Dopravní značky všeobecně
Re: Dopravní značky všeobecně
Tak někde v kroužku šití by se to asi dalo shovívavě přejít, ale na diskuzním fóru specializovaném na dopravní infrastrukturu to fakt tahá za oči...
Každopádně vyznačení cyklotrasy po komunikaci, na kterou nemají cyklisté přístup je jednoznačná chyba toho, kdo toto značení stanovil (předpokládám, že dříve tam byla SPMV/dálnice a teprve potom cyklotrasa). Tyhle chyby se stávají, ale když je třeba cyklotrasa značená na chodníku nebo přechodu pro chodce, dá se tam alespoň to kolo převést, ale tady nejde legálně ani vstoupit
Každopádně vyznačení cyklotrasy po komunikaci, na kterou nemají cyklisté přístup je jednoznačná chyba toho, kdo toto značení stanovil (předpokládám, že dříve tam byla SPMV/dálnice a teprve potom cyklotrasa). Tyhle chyby se stávají, ale když je třeba cyklotrasa značená na chodníku nebo přechodu pro chodce, dá se tam alespoň to kolo převést, ale tady nejde legálně ani vstoupit
Re: Dopravní značky všeobecně
Těchhle situací je bohužel spousta... namátkou
https://en.mapy.cz/s/2Iug3
https://en.mapy.cz/s/2IuhS
https://en.mapy.cz/s/2Iuk4
https://en.mapy.cz/s/2Iug3
https://en.mapy.cz/s/2IuhS
https://en.mapy.cz/s/2Iuk4
Re: Dopravní značky všeobecně
Tohle je zase velký formalismus, kdy se nesoudí podle selského rozumu, ale otrocky podle doslovného znění úředních předpisů. Každý svéprávný člověk ze značky pochopil, že je to placené parkování a to by mělo být směrodatné. U nás bohužel vítězí výklad jako od robota, co neumí myslet v souvislostech a umí jen posuzovat, zda něco přesně odpovídá znění paragrafu či nikoliv.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Dopravní značky všeobecně
Každý to jistě pochopil, každý to zaplatil bez mrknutí oka, ale jen někdo má zjevně spoustu času a může si dovolit to přes právníky obejít.
Parkovišť, kde je prosté P a pod nim na dodatkové tabulce informace o placeném parkování, takových je spousta. Ta dáma by jistě vzala lísteček, nechala si otevřít závoru a pak nechtěla zaplatit, že je tam blbá značka
https://www.google.cz/maps/@50.6324159, ... 312!8i6656
Parkovišť, kde je prosté P a pod nim na dodatkové tabulce informace o placeném parkování, takových je spousta. Ta dáma by jistě vzala lísteček, nechala si otevřít závoru a pak nechtěla zaplatit, že je tam blbá značka
https://www.google.cz/maps/@50.6324159, ... 312!8i6656
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Dopravní značky všeobecně
Taky by mohla zaparkovat přímo naproti u hotelu, tam mají teprve nepředpisovou značku:
https://goo.gl/maps/r6ScmzPmgUE2
A parkovat tam celé dny, přestože není žádný "guest"
https://goo.gl/maps/r6ScmzPmgUE2
A parkovat tam celé dny, přestože není žádný "guest"
Re: Dopravní značky všeobecně
Tohel byla taky dobra prasarna:
Rano chteli zplatit. Nezaplatil jsem, at zavolaji koho uznaji za vhodne. (Uz ani nevim cim vyhrozovali. Jestli MP, Policii, pokutou, ...) Po peti minutach to typek ve veste vzdal a rekl at jedu. Brzo to budou dva roky a nic neprislo.
Prej: "prece se nebudu hadat o 80 Kc...". Nehadal jsem se, ale chtel jsem.
V noci ta spodni, i tak pochybna tabulka, nebyla videt, nebot ten vrsek odrazel svetlo ponekud lepe.Rano chteli zplatit. Nezaplatil jsem, at zavolaji koho uznaji za vhodne. (Uz ani nevim cim vyhrozovali. Jestli MP, Policii, pokutou, ...) Po peti minutach to typek ve veste vzdal a rekl at jedu. Brzo to budou dva roky a nic neprislo.
Prej: "prece se nebudu hadat o 80 Kc...". Nehadal jsem se, ale chtel jsem.
Re: Dopravní značky všeobecně
Ta značka není platná, tudíž na nic neměl nárok.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Dopravní značky všeobecně
Pozbývá platnost už to šipkou Nejen, že po Vás nemohou chtít peníze, ono to parkoviště ani neexistuje. A i kdyby šipku někdo uznal, tak jen tolik, že u značky parkoviště končí A směrová šipka směrem dolů u nás také neexistuje.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Dopravní značky všeobecně
Praha, Puchmajerova x Radlická
V zahraničí je to sice běžné, ale měl jsem za to, že podle české právní úpravy takovouto kombinaci šipek a plného světla na SSZ vytvořit nelze...? Prostě si musím vybrat, buď používat jenom šipky nebo jen plné světlo.
Možná se tady hraje na to, že jsou to vlastně křižovatky dvě (či více), což je běžné na mnoha křižovatkách po Česku, i když tady je to opravdu na hraně. (Ten ostrůvek je opravdu malý)
V zahraničí je to sice běžné, ale měl jsem za to, že podle české právní úpravy takovouto kombinaci šipek a plného světla na SSZ vytvořit nelze...? Prostě si musím vybrat, buď používat jenom šipky nebo jen plné světlo.
Možná se tady hraje na to, že jsou to vlastně křižovatky dvě (či více), což je běžné na mnoha křižovatkách po Česku, i když tady je to opravdu na hraně. (Ten ostrůvek je opravdu malý)
- Přílohy
-
- Puchmajerova x Radlická
- IMG_20180906_154157.jpg (177.69 KiB) Zobrazeno 5980 x
Re: Dopravní značky všeobecně
Správně by tam mělo být místo šipek asi tohle: https://mapy.cz/zakladni?x=15.7516777&y ... itch=0.114
ale ani to neznamená přesně to samé.
ale ani to neznamená přesně to samé.
Re: Dopravní značky všeobecně
Myslím si totéž - podle našich norem tato varianta neexistuje. Na druhou stranu se ale těm, kdo to navrhli, ani moc nedivím a upřímně řečeno ani nevím, proč to je vlastně nedovolené.
Pokud potřebujete pustit auta doprava s tím, že tam už žádná překážka není - není tam přechod, nebo má zrovna červenou - potřebujete signál se šipkou. Vše ostatní je s výhradou (plné světlo pro chodce, doplňková šipka pro volný kolizní směr). A pokud odbočení doleva má být s výhradou pro chodce za křižovatkou (a ze stejného jízdního pruhu jako směr rovně), potřebujete plné světlo. Přijde mi to logické a i to bude fungovat (pokud neodbočuje hodně aut právě doleva).
"Legislativně správné" řešení ale v takovém případě vyžaduje "šipky všude" a tedy samostatné fáze pro auta a pro chodce přecházející vlevo souběžně se směrem rovně, což je v případě, kdy jede 10 aut rovně a 1 doleva nesmyslné zdržení.
Další varianta je všude plné světlo, to vám ale zase neumožní prodloužit zelenou pro odbočení vpravo nad rámec "obecné" zelené pro směry rovně a doleva. A je-li doprava větší provoz, je to opět zdržení.
Poslední varianta je doplňková zelená šipka doprava, ta tu fázi prodloužit může, ale není to "volno bez výhrad".
Jak byste to "podle platných pravidel" řešili vy?
Pokud potřebujete pustit auta doprava s tím, že tam už žádná překážka není - není tam přechod, nebo má zrovna červenou - potřebujete signál se šipkou. Vše ostatní je s výhradou (plné světlo pro chodce, doplňková šipka pro volný kolizní směr). A pokud odbočení doleva má být s výhradou pro chodce za křižovatkou (a ze stejného jízdního pruhu jako směr rovně), potřebujete plné světlo. Přijde mi to logické a i to bude fungovat (pokud neodbočuje hodně aut právě doleva).
"Legislativně správné" řešení ale v takovém případě vyžaduje "šipky všude" a tedy samostatné fáze pro auta a pro chodce přecházející vlevo souběžně se směrem rovně, což je v případě, kdy jede 10 aut rovně a 1 doleva nesmyslné zdržení.
Další varianta je všude plné světlo, to vám ale zase neumožní prodloužit zelenou pro odbočení vpravo nad rámec "obecné" zelené pro směry rovně a doleva. A je-li doprava větší provoz, je to opět zdržení.
Poslední varianta je doplňková zelená šipka doprava, ta tu fázi prodloužit může, ale není to "volno bez výhrad".
Jak byste to "podle platných pravidel" řešili vy?
Re: Dopravní značky všeobecně
Co se zrovna této křižovatky týče, tak by všude mohlo být plné světlo, protože zde jde o jednoduchou dvoufázovou křižovatku.
Mimochodem, u šipek při odbočování vlevo není problém s chodci, protože pokud jsem předpisy pochopil správně, auta musí dávat přednost chodcům i tak (SSZ by ale mělo být doplněno o výstražný signál s chodcem). V Česku jsem ale neviděl snad jedinou křižovatku, která by byla takto nastavena. (Neznáte nějakou?)
Větší problém je s auty v protisměru - šipka znamená, že těm přednost dávat nemusíte, takže pokud bychom například u této křižovatky chtěli dát v tomto směru všude šipky, vyžadovalo by to fázi navíc pro protijedoucí vozidla.
Obecně je v tom binec a myslím si, že kombinace šipky a plného světla by povolena být měla, protože nám zde vznikají paskvily typu Jelení x U Brusnice nebo Jelení x U Prašného mostu.
Mimochodem, u šipek při odbočování vlevo není problém s chodci, protože pokud jsem předpisy pochopil správně, auta musí dávat přednost chodcům i tak (SSZ by ale mělo být doplněno o výstražný signál s chodcem). V Česku jsem ale neviděl snad jedinou křižovatku, která by byla takto nastavena. (Neznáte nějakou?)
Větší problém je s auty v protisměru - šipka znamená, že těm přednost dávat nemusíte, takže pokud bychom například u této křižovatky chtěli dát v tomto směru všude šipky, vyžadovalo by to fázi navíc pro protijedoucí vozidla.
Obecně je v tom binec a myslím si, že kombinace šipky a plného světla by povolena být měla, protože nám zde vznikají paskvily typu Jelení x U Brusnice nebo Jelení x U Prašného mostu.
Re: Dopravní značky všeobecně
Jedna krátkodobá z Brna:
Tady zavřeli na pár dní odbočovací pruh vpravo a do větve pro levé odbočení dali před semafor značku C2f. Na svělech je ovšem pouze šipka vlevo. Chápu to správně, že je pro odbočení vpravo světlo irelevantní a teoreticky dám jen přednost na hlavní a jedu? Ne, že by to šlo (vždy tam někdo stojí), jen pro info...
Tady zavřeli na pár dní odbočovací pruh vpravo a do větve pro levé odbočení dali před semafor značku C2f. Na svělech je ovšem pouze šipka vlevo. Chápu to správně, že je pro odbočení vpravo světlo irelevantní a teoreticky dám jen přednost na hlavní a jedu? Ne, že by to šlo (vždy tam někdo stojí), jen pro info...
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Dopravní značky všeobecně
Pro odbočení vpravo by tam měla být správně umístěna S05 zelená šipka nebo vyměnit sklíčka namísto šipky na plné kolečko., ale předpokládám, že nikdo tuto signalizaci nemá jen tak skladem, takže by jí mohla eventuálně nahradit zelená šipka nalepená na plechu, jak to u některých křižovatek bývalo dříve. Ale také netuším, jestli je to možné, tato trvalá značka už u nás neexistuje, jako třeba v Německu.
Takže to beru tak, že to nikdo na těch pár dní neřeší a počítá se s tím, že každý raději na tu zelenou počká Jelikož je křižovatka řízena světelnými signály, tak by do ní nikdo ani vjíždět neměl. Nejsme v Americe .-)
Takže to beru tak, že to nikdo na těch pár dní neřeší a počítá se s tím, že každý raději na tu zelenou počká Jelikož je křižovatka řízena světelnými signály, tak by do ní nikdo ani vjíždět neměl. Nejsme v Americe .-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Dopravní značky všeobecně
Znám dvě takové křižovatky:Adam108 píše:Mimochodem, u šipek při odbočování vlevo není problém s chodci, protože pokud jsem předpisy pochopil správně, auta musí dávat přednost chodcům i tak (SSZ by ale mělo být doplněno o výstražný signál s chodcem). V Česku jsem ale neviděl snad jedinou křižovatku, která by byla takto nastavena. (Neznáte nějakou?)
