jozka píše:Ten prijklad 1 a 3 muzete nekde dolozit? Protoze s necim takovym jsem se jeste nesetkal. Osobne jsem mel za 27 let bouracku jednu, shodou okolnosti mne sestrelil frajer z vedlejsi a policie rozhodne zadne "mel jsem predvidat" neresila. Chlapec dostal pokutu a oznacili ho jako vinika.
Ten první ne (použil jsem vámi uvedenou story), ten třetí se sklutečně stal, je to ale dlouho a nevidím moc přínosné ten case hledat, protože je to ložené.
Ve vašem konkrétním případě to tak skutečně mohlo být. Jak už jsem uvedl, vždy záleží na konkrétní situaci a jejím posouzení. Tak to prostě bylo, je a bude
Buďte rád, že jste měl jen jednu bouračku, jezděte podle svých schopností a předvídejte. Může vám to zachránit i život
Je potřeba zmínit, že ve všem tom úřadování ještě zbývá prostor pro lidské emoce...
Je to pár let, měl jsem decentní kolizi na parkovišti, vlastně banální věc, škrábance a lehké promáčknutí na blatnících, nárazníky.... obě auta plně pojízdná a nikomu se nic nestalo. V druhém autě byla řidičem... jak to říct... řekněme zhruba 40letá dáma.
Jakkoliv jsem přesvědčen, že chybu udělala ona, objektivně vzato, to bylo uplně učebnicové způsobil/zavinil a podle všech to mělo skončit jako spoluvina. Oné dámě jsem navrhnul, že takto to jednoduše dopadne, že není třeba se vystavovat postihu PČR a že ačkoliv škoda na mém autě je bezpochyby vyšší a bude i dražší oprava, tak pojďme si to každý dořešit sám. No a ne. Paní samozřejmě v prvním momentu zavolala manželovi a následně 158. I tedy jsme vyčkali příjezdu hlídky, kdy jsem očekával jasný verdikt: remíza 1:1.
Dodnes naprosto nechápu její strategii, protože ta byla od záčátku až do úplného konce špatná. Verbálně se "pustila" do nic netušícího podpraporčíka takovým způsobem, že mu vyčetla vše od vraždy Anežky Hrůzové až po drahé banány... Její popis vzniku DN byl chaotický (pokud jste to někdo zažil, tak víte, že se vás na vše zeptají de facto dvakrát, a nedejbože, když se vaše vyprávění liší.... je to tzv. false score test!) a doplněný neurvalým projevem.
Já jsem pouze trval na tom, že jsem počínání druhého vozu nemohl předjímat (a vysvětlil jsem proč).
K mému velkému překvapení mi ty dva chlapci od PČR po krátké poradě přisli vrátit doklady s tím, že dále to budou řešit jednosměrně.... Je fakt, že ona podala vysvětlení jednoznačně špatně a zmateně, ale prostě jsem přesvědčen, že paní je natolik sr...a, že jí to dali sežrat a mě nechali být.
Ten priklad, co uvedl mstitek chapu a docela to i beru, ale prave, ze se to podle mne zcela lisi od puvodne probraneho, proto se na to ptam.
Jinak co se tyce predvidani, prave, ze s snazim jezdit "s tykadly" a myslet za jine a mockrat mi to zachranilo minimalne plechy. A prave proto vim, kolik lidi jede stylem "jedu a ty si vyser". Uz ted je rychlostni rozdil mezi kamiony a rychliky dost velky a prijde mi dost nestastne ho jeste zvedat.
Mimochodem, moji oblibenou kratochvili jsou dashcam kanaly. Dost si u toho doplni clovek povedomi o tom, jak snadno dostanete ranu ze smeru odkud to necekate.
Je potřeba zmínit, že ve všem tom úřadování ještě zbývá prostor pro lidské emoce...
Ano, souhlas - je to tak.
