Stránka 20 z 21

Re: Pokuty, BESIP a související

Napsal: 25.7.2019 9:33:26
od HP
Děkujeme za statistiky. První k tématu radarů a překračování MPR nic nevypovídá, jelikož k nehodě vede jedině rychlost nepřiměřená (a tak ji policie eviduje). Ta však může být vyšší než MPR, ale i nižší než MPR. Druhá už je lepší, ale výklad může být dvojí, buď že policie moc měří rychlost (k tomuto závěrů mi přijde že tíhnete vy), anebo řidiči moc překračují MPR. Kdyby nikdo MPR nepřekračoval, nevyhnutelně by podíl této skupiny přestupků klesl k nule. Souhlasím, že policie by se měla více zaměřit i na jiné prohřešky (např. nedodržování bezpečné vzdálenosti nebo telefonování za jízdy), ale nesouhlasím s tím, že by měla polevit v kontrole rychlosti. Protože překračování MPR je i dle statistiky běžný jev.

Re: Pokuty, BESIP a související

Napsal: 25.7.2019 10:21:59
od mstitek
HP píše:Děkujeme za statistiky. První k tématu radarů a překračování MPR nic nevypovídá, jelikož k nehodě vede jedině rychlost nepřiměřená (a tak ji policie eviduje). Ta však může být vyšší než MPR, ale i nižší než MPR. Druhá už je lepší, ale výklad může být dvojí, buď že policie moc měří rychlost (k tomuto závěrů mi přijde že tíhnete vy), anebo řidiči moc překračují MPR. Kdyby nikdo MPR nepřekračoval, nevyhnutelně by podíl této skupiny přestupků klesl k nule. Souhlasím, že policie by se měla více zaměřit i na jiné prohřešky (např. nedodržování bezpečné vzdálenosti nebo telefonování za jízdy), ale nesouhlasím s tím, že by měla polevit v kontrole rychlosti. Protože překračování MPR je i dle statistiky běžný jev.
Já bych neřekl ani jedno nebo druhé. A asi jsem měl zdůraznit jednu věc. Ta druhá statistika (od MD) zahrnuje data nejen od policie, ale také od samospráv. Nicméně ta statistika říká pouze kolik (a jakých) přestupků bylo řešeno. Vůbec nic to neříká o tom, kolik jich řidiči skutečně páchají.

Můj výklad je spíše ten, že rychlost má smysl měřit, tam kde to pomůže bezpečnosti a plynulosti provozu a ne tam kde to nejvíc vynáší. Bohužel dnešní přístup je spíš maximalizace zisků než bezpečnosti. A taky si myslím, že současný přístup k tomu používat přednostně statické radary pouze vede k tomu, že to řidiče učí zpomalit tam kde radary jsou a jinde se na to vykašlat. To je podle mého ten nejhorší přístup z hlediska bezpečnosti. Prostě když víte kde ten radar je a víte, že jinde se neměří, tak pro spoustu řidičů je MPR jenom hezky kulaté číslo.

Druhý závěr je ten, že policie by měla mnohem více kontrolovat ostatní (a často mnohem nebezpečnější prohřešky). Bohužel, potkat policii v provozu je vzácnější než potkat ferari.

Bohužel se mi nepodařilo najít žádné oficiální číslo, které by ukazovalo kdo a jak moc vlastně měří rychlost, a to zejména Policie ČR versus samosprávy. Nicméně, vezmu dvě čísla: za rok 2018 bylo evidováno 130798 případů překročení NPR o více než 5 km/h ale méně než 20 hm/h. Pokud se to porovná například se zprávou z letošního března (https://sever.rozhlas.cz/nove-radary-v- ... ni-7799559) podle které město Chomutov zaznamenalo na 13 tisíc přestupků za necelý měsíc, tak mi z toho vychází, že rychlost měří prakticky jenom obce.

Re: Pokuty, BESIP a související

Napsal: 25.7.2019 10:29:42
od MPMP
mstitek píše:
MPMP píše:Neřekl bych, že kontrola tachometru je tak nebezpečná. ....
To je ale přesně to o čem mluvím. Překročení NPR (ne přiměřené rychlosti, ta se nikde nekontroluje) se měří skoro všude a přitom je to z hlediska dopravní nehodovosti až hluboko za nedodržováním bezpečné vzdálenosti, nebezpečným předjížděním, nedání přednosti, nepozoronosti nebo nevěnování se řízení. A nic z toho se vůbec nekontroluje a nepokutuje. Zato radarů je všude šest půlek.
Domnívám se, že to spolu bytostně souvisí a hned vysvětlím jak.
Pokud je v úseku komunikace měřena pravidelně rychlost a řidiči to vědí, tak jim nezbývá nic jiného, než touto rychlostí jet též. A vzhledem k tomu, že stejnou rychlostí jedou i ostatní řidiči, nelze předjíždět a nemá cenu "tlačit" na toho před sebou (stejně ho nikam nedotlačíte "protože radar").
Zatímco na úseku, kde se neměří takový řidič "potřebuje jet a ti ostatní ho brzdí", takže udělá co? Divoce kličkuje, "tlačí" na ty před ním, aby zrychlili (a mnohdy se mu to i povede), nedodržuje bezpečnou vzdálenost (protože "tlačí") apod. A výsledek? Dojde k nehodě. A co tam bude napsáno? No přece "nedodržení bezpečné vzdálenosti" nebo "nebezpečné předjíždění". No a pokud komunikace nebude pod úsekovým měřením, ale pod "zašitým radarem", velmi pravděpodobně se tam takový "šikula" jednou uloví na překročení MPR (když někoho zrovna odtlačí a bude moci přidat).
Znovu opakuji, nejsem nadšený z omezení na 40 (nebo dokonce 30) km/h u kdejakého baráku, ale úsekové měření na víceproudé komunikaci (jižní spojka, Spořilovská výstupní, ...) považuji za přínos bezpečnosti provozu a nikoli "kasičku".

Kromě toho, zkuste navrhnout, jak stíhat "nedodržení bezpečné vzdálenosti" nebo "nebezpečné předjíždění" aby to bylo právně nenapadnutelné. U kontroly MPR to již vyřešeno je. Tím neříkám, že mě nevadí, když někdo jede "jako prase" a policie s tím nic nedělá. Ale na druhou stranu se ani nedivím, protože slovo policisty neznamená dneska nic a "technickými prostředky" dokázat nedodržení bezpečné vzdálenosti obyčejná hlídka nemá jak.

Re: Pokuty, BESIP a související

Napsal: 25.7.2019 11:37:57
od vaclav
"Druhý závěr je ten, že policie by měla mnohem více kontrolovat ostatní (a často mnohem nebezpečnější prohřešky). Bohužel, potkat policii v provozu je vzácnější než potkat ferari."


snad se to změní: Jednáme s ministrem vnitra Janem Hamáčkem, aby na rizikových úsecích byli policisté. A nejen na D1. Ne proto, aby policie více pokutovala řidiče, ale aby působila preventivně a byla vidět.

http://ceskapozice.lidovky.cz/tema/daln ... -tema_lube

Re: Pokuty, BESIP a související

Napsal: 25.7.2019 11:43:29
od mstitek
MPMP píše: Pokud je v úseku komunikace měřena pravidelně rychlost a řidiči to vědí, tak jim nezbývá nic jiného, než touto rychlostí jet též. A vzhledem k tomu, že stejnou rychlostí jedou i ostatní řidiči, nelze předjíždět a nemá cenu "tlačit" na toho před sebou (stejně ho nikam nedotlačíte "protože radar").
Tak moje zkušenost je spíš taková, že kde je na padesátce radar, tak se vždycky najde někdo kdo jede pro jistotu 35. A taky se vždycky najde někdo kdo z toho má nervy na dranc a končí to úplně stejně jak v té situaci bez radaru co jste popsal. A psal jsem to i předtím, nepovažuji každý radar za zbytečný. Většinu ale ano. A například to úsekové měření na jižní spojce. Všichni sice jedou jakž takž stejně, ale jakmile úsek končí, tak jsou to znovu závody. Takže ten radar je tam ve výsledku k ničemu. Je to furt to stejný dokola. Kdyby policajti dělali to co maj a ten provoz kontrolovali, tak nikdy nevíte kde Vás můžou kontrolovat a většina lidí pojede podle pravidel (a nejen rychlost) všude. Radar tohodle nikdy nemůže dosáhnout.

