Nejvyšší povolená rychlost mimo obec
Re: Nejvyšší povolená rychlost mimo obec
zdá se, že jsem někoho vytočil
k 1. citaci:
není možné všude "naflákat" značky z omezením na II. a III. třídy. proto zjednodušení pro všechny, dtto chtít po běžném uživateli silnice aby si pamatoval, co je I. , co I. a co III. třída.
k 2. citaci:
ne, my ji nesnížíme, my ji necháme .... Mimochodem doporučuji se podívat na výsledek hlasování.
Mimochodem, že by vedla 120 k větší plynulosti je hodně velká nepodloženost - ony taky existují kamiony a z nich ty lepší jsou schopné jet i 100, ale hodně z nch jsou Avie a kromě nic taky "dědové s čepicí". Takže naopak - bude se předjíždět víc, protože se zvýší rozdíl mezi rychlostmi.
ad 3. citace - taky jsem psal, že to nepokládám, za bezpečné, co to asi znamená.
Pokud jde o sledování tachometru - čím jsem starší, tím pomaleji jezdím.
Obecně: kolego snažíš (vykání na takových fórech moc nechápu a předem se omlouvám, pokud se Tě to dotkne; to co píšu dál se Tě snad nedotkne) se vzít jako základ ježdění to, jak jezdíš Ty (a mimochodem i já). Ale zkus si skutečně sednout na motorku a uvidíš, že spousta věcí je jen pocit.
k 1. citaci:
není možné všude "naflákat" značky z omezením na II. a III. třídy. proto zjednodušení pro všechny, dtto chtít po běžném uživateli silnice aby si pamatoval, co je I. , co I. a co III. třída.
k 2. citaci:
ne, my ji nesnížíme, my ji necháme .... Mimochodem doporučuji se podívat na výsledek hlasování.
Mimochodem, že by vedla 120 k větší plynulosti je hodně velká nepodloženost - ony taky existují kamiony a z nich ty lepší jsou schopné jet i 100, ale hodně z nch jsou Avie a kromě nic taky "dědové s čepicí". Takže naopak - bude se předjíždět víc, protože se zvýší rozdíl mezi rychlostmi.
ad 3. citace - taky jsem psal, že to nepokládám, za bezpečné, co to asi znamená.
Pokud jde o sledování tachometru - čím jsem starší, tím pomaleji jezdím.
Obecně: kolego snažíš (vykání na takových fórech moc nechápu a předem se omlouvám, pokud se Tě to dotkne; to co píšu dál se Tě snad nedotkne) se vzít jako základ ježdění to, jak jezdíš Ty (a mimochodem i já). Ale zkus si skutečně sednout na motorku a uvidíš, že spousta věcí je jen pocit.
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: Nejvyšší povolená rychlost mimo obec
Ne ne, já jsem v klidu, v pohodě. Respekt!Thomas píše:zdá se, že jsem někoho vytočil
Mě osobně je to fuk, já vykám jen abych to tu co nejvíce kultivoval a držel nějakou slušnou úroveň, aby to tu nespadlo jak na zpravodajských serverech.Thomas píše:vykání na takových fórech moc nechápu a předem se omlouvám, pokud se Tě to dotkne; to co píšu dál se Tě snad nedotkne
Souhlasím, někde jsem se k i tomu vyjadřoval, že pro většinu lidí by to byl problém a proto bych se spokojil s paušální 110 km/h.Thomas píše:k 1. citaci:
není možné všude "naflákat" značky z omezením na II. a III. třídy. proto zjednodušení pro všechny, dtto chtít po běžném uživateli silnice aby si pamatoval, co je I. , co I. a co III. třída.
Tady jsem moc nepochopil o čem je řeč..Thomas píše:k 2. citaci:
ne, my ji nesnížíme, my ji necháme ....
To vyšlo zatím tak, že 43% lidí je pro zvýšení nejvyšší povolené rychlosti. Zbytek je pro zachování. Pro snížení není nikdo.Thomas píše:Mimochodem doporučuji se podívat na výsledek hlasování.
