Nejvyšší povolená rychlost v obci
Re: Nejvyšší povolená rychlost v obci
Ja jako vubec nevim, jestli by mela byt reflexni vesta povinna. Predstava, ze ji s sebou vsude nosim, protoze se nekdy muze stat, ze budu muset jit v noci po krajnici, me prijde jako ptakovina. Proste za snizene viditelnosti (coz tam urcite je) musim prizpusobit jizdu, jak uz uvedl jonas.
A nebo by snad meli reflexni vestu nosit i srnky a jelenum primontujeme na parohy odrazky nebo co ??
A nebo by snad meli reflexni vestu nosit i srnky a jelenum primontujeme na parohy odrazky nebo co ??
Re: Nejvyšší povolená rychlost v obci
Jo jo, souhlas s tím, že řidiči by měli přizpůsobit jízdu nočním podmínkám. Nicméně pro zvýšení bezpečnosti je opravdu žádoucí, aby každý noční chodec ve svém vlastním zájmů měl na sobě alespoň jeden reflexní prvek, ať už je to vesta nebo jen odrazky na botách nebo na oblečení. Na jednu stranu platí, že z toho nejde udělat v našich podmínkách povinnost, na druhou stranu je to na každém z nás, nakolik si sám sebe váží, takže asi tak
Re: Nejvyšší povolená rychlost v obci
Doporučuju párkrát zažít to, co popisuje Warcz .. pak si o tý demagogii můžete podumat. A ani to nemusí být nepodmíněně a bez řidičáku, stačí si uvědomit tu možnost.
Re: Nejvyšší povolená rychlost v obci
Jako nezlobte se na mě, ale svalovat vinu na řidiče, že hazardují s jejich životy je už moc. Bez pochyb musíme za snížené viditelnosti upravit rychlost a pokud ne, tak musíme počítat s následky. Na silnici se ale nepohybujeme sami a pokud se ostatní chovají nezodpovědně, musejí si za to nést následky. Čiliže defenzivní jízda ano, ale odsud potud. Když jezdí cyklisté za šera či noci bez světla a odrazek (dokonce zákonná povinnost), to je jako co? Chodci v černém oblečení v noci mei vesnicemi a ještě na špatné straně vozovky, to jsou jako kdo?
V noci čtyřicítkou nejezdím a ani nehodlám, ale tam, kde to situace vyžaduje (les - srny...) nohu z plynu sundám, nebo pokud to jde, jezdím uprostřed vozovky. Už se mi to mnohokrát vyplatilo a podařilo se mi tak vyhnout střetu se srnami i přes původně vysokou rychlost okolo stovky.
V noci čtyřicítkou nejezdím a ani nehodlám, ale tam, kde to situace vyžaduje (les - srny...) nohu z plynu sundám, nebo pokud to jde, jezdím uprostřed vozovky. Už se mi to mnohokrát vyplatilo a podařilo se mi tak vyhnout střetu se srnami i přes původně vysokou rychlost okolo stovky.
Re: Nejvyšší povolená rychlost v obci
to je právě tím nastavením, před 50lety byl standard vyšší, před 100 lety musel před automobilem jít chodec s praporkemmapman píše:...
Ty rychlosti, které jsou obecně zavedené, tu nejsou pro srandu králíků. 50ka je standard v drtivé většině evropských zemí, mimo obec se dává max. 100ka, pro tu bych byl schopen hlasovat, pokud jde o dvoupruh s MÚK s šířkou 11,5 m tak i 110. ...
kam směřujeme nyní ?
chodec, který "vyběhne" někam, kde neví co se děje, je natolik nezodpovědný, že mu to vlastně patří.
až budu zase osočen "chodcomily", doplňuji, že jsem přes českobrodskou přecházel na autobus cca.20let, když jsem jezdil do školy.
měli jsme 2smrťáky spolužáků a před barákem na přechodu jsem jich zažil asi 6 "ostatních" lidí.
tak jako já, se nerozhlíží nikdo a asi proto jsem dnes zde.
takže to nazvěme "přirozenou selekcí druhu"
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
60.ne 50.Lenny píše:Taky bych raději viděl stav ze začátku 70. let, kdy se jezdilo neomezenou rychlostí, kromě obce v době 5-23, kdy byla 50. Ideální stav
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
Tak úplně původně to bylo skutečně 50."Šedesátka" přišla až později. Kdy to bylo, jestli začátkem 70. let nebo později ale nevím.viky píše:60.ne 50.Lenny píše:Taky bych raději viděl stav ze začátku 70. let, kdy se jezdilo neomezenou rychlostí, kromě obce v době 5-23, kdy byla 50. Ideální stav
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
Nejvyšší rychlostní limit pro jízdu v obcích (60 km/h) platil v letech 1976–1996. Praví Wiki na http://cs.wikipedia.org/wiki/Omezen%C3% ... %C4%8Cesku .. a trvalá 60 v obci je až od roku 1990, to bych tipoval na dřív. Trvalá 50 až 1997.