Re: Pokuty, BESIP a související

Napsal: 25.7.2019 11:45:40
od mstitek
vaclav píše:"Druhý závěr je ten, že policie by měla mnohem více kontrolovat ostatní (a často mnohem nebezpečnější prohřešky). Bohužel, potkat policii v provozu je vzácnější než potkat ferari."


snad se to změní: Jednáme s ministrem vnitra Janem Hamáčkem, aby na rizikových úsecích byli policisté. A nejen na D1. Ne proto, aby policie více pokutovala řidiče, ale aby působila preventivně a byla vidět.

http://ceskapozice.lidovky.cz/tema/daln ... -tema_lube
To by bylo super. Policie potřebuje být vidět v provozu a ne v neoznačených autech, nebo hůř, vůbec. Ale tohle už jsem taky slyšel několikrát, takže jsem lehce skeptický.

Re: Pokuty, BESIP a související

Napsal: 25.7.2019 13:28:02
od HP
Já myslím, že se nám diskuze pěkně vytříbila, takže se určitě všichni shodneme na tom, že policie by měla kontrolovat i další přestupky, a souhlasím, že by měla být i vidět, protože dnes vskutku v provozu není. Radary a jejich přínos bezpečnosti: označené, známé, stacionární ano (ale pouze v místě měření), skryté ne. Mě zkrátka radary nevadí žádné, protože kontrolují dodržování alespoň nějakých pravidel, bez nich by se nekontrolovalo skoro vůbec nic. Pod nimi se všudypřítomná anarchie, kterou někteří (a ta skupina není malá) na silnicích vyznávají, alespoň na okamžik zklidní. Howgh

Re: Pokuty, BESIP a související

Napsal: 25.7.2019 21:14:54
od Mike
HP píše: ... Vy si nemáte určovat, kterými pravidly se budete řídit a kterými ne, ...
my co jsme za volantem zažili ranná 90 jsme na to ovšem zvyklí 8-)

Re: Pokuty, BESIP a související

Napsal: 25.7.2019 21:20:56
od Mike
kot píše:2 HP dotaz : Stalo se ti někdy, že by jsi na D /130/ jel např. ve 3 ráno (3 am ) poněkud rychleji než MPR ? díky
kote, nejsem tedy HP, ale ve tři ráno jsou tam rozhledové poměry tak na 160max
to v sobotu ve dvě odpoledne se dá i těch 210, protože jsi schopen ty octavie mezi kamiony včas identifikovat 8-)

Re: Pokuty, BESIP a související

Napsal: 25.7.2019 21:23:06
od Mike
mstitek píše: Jsem přesvědčen, že pokud by pokuty z radarů šli do státního rozpočtu a ne obecního, tak 95% radarů zmizí. .
jsem přesvědčen, že kdyby nebyl zaveden SPRDEL, tak 95% radarů a ni nevzniklo....

