (asi kvůli hluku).
Podobně by se i dalo pomocí telematiky ve špičkách "zprůjezdnit" odstavný pruh mezi křižovatkami. To taky ve špičkách pomůže. Hodit tam o půl 7 ráno MPR 100 a o pruh více se prostě musí projevit. A v 8 to zase hodit zpátky. Samozřejmě to musí být spojeno s takovým měřením, které dokáže zajistit, aby tou 100 všichni opravdu jeli. Oni se to řidiči postupně naučí, že se na to nemůže kašlat, tak jako v tunelech. To v dnešní době snad není takový problém.
Podobně by se i dalo pomocí telematiky ve špičkách "zprůjezdnit" odstavný pruh mezi křižovatkami. To taky ve špičkách pomůže. Hodit tam o půl 7 ráno MPR 100 a o pruh více se prostě musí projevit. A v 8 to zase hodit zpátky. Samozřejmě to musí být spojeno s takovým měřením, které dokáže zajistit, aby tou 100 všichni opravdu jeli. Oni se to řidiči postupně naučí, že se na to nemůže kašlat, tak jako v tunelech. To v dnešní době snad není takový problém.
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
V Polsku jo.Nikde v Evropě nejdou přes 130
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Jestli není proměnné značení na bráně nad jízdním pruhem telematika, tak se omlouvám za chybu v názvosloví. Pokud je, tak pak nechápu, proč z ní mít větší obavy na vliv provozu než ze zvýšení MPR na 150 km/h. Jako jak jinak by měla ta 150 být v praxi značena? Zákazovou značkou B20a s dodatkou cedulí s uvedeným časem 22-6?
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
michale, prosím přelož mi kluky z Blavy a Cafe cafe. Asi si sedím na vedení, ale...
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Paráda. Takže v 25 zemích EU je max. 130, ale v Polsku 140 a u nás 150. Že mě to vůbec ješté udivuje... Měl jsem napsat v západní, tak jak jsem to chtěl napsat původně...jozka píše:V Polsku jo.Nikde v Evropě nejdou přes 130
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Je to samozřejmě lehká nadsázka... Blava - Bratislava. Café Café - nóbl kavárna v Rytířské na Praze 1. Kdo tam nechodí, jako by nebyl Nemám nic proti Slovákům, chraň Bůh. Ale na D1 patří k velmi početné skupině "z cesty jedu a jedu strašně rychle". Pravdou je, že oni to dávají 160 a vícve vytuněném fáru za pár mega stejně jako v patnáct let starém Picantu...kot píše:michale, prosím přelož mi kluky z Blavy a Cafe cafe. Asi si sedím na vedení, ale...
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Chtělo by to trochu víc sebevědomí a nebýt z té západní Evropy až tak podě.... To, že se tam poslední dobou rodí ptákoviny je snad už jasné, ne ? A pokud tam mají dobrý přístup (povolené množství alkoholu v krvi), tak jsme za tvrdolíny s nulovou tolerancí my - to nevymyslíšmichal píše:Paráda. Takže v 25 zemích EU je max. 130, ale v Polsku 140 a u nás 150. Že mě to vůbec ješté udivuje... Měl jsem napsat v západní, tak jak jsem to chtěl napsat původně...
Pokud se vrátím k MPR, tak už to tu bylo řečeno mnohokrát. Nárůst těch, kteří zrychlí bude minimální, jedná se o max nikoli přikázanou rychlost. Zrychlí jen ti, kteří to budou považovat za pro ně účelné. I já pojedu těch cca 150 (subjektivě ideální rychlost pro moji Octavii), ale jen pokud vedle nebude sedět moje drahá polovička ) Ta mi to nedovolí .....
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Hlavně se zvýšením MPR zlepší plynulost dopravy, protože ti rychlejší už nebudou muset neustále brzdit při předjíždění jakéhokoliv Superbu
-
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
všem alarmistům, kteří věští masové hroby kolem dálnic při této kosmetické úpravě MPR doporučuji zadat do googlu "montana speed paradox" nebo poměrně slušně zpracovaný článek česky: https://dfens-cz.com/neomezena-rychlost ... e-montana/
samozřejmě pokud to u nás projde, takto dopadne stejně jako např při obdobných pokusech v rakousku - žádný negativní efekt se neprokáže.
samozřejmě pokud to u nás projde, takto dopadne stejně jako např při obdobných pokusech v rakousku - žádný negativní efekt se neprokáže.
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Tak jestli si chceme zvedat národní sebevědomí vyšší povolenou rychlostí na dálnici než mají v západní Evropě, tak to by to mohl zkusit Passer na prezidenta... Škoda, čekal bych spíš vyšší kvalitou služeb či funkční legislativou, která by dokázala umožnit postavit D1 u Přerova dřív než A3 kolem Würzburgu...
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
michale myslíš stejným způsobem řešit rychlost jako v SRN ? Tj. omezenou značkami / či promněnými značkami / a neomezenou rychlostí pouze někde ?
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Ale jenom na dálnicích (A), většina sítě jsou rychlostní silnice (S), kde platí 120. Samozřejmě taky záleží na konkrétním úseku, např. na A4 Vratislav-Lehnice-Krzyżowa je kvůli chybějícím odstavným pruhům jenom 110.michal píše:Paráda. Takže v 25 zemích EU je max. 130, ale v Polsku 140 a u nás 150. Že mě to vůbec ješté udivuje... Měl jsem napsat v západní, tak jak jsem to chtěl napsat původně...jozka píše:V Polsku jo.Nikde v Evropě nejdou přes 130
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
2 Michal
Nikdo tu nemluvil o zvyšování sebevědomí, ale o sebevědomí ve spojení se zdravým rozumem ( a jako nemusím ODS, tady mě příjemně překvapili).
Jinak i kdyby se v ČR MPR zvýšila, tak pokud jde o tras Praha - Opatovice - Časy, tak asi jen začátek D11 na třech pruzích.
D35 Opatovice - Časy - Ostrov ..... podle mě ani náhodou, a to zamrzí. Zdá se mi, že tato část D35 je proti D11 Praha - HK o kategorii níž. Je navíc v návrhové rychlosti 130 a připadá mi i užší než D11.
Jinak s tou legislativou a službami pochopitelně souhlasím. A našlo by se toho víc
Nikdo tu nemluvil o zvyšování sebevědomí, ale o sebevědomí ve spojení se zdravým rozumem ( a jako nemusím ODS, tady mě příjemně překvapili).
Jinak i kdyby se v ČR MPR zvýšila, tak pokud jde o tras Praha - Opatovice - Časy, tak asi jen začátek D11 na třech pruzích.
D35 Opatovice - Časy - Ostrov ..... podle mě ani náhodou, a to zamrzí. Zdá se mi, že tato část D35 je proti D11 Praha - HK o kategorii níž. Je navíc v návrhové rychlosti 130 a připadá mi i užší než D11.
Jinak s tou legislativou a službami pochopitelně souhlasím. A našlo by se toho víc
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI