Životnost vodorovného dopravního značení

Odpovědět
Fox Mulder
Příspěvky: 749
Registrován: 15.3.2009 1:28:45
Bydliště: Most

Životnost vodorovného dopravního značení

Příspěvek od Fox Mulder »

Jak dlouho vydrží vodorovné dopravní značení na silnici?

Kousek od Mostu je krátký pahýl silnice, která kdysi vedla z Litvínova do dnes již neexistující části Mostu. Podařilo se mi zjistit, že pahýl je asi od května 1979 mimo provoz (to byl zprovozněn Mostecký koridor ve své plné délce). Když se ale podíváte na snímky z roku 2014 na Mapy.cz, tak je tam značení stále velmi dobře patrné, jako by tam bylo vytvořené nedávno, přestože je to již asi 40 let! :)

http://mapy.cz/zakladni?x=13.6288043&y= ... ase=ophoto

Jak je to možné?? Je to dáno tehdejší technologií, která vydržela déle? Nebo je dané tím, že tam nejezdí žádný provoz? Docela by mě to zajímalo jak je to vlastně s životností dopravního značení tehdy a dnes... :)
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: Životnost vodorovného dopravního značení

Příspěvek od hh »

Podle mě je to provozem. Vím, že D1 šestipruh u Prahy vydrží VDZ normově pouze necelé dva roky! Jinde jsou to násobky.
kyk
Příspěvky: 954
Registrován: 22.7.2011 10:54:46
Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
Kontaktovat uživatele:

Re: Životnost vodorovného dopravního značení

Příspěvek od kyk »

mechanické opotřebení, zimní údržba, počasí...
Fox Mulder
Příspěvky: 749
Registrován: 15.3.2009 1:28:45
Bydliště: Most

Re: Životnost vodorovného dopravního značení

Příspěvek od Fox Mulder »

kyk píše:mechanické opotřebení, zimní údržba, počasí...
Počasí?? To je přece všude stejné.. :)
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
kyk
Příspěvky: 954
Registrován: 22.7.2011 10:54:46
Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
Kontaktovat uživatele:

Re: Životnost vodorovného dopravního značení

Příspěvek od kyk »

tím byly myšleny vlivy na degradaci VDZ, ne na konkrétním místě. I když, počasí bude asi hodně slabým činitelem
Adam108
Příspěvky: 199
Registrován: 10.7.2014 17:07:55
Bydliště: Praha

Re: Životnost vodorovného dopravního značení

Příspěvek od Adam108 »

Další místo na bývalé I/3 (a budoucí II/603), kde vodorovné značení docela drží, přestože silnice je ze stran docela požírána přírodou :) Podle mě je to hlavně o tom provozu...
http://mapy.cz/zakladni?x=14.5790242&y= ... &fov=1.257
vodouch2000
Příspěvky: 1223
Registrován: 27.5.2014 14:28:00
Bydliště: D11 - exit 62

Re: Životnost vodorovného dopravního značení

Příspěvek od vodouch2000 »

Nevím kam s tím, tohle téma mi přišlo nejblíže. V Pardubicích se objevila tahle "zebra". Zajímalo by mě, proč je ohraničení přechodu pro cyklisty takto na koso, uplně mě to praštilo do oka. Ten přechod pro chodce vedle bych pochopil, že jde šikmo a pruhy jsou rovnoběžně s osou vozovky. Někdo s vysvětlením? :-)
Přílohy
pardubice1.jpg
pardubice1.jpg (227.73 KiB) Zobrazeno 4004 x
pardubice2.jpg
pardubice2.jpg (222.41 KiB) Zobrazeno 4004 x
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Životnost vodorovného dopravního značení

Příspěvek od Honey72 »

Aby to bylo symetrické s přechodem pro chodce. Ale ten přechod pro chodce je stejně nějaký praštěný nebo to je jen optický klam? Chodci by logicky měli přecházet přes zebru v úhlu 90 stupňů a ne levým ramenem napřed .-) Už vidím, jak tam budou různě kličkovat :-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
MiKu
Příspěvky: 327
Registrován: 21.3.2009 21:01:00
Bydliště: u Kbelské, schovaný za PHS

Re: Životnost vodorovného dopravního značení

Příspěvek od MiKu »

Viz TP 133 str. 62 a 64. Přechod nemusí být vždy kolmo na osu, minimální úhel je 60°. Ty pruhy ale musí být rovnoběžné s osou jízdního pruhu, což platí i pro ten přejezd pro cyklisty, takže je vyznačen správně podle TP:
Přílohy
V8a.PNG
V8a.PNG (36.84 KiB) Zobrazeno 3937 x
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: Životnost vodorovného dopravního značení

Příspěvek od Majkii »

V Pardubicích jsme měli i jeden jiný, ale podobný problém s přechodem na Třídě Míru, kdy byl přechod z obou stran různě široký (dle snížených obrubníků), ale prý to také nejde, takže se část v červeném trojújhelníku musela začernit.
Přílohy
Schránka 04.jpg
Schránka 04.jpg (56.9 KiB) Zobrazeno 3931 x
wazer.cz
Pište česky, prosím!
vodouch2000
Příspěvky: 1223
Registrován: 27.5.2014 14:28:00
Bydliště: D11 - exit 62

Re: Životnost vodorovného dopravního značení

Příspěvek od vodouch2000 »

Ona ta pardubická zebra přes Macanovu ulici působí na fotce hůř než ve skutečnosti. Opticky tomu ještě (ne)přidává přítomnost toho nepravidelného ostrůvku. Jinak děkuji všem za vysvětlení! :-)
Odpovědět

Zpět na „Dopravní značky a zařízení, semafory“