Re: Pokuty, BESIP a související

Napsal: 25.7.2019 21:25:42
od Mike
MPMP píše: Pokud je v úseku komunikace měřena pravidelně rychlost a řidiči to vědí, tak jim nezbývá nic jiného, než touto rychlostí jet též. A vzhledem k tomu, že stejnou rychlostí jedou i ostatní řidiči, nelze předjíždět a nemá cenu "tlačit" na toho před sebou (stejně ho nikam nedotlačíte "protože radar").
Zatímco na úseku, kde se neměří takový řidič "potřebuje jet a ti ostatní ho brzdí", takže udělá co? Divoce kličkuje, "tlačí" na ty před ním, aby zrychlili (a mnohdy se mu to i povede), nedodržuje bezpečnou vzdálenost (protože "tlačí") apod. .
čili, kdyby ten co spěchá se nemusel plížit pod radarem, tak je dávno pryč a ty kritické situace by vůbec nevznikly 8-)

a na libovolné vícepruhové, směrově rozdělené komunikaci nemá radar, kruháč, cyklista aspol co dělat

Re: Pokuty, BESIP a související

Napsal: 26.7.2019 9:04:08
od MPMP
Mike píše:
mstitek píše: Jsem přesvědčen, že pokud by pokuty z radarů šli do státního rozpočtu a ne obecního, tak 95% radarů zmizí. .
jsem přesvědčen, že kdyby nebyl zaveden SPRDEL, tak 95% radarů a ni nevzniklo....
Blbost! Většina radarů, co znám vznikla dávno před tímto "vynálezem".

Re: Pokuty, BESIP a související

Napsal: 26.7.2019 9:06:31
od MPMP
Mike píše:
MPMP píše: Pokud je v úseku komunikace měřena pravidelně rychlost a řidiči to vědí, tak jim nezbývá nic jiného, než touto rychlostí jet též. A vzhledem k tomu, že stejnou rychlostí jedou i ostatní řidiči, nelze předjíždět a nemá cenu "tlačit" na toho před sebou (stejně ho nikam nedotlačíte "protože radar").
Zatímco na úseku, kde se neměří takový řidič "potřebuje jet a ti ostatní ho brzdí", takže udělá co? Divoce kličkuje, "tlačí" na ty před ním, aby zrychlili (a mnohdy se mu to i povede), nedodržuje bezpečnou vzdálenost (protože "tlačí") apod. .
čili, kdyby ten co spěchá se nemusel plížit pod radarem, tak je dávno pryč a ty kritické situace by vůbec nevznikly 8-)

a na libovolné vícepruhové, směrově rozdělené komunikaci nemá radar, kruháč, cyklista aspol co dělat
Jak by mohl být pryč, když je hustota provozu taková, že jede téměř souvislá kolona ve všech pruzích? Myslím, že tenhle náš spor vychází z různých podmínek pozorování. Mimo dopravní špičku a na nevytížených úsecích je to tak, jak říkáte, ve špičce a na vytížených úsecích pozoruji spíš to, co jsem popsal já. Tam totiž není jak "být dávno pryč".

A ještě poznámka - proč "na libovolné vícepruhové, směrově rozdělené komunikaci nemá radar, kruháč, cyklista aspol co dělat". Mnohde je ta vícepruhová komunikace z důvodu KAPACITY a nikoliv RYCHLOSTI. I když jsou 2 pruhy v jednom směru, je to pořád ve městě, nebo ne?

Re: Pokuty, BESIP a související

Napsal: 26.7.2019 9:08:45
od MPMP
mstitek píše:
MPMP píše: Pokud je v úseku komunikace měřena pravidelně rychlost a řidiči to vědí, tak jim nezbývá nic jiného, než touto rychlostí jet též. A vzhledem k tomu, že stejnou rychlostí jedou i ostatní řidiči, nelze předjíždět a nemá cenu "tlačit" na toho před sebou (stejně ho nikam nedotlačíte "protože radar").
Tak moje zkušenost je spíš taková, že kde je na padesátce radar, tak se vždycky najde někdo kdo jede pro jistotu 35. A taky se vždycky najde někdo kdo z toho má nervy na dranc a končí to úplně stejně jak v té situaci bez radaru co jste popsal.
Tak to bude opět selekce podle situace. Já jezdím hlavně po Praze a okolí a s touto situací (35 kmh na "padesátce") se potkávám tak 1x do roka. To není ten problém.

