Nejvyšší povolená rychlost v obci
Re: Nejvyšší povolená rychlost v obci
Teda ta anketní otázka je ošemetná, ale z důvodů hluku bych zanechal 50. Rozdíl mezi 50 a 60 je v hluku docela znatelný (subjektivně) - navíc si myslím, že brzdná dráha se při 60 dost prodlouží..
Obrázek 1 Brzdná dráha při různých rychlostech (včetně reakční doby cca 1 sekunda).
Graf 6: Hluk motoru, valení a celkový hluk produkovaný motorovým vozidlem v závislosti na rychlosti.
Zdroj BESIP
Obrázek 1 Brzdná dráha při různých rychlostech (včetně reakční doby cca 1 sekunda).
Graf 6: Hluk motoru, valení a celkový hluk produkovaný motorovým vozidlem v závislosti na rychlosti.
Zdroj BESIP
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
12 bodů už je docela problém (body se za přestupky přičítají, neodčítají )Lenny píše:12 bodů, rekodr držím u policejní školy v Holešově - 134 dal bych více, ale jelo tam v dálce auto, tak už jsem musel brzditkot píše:2 Lenny : Jak ješ na tom s bodama? Trojmístné číslo x řidičák je docela mazec!!!
a 134 v obci? to už je teda slušné pirátství!
Dopravní značení nesmí být vnímáno pouze jako svévole státních orgánů a místo pro možný postih řidičů, což v daném případě (omezení rychlosti z důvodu snížení hluku v místech, kde není zástavba) nelze jinak vyhodnotit. - ODA KŘ Hl.m.Prahy PČR
Re: Nejvyšší povolená rychlost v obci
Zastřelit na místě
Re: Nejvyšší povolená rychlost v obci
s tím grafem mám trochu problém. Bydlím u dálnice a co vnímám v noci jako hluk je rozhodně motor, nikoliv šelest pneu. podle grafu by ale motor neměl být ve 130 ani vnímatelný a vše by mělo být od pneu.... je to důvěryhodný graf?jeni013 píše: Graf 6: Hluk motoru, valení a celkový hluk produkovaný motorovým vozidlem v závislosti na rychlosti.
Re: Nejvyšší povolená rychlost v obci
Je, průměrný motor nevnímáš, spíš jde vnímat určité výjimky typu motorka nebo záměrně přihlučněné auto, případně když to někdo opravdu túruje na hranici bílé části otáčkoměru A taky to bude pro standardní typ komunikace, u těch méně hlučných povrchů (gumoasfaltů) se právě nejvíce eliminuje ten hluk od pneumatik.
Re: Nejvyšší povolená rychlost v obci
OT:mapman píše:u těch méně hlučných povrchů (gumoasfaltů) se právě nejvíce eliminuje ten hluk od pneumatik.
Kdyz uz jsme u toho, jake jsou rozdily v nakladech na 1 km gumoasfaltu a klasickeho zivicneho povrchu?? Je to tak propastny rozdil, ze se gumoasfalt nepouziva uz v mnohem sirsim meritku?
Re: Nejvyšší povolená rychlost v obci
Mě by k radosti stačilo:
- zrušení nesmyslných prodloužení začátků/konců obcí (např. Tursko - cedule 100m v poli před obcí)
- na silnicích pro motorová vozidla v obci stejná "bodová tolerance" jako mimo obec (tam nemá chodec ci dělat) tj. 80km/h + 9 v pohodě
- kvalitní obchvaty, kde je dnes 70km/h přeřadit na silnici pro motorová vozidla s 80
- v rámci územního plánování zarazir rozrůstání průmyslových zón podél silnice
- ochrané pásmo silnic II. třídy shodné se silnicemi I. třídy (obchvaty by hned tak nebyly k ničemu)
Úplně spokojený bych byl, kdybych mohl jezdit 80 tam kde je dnes 50 (Nuselák, 5. května, Cínovecká, atd...)
