Právě je 24.11.2020 19:36:42




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 114 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5
 Pravidla silničního provozu 
Autor Zpráva
Autor

Příspěvky: 4924
Příspěvek Re: Pravidla silničního provozu
Přesně tak, není důvod je nenechat předjíždět. Od toho tam přece mám ten třetí pruh, abych měl kam uhnout. A úplně stejně to přece platí i pro úseky, kde to nejsou staré stoupáky, ale rozšíření o další pruh vlevo. Ta plná čára byla zrušena právě proto, že ten pruh pak nebyl plně využívaný kvůli zákazu z něj v průběhu vyjet...

_________________
KlarArt


20.1.2019 13:02:24
Profil
VIP

Příspěvky: 14338
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Pravidla silničního provozu
Přesně tak, lidi tam pak ani nevjíždějí.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2020
čtěte+hlasujte


20.1.2019 13:03:40
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 2803
Bydliště: Trutnov - 49 km od polské dálnice a 53 km od české, 29 km od rozest. české a 17 km od polské.
Příspěvek Re: Pravidla silničního provozu
Pravdou je, že tenkrát byla jiná konstrukční rychlost kamionů a povinnost využít pruhu byla 60 km/hod. oproti dnešní 80 a i tu většina kamionů zvládá. A dnes je díky přerušované čáře použití pruhu dobrovolné i pro ostatní vozidla.

_________________
82 let výstavby dálnic na českém území 1938-2020


20.1.2019 14:42:06
Profil
 

Příspěvky: 3494
Bydliště: Snad někdy 13 km od D(S)43
Příspěvek Re: Pravidla silničního provozu
Přesně tak, plná čára na vyjetí z pomalého pruhu je naprostý nesmysl. Ano, možná měla opodstatnění dříve, to nevím, dnes rozhodně nemá.
Nejlepší řešení je přidání pruhu vlevo + vpravo mít odstavný, to je jasny. Pokud není na odstavný místo, tak to ale nic nemění na tom, že má třetí pruh vznikat a hlavně zanikat vlevo. Pokud se ještě někde v současné době dělají stoupací pruhy vpravo, tak absolutně nechápu jejich logiku. Polovina pomalých vozidel (nemyslím jen kamiony) jej nevyužije a mohlo by a mělo by, protože kolikrát v kopci zavazí i osobáky, protože jedou 80 v prostředním a pravý (dobrovolný) je prázdný. Zbytečně.

Něco úplně jiného je pruh pro pomalá vozidla ale při klesání. Tam souhlas, tam ať klidně vznikne vpravo a je dobrovolný. Skoro bych řekl, že to je žádoucí, aby nebyl "moc" využíván, protože když by náhodou nějakému kamionu ty brzdy selhaly, tak ať před ním nejede někdo vklidečku 80-100 a nevšimne si ho.

Co ale nechápu, a promiň mapmane nesouhlas, proč na modernizované D1 ty pravé stoupací zůstávají. Je to nepochopitelné, protože buď máme fakt modernizaci a "novou dálnici" :kladivo: ale když o ní tak pořád mluví, tak by tak měla vypadat. Pokud je překážkou nějaká geometrie (chápu jako velké vybočení vozovky vpravo) tak holt mají ty 2 průběžné pruhy vést ke kraji a plynule vzniknout třetí vlevo. Holt ten pruh vznikne o pár m dál, ty kamiony se tam stejně do toho prvého neřadí ihned po vzniku.
A hlavně právě na konci levý má končit, tak jak je to běžné v 21. století. Když ani takovéhle úpravy nejsou součástí honosné modernizace za 100 milionů/ 1 km, tak je to velmi smutné. :ko:
Odstavný není žádný argument, pokud tam teď je, tak se tam vleze i při novějším řešení, pokud tam není, tak není žádný rozdíl mezi starým a novým řešením přece. Jediné co jsi tím asi myslel, jsou naše slavné normy, že když má být přidán třetí stoupací pruh vlevo, tak musí být odstavný. Pokud je problém v tomto, není na místě nic jiného než dát našim normám opět smajlíka :zvraci:

Konkrétní příklad, např. nechápu proč není na zrekonstruované D1 u Brna směr Praha nově vyznačen třetí levý jízdní pruh při stoupání u Popůvek. Mluvím jen o čárách na zemi, ty se měly namalovat jinak, v čem je problém ? Tam by měl totiž být tutově levý, protože je tam z pravého zrovna výjezd na odpočívku Popůvky. Nemluvě o tom, že tak 1/4 NA jede polovinu kopce pořád v prostředním, než se uráčí uhnout do pravého pomalého. Proč ?? Na konci tohoto pruhu je navíc nesmyslně provoz vrácen zpět do 2 pruhů a za cca 300 m (kde je odstavný dost široký) začíná kraťoučký odbočovací pruh na Rosice, naprosto nesmyslně tam není vyznačen odbočovací pruh jako pokračování pomalého pruhu, který tam vede cca 1 km už dávno po rovině. Proč se tohle neřeší, když se dělá takováhle rekonstrukce ?? :roll:


20.1.2019 17:24:10
Profil
Online
 

Příspěvky: 1986
Bydliště: SV Čechy
Příspěvek Re: Pravidla silničního provozu
Aram96 píše:
Pokud se ještě někde v současné době dělají stoupací pruhy vpravo, tak absolutně nechápu jejich logiku.


Protože málo čteš.

_________________
wazer.cz
Pište česky, prosím!


20.1.2019 18:22:55
Profil
 

Příspěvky: 3494
Bydliště: Snad někdy 13 km od D(S)43
Příspěvek Re: Pravidla silničního provozu
Majkii píše:
Aram96 píše:
Pokud se ještě někde v současné době dělají stoupací pruhy vpravo, tak absolutně nechápu jejich logiku.


Protože málo čteš.

Aha díky za vysvětlení (ironie). Pardon, že nemám vše prolezlé :D Pořád to nic nevysvětluje. Jestli podle ŘSD pravý stoupací pruh, do kterého nemusí všichni, ale "jen" všechny kamiony, plní z části funkci odstavného, tak potom ano, tahle zvrácená logika dává smysl ;)


20.1.2019 18:27:01
Profil
Autor

Příspěvky: 9681
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: Pravidla silničního provozu
Máme parkoviště, kde platí přednost zprava. Jedu rovně a zprava couvá do křižovatky vozidlo. Má přednost, ikdyž couvá?
Nejsem si jistý, ale mám za to, že ano.

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


31.1.2020 18:49:52
Profil
Autor

Příspěvky: 6259
Bydliště: Ostrava a okolí
Příspěvek Re: Pravidla silničního provozu
v zákoně je "vozidlo přijíždějící zprava", směr pohybu vůči orientaci vozidla není specifikován

_________________
R48 -> D48 se podařilo!


31.1.2020 19:52:12
Profil ICQ
 

Příspěvky: 765
Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
Příspěvek Re: Pravidla silničního provozu
a o dva paragrafy dál se píše:2) Při couvání řidič nesmí ohrozit ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích.
Viz i rozhodnutí NSS


31.1.2020 22:34:50
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Autor

Příspěvky: 6259
Bydliště: Ostrava a okolí
Příspěvek Re: Pravidla silničního provozu
No vida, tak zase jsem chytřejší.

_________________
R48 -> D48 se podařilo!


31.1.2020 23:39:20
Profil ICQ
 

Příspěvky: 1655
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Pravidla silničního provozu
Je parkoviště pozemní komunikace, když je soukromé?


31.1.2020 23:54:38
Profil
 

Příspěvky: 765
Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
Příspěvek Re: Pravidla silničního provozu
Lenny se ptá ve vlákně pravidel provozu, píše o přednosti a křižovatce, tak můžeme předpokládat, že se o pozemní komunikaci jedná.


1.2.2020 8:15:59
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 1966
Příspěvek Re: Pravidla silničního provozu
Citace:
Je parkoviště pozemní komunikace, když je soukromé?


Vlastnictvi nema na cokoliv ze silnicniho zakona vliv.


1.2.2020 8:36:34
Profil
 

Příspěvky: 1130
Bydliště: Praha 4
Příspěvek Re: Pravidla silničního provozu
Nesmet ohrozit je snad zakladni pravidlo platici vzdy a pro vsechny. Takze nejakou prednost bych z toho nevyvozoval.


1.2.2020 9:07:54
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 114 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz