Honey72 píše:Prostě neumíme být k sobě tolik ohleduplní nejen na dálnicích. Když někdo potřebuje vycouvat na silnici, děláme slepé. Klakson je náš kamarád. Kruhový objezd projíždíme bleskem, aby nám tam náhodou někdo nevjel. Přitom když v objezdu zpomalíte, mohou se auta prostřídávat jako u zipu. Jenže my asi máme rádi kolony před kruháčema
No a to samé na dálnici. Když někdo začne předjíždět stodesítkou, už teď se mohou jezdci v levém zbláznit. Co budou dělat až pojedou legálně ještě víc ?
Ohleduplnost bych řekl, že je tak jediný rozdíl mezi "našimi" řidiči a řidiči v Německu, Rakousku, Švýcarsku atd. Na dálnicích ve Švýcarsku jsem běžně viděl přejíždění z pruhu do pruhu bez blinkrů a i nedržení se v pravém pruhu, i když mohl.
Pokud vidím v levém zrcátku, že se někdo řítí (ať už 130 nebo 160) tak prostě nepředjíždím, nepošlu mu to tam. Pokud pošlu, tak to je moje chyba a ne neohleduplnost řidiče za mnou když mě dojede
Obecně bych řekl, že se to u nás vše zlepšuje (zip, kruháče atd.). Velmi by tomu chování pomohlo, kdyby byli policajti opravdu v provozu a dávali pokuty za jízdu v levém pruhu, nedodržování bezpečně vzdálenosti apod. Každopádně si myslím, že zvýšení MPR na dálnicích bezpečnosti může jedině přispět, ne uškodit.
Je opravdu zajímavé, že tam, kde mají neomzené rychlosti na dálnicích, toleranci alkoholu za volantem, intenzity 2 krát takové (ano také většinou na dálnicích o1.2 pruhy více v každém směru) tak mají méně nehod. Tady jsme všichni zvyklí na zákazy příkazy a tudíž na jejich porušování, a když by je někdo chtěl zrušit, tak je stejně většina lidí proti
nemyslím zde, myslím obecně voliče.