Degradace dopravního značení

Odpovědět
Lenny
Autor
Příspěvky: 10801
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Degradace dopravního značení

Příspěvek od Lenny »

V souvislosti s tímto článkem na Ihned. cz Vesnice ignorují policii. Vrátily zpět pouze devět tabulí s názvem obce mě napadlo, že tímto způsobem je degradováno dopravní značení. Podobně je tomu tak, když před každou zatáčkou, kde se někdy stala nehoda, je umístěna 70, 50 apod. V současné době mi přijde, že kolem silnic je spousta nepotřebných značek, které jen odvádí pozornost řidiče a jsou tam k ničemu. K čemu je dobrá na MÚK Kroměříž-východ omezení rychlosti na 60 km/h, která je umístěna před zúžením, když každý při průjezdu přes SDP zpomaluje i bez této značky?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
vaclav
Příspěvky: 1831
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: Degradace dopravního značení

Příspěvek od vaclav »

anarchista lenny! v UK zase maji treba prilis mnoho semaforu na jedne krizovatce (jako u nas pred prvnim autem, ale pak jeste - nevim proc - i na druhe strane silnice!), az je to matouci. libi se mi US s tim jednim ctverstrannym zavesenym nad krizovatkou. takze vsude je neco. i na moji denni trase jsou znacky, ktere by tam z meho pohledu byt asi nemuseli, ale je pravda, ze ja trasu znam, pokud jedete nekde poprve, ta znacka se proste hodi.

par fotek pres google
http://www.londoncyclist.co.uk/humour/h ... fic-light/
http://www.geograph.org.uk/photo/78213
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: Degradace dopravního značení

Příspěvek od dd »

Lenny: Naprostý souhlas.

Další kategorie jsou zpomalení před kruhovým objezdem. 70, 50 a objezd, kde z dálky poznáte, že ani 50 projet nejde. Jestli je opravdu potřeba řidiče upozornit (ani v noci to není nutné, možná v mlze), tak značku kruhový objezd s dodatkovou tabulkou 250m a to stačí. Kolik by se ušetřilo jen na značkách.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Degradace dopravního značení

Příspěvek od jonáš »

Tož ty semafory maj smysl, aspoň si šofér v prvnim autě neukroutí krk .. tady je to umístění u stoplajny mnohdy naprostej nesmysl, ještě že je zelená vespod. Značky jsou naprosto inflační, já to tuhle počítal někde na Smíchově, cca 30 až 40 značek na kilometr, to je při padesátce zhruba 2 sekundy na jednu. Skoro to nejde usledovat, a k tomu ještě si má člověk hlídat semafory, auta a chodce a jiný zbytečnosti 8-)

Na druhou stranu vám klidně daj na 80ku najednou přenosnou 30 u výkopu tak, že je vidět z 50 m, a to jen když zrovna nejede v pravym kamion. Za to bych lynčoval taky. Postupný zpomalování po 20 na venkovní silnici je naopak v pohodě, zejména v noci když tam člověk jede prvně.
GiuseppeS
Příspěvky: 560
Registrován: 10.5.2009 14:41:32

Re: Degradace dopravního značení

Příspěvek od GiuseppeS »

Posouvání značek "Obec" a "Konec obce": souhlasím, že je to degradace značení
Značky 70,50 před kruhákem: to mi nevadí, nechal bych
Zapomenuté 30: štvou mě nebetyčně :twisted:
Lenny
Autor
Příspěvky: 10801
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Degradace dopravního značení

Příspěvek od Lenny »

Další dobrý příklad je zona 30 ve Vestci ve většině obce apod. K čemu to je? To si opravdu mysleli při osazování, že tam lidi budou těch 30 jezdit anebo to tam osadili s tím, že 30 jezdit nebudou, ale aspoň zpomalí?
Pokud to první, tak si myslím, že by měli navštívit zařízení na severu Prahy :crazy: . Pokud to druhé, tak mají špatnou představu o smyslu značení. Policistovi nevysvětlité, že jedete 41 na v zoně 30, že je to myšleno jen jako zpomalení.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Degradace dopravního značení

Příspěvek od Standa »

vaclav píše:...libi se mi US s tim jednim ctverstrannym zavesenym nad krizovatkou...
Přiznám se, že jsem to snad v USA ani neviděl - všude, kde byly semafory, byly samostatně pro každý pruh umístěné za křižovatkou, někde ještě pro jistotu i před křižovatkou. Na semaforech tam rozhodně nešetří, možná na nějaké zapadlé křižovatce ještě visí ten klasický semafor uprostřed, jak je známe z filmů, ale menší křižovatky, kudy jsme jeli, měli pořešeny "Stop - all way" a fungovalo to dost dobře.

Jinak samozřejmě souhlas s anarchistou Lennym, moc hloupých značek snižuje autoritu těch ostatních!
vaclav
Příspěvky: 1831
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: Degradace dopravního značení

Příspěvek od vaclav »

Lenny píše:Další dobrý příklad je zona 30 ve Vestci ve většině obce apod. K čemu to je? To si opravdu mysleli při osazování, že tam lidi budou těch 30 jezdit anebo to tam osadili s tím, že 30 jezdit nebudou, ale aspoň zpomalí?
Pokud to první, tak si myslím, že by měli navštívit zařízení na severu Prahy :crazy: . Pokud to druhé, tak mají špatnou představu o smyslu značení. Policistovi nevysvětlité, že jedete 41 na v zoně 30, že je to myšleno jen jako zpomalení.
ja myslim, ze je to prave to druhe, nebot se pocita s tim, ze cesi jezdi max povolena + 10 az 20%. a to je prave ten problem, kdy jsem tady navrhoval ustupek (tj. nedat tam nic) ale na ukor tvrdych postihu, tj. pri 55km/h pokuta na miste 10k. a oznacit to treba jako casto mereny usek.
Mike
Příspěvky: 5003
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Degradace dopravního značení

Příspěvek od Mike »

tento problém vznikl před přijetím "oblíbené" 411, kdy přestupek byl až jízda o více než 20kmh /v obci /
proto se všude snižovala rychlost na tento limit / značka +20 /
bobová dráha je toho posledním žijícím důkazem / na 60 se dá pohodlně - bez výkyvů v sedačce - jet 80kmh /

čili, tam kde bylo 60 či 70 moc, se dala "zona" 40 či 30
no a přežilo to do dnes

v případě nově osazených značek pak platí nová mantra
POMALU=BEZPEČNĚ
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Lenny
Autor
Příspěvky: 10801
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Degradace dopravního značení

Příspěvek od Lenny »

Příklad z Hrčířova
maps.google.cz
maps.google.cz
hrncire.jpg (88.68 KiB) Zobrazeno 7680 x
Nevím k čemu je tam omezení 20, je to kvůli přechodu nebo kvůli příčnému prahu? Pokud je to kvůli příčnímu prahu, tak by ta značka musela být znova uméstěna i za křižovatkou. Pokud kvůli přechodu, tak s ohledem na příčný prah, tam stěží bude mít rychlost vyšší než 30-40 km/h. Nehledě na to, že 2x na 25 m upozorňovat na příčný práh mi přijde zbytečné.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: Degradace dopravního značení

Příspěvek od siesa »

30 km/h se opravdu dodrzet neda...ve vetsine pripadu uz jenom z toho duvodu, ze to neni technicky mozne (pro dvojku je to rychle a pro trojku pomalu--tedy aspon v mem vozu .. Fabia 1,2 MPI)..Jak to vidite vy?
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: Degradace dopravního značení

Příspěvek od dd »

Souhlasím, že 30km/h je na 99% míst naprosto zbytečná. Je tam buď proto, aby se tam dalo dobře měřit nebo aby tam řidiči jezdili pomaleji než jinde. Na tom se snad shodne většina z nás.

Ale pojďme, prosím, argumentovat rozumněji než "moje auto zrovna 30 jezdit neumí".
Kubajsu
Příspěvky: 1311
Registrován: 18.8.2010 8:42:13
Bydliště: Praha

Re: Degradace dopravního značení

Příspěvek od Kubajsu »

dd píše: Ale pojďme, prosím, argumentovat rozumněji než "moje auto zrovna 30 jezdit neumí".
Mě to zas až tak blbá argumentace nepřijde, to je prostě fakt. Konstrukce drtivé většiny aut je uzpůsobená na rychlosti kolem 90 km/h, případně na rozjíždění/brzdění v nižších rychlostech a při ustálené rychlosti 30 km/h prostě moc nefungují...
vaclav
Příspěvky: 1831
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: Degradace dopravního značení

Příspěvek od vaclav »

tusim ze od 20km/h nebo prave 30km/h mi funguje tempomat a drzet 30km/h muj vuz umi bez problemu (mozna i diky velkymu kroutaku)
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Degradace dopravního značení

Příspěvek od jonáš »

No s fabií rozjíždění na dvojku, ustálená na trojku, po úplný rovině snad i na čtyřku .. při rozjíždění na konci holt musíte podřadit. S dýzlem 1,5 se dá jezdit na dlouhý rovince (typicky magisrála pankrác-kačerov) i pade na pětku, volnoběžný otáčky, jen se tomu nesmí šlápnout na krk. Ty maloobjemový motory jsou zhouba .. a to ho mam v autě o dvěstě kilo těžšim 8-)
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6841
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Degradace dopravního značení

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Je to tak, ten les značek degraduje ty ostatní, s tím nelze nesouhlasit.
Jinak já 30 jezdím většinou na trojku, dnes jsem projížděl 30 i na 5, protože jsem ji tam nechal jak jsem sjel z dálnice a koukal po ceně benzínu :D
R48 -> D48 se podařilo!
ElWapp
Příspěvky: 1641
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: Degradace dopravního značení

Příspěvek od ElWapp »

Obec Kletecna v Usteckem kraji. Jak muze nekdo schvalit v tomhle zapadakove semafor, co vas na vjezdu necha bezduvodne vykysat pul minuty? Je proti tomu nejaka obrana?
Přílohy
Screenshot_20180402-091541-432x768.png
Screenshot_20180402-091541-432x768.png (369.15 KiB) Zobrazeno 5536 x
Lenny
Autor
Příspěvky: 10801
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Degradace dopravního značení

Příspěvek od Lenny »

Jet 50, pak naskočí zelená bez zdržení anebo jet dál a červenou neřešit.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
mapman
Autor
Příspěvky: 5766
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Degradace dopravního značení

Příspěvek od mapman »

ElWapp píše:Obec Kletecna v Usteckem kraji. Jak muze nekdo schvalit v tomhle zapadakove semafor, co vas na vjezdu necha bezduvodne vykysat pul minuty? Je proti tomu nejaka obrana?
Tenhle semafor tam byl zřízen v době výstavby dálnice kvůli tomu, že v obci se vzájemně nemohla vyhnout dvě nákladní auta (staveništní doprava) a místy ani náklaďák s osobákem. Reguloval tudíž průjezd obcí tak, aby se dopravní proudy v místě vzájemně nepotkávaly. Pokud tam ten semafor zůstal, tak to může mít dva důvody, buď to místním vyhovuje (protože tudy stále jezdí dopravy z lomu) a nebo se čeká než se dálnice dokončí se vším všudy a pak to zmizí. Byl by to každopádně zajímavý dotaz na místní obecní úřad.
ElWapp
Příspěvky: 1641
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: Degradace dopravního značení

Příspěvek od ElWapp »

Pokud to ma jako duvod uzkou komunikaci, tak k tomu mame znacky P7 a P8... a nebyl by duvod se ptat a patrat. A rychlost prijezdu byla hluboko pod 50 a stejne jsem cekal.

Znova tam jen tak nepojedu, ale mit to na pravidelnych trasach, tak by mi to dost vadilo
Tomas Eybl
Příspěvky: 202
Registrován: 30.8.2016 21:30:15

Re: Degradace dopravního značení

Příspěvek od Tomas Eybl »

Co vím, tak takovýhle semafor nemá oporu v zákoně (není tam přechod pro chodce ani křižovatka). Projet a neřešit. Lidé, co jsou líní bojovat s úředním šimlem v případě následného správního řízení, si budou muset počkat půl minuty (a strpět oprávněné troubení dalších řidičů). Oprávněné troubení rozzlobených řidičů následně začnou řešit obyvatelé přilehlých RD, kteří nesmyslný semafor krumpáčem "vypnou" :).
jozka
Příspěvky: 2793
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Degradace dopravního značení

Příspěvek od jozka »

On smi byt semafor jen u prechodu nebo krizovatky? Nezpochybnuji, ptam se. Co semafory na stavbach (kyvadlovy provoz)?
mapman
Autor
Příspěvky: 5766
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Degradace dopravního značení

Příspěvek od mapman »

Tomas Eybl: Opravdu? Podle čeho? Semafor smí být tam, kde řídí provoz. Takže buzerační semafor, který rozsvítí červenou při překročení rychlosti je i podle mě za hranou zákonnosti a minimálně řádného výkonu státní správy, ale zrovna tenhle není buzerační, jeho smyslem je skutečně řídit provoz. A tím odpovídám i ElWappovi - je úplně jedno jak rychle k němu jedeš, tohle je defacto dávkovací semafor pro kyvadlový provoz. Nechci tvrdit, že tam má smysl, jen se snažím poskytnout fakta. Ano, na tyhle situace by měla běžně stačit P7 a P8... nicméně takovýchto semaforů je v republice několik, teď mě napadá jeden v centru Tábora nebo v centru Mikulova...
ElWapp
Příspěvky: 1641
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: Degradace dopravního značení

Příspěvek od ElWapp »

Jasně. Já znám třeba ten na Rabakovské pod tratí v Praze. A tam je zrovna nad světly semaforu ta P7 a P8, jednak aby bylo jasné, co dělat když semafor nefunguje, a taky to celkem vysvětluje samotný smysl toho semaforu. Na příkladu v Táboře je celkem jasné, k čemu tam ten semafor je, podle rozměrů uliček; na Hrušovce je ale většinu délky ta silnice dost široká. Smysl semaforu v Mikulově mi uniká (neznám to tam, procházel jsem to teď na streetview a nechápu ho).

Ohledně zákonnosti - je tu §78 zákona 361/2000 Sb. Je otázkou, jak ho v tomto případě bude kdo vykládat.
Odpovědět

Zpět na „Dopravní značky a zařízení, semafory“