Životnost vodorovného dopravního značení
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Životnost vodorovného dopravního značení
Jak dlouho vydrží vodorovné dopravní značení na silnici?
Kousek od Mostu je krátký pahýl silnice, která kdysi vedla z Litvínova do dnes již neexistující části Mostu. Podařilo se mi zjistit, že pahýl je asi od května 1979 mimo provoz (to byl zprovozněn Mostecký koridor ve své plné délce). Když se ale podíváte na snímky z roku 2014 na Mapy.cz, tak je tam značení stále velmi dobře patrné, jako by tam bylo vytvořené nedávno, přestože je to již asi 40 let!
http://mapy.cz/zakladni?x=13.6288043&y= ... ase=ophoto
Jak je to možné?? Je to dáno tehdejší technologií, která vydržela déle? Nebo je dané tím, že tam nejezdí žádný provoz? Docela by mě to zajímalo jak je to vlastně s životností dopravního značení tehdy a dnes...
Kousek od Mostu je krátký pahýl silnice, která kdysi vedla z Litvínova do dnes již neexistující části Mostu. Podařