Degradace dopravního značení
Degradace dopravního značení
V souvislosti s tímto článkem na Ihned. cz Vesnice ignorují policii. Vrátily zpět pouze devět tabulí s názvem obce mě napadlo, že tímto způsobem je degradováno dopravní značení. Podobně je tomu tak, když před každou zatáčkou, kde se někdy stala nehoda, je umístěna 70, 50 apod. V současné době mi přijde, že kolem silnic je spousta nepotřebných značek, které jen odvádí pozornost řidiče a jsou tam k ničemu. K čemu je dobrá na MÚK Kroměříž-východ omezení rychlosti na 60 km/h, která je umístěna před zúžením, když každý při průjezdu přes SDP zpomaluje i bez této značky?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Degradace dopravního značení
anarchista lenny! v UK zase maji treba prilis mnoho semaforu na jedne krizovatce (jako u nas pred prvnim autem, ale pak jeste - nevim proc - i na druhe strane silnice!), az je to matouci. libi se mi US s tim jednim ctverstrannym zavesenym nad krizovatkou. takze vsude je neco. i na moji denni trase jsou znacky, ktere by tam z meho pohledu byt asi nemuseli, ale je pravda, ze ja trasu znam, pokud jedete nekde poprve, ta znacka se proste hodi.
par fotek pres google
http://www.londoncyclist.co.uk/humour/h ... fic-light/
http://www.geograph.org.uk/photo/78213
par fotek pres google
http://www.londoncyclist.co.uk/humour/h ... fic-light/
http://www.geograph.org.uk/photo/78213
Re: Degradace dopravního značení
Lenny: Naprostý souhlas.
Další kategorie jsou zpomalení před kruhovým objezdem. 70, 50 a objezd, kde z dálky poznáte, že ani 50 projet nejde. Jestli je opravdu potřeba řidiče upozornit (ani v noci to není nutné, možná v mlze), tak značku kruhový objezd s dodatkovou tabulkou 250m a to stačí. Kolik by se ušetřilo jen na značkách.
Další kategorie jsou zpomalení před kruhovým objezdem. 70, 50 a objezd, kde z dálky poznáte, že ani 50 projet nejde. Jestli je opravdu potřeba řidiče upozornit (ani v noci to není nutné, možná v mlze), tak značku kruhový objezd s dodatkovou tabulkou 250m a to stačí. Kolik by se ušetřilo jen na značkách.
Re: Degradace dopravního značení
Tož ty semafory maj smysl, aspoň si šofér v prvnim autě neukroutí krk .. tady je to umístění u stoplajny mnohdy naprostej nesmysl, ještě že je zelená vespod. Značky jsou naprosto inflační, já to tuhle počítal někde na Smíchově, cca 30 až 40 značek na kilometr, to je při padesátce zhruba 2 sekundy na jednu. Skoro to nejde usledovat, a k tomu ještě si má člověk hlídat semafory, auta a chodce a jiný zbytečnosti
Na druhou stranu vám klidně daj na 80ku najednou přenosnou 30 u výkopu tak, že je vidět z 50 m, a to jen když zrovna nejede v pravym kamion. Za to bych lynčoval taky. Postupný zpomalování po 20 na venkovní silnici je naopak v pohodě, zejména v noci když tam člověk jede prvně.
Na druhou stranu vám klidně daj na 80ku najednou přenosnou 30 u výkopu tak, že je vidět z 50 m, a to jen když zrovna nejede v pravym kamion. Za to bych lynčoval taky. Postupný zpomalování po 20 na venkovní silnici je naopak v pohodě, zejména v noci když tam člověk jede prvně.
Re: Degradace dopravního značení
Posouvání značek "Obec" a "Konec obce": souhlasím, že je to degradace značení
Značky 70,50 před kruhákem: to mi nevadí, nechal bych
Zapomenuté 30: štvou mě nebetyčně
Značky 70,50 před kruhákem: to mi nevadí, nechal bych
Zapomenuté 30: štvou mě nebetyčně
Re: Degradace dopravního značení
Další dobrý příklad je zona 30 ve Vestci ve většině obce apod. K čemu to je? To si opravdu mysleli při osazování, že tam lidi budou těch 30 jezdit anebo to tam osadili s tím, že 30 jezdit nebudou, ale aspoň zpomalí?
Pokud to první, tak si myslím, že by měli navštívit zařízení na severu Prahy . Pokud to druhé, tak mají špatnou představu o smyslu značení. Policistovi nevysvětlité, že jedete 41 na v zoně 30, že je to myšleno jen jako zpomalení.
Pokud to první, tak si myslím, že by měli navštívit zařízení na severu Prahy . Pokud to druhé, tak mají špatnou představu o smyslu značení. Policistovi nevysvětlité, že jedete 41 na v zoně 30, že je to myšleno jen jako zpomalení.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Degradace dopravního značení
Přiznám se, že jsem to snad v USA ani neviděl - všude, kde byly semafory, byly samostatně pro každý pruh umístěné za křižovatkou, někde ještě pro jistotu i před křižovatkou. Na semaforech tam rozhodně nešetří, možná na nějaké zapadlé křižovatce ještě visí ten klasický semafor uprostřed, jak je známe z filmů, ale menší křižovatky, kudy jsme jeli, měli pořešeny "Stop - all way" a fungovalo to dost dobře.vaclav píše:...libi se mi US s tim jednim ctverstrannym zavesenym nad krizovatkou...
Jinak samozřejmě souhlas s anarchistou Lennym, moc hloupých značek snižuje autoritu těch ostatních!
Re: Degradace dopravního značení
ja myslim, ze je to prave to druhe, nebot se pocita s tim, ze cesi jezdi max povolena + 10 az 20%. a to je prave ten problem, kdy jsem tady navrhoval ustupek (tj. nedat tam nic) ale na ukor tvrdych postihu, tj. pri 55km/h pokuta na miste 10k. a oznacit to treba jako casto mereny usek.Lenny píše:Další dobrý příklad je zona 30 ve Vestci ve většině obce apod. K čemu to je? To si opravdu mysleli při osazování, že tam lidi budou těch 30 jezdit anebo to tam osadili s tím, že 30 jezdit nebudou, ale aspoň zpomalí?
Pokud to první, tak si myslím, že by měli navštívit zařízení na severu Prahy . Pokud to druhé, tak mají špatnou představu o smyslu značení. Policistovi nevysvětlité, že jedete 41 na v zoně 30, že je to myšleno jen jako zpomalení.
Re: Degradace dopravního značení
tento problém vznikl před přijetím "oblíbené" 411, kdy přestupek byl až jízda o více než 20kmh /v obci /
proto se všude snižovala rychlost na tento limit / značka +20 /
bobová dráha je toho posledním žijícím důkazem / na 60 se dá pohodlně - bez výkyvů v sedačce - jet 80kmh /
čili, tam kde bylo 60 či 70 moc, se dala "zona" 40 či 30
no a přežilo to do dnes
v případě nově osazených značek pak platí nová mantra
POMALU=BEZPEČNĚ
proto se všude snižovala rychlost na tento limit / značka +20 /
bobová dráha je toho posledním žijícím důkazem / na 60 se dá pohodlně - bez výkyvů v sedačce - jet 80kmh /
čili, tam kde bylo 60 či 70 moc, se dala "zona" 40 či 30
no a přežilo to do dnes
v případě nově osazených značek pak platí nová mantra
POMALU=BEZPEČNĚ
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Degradace dopravního značení
Příklad z Hrčířova
Nevím k čemu je tam omezení 20, je to kvůli přechodu nebo kvůli příčnému prahu? Pokud je to kvůli příčnímu prahu, tak by ta značka musela být znova uméstěna i za křižovatkou. Pokud kvůli přechodu, tak s ohledem na příčný prah, tam stěží bude mít rychlost vyšší než 30-40 km/h. Nehledě na to, že 2x na 25 m upozorňovat na příčný práh mi přijde zbytečné.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Degradace dopravního značení
30 km/h se opravdu dodrzet neda...ve vetsine pripadu uz jenom z toho duvodu, ze to neni technicky mozne (pro dvojku je to rychle a pro trojku pomalu--tedy aspon v mem vozu .. Fabia 1,2 MPI)..Jak to vidite vy?
Re: Degradace dopravního značení
Souhlasím, že 30km/h je na 99% míst naprosto zbytečná. Je tam buď proto, aby se tam dalo dobře měřit nebo aby tam řidiči jezdili pomaleji než jinde. Na tom se snad shodne většina z nás.
Ale pojďme, prosím, argumentovat rozumněji než "moje auto zrovna 30 jezdit neumí".
Ale pojďme, prosím, argumentovat rozumněji než "moje auto zrovna 30 jezdit neumí".
Re: Degradace dopravního značení
Mě to zas až tak blbá argumentace nepřijde, to je prostě fakt. Konstrukce drtivé většiny aut je uzpůsobená na rychlosti kolem 90 km/h, případně na rozjíždění/brzdění v nižších rychlostech a při ustálené rychlosti 30 km/h prostě moc nefungují...dd píše: Ale pojďme, prosím, argumentovat rozumněji než "moje auto zrovna 30 jezdit neumí".
Re: Degradace dopravního značení
tusim ze od 20km/h nebo prave 30km/h mi funguje tempomat a drzet 30km/h muj vuz umi bez problemu (mozna i diky velkymu kroutaku)
Re: Degradace dopravního značení
No s fabií rozjíždění na dvojku, ustálená na trojku, po úplný rovině snad i na čtyřku .. při rozjíždění na konci holt musíte podřadit. S dýzlem 1,5 se dá jezdit na dlouhý rovince (typicky magisrála pankrác-kačerov) i pade na pětku, volnoběžný otáčky, jen se tomu nesmí šlápnout na krk. Ty maloobjemový motory jsou zhouba .. a to ho mam v autě o dvěstě kilo těžšim
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Degradace dopravního značení
Je to tak, ten les značek degraduje ty ostatní, s tím nelze nesouhlasit.
Jinak já 30 jezdím většinou na trojku, dnes jsem projížděl 30 i na 5, protože jsem ji tam nechal jak jsem sjel z dálnice a koukal po ceně benzínu
Jinak já 30 jezdím většinou na trojku, dnes jsem projížděl 30 i na 5, protože jsem ji tam nechal jak jsem sjel z dálnice a koukal po ceně benzínu
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Degradace dopravního značení
Obec Kletecna v Usteckem kraji. Jak muze nekdo schvalit v tomhle zapadakove semafor, co vas na vjezdu necha bezduvodne vykysat pul minuty? Je proti tomu nejaka obrana?
- Přílohy
-
- Screenshot_20180402-091541-432x768.png (369.15 KiB) Zobrazeno 5536 x
Re: Degradace dopravního značení
Jet 50, pak naskočí zelená bez zdržení anebo jet dál a červenou neřešit.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Degradace dopravního značení
Tenhle semafor tam byl zřízen v době výstavby dálnice kvůli tomu, že v obci se vzájemně nemohla vyhnout dvě nákladní auta (staveništní doprava) a místy ani náklaďák s osobákem. Reguloval tudíž průjezd obcí tak, aby se dopravní proudy v místě vzájemně nepotkávaly. Pokud tam ten semafor zůstal, tak to může mít dva důvody, buď to místním vyhovuje (protože tudy stále jezdí dopravy z lomu) a nebo se čeká než se dálnice dokončí se vším všudy a pak to zmizí. Byl by to každopádně zajímavý dotaz na místní obecní úřad.ElWapp píše:Obec Kletecna v Usteckem kraji. Jak muze nekdo schvalit v tomhle zapadakove semafor, co vas na vjezdu necha bezduvodne vykysat pul minuty? Je proti tomu nejaka obrana?
Re: Degradace dopravního značení
Pokud to ma jako duvod uzkou komunikaci, tak k tomu mame znacky P7 a P8... a nebyl by duvod se ptat a patrat. A rychlost prijezdu byla hluboko pod 50 a stejne jsem cekal.
Znova tam jen tak nepojedu, ale mit to na pravidelnych trasach, tak by mi to dost vadilo
Znova tam jen tak nepojedu, ale mit to na pravidelnych trasach, tak by mi to dost vadilo
-
- Příspěvky: 202
- Registrován: 30.8.2016 21:30:15
Re: Degradace dopravního značení
Co vím, tak takovýhle semafor nemá oporu v zákoně (není tam přechod pro chodce ani křižovatka). Projet a neřešit. Lidé, co jsou líní bojovat s úředním šimlem v případě následného správního řízení, si budou muset počkat půl minuty (a strpět oprávněné troubení dalších řidičů). Oprávněné troubení rozzlobených řidičů následně začnou řešit obyvatelé přilehlých RD, kteří nesmyslný semafor krumpáčem "vypnou" .
Re: Degradace dopravního značení
On smi byt semafor jen u prechodu nebo krizovatky? Nezpochybnuji, ptam se. Co semafory na stavbach (kyvadlovy provoz)?
Re: Degradace dopravního značení
Tomas Eybl: Opravdu? Podle čeho? Semafor smí být tam, kde řídí provoz. Takže buzerační semafor, který rozsvítí červenou při překročení rychlosti je i podle mě za hranou zákonnosti a minimálně řádného výkonu státní správy, ale zrovna tenhle není buzerační, jeho smyslem je skutečně řídit provoz. A tím odpovídám i ElWappovi - je úplně jedno jak rychle k němu jedeš, tohle je defacto dávkovací semafor pro kyvadlový provoz. Nechci tvrdit, že tam má smysl, jen se snažím poskytnout fakta. Ano, na tyhle situace by měla běžně stačit P7 a P8... nicméně takovýchto semaforů je v republice několik, teď mě napadá jeden v centru Tábora nebo v centru Mikulova...
Re: Degradace dopravního značení
Jasně. Já znám třeba ten na Rabakovské pod tratí v Praze. A tam je zrovna nad světly semaforu ta P7 a P8, jednak aby bylo jasné, co dělat když semafor nefunguje, a taky to celkem vysvětluje samotný smysl toho semaforu. Na příkladu v Táboře je celkem jasné, k čemu tam ten semafor je, podle rozměrů uliček; na Hrušovce je ale většinu délky ta silnice dost široká. Smysl semaforu v Mikulově mi uniká (neznám to tam, procházel jsem to teď na streetview a nechápu ho).
Ohledně zákonnosti - je tu §78 zákona 361/2000 Sb. Je otázkou, jak ho v tomto případě bude kdo vykládat.
Ohledně zákonnosti - je tu §78 zákona 361/2000 Sb. Je otázkou, jak ho v tomto případě bude kdo vykládat.