Re: Pokuty, BESIP a související

Napsal: 26.7.2019 10:06:23
od bhs
Jezdím převážně ve stejné oblasti a toto mohu jednoznačně potvrdit.
A v reálu pozoruji, že trend je opačný. Pod radary jezdí stále víc lidí na hraně

Re: Pokuty, BESIP a související

Napsal: 26.7.2019 11:03:40
od MPMP
bhs píše:Jezdím převážně ve stejné oblasti a toto mohu jednoznačně potvrdit.
A v reálu pozoruji, že trend je opačný. Pod radary jezdí stále víc lidí na hraně
Ano, a s tím souvisí i to, že "mimo radary" se jezdí "+10" až "+20" a kdo jede pomaleji, je považován za "brzdu provozu".

Re: Pokuty, BESIP a související

Napsal: 26.7.2019 11:53:39
od mstitek
MPMP píše:
mstitek píše:
MPMP píše: Pokud je v úseku komunikace měřena pravidelně rychlost a řidiči to vědí, tak jim nezbývá nic jiného, než touto rychlostí jet též. A vzhledem k tomu, že stejnou rychlostí jedou i ostatní řidiči, nelze předjíždět a nemá cenu "tlačit" na toho před sebou (stejně ho nikam nedotlačíte "protože radar").
Tak moje zkušenost je spíš taková, že kde je na padesátce radar, tak se vždycky najde někdo kdo jede pro jistotu 35. A taky se vždycky najde někdo kdo z toho má nervy na dranc a končí to úplně stejně jak v té situaci bez radaru co jste popsal.
Tak to bude opět selekce podle situace. Já jezdím hlavně po Praze a okolí a s touto situací (35 kmh na "padesátce") se potkávám tak 1x do roka. To není ten problém.
Jo tohle se netýká Prahy a velkých měst. Spíš se to často děje na jedničkách a dvojkách co prochází nějakou obcí s radarem.

Re: Pokuty, BESIP a související

Napsal: 26.7.2019 11:59:15
od mstitek
MPMP píše:Jak by mohl být pryč, když je hustota provozu taková, že jede téměř souvislá kolona ve všech pruzích? Myslím, že tenhle náš spor vychází z různých podmínek pozorování. Mimo dopravní špičku a na nevytížených úsecích je to tak, jak říkáte, ve špičce a na vytížených úsecích pozoruji spíš to, co jsem popsal já. Tam totiž není jak "být dávno pryč".
Souvislá kolona stejně jede pomaleji než MPR, takže to je pro tuhle diskuzi irelevantní situace.

Re: Pokuty, BESIP a související

Napsal: 26.7.2019 12:37:43
od bhs
MPMP píše:
bhs píše:Jezdím převážně ve stejné oblasti a toto mohu jednoznačně potvrdit.
A v reálu pozoruji, že trend je opačný. Pod radary jezdí stále víc lidí na hraně
Ano, a s tím souvisí i to, že "mimo radary" se jezdí "+10" až "+20" a kdo jede pomaleji, je považován za "brzdu provozu".
Tak tady se nepotkáváme. Z mé dlouhodobé praxe (Pha Českobrodská 2+2, po podjezdu Průmyslové dlouhá rovinka - půlka MPR50 (dle mě nesmysl) zbytek MPR70. MPR50 dodržuje min 60 procent, MPR70 min 75 procent. Vzorek je pochopitelně omezený, nicméně čísla jsou aktuální.

Re: Pokuty, BESIP a související

Napsal: 26.7.2019 13:35:45
od MPMP
mstitek píše:
MPMP píše:Jak by mohl být pryč, když je hustota provozu taková, že jede téměř souvislá kolona ve všech pruzích? Myslím, že tenhle náš spor vychází z různých podmínek pozorování. Mimo dopravní špičku a na nevytížených úsecích je to tak, jak říkáte, ve špičce a na vytížených úsecích pozoruji spíš to, co jsem popsal já. Tam totiž není jak "být dávno pryč".
Souvislá kolona stejně jede pomaleji než MPR, takže to je pro tuhle diskuzi irelevantní situace.
To není úplně pravda, já nepsal "souvislá kolona", já psal "vytížená komunikace", to je trochu něco jiného. Je tam sice dost aut, ale "kličkovat" se mezi nimi ještě dá. Mnohdy ovšem s fatálními důsledky.