Hmm, souhlasím, u náklaďáků bude rychlost stejná. Přece ale jen jde o to, když tam žádnej kamion nebo Avie nepojede, abych měl možnost jet legálně více, než 90 km/h. O to mi tu jde.Thomas píše:Mimochodem, že by vedla 120 k větší plynulosti je hodně velká nepodloženost - ony taky existují kamiony a z nich ty lepší jsou schopné jet i 100, ale hodně z nch jsou Avie a kromě nic taky "dědové s čepicí". Takže naopak - bude se předjíždět víc, protože se zvýší rozdíl mezi rychlostmi.
No, asi máte pravdu. Pokud jde jen o rychlost, tak ano.Thomas píše:ad 3. citace - taky jsem psal, že to nepokládám, za bezpečné, co to asi znamená.
Souhlasím a chápu to. Já jako mladší řidič mám zase problémy s nižší rychlostí, protože mě prostě nudí, unavuje, vzniká nepozornost, věnuju se všemu okolo, jen ne řízení, protože si připadám jak kapitán lodi na moři.Thomas píše:Pokud jde o sledování tachometru - čím jsem starší, tím pomaleji jezdím.
Na motorce jsem nikdy nejel, tak nevím. Přece jel ale v autě je řidič lépe chráněn, než na motorce, to nepopřete.Thomas píše:Obecně: kolego snažíš se vzít jako základ ježdění to, jak jezdíš Ty (a mimochodem i já). Ale zkus si skutečně sednout na motorku a uvidíš, že spousta věcí je jen pocit.
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Re: Nejvyšší povolená rychlost mimo obec
Co teprve jet po silnici na kole Před měsícem jsem jel Brno - Ostrava (180Km) na kole a můžu Vám říct že některé řidiče bych vypleskal. Největšího nerva jsem měl z řidičky v protisměru, která začala předjíždět kamion a vůbec ji netankovalo že jedu na kole v protisměru takže jsem musel do škarpy protože jsem ji fakt nevěřil že se tam vlezeme...
http://www.mapy.cz/#x=138720576@y=13281 ... _132824160
Bylo to tady
EDIT: Jo vím že to sem nepatří ale ještě bych vypleskal řidiče kteří přijedou do města zastaví u krajnice a otevřou dveře, pak se cyklista rozhoduje jestli skočí dovnitř nebo pod auto co jede okolo...
http://www.mapy.cz/#x=138720576@y=13281 ... _132824160
Bylo to tady
EDIT: Jo vím že to sem nepatří ale ještě bych vypleskal řidiče kteří přijedou do města zastaví u krajnice a otevřou dveře, pak se cyklista rozhoduje jestli skočí dovnitř nebo pod auto co jede okolo...
Naposledy upravil(a) Warcz dne 24.4.2009 21:05:05, celkem upraveno 2 x.
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: Nejvyšší povolená rychlost mimo obec
Jo jo, s kolem je problém.. Já zažil na kole kdysi taky pár šílených situací, kdy jsem měl řidítko jen pár centimetrů od projíždějícího kamionu. Podobných situací jaké popisujete jsem zažil více, řidiči děsně podceňovali kola, jezdli zbytečně blízko, nedávali mi přednost (to mě asi vadilo nejvíc, když jsem jel 40-50 km/h a vjel mi do cesty z vedlejší auto a já musel jet po přednim, abych do něj nenapálil..).Warcz píše:Co teprve jet po silnici na kole Před měsícem jsem jel Brno - Ostrava (180Km) na kole a můžu Vám říct že některé řidiče bych vypleskal. Největšího nerva jsem měl z řidičky v protisměru, která začala předjíždět kamion a vůbec ji netankovalo že jedu na kole v protisměru takže jsem musel do škarpy protože jsem ji fakt nevěřil že se tam vlezeme...
Zpátky k tématu. Co se týče cyklistů, tak ty ježděj převážně na silnicích nižších tříd a jen v určité roční období a počasí. Neviděl bych je jako problém.
Naposledy upravil(a) Fox Mulder dne 24.4.2009 21:18:53, celkem upraveno 1 x.
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Re: Nejvyšší povolená rychlost mimo obec
Motorka - to je právě to pocit - já se bál tak, že jsem zestárl o 10 let, ale o to nejde - v atuě není o moc víc deformačních zón 60 do zdi je fatální, i když se na silnic ta rychlost zdá mírná.
"my ji nesnížíme, my ji necháme" - výsledek hlasování je (alespoň zatím) mimo obec 90 km/h.
Výsledek hlasování v tomto tématu je - 57% pro zachování 90 km/h na I. tř.
Zas tak staší nejsem ...
a na kole se na silnice taky začínám bát, přitom před 10 lety jsem se nebál.
"my ji nesnížíme, my ji necháme" - výsledek hlasování je (alespoň zatím) mimo obec 90 km/h.
Výsledek hlasování v tomto tématu je - 57% pro zachování 90 km/h na I. tř.
Zas tak staší nejsem ...
a na kole se na silnice taky začínám bát, přitom před 10 lety jsem se nebál.
Re: Nejvyšší povolená rychlost mimo obec
Tohle je ale nesmysl a jeden z nejrozšířenějších mýtů. Čelní náraz dvou totožných aut jedoucích 90 km/h se rovná nárazu 90 km/h do zdi . To v ideálním případě, v reálném to samozřejmě tak uplně neplatí, ale rychlosti se rozhodně nesčítají.Thomas píše:Čelní střet při 90 rovná se náraz do zdi při 180, čelní střet při 120 rovná se náraz do zdi při 240. Máš pravdu, tohle asi není argument, ono je to i při těch 90 jedno.
Fabia je +- za 200 000 a v EURO NCAP dostala 4* (o bod ji uniklo 5*). Další auta jsou na tom podobně, takže deformační fóny tam jsou a již na dost dobré úrovni.Deformační zóny jsou hezká věc, ale taky na našich silnicích jezdí auta za 200.000,- Kč, kde si o deformačních zónách můžeme nechat zdát.
Já nevím, ale zkoušel jste někdy jet se Škodou 120 a třeba s tou Octávkou? Nebo spíš si s nima třeba na parkovišti trochu pohrát? Tam je chování naprosto odlišné, Octávka prostě na silnici drží, 120ka se musí neustále korigovat. A to už nemluvím o krizovkách za zhoršených podmínek a obrovského přínosu ESP (imho by jeho povinná montáž zabránila většímu počtu nehod než všechny rychlostní předpisy). Navíc s novým autem zastavíte na mnohem kratší vzdálenosti, než se starým, zejména při brždění z vyšších rychlostí.Navíc ten rozdíl není takový, zase platí že při 120 se sice lepší auto utrhne později, ale ne o tolik. 120 je prostě pořád 120.
Tohle je taky ale blbost. Proč by měli někde stát? Měli by jezdit, být v provozu, zaznamenávat ty nejhorší přestupky typu myšky, nebezpečné předjíždění, nedodržování bezpečné vzdálenosti, atd. Stát u buku a měřit rychlost na rovince je naprostý nesmysl, který ma na bezpečnost provozu minimální vliv.Nedostatečná kontrola ze strany Policie mimo obec - to je úplně jiný problém. Policie by u cest měla stát daleko častěji ... ale nedělají to. Kdyby stáli, jezdilo by se jinak.
Re: Nejvyšší povolená rychlost mimo obec
čelní střet při 90 a při 120 je fatální téměř vždy a stejně, ta rychlost je taková, že že nemá význam jakékoli deformační zońy. Rychosti se sice nesčítají (nárůst je pomalejší), ale při těchto rychlostech je to stejně jedno.
Fabie stojí cca 300.000,- Kč - o té jsem nepsal, ale i tak patří do podobné kategorie.
nejde o to, kdy se utrhne Š 120, ale kdy se utrhne Oktávka, a takový rozdíl to zas není. Jeúplně jedno, jaký atest dostala Fabie, při 90 v čelním střetu je posádka mrtvá
je sice pravda, že Policie má provádět především kontrolu v provozu, ale to není to o čem mluvím.
Fabie stojí cca 300.000,- Kč - o té jsem nepsal, ale i tak patří do podobné kategorie.
nejde o to, kdy se utrhne Š 120, ale kdy se utrhne Oktávka, a takový rozdíl to zas není. Jeúplně jedno, jaký atest dostala Fabie, při 90 v čelním střetu je posádka mrtvá
je sice pravda, že Policie má provádět především kontrolu v provozu, ale to není to o čem mluvím.
Re: Nejvyšší povolená rychlost mimo obec
[quote="jannnn"].....[quote]
Ty už radši nic nepiš! To jsou takový žvásty, že už se to ani nedá číst.
Ty už radši nic nepiš! To jsou takový žvásty, že už se to ani nedá číst.
Re: Nejvyšší povolená rychlost mimo obec
Nechci být hrubý jako Vy, ale co je na tom za žvásty? Můžete být konkrétní, když už musíte být tak agresivní? Nevidím tam nic jiného než fakta. Jediné co je diskutabilní je ta pasáž jak se chová na silnici staré vozidlo a jak nové, ale i za tím si stojím...
Re: Nejvyšší povolená rychlost mimo obec
Jannnn:
Tak to se Vám omlouvám, přehnal jsem to. Pátek večer už dělá své.
Ale zpět k tématu. Vše je to především v řidičích a o tom jak umí nad sebou přemýšlet. Bohužel je zde mezi námi spousta řidičů, kteří nepřemýšlí nad tím proč je tam ta rychlost a proč by měl jet pomaleji. Ze zkušenosti tyto řidiče znám a jízdu s nimi jsem zažil. Mastí to s vámi za silného deště 120 po dálnici, kdy i hodně zkušený řidič by si netrouf víc jak 80. Když mu řeknete, ať to tolik nežene, tak vám v klidu odpoví: "Co je, vždyť je tu 130 a já jedu jen 120". To už vám pak nezbývá, něž se jen modlit. Závěrem říkám, už jen kvůli těmto řidičům povolenou rychlost nezvyšovat.
Tak to se Vám omlouvám, přehnal jsem to. Pátek večer už dělá své.
Ale zpět k tématu. Vše je to především v řidičích a o tom jak umí nad sebou přemýšlet. Bohužel je zde mezi námi spousta řidičů, kteří nepřemýšlí nad tím proč je tam ta rychlost a proč by měl jet pomaleji. Ze zkušenosti tyto řidiče znám a jízdu s nimi jsem zažil. Mastí to s vámi za silného deště 120 po dálnici, kdy i hodně zkušený řidič by si netrouf víc jak 80. Když mu řeknete, ať to tolik nežene, tak vám v klidu odpoví: "Co je, vždyť je tu 130 a já jedu jen 120". To už vám pak nezbývá, něž se jen modlit. Závěrem říkám, už jen kvůli těmto řidičům povolenou rychlost nezvyšovat.
Re: Nejvyšší povolená rychlost mimo obec
Stanley: jistěže, "ridic je vinen tim, ze narazi do neviditelne prekazky" -- když na silnici usne kráva, spadne náklad z kamionu /třeba desetitunovej balvan/ nebo tam bude vrak od předchozí bouračky, tak pravděpodobně nebudou osvětlený rovněž. Mátre jet jen tak rychle, jak daleko vidíte (dle dikce zákona) a počítat s tim, že ty dálkovky budete muset v nejbližší sekundě sklopit (bo protijedoucí auto, a než si oči zvyknou, uvidíte kulový). Tak to prostě je.
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: Nejvyšší povolená rychlost mimo obec
120 km/h je na dálnici nízká rychlost, pří této rychlosti lze normálně jezdit i za toho silného deště a to běžným autem. 80 km/h na dálnici si dovedu představit snad jen za náledí, čerstvé silné vrstvy sněhu, nebo superhusté mlhy. Za deště 120 km/h stačí.Drak píše:Vše je to především v řidičích a o tom jak umí nad sebou přemýšlet. Bohužel je zde mezi námi spousta řidičů, kteří nepřemýšlí nad tím proč je tam ta rychlost a proč by měl jet pomaleji. Ze zkušenosti tyto řidiče znám a jízdu s nimi jsem zažil. Mastí to s vámi za silného deště 120 po dálnici, kdy i hodně zkušený řidič by si netrouf víc jak 80. Když mu řeknete, ať to tolik nežene, tak vám v klidu odpoví: "Co je, vždyť je tu 130 a já jedu jen 120". To už vám pak nezbývá, něž se jen modlit. Závěrem říkám, už jen kvůli těmto řidičům povolenou rychlost nezvyšovat.
Co se týče té odpovědi "Co je, vždyť je tu 130 a já jedu jen 120", tak takovou odpověď ode mě nikdy neuslyšíte, protože já se nikdy neoháním tím kolik se smí, protože to nepovažuju jako relevantní a velmi často za neodpovídající realitě.
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Re: Nejvyšší povolená rychlost mimo obec
Nevim ale když si vzpomenu na jeden zažitek tak si řikam že i 80tka byla moc. Jeli jsme po D1 130Km/h byla taková ta raní mlha když tu jsme vlitli do mlíka. Řidič sundal nohu z plynu a začal zpomalovat na 110-100Km/h prask mlha se rozpusila a před nami řetězovka, nikdo vystražne, nikdo mlhovka... Dopadlo to dobře a byli jsme radi že nemame ABS. Kola se ani jednou neotočila a zastavili jsme asi 10 metru od havarovaných aut. okamžitě vystražné. Misto plechu to odnesli gumy, všechny byli na odpis ( sjete v jednom místě skoro na podklad ). po zastavení se od nich valil kouř a odelétávali kousky gumy. Kdo to neviděl na vlastní oči nechápe... takže moje odpověď ? i 80tka je v některych situacích moc...
Re: Nejvyšší povolená rychlost mimo obec
Drak: v pohodě, já to beru
Ale jinak s vámi částečně souhlasím - je to o řidičích. Můžeme se tu bavit o rychlostech, limitech, trestech, ale o tom, jak bude na silnicích bezpečno budou rozhodovat řidiči.
Já jsem v tomto možná trochu naivní, ale věřím, že když na všechno nebude pravidlo, budou muset lidi více uvažovat samostatně a více nad ježděním přemýšlet. Přesně jak píšete: "Co je, vždyť je tu 130 a já jedu jen 120", to je typický příklad, kdy člověk nepřemýšlí a jede jak to má naučené. Ví že na dálnici je 130, tak tam prostě pojede 130, protože je to přeci dálnice tak co, nějaký blbý počasí mě přece nepřipraví o to právo tolik jet. A teď asi záleží na úhlu pohledu: já jsem optimista a tvrdím, že kdyby tam limit nebyl, nebude mít tutu "psychologickou hranici" ke které se chce za každou cenu přiblížit a pojede třeba pomaleji. Samozřejmě že je tu i varianta, kdy je to naprostý blázen a ještě zrychlí, ale tam už je pak každá rada drahá.
Jak by to bylo v praxi, to my bohužel nevyřešíme
Ale jinak s vámi částečně souhlasím - je to o řidičích. Můžeme se tu bavit o rychlostech, limitech, trestech, ale o tom, jak bude na silnicích bezpečno budou rozhodovat řidiči.