„Jízdní rychlost budiž zvolena za všech okolností tak, aby byl řidič pánem své rychlosti a aby bezpečnost osob a majetku nebyla ohrožována. Řidič vozidla má zmírniti přiměřeně jízdnou rychlost, třeba-li také zůstati státi a zaraziti motor, kdyby nehody nebo poruchy dopravy mohly býti způsobeny jeho vozidlem. Těchto opatrností budiž zejména šetřeno, blíží-li se zapřažené vozy nebo hnaný dobytek.“
„Rychlost jízdy v uzavřených osadách nesmí býti nikdy větší nežli 15 kilometrů za hodinu (rychlost lehkého rychlého povozu). Mimo uzavřené osady jízdná rychlost nesmí býti stupňována přes 45 kilometrů za hodinu. Nikdy rychleji nežli 6 kilometrů za hodinu (tempo koně v kroku) nesmí býti ježděno: když mlhavé počasí zamezuje rozhled do dálky, jakož i na takových místech, kde silnice nemůže býti přehlédnuta, jako zejména na křižovatkách, při silných záhybech silnice, při vjíždění do vrat, vyjíždění z domů, pak na mostech, v úzkých ulicích, kde dva vozy nemohou vedle sebe jeti, při kromobyčejné živosti cesty a při velikém nahromadění lidu.“
1905
„Jízdní rychlost budiž zvolena za všech okolností tak, aby byl řidič pánem své rychlosti a aby bezpečnost osob a majetku nebyla ohrožována. Řidič vozidla má zmírniti přiměřeně jízdnou rychlost, třeba-li také zůstati státi a zaraziti motor, kdyby nehody nebo poruchy dopravy mohly býti způsobeny jeho vozidlem. Těchto opatrností budiž zejména šetřeno, blíží-li se zapřažené vozy nebo hnaný dobytek.“
„Rychlost jízdy v uzavřených osadách nesmí býti nikdy větší nežli 15 kilometrů za hodinu (rychlost lehkého rychlého povozu). Mimo uzavřené osady jízdná rychlost nesmí býti stupňována přes 45 kilometrů za hodinu. Nikdy rychleji nežli 6 kilometrů za hodinu (tempo koně v kroku) nesmí býti ježděno: když mlhavé počasí zamezuje rozhled do dálky, jakož i na takových místech, kde silnice nemůže býti přehlédnuta, jako zejména na křižovatkách, při silných záhybech silnice, při vjíždění do vrat, vyjíždění z domů, pak na mostech, v úzkých ulicích, kde dva vozy nemohou vedle sebe jeti, při kromobyčejné živosti cesty a při velikém nahromadění lidu.“
1905
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
Jak pise Lenny, ta neomezena rychlost mezi 23:00 a 5:00 bylo skoro idealni reseni. Je sice fakt ze tenkrat byl proti dnesku skoro minimalni provoz, ale na druhou stranu i tak se da dneska jezdit. Osobne se priznavam ze pri navratu pravidelne pri navrat z dovolene v Chorvatsku mezi Brnem a HK vv obcich bezne jezdim cca 80 km/hod. Ale pravdou je ze je to obvykle v pulce zari z patka na sobotu cca mezi 2 a 4 hodinou ranni. V tom case je jak I/43 tak I/35 az na par kamionu naprosto prazdna...
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
Zas tak ideální řešení to nebylo, pokud se jako ideální nepovažuje zvýšený "odstřel" opilců navracejících se kolem půlnoci z hospod
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
60 byla určitě již ve vyhlášce 100, která platila od roku 1975
s ní začlo i povinné používání pásů mimo obec, ovšem jestli rovněž od 75 nevím
s ní začlo i povinné používání pásů mimo obec, ovšem jestli rovněž od 75 nevím
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
Ty základní změny jsou shrnuty tady:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Pravidla_s ... _roce_1967
Pásy od 1967, 60 od 1976.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Pravidla_s ... _roce_1967
Pásy od 1967, 60 od 1976.
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
70 v noci by klidně mohla být.kik píše:Jak pise Lenny, ta neomezena rychlost mezi 23:00 a 5:00 bylo skoro idealni reseni. Je sice fakt ze tenkrat byl proti dnesku skoro minimalni provoz, ale na druhou stranu i tak se da dneska jezdit. Osobne se priznavam ze pri navratu pravidelne pri navrat z dovolene v Chorvatsku mezi Brnem a HK vv obcich bezne jezdim cca 80 km/hod. Ale pravdou je ze je to obvykle v pulce zari z patka na sobotu cca mezi 2 a 4 hodinou ranni. V tom case je jak I/43 tak I/35 az na par kamionu naprosto prazdna...
V Polsku mají aspoň 60
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
Viki: Nemohla. Zaprvé by to bylo nebezpečné a zadruhé by se zvýšil hluk.