Re: Pokuty, BESIP a související

Napsal: 26.7.2019 13:37:59
od MPMP
bhs píše:
MPMP píše:
bhs píše:Jezdím převážně ve stejné oblasti a toto mohu jednoznačně potvrdit.
A v reálu pozoruji, že trend je opačný. Pod radary jezdí stále víc lidí na hraně
Ano, a s tím souvisí i to, že "mimo radary" se jezdí "+10" až "+20" a kdo jede pomaleji, je považován za "brzdu provozu".
Tak tady se nepotkáváme. Z mé dlouhodobé praxe (Pha Českobrodská 2+2, po podjezdu Průmyslové dlouhá rovinka - půlka MPR50 (dle mě nesmysl) zbytek MPR70. MPR50 dodržuje min 60 procent, MPR70 min 75 procent. Vzorek je pochopitelně omezený, nicméně čísla jsou aktuální.
Ale to se přece nevylučuje. Já netvrdil, že "+10" jezdi VŠICHNI. Ovšem ti, co chtějí jet rychleji tam prostě "tlačí". A to mne nevyhovuje. Na měřeném úseku mívám "za prdelí" klid.

Re: Pokuty, BESIP a související

Napsal: 26.7.2019 13:55:07
od bhs
Ani já nemyslel "všichni",
když ale někdo napíše " ... se jezdí ", tak jsem si to (patrně nejen já) vyložil jako většinový jev - a tak tomu není. A přitom mluvím o úseku, kde se neměří a kde jsou 2 pruhy v jednom směru, takže pomalejší vozidla nikdo netlačí (nemusí tlačit).
Dílčí korekce:
Jednou, a to je hodně dávno, tam policie rychlost měřila :-)

Re: Pokuty, BESIP a související

Napsal: 29.7.2019 9:11:42
od kot
Mike píše:
kot píše:2 HP dotaz : Stalo se ti někdy, že by jsi na D /130/ jel např. ve 3 ráno (3 am ) poněkud rychleji než MPR ? díky
kote, nejsem tedy HP, ale ve tři ráno jsou tam rozhledové poměry tak na 160max
to v sobotu ve dvě odpoledne se dá i těch 210, protože jsi schopen ty octavie mezi kamiony včas identifikovat 8-)
Njn Miku, nechtěl jsem se neslušně do HP opírat. Tak jsem uvedl takovouto noční hodinu, kdy jsi na této dálnici většinou úplně sám. V takovémto případě jet 130 je na hranici samomrskačství. Přiznám se, že já to na rozdíl od kolegy neumím vydržet a jsem "poněkud" živější...

Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat

Napsal: 21.7.2023 7:09:00
od mapman
viewtopic.php?p=277033#p277033
Honzus píše: 21.7.2023 4:30:04 Všiml jsem si, že v některých úsecích ještě nejsou odrazky mezi pruhy. Musí být po celé délce obchvatu nebo jen v některých úsecích?
Nevím jak přesně na této stavbě, ale nově už nemusí dopravní knoflíky být prakticky nikde a budou se postupně rušit. Ukázalo se, že náklady na jejich pořízení a řádnou údržbu převyšují jejich přínos pro BESIP.

Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat

Napsal: 21.7.2023 8:44:30
od Aram96
mapman píše: 21.7.2023 7:09:00 Nevím jak přesně na této stavbě, ale nově už nemusí dopravní knoflíky být prakticky nikde a budou se postupně rušit. Ukázalo se, že náklady na jejich pořízení a řádnou údržbu převyšují jejich přínos pro BESIP.
Na dálnicích nebo i na 2-pruhových silnicích ?
Na dálnicích mě to zbytečně vždy přišlo, na silnici ovšem nikoli.