Já jsem v tomto možná trochu naivní, ale věřím, že když na všechno nebude pravidlo, budou muset lidi více uvažovat samostatně a více nad ježděním přemýšlet. Přesně jak píšete: "Co je, vždyť je tu 130 a já jedu jen 120", to je typický příklad, kdy člověk nepřemýšlí a jede jak to má naučené. Ví že na dálnici je 130, tak tam prostě pojede 130, protože je to přeci dálnice tak co, nějaký blbý počasí mě přece nepřipraví o to právo tolik jet. A teď asi záleží na úhlu pohledu: já jsem optimista a tvrdím, že kdyby tam limit nebyl, nebude mít tutu "psychologickou hranici" ke které se chce za každou cenu přiblížit a pojede třeba pomaleji. Samozřejmě že je tu i varianta, kdy je to naprostý blázen a ještě zrychlí, ale tam už je pak každá rada drahá.
Jak by to bylo v praxi, to my bohužel nevyřešíme
Re: Nejvyšší povolená rychlost mimo obec
Jinak jsem zapracoval na svém domácím úkolu: 90 km/h se mimo obec může na území Č(SS)R jezdit již od roku 1979, tzn. 30 let beze změny.
Jako bonus jsem našel jedno pěkný video.
http://www.youtube.com/watch?v=rrjKUEW1Rrw#
Povšimněte si prosím nejen výsledků, ale hlavně podmínek:
Audi: rychlost 70 km/h
Škoda: rychlost 50 km/h
==> přesto je rozdíl v brzdné dráze necelých 7 metrů v neprospěch 120tky! Navíc jak všichni víme, energie pohybujícího se vozidla (tzn. energie, kterou je nutno ubrzdit) roste s kvadrátem rychlosti, proto by výsledek při stejné rychlosti obou vozidel byl ještě o kus hrozivější...
Jako bonus jsem našel jedno pěkný video.
http://www.youtube.com/watch?v=rrjKUEW1Rrw#
Povšimněte si prosím nejen výsledků, ale hlavně podmínek:
Audi: rychlost 70 km/h
Škoda: rychlost 50 km/h
==> přesto je rozdíl v brzdné dráze necelých 7 metrů v neprospěch 120tky! Navíc jak všichni víme, energie pohybujícího se vozidla (tzn. energie, kterou je nutno ubrzdit) roste s kvadrátem rychlosti, proto by výsledek při stejné rychlosti obou vozidel byl ještě o kus hrozivější...
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: Nejvyšší povolená rychlost mimo obec
To je bohužel nepříjemný fakt, že v tomhle jsou naši řidiči naprosto nemožný, mlhovky používá za mlhy tak 15% řidičů podle mého odhadu. A právě to je věc, kterou by měla policie řešit!Warcz píše:a před nami řetězovka, nikdo vystražne, nikdo mlhovka...
Hm, souhlasím, mlha nebo náledí je hnus, s tím je třeba velmi opatrně.Warcz píše:takže moje odpověď ? i 80tka je v některych situacích moc...
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: Nejvyšší povolená rychlost mimo obec
Přesně!! Vidím to stejně!jannnn píše:Já jsem v tomto možná trochu naivní, ale věřím, že když na všechno nebude pravidlo, budou muset lidi více uvažovat samostatně a více nad ježděním přemýšlet. Přesně jak píšete: "Co je, vždyť je tu 130 a já jedu jen 120", to je typický příklad, kdy člověk nepřemýšlí a jede jak to má naučené. Ví že na dálnici je 130, tak tam prostě pojede 130, protože je to přeci dálnice tak co, nějaký blbý počasí mě přece nepřipraví o to právo tolik jet. A teď asi záleží na úhlu pohledu: já jsem optimista a tvrdím, že kdyby tam limit nebyl, nebude mít tutu "psychologickou hranici" ke které se chce za každou cenu přiblížit a pojede třeba pomaleji.