Mladá Boleslav - Ptácká x Nádražní - zde je mimochodem ještě i inverzní podoba žlutého světla ve tvaru chodce, která neodpovídá vyhlášce:
https://mapy.cz/zakladni?x=14.9005017&y ... itch=0.078
Pak je taková kombinace v Praze na křižovatce u Bulhara na sjezdové rampě od hlavního nádraží. Zde je třeba si uvědomit, že směr doleva znamená jak do ulice Hybernské, kam jede většina vozidel a kde ke křižení proudu přecházejících chodců nedochází, tak i do ulice U Bulhara, kam sice jede mizivé procento vozidel, ale chodci v tu chvíli zelenou mají. Při pooteční pohledu doleva a přiblížení to je vidět i na Panoramě:
https://mapy.cz/zakladni?x=14.4374239&y ... tch=-0.046
Re: Dopravní značky všeobecně
Zpomalovaci semafory ano, ci ne? Zitra o tom budeme diskutovat na komisi pro dopravu a bezpecnost a hledam argumenty, ktere pouzit, ci jake jine reseni pro zpomaleni vozidel na zacatku zastaveneho uzemi obce (navic mirne z kopce) navrhnout...
Re: Dopravní značky všeobecně
Zpomalovací semafory fungují pouze na řidiče, kteří daným úsekem projíždějí zřídka, "domácí" je ignorují a projíždějí na červenou. Fungují zpomalovací ostrůvky či kruhové objezdy, ale ty jsou většinou provedené tak, že se na nich občas někdo rozmázne a na silnicích 1. třídy podle mě nemají co dělat.
Re: Dopravní značky všeobecně
někde jsem četl-slyšel, že nově se již semafor jako zpomalovací prvek nesmí používat
podle mě je ideální ten ostrůvek ovšem ŘÁDNĚ osvětlený
jinak je to past
podle mě je ideální ten ostrůvek ovšem ŘÁDNĚ osvětlený
jinak je to past
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dopravní značky všeobecně
Zpomalovací semafór už ti zamítne policie, jeho užívání vede k nerespektování červené, navíc je proti smyslu semafóru jako takového neboť jeho primárním účelem je řízení dopravy.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Dopravní značky všeobecně
A když bude obousměrný s přechodem pro chodce v režimu "stálá červená, zelená padá při detekci přijíždějícího auta tak, aby to vyšlo právě povolenou rychlostí", tak to možné je?Martin z Ostravy píše:Zpomalovací semafór už ti zamítne policie, jeho užívání vede k nerespektování červené, navíc je proti smyslu semafóru jako takového neboť jeho primárním účelem je řízení dopravy.
Re: Dopravní značky všeobecně
Napsal jsem to zamerne spatne, abych ziskal nazory, proc ne. Jsem proti zpomalovacim semaforum, ale budu na komisi sedet proti presile, tak potrebuji argumenty. Jedna se o silnici II. tridy, problem je prave vyssi intenzita provozu nakladnich vozidel. Prechod v danem miste nedava prilis smysl, vedl by odnikud nikam. Tak snad se podari vymyslet nejake kompromisni reseni. Mesto se neustale schovava za to, ze casem bude stejne obchvat, takze se hleda rychle a docasne reseni, ovsem vsichni vime, jaka je jednotka docasnosti...
Re: Dopravní značky všeobecně
Ostruvek je, coby opticky prvek, prijatelne snizeni komfortu jizdy. Pri vyuziti cele sirky silnice se da vetsinou projet rovne.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Dopravní značky všeobecně
Ostrůvky s obloučkem pro vjezd do obce jsou nejlepší řešení. Sanitky, hasiči či nadměrný náklad mohou projet v protisměru. V Německu mě tenkrát překvapila uměle provedená šikana (zatáčky) z květináčů, a pravidelně se opakujících, či dokonce květináč ve směru do obce. Takže se muselo zastavit a dát přednost vozidlům vyjíždějícím z obce. Jenom ne proboha retardery.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Dopravní značky všeobecně
Retardery jsou pro me stejne neprijatelne jako semafor. Preci jen se bavime o silnici II. tridy, nikoliv o nejake mistni komunikaci.
Libi se mi napad se sikanou na zacatku obce, zkusim prosazovat tuto myslenku. Misto na to tam je...
Libi se mi napad se sikanou na zacatku obce, zkusim prosazovat tuto myslenku. Misto na to tam je...