Dík za zajímavý příběh, i když se dotáváme z pohledu tematu vlákna tak trochu OT
Mě se zase podařilo "slušným chováním" eliminovat přestupek. Odpustili mi to )
jozka píše: ..... co se tyce predvidani, prave, ze s snazim jezdit "s tykadly" a myslet za jine a mockrat mi to zachranilo minimalne plechy. A prave proto vim, kolik lidi jede stylem "jedu a ty si vyser". Uz ted je rychlostni rozdil mezi kamiony a rychliky dost velky a prijde mi dost nestastne ho jeste zvedat.
Mimochodem, moji oblibenou kratochvili jsou dashcam kanaly. Dost si u toho doplni clovek povedomi o tom, jak snadno dostanete ranu ze smeru odkud to necekate.
Tak vidíte, už se naše pohledy začínají sbližovat. To co popisujete je realita při max 130 (bohužel, i díky PČR). To co k tomu dodávám (nejen) já je, že pokud max zvýší na 140-150 prakticky se nic nezmění. Ti mag..i si budou dál jezdit podle svého a někteří si to budou i natáčet. A skupina slušných řidičů, kteří dodržují 130 a zvednou to na 150 nebude až tak veliká.
Proč se v tom angažuji pochopí ten, kdo jezdí třeba o sobotách D11 a především od Poděbrad na HK je rád, že někoho potká. Je to (naštěstí) kvalitní, přehledná komunikace a já na ni s Oktávkou 1.4 jedu 130, protože to tak někdo nastavil. No nezabil byste ho
Dík, já vím že máme privilegium (občas se objevím i na D1).
A teď si představte, že v podstatě v nezměněných podmínkách (provoz, kvalita, ... ) se za 3 roky dostanu až k Mýtu. Pořád 130 ??? - neskutečné
Ja bych byl nejvdecnejsi za 100 km/h v tunelech.
Dulezite je rikat, ze dalnice jsou take prazdne. Mnoho lidi zna dalnice jenom zaplnene z patecnich, nedelnich, rannich a vecernich spicek.
Ja si dokazu predstavit presne tu D11 rano do HK uplne v pohode. Nekde jsem tu daval i tu mapku z 60. let, kde se pocitalo s navrhovou 160 km/h az nekam po Vysoke Mýto. Prvni km za Prahou jsou asi dokonce i tak postavene.
Klidne si dokazu predstavit, ze ta 130 km/h zustane doporucena a bude horni omezeni trochu vyssi.
Nevidim reseni v PDZ.
Mozna to zni absurdne: Povolil bych to v zakone vsude a at si to statni urednici omezi. Ne opacne. Pak to dopadne, jak s tou 130km/h na SMV.
Tak vidíte, už se naše pohledy začínají sbližovat.
Ale ony nebyly nikdy vzdalene, lisime se jen v jednom. Vy verite v soudne ridice, co pred predjetim kamionu sundaji nohu z plynu. Ja ne, tot vse. Soudny ridic neexistuje (mne nevyjimaje), existuje maximalne ridic, ktery zrovna neudelal blbost. A stejne tak, jako se dnes bezne jede levym 130, bude se jezdit 160 a o to to bude pro nas "z vlastni volby pomalejsi" tezsi a nebezpecnejsi.
Sorry, špatně jsem to na základě předchozích příspěvků odhadl.
Z toho vašeho posledního vyplývá, že se nelišíme v jednom, ale ve všech třech bodech, co jste zmínil.
A na tom bych to asi ukončil, protože bychom se už jen opakovali
Ještě doplnění (jsem sklerotik) - ano, dostat se z pravého do levého bude trochu horší, ale ne markantně, mj. proto, že i když my tu diskutujeme o160, ono jestli se vůbec max zvýší dle zákona, tak na 140
Navíc v návrhu zákona je, že půjde o lokální úpravu rychlosti formou instalace DZ.
Takže výsledek bude naprosto stejný jako se 130 na SMV, která krom I/63 není nikde.
Jde tedy o čistě akademickou debatu.
Martin z Ostravy píše:Ano jede, což potvrzuje zelená kontrolka v rychloměru.
A ano, jde o naftové BMW, patrně 330d.