- zrušení nesmyslných prodloužení začátků/konců obcí (např. Tursko - cedule 100m v poli před obcí)
- na silnicích pro motorová vozidla v obci stejná "bodová tolerance" jako mimo obec (tam nemá chodec ci dělat) tj. 80km/h + 9 v pohodě
- kvalitní obchvaty, kde je dnes 70km/h přeřadit na silnici pro motorová vozidla s 80
- v rámci územního plánování zarazir rozrůstání průmyslových zón podél silnice
- ochrané pásmo silnic II. třídy shodné se silnicemi I. třídy (obchvaty by hned tak nebyly k ničemu)
Úplně spokojený bych byl, kdybych mohl jezdit 80 tam kde je dnes 50 (Nuselák, 5. května, Cínovecká, atd...)
Re: Nejvyšší povolená rychlost v obci
je od besipu, takže tam bych moc důvěry nehledalJaroslav píše:.... je to důvěryhodný graf?
+3 tolerance radarudvs píše: .... na silnicích pro motorová vozidla v obci stejná "bodová tolerance" jako mimo obec (tam nemá chodec ci dělat) tj. 80km/h + 9 v pohodě
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Nejvyšší povolená rychlost v obci
To není vlastní tvorba BESIPu, to je převzaté a je také uvedený zdroj: Speed management - dostupné on-line: http://www.internationaltransportforum. ... 6Speed.pdf Ti zase odkazují na INRETS, francouzský výzkumný ústav v oblasti dopravy http://www.inrets.frMike píše:je od besipu, takže tam bych moc důvěry nehledalJaroslav píše:.... je to důvěryhodný graf?
Jiank studií v oblasti hluku je spousta, i když občas ukazují, co je jasné všem, např. že agresivní jízda motorky s upraveným výfukem a máme hned + 30 db http://www.acem.eu/media/d_Strivingagai ... _04469.pdf
Re: Nejvyšší povolená rychlost v obci
Jak je to s aerodynamickým hlukem a hlukem pneumatik (třeba na tom grafu citovaném na stránce besipu je to přímka, ale jinde je to parabola (od nějaké rychlosti to už tak neroste)? Jde mi spíš o to jak to je od 80 do 130 (případně 160). Většina studií se soustředí na rychlosti od 80 dolu. Taky jsem si všiml, že dávají aerodynamícký hluk a hluk od pneumatik do jednoho (rolling).GiuseppeS píše:Jiank studií v oblasti hluku je spousta
Re: Nejvyšší povolená rychlost v obci
Nehodnotím předchozí příspěvky (některé grafy jsou již dnes nedostupné) ale mám k hluku z dálnice tyto připomínky:GiuseppeS píše:To není vlastní tvorba BESIPu, to je převzaté a je také uvedený zdroj: Speed management - dostupné on-line: http://www.internationaltransportforum. ... 6Speed.pdf Ti zase odkazují na INRETS, francouzský výzkumný ústav v oblasti dopravy http://www.inrets.frMike píše:je od besipu, takže tam bych moc důvěry nehledalJaroslav píše:.... je to důvěryhodný graf?
Jiank studií v oblasti hluku je spousta, i když občas ukazují, co je jasné všem, např. že agresivní jízda motorky s upraveným výfukem a máme hned + 30 db http://www.acem.eu/media/d_Strivingagai ... _04469.pdf
- je vždy slyšet i přes bariéry
- hodně záleží na kombinaci pneu/povrch
- při ustálené jízdě po dálnici motor přehlušují pneu a aerodynamické jevy (hrany-zrcátka-podvozek)
Re: Nejvyšší povolená rychlost v obci
Slyšet je samozřejmě, často i za kopcem a sedmero lesy, jde jen o to o kolik dB míň hlasitě a jak se to vleze do hlukový normy. A nejde o jednu motorku bez výfuku, ale o statistickej průměr. Nedavno jsem viděl studii, kde se pokoušeli exaktně změřit vliv "zeleně" a vyšel jim celkem zanedbatelnej, což je v rozporu s obecně přijímanou představou, ale v souladu se zákony prostorové akustiky (cosi s dírama či rozestupama a malou plošnou hmotností prostě tlumit nemůže).