
Re: Pravidla silničního provozu
Přesně tak, plná čára na vyjetí z pomalého pruhu je naprostý nesmysl. Ano, možná měla opodstatnění dříve, to nevím, dnes rozhodně nemá.
Nejlepší řešení je přidání pruhu vlevo + vpravo mít odstavný, to je jasny. Pokud není na odstavný místo, tak to ale nic nemění na tom, že má třetí pruh vznikat a hlavně zanikat vlevo. Pokud se ještě někde v současné době dělají stoupací pruhy vpravo, tak absolutně nechápu jejich logiku. Polovina pomalých vozidel (nemyslím jen kamiony) jej nevyužije a mohlo by a mělo by, protože kolikrát v kopci zavazí i osobáky, protože jedou 80 v prostředním a pravý (dobrovolný) je prázdný. Zbytečně.
Něco úplně jiného je pruh pro pomalá vozidla ale při klesání. Tam souhlas, tam ať klidně vznikne vpravo a je dobrovolný. Skoro bych řekl, že to je žádoucí, aby nebyl "moc" využíván, protože když by náhodou nějakému kamionu ty brzdy selhaly, tak ať před ním nejede někdo vklidečku 80-100 a nevšimne si ho.
Co ale nechápu, a promiň mapmane nesouhlas, proč na modernizované D1 ty pravé stoupací zůstávají. Je to nepochopitelné, protože buď máme fakt modernizaci a "novou dálnici"

ale když o ní tak pořád mluví, tak by tak měla vypadat. Pokud je překážkou nějaká geometrie (chápu jako velké vybočení vozovky vpravo) tak holt mají ty 2 průběžné pruhy vést ke kraji a plynule vzniknout třetí vlevo. Holt ten pruh vznikne o pár m dál, ty kamiony se tam stejně do toho prvého neřadí ihned po vzniku.
A hlavně právě na konci levý má končit, tak jak je to běžné v 21. století. Když ani takovéhle úpravy nejsou součástí honosné modernizace za 100 milionů/ 1 km, tak je to velmi smutné.
Odstavný není žádný argument, pokud tam teď je, tak se tam vleze i při novějším řešení, pokud tam není, tak není žádný rozdíl mezi starým a novým řešením přece. Jediné co jsi tím asi myslel, jsou naše slavné normy, že když má být přidán třetí stoupací pruh vlevo, tak musí být odstavný. Pokud je problém v tomto, není na místě nic jiného než dát našim normám opět smajlíka
Konkrétní příklad, např. nechápu proč není na zrekonstruované D1 u Brna směr Praha nově vyznačen třetí levý jízdní pruh při stoupání u Popůvek. Mluvím jen o čárách na zemi, ty se měly namalovat jinak, v čem je problém ? Tam by měl totiž být tutově levý, protože je tam z pravého zrovna výjezd na odpočívku Popůvky. Nemluvě o tom, že tak 1/4 NA jede polovinu kopce pořád v prostředním, než se uráčí uhnout do pravého pomalého. Proč ?? Na konci tohoto pruhu je navíc nesmyslně provoz vrácen zpět do 2 pruhů a za cca 300 m (kde je odstavný dost široký) začíná kraťoučký odbočovací pruh na Rosice, naprosto nesmyslně tam není vyznačen odbočovací pruh jako pokračování pomalého pruhu, který tam vede cca 1 km už dávno po rovině. Proč se tohle neřeší, když se dělá takováhle rekonstrukce ??