Myslím si, že ne nutně jede na tempomat. Neznám tento konkrétní typ, ale ta co znám signalizují zelenou kontrolkou, že je tempomat aktivní. V případě, že řidič "přišlápne plyn" a na chvíli zrychlí, kontrolka svítí dál zeleně. Nebo to BMW má jinak?
Opatrnost je na miste, ale proc bych mel pri predjizdeni kamionu sundavat nohu z plynu ? Kdyz uz predjizdim (jedno jestli na dalnici nebo na bezne silnici), chci mit manevr co nejrychleji za sebou.
Pokud jedu na dalnici 180 km/h a kamion jede 80km/h, je situace stejna jako kdyz jedu 100km/h na okresce a tam tu prednost nedostavam casteji.
Martin z Ostravy píše:Ano jede, což potvrzuje zelená kontrolka v rychloměru.
A ano, jde o naftové BMW, patrně 330d.
Myslím si, že ne nutně jede na tempomat. Neznám tento konkrétní typ, ale ta co znám signalizují zelenou kontrolkou, že je tempomat aktivní. V případě, že řidič "přišlápne plyn" a na chvíli zrychlí, kontrolka svítí dál zeleně. Nebo to BMW má jinak?
Martin z Ostravy píše:Ano jede, což potvrzuje zelená kontrolka v rychloměru.
A ano, jde o naftové BMW, patrně 330d.
Myslím si, že ne nutně jede na tempomat. Neznám tento konkrétní typ, ale ta co znám signalizují zelenou kontrolkou, že je tempomat aktivní. V případě, že řidič "přišlápne plyn" a na chvíli zrychlí, kontrolka svítí dál zeleně. Nebo to BMW má jinak?
To je pravda, aspoň u VAG to tak je. U BMW nevím.
Já to mám naopak, takže potvrzuji, že u BMW je to stejně. Pokud zrychlíte "z tempomatu" kontrolka zůstane zelená. Mě spíš zarazila jiná věc.
Na té fotce je zjevně přístrojový štít z BMW, ale tento design je více než 15 let starý, podle mě před Banglovská éra. Což o to, auta to byla moc pěkná.... ale dle jména souboru (fotky) to ale vypadá, že je to foceno loni na podzim. Na ukazateli je hodnota pouze 160 tis. km .... celé to nějak nesedí, protože pokud ano, tak to by znamenalo, že řidič jel 15-20let starým báwem se stočeným tachometrem, rychlostí 210 km/hod po české D11 v noci, a ještě u toho fotil..... OMG To je nějaká nová forma ruské rulety?
Jozka, bhs: Vzpomínám na několik případů, které se staly, ale nechce se mi je dohledávat. Jeden byl motorkář, který jel na běžné silnici hodně rychle, myslím, že mu prokázali 160+. Do cesty mu vjelo auto z vedlejší a soud nakonec uznal, že řidič nemohl předpokládat, že se ta motorka bude řítit tak rychle. Druhý je pár let starý, kdy auto na dálnici narazilo do nějaké dost nečekané překážky (nepamatuji si, jestli stojící auto, zvíře, člověk) a soud dal vinu nebo spoluvinu řidiči za to, že měl v noci jet tak, aby zvládl zastavit na vzdálenosti, na kterou vidí. Což při započtení reakce bude v noci sotva pár desítek metrů na brzdění.
(edit: přehlédl jsem poslední stránku, ale už to tu nechám)
Opatrnost je na miste, ale proc bych mel pri predjizdeni kamionu sundavat nohu z plynu ?
Vyborne, aspon nemusim delat dablova advokata, muzete to s bhs rozebrat sami
Není co rozebírat, já nikde netvrdil, že při předjíždění kamionu na dálnici je třeba (i ze 160) zpomalovat.
Já to uváděl v případě předjíždění sestavy dvou kamionů nebo sestavy kamionu a osobního auta. Tam totiž pravděpodobnost, že vám ten vzadu do levého pruhu vjede, reálně existuje a není zrovna malá. A pokud toho předjíždějícího trefíte zezadu, máte na krku minimálně spoluvinu - to je ložené.