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
Nemyslím si,že až tak,ale to je věc názoru každého z nás.Marooned17 píše:Viki: Nemohla. Zaprvé by to bylo nebezpečné a zadruhé by se zvýšil hluk.
Minimálně by slušelo vybrané úseky v obcích osadit 70 s dodatkovou tabulkou 23-5,tak jak je to v průtahu Českou Třebovou,tuším
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
Nic ve zlém, ale pokud je teď 50km/hod a vy jedete v noci 80km/hod, kolik myslíte, že by se pak jezdilo, kdyby se ustálila třeba sedmdesátka?! Vsadím boty, že kdybyste bydlel u silnice, kde auta místo 50 budou jezdit 80 až 100, tak budete nadávat, že jezdí rychle a že to pro pohyb chodců (třeba vás či někoho z vaší rodiny) v obci není bezpečné.viky píše:70 v noci by klidně mohla být.kik píše:Jak pise Lenny, ta neomezena rychlost mezi 23:00 a 5:00 bylo skoro idealni reseni. Je sice fakt ze tenkrat byl proti dnesku skoro minimalni provoz, ale na druhou stranu i tak se da dneska jezdit. Osobne se priznavam ze pri navratu pravidelne pri navrat z dovolene v Chorvatsku mezi Brnem a HK vv obcich bezne jezdim cca 80 km/hod. Ale pravdou je ze je to obvykle v pulce zari z patka na sobotu cca mezi 2 a 4 hodinou ranni. V tom case je jak I/43 tak I/35 az na par kamionu naprosto prazdna...
V Polsku mají aspoň 60
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
V Rakousku maj na štráse většinou 80 celej den, dokud je zástavba tvořena stodolama a rozptýlenýma farmama. V hustšim osídlení pak to klesá až na 30 kolem centrálního kruháče a pak zas roste k tý 80 před cedulí konec obce. V Německu sem taky jednou jel dlouho po bundesštráse, ale vedla komplet mimo obce. To je asi vůbec nejlepší řešení. Jinak to noční zvýšení je při současnym provozu nehlasovatelný kvůli hluku.viky píše: Minimálně by slušelo vybrané úseky v obcích osadit 70 s dodatkovou tabulkou 23-5,tak jak je to v průtahu Českou Třebovou,tuším
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
To se bavíte s kým?Já jsem nic o 80km/h v noci nepsalmichal píše:Nic ve zlém, ale pokud je teď 50km/hod a vy jedete v noci 80km/hod,viky píše:
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
Bylo to hlavně pro uživatele "kik", ale taky jste přišel s tím, že by klidně mohla být v noci 70ka, takže je to vlastně i pro Vás.viky píše:To se bavíte s kým?Já jsem nic o 80km/h v noci nepsalmichal píše:Nic ve zlém, ale pokud je teď 50km/hod a vy jedete v noci 80km/hod,viky píše:
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
Mě v novi na radarech svítí pravidelně trojmístná čísla nebo lehce pod ně. A pokud by zvedli limit jezdím stejně.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
To je možné, ale opravdu hodně řidíčů (včetně mě) by šla se svým "soukromým" rychlostním limitem nahoru
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
jenže u nás se postaví obchvat, čímž se políčko stane developersky zajímavé a zastaví to barákama a nákupnímy centry.jonáš píše:.... V Německu sem taky jednou jel dlouho po bundesštráse, ale vedla komplet mimo obce. ..
tudíž tam co bylo 90 je najednou stěží 50 a kruháky
ať jdou ....
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
2 Lenny : Jak ješ na tom s bodama? Trojmístné číslo x řidičák je docela mazec!!!
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
Vy píšete o 80 , já o 70 a vlastně je to určeno i pro mně.michal píše: Bylo to hlavně pro uživatele "kik", ale taky jste přišel s tím, že by klidně mohla být v noci 70ka, takže je to vlastně i pro Vás.
Na to není co říct
Mám v okolí spoustu komunikací,kde by klidně mohla 70 v noci být,za tím si stojím.
Kupř.téměř celý průtah Zlín-Malenovice-Otrokovice-není tam o nic víc obytných domů a PHS v okolí,než třeba u průtahu Libercem,kde je 80 i ve dne.Vím,že se jedná v případě Liberce o dělený čtyřpruh + MúK,ale bavíme se o hluku a noční 70. Další příklady by se našly.
Stejně by mně zajímala statistika nehodovosti chodců v noci v době,kdy byla 23-05 neomezená rychlost v obci vůči nehodovosti v těchto nočních hodinách dneska.
A prosím o přeřazení do příslušného vlákna a následné diskuzi tam,tady to nemá co dělat.
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
12 bodů, rekodr držím u policejní školy v Holešově - 134 dal bych více, ale jelo tam v dálce auto, tak už jsem musel brzditkot píše:2 Lenny : Jak ješ na tom s bodama? Trojmístné číslo x řidičák je docela mazec!!!
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)