Právě proto bych na dálnicích uzákonil "německý model". Ne kvůli tomu, abych mohl jezdit 280 km/h (stejně takový auto nemám), ale právě proto, aby se odstranila jakási psychologická hranice co je 100% legální (tedy rychlost<130 km/h) a 100% ilegální (tedy rychlost>130 km/h). Prostě dát větší zodpovědnost na řidiče v tomhle, protože sami si musí určit kolik zvládnou a zaměřovat se na výchovu a postih řidičů ohledně správného předjíždění, bezpečných odstupů, mlhovek, apod.
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Re: Nejvyšší povolená rychlost mimo obec
tak tomu videu moc nevěřím podle mě to mělo byt naopak protože škodovka nemá ABS takže kdyby to fakt zašlápl a gumoval ( nešlo poznat ) tak musí zastavit lepe než audina které začne cukat ABSJako bonus jsem našel jedno pěkný video.
http://www.youtube.com/watch?v=rrjKUEW1Rrw#
Pokud se budeme bavit o ovladatelnosti a brždění tak jsem zatim nenašel konkurenci k serii DS, Xantia, C5... Proč ? Jake existuji ještě auta ktere tlakují brzdy podle zatížení auta tz že když sešlápnete brzdu tak tlakují 50:50 postupně 75:25 ( pokud jedete sami ) a když sepne ABS tak zase 50:50... Vše podle zatížení auta, popřípadě rozdílne tlakovani leve a prave strany auta ( brždění v zatáčce )
K tématu rychlosti - musí to být podle počasí...
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/2 ... 0025-stop/
Re: Nejvyšší povolená rychlost mimo obec
doporučil bych kreštest takové Audi Q7, která ma také 5* a zmíněné fabie, zjistíte, že počet hvězdiček je pouze marketingová záležitostjannnn píše: Fabia je +- za 200 000 a v EURO NCAP dostala 4* (o bod ji uniklo 5*). Další auta jsou na tom podobně, takže deformační fóny tam jsou a již na dost dobré úrovni.
a policie okolo silnic I.tříd
přátelé, dopadlo by to naprosto stejně jako ve městech, na Kokořínsku, u železného Brodu a jinde bychom je stejně neviděli, naopak na takové I/16 mezi D8 a Mělníkem nebo na I/12 mezi Českým Brodem a Kolínem by se měřilo o 106.
takže ať raději sedí v teple kanceláře anebo ZRUŠME LIMITY!!!
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Nejvyšší povolená rychlost mimo obec
No vzhledem k tomu, že snad žádná civilizovaná země na světě se bez limitů neobejde, (vesměs něco mezi 80 a 100), tak by to byl stejnej průlom jako druhá socialistická revoluce v říjnu. Uvažujte třeba i o situaci nájezdu z vedlejší, nebo náhlýho zjevení protijedoucího auta na konci rovinky během vašeho předjíždění, a uvidíte, že i ne zcela zaručená pravděpodobnost, že jede cca 100 a ne 150, má pro bezpečnost provozu svou cenu.
Re: Nejvyšší povolená rychlost mimo obec
Osobně nevidím jediný důvod pro jakékoliv omezení rychlosti mimo obec. Každý řidič je povinnen přizpůsobit svou jízdu podmínkám (tedy i tomu zda se připojuje vedlejší), stavu vozidla a provozu.
Pouze hlupák a neschopný řidič může považovat stanovení stejného rychlostního limitu na silnici S/11,5 na stejné úrovni jako na okresce O/3,2 za racionální opatření podporující bezpečnost provozu. A pánové, je jedno, jestli je to 70, nebo 120.
Skutečnost je taková, že vše je jenom a pouze v hlavě řidičů... aktivní i pasivní agresivita, sobeckost, nevěnování se provozu nedostatečné předvídání... Toto, kdyby se podařilo odstranit, tak není potřeba žádného limitu, neboť lokální podmínky jsou pravidly nezachytitelné. Je pěkné mít před zatáčkou omezení na 70, ale i tato rychlost je irelevantní, pakliže bude mokro, sníh... Proč tedy takovou rychlost omezovat a nenechat vše na řidiči?
Když hovoříme o rychlostech a jejich nastavení, tak se ptám, proč jsou všude příkazy - omezení rychlosti v červeném kruhu? bude tu rychlost snad někdo měřit, nebo je ta značka pro mě jako řidiče, aby mě informovala o stavu daného místa. proč například před zatáčkou není pouze informativní značka s doporučenou rychlostí? Opravdu příkaz "maximálně 70!" něco vyřeší?
Pouze hlupák a neschopný řidič může považovat stanovení stejného rychlostního limitu na silnici S/11,5 na stejné úrovni jako na okresce O/3,2 za racionální opatření podporující bezpečnost provozu. A pánové, je jedno, jestli je to 70, nebo 120.
Skutečnost je taková, že vše je jenom a pouze v hlavě řidičů... aktivní i pasivní agresivita, sobeckost, nevěnování se provozu nedostatečné předvídání... Toto, kdyby se podařilo odstranit, tak není potřeba žádného limitu, neboť lokální podmínky jsou pravidly nezachytitelné. Je pěkné mít před zatáčkou omezení na 70, ale i tato rychlost je irelevantní, pakliže bude mokro, sníh... Proč tedy takovou rychlost omezovat a nenechat vše na řidiči?
Když hovoříme o rychlostech a jejich nastavení, tak se ptám, proč jsou všude příkazy - omezení rychlosti v červeném kruhu? bude tu rychlost snad někdo měřit, nebo je ta značka pro mě jako řidiče, aby mě informovala o stavu daného místa. proč například před zatáčkou není pouze informativní značka s doporučenou rychlostí? Opravdu příkaz "maximálně 70!" něco vyřeší?
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: Nejvyšší povolená rychlost mimo obec
+1 Výborně!Jaroslav píše:Osobně nevidím jediný důvod pro jakékoliv omezení rychlosti mimo obec. Každý řidič je povinnen přizpůsobit svou jízdu podmínkám (tedy i tomu zda se připojuje vedlejší), stavu vozidla a provozu.
Pouze hlupák a neschopný řidič může považovat stanovení stejného rychlostního limitu na silnici S/11,5 na stejné úrovni jako na okresce O/3,2 za racionální opatření podporující bezpečnost provozu. A pánové, je jedno, jestli je to 70, nebo 120.
Skutečnost je taková, že vše je jenom a pouze v hlavě řidičů... aktivní i pasivní agresivita, sobeckost, nevěnování se provozu nedostatečné předvídání... Toto, kdyby se podařilo odstranit, tak není potřeba žádného limitu, neboť lokální podmínky jsou pravidly nezachytitelné. Je pěkné mít před zatáčkou omezení na 70, ale i tato rychlost je irelevantní, pakliže bude mokro, sníh... Proč tedy takovou rychlost omezovat a nenechat vše na řidiči?
Když hovoříme o rychlostech a jejich nastavení, tak se ptám, proč jsou všude příkazy - omezení rychlosti v červeném kruhu? bude tu rychlost snad někdo měřit, nebo je ta značka pro mě jako řidiče, aby mě informovala o stavu daného místa. proč například před zatáčkou není pouze informativní značka s doporučenou rychlostí? Opravdu příkaz "maximálně 70!" něco vyřeší?
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Re: Nejvyšší povolená rychlost mimo obec
Tak například před křižovatkou může vyřešit hodně .. jinak nemam za určitých okolností šajna, jestli to auto na hlavní jede 60 nebo 160, a to už může bejt docela rozdíl.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nejvyšší povolená rychlost mimo obec
Souhlasím s Jaroslav, je třeba naučit řidiče myslet a ne jím vše pořád servírovat.
Škoda, že to takhle nevidí všichni Auta sama zpomalí
Škoda, že to takhle nevidí všichni Auta sama zpomalí
R48 -> D48 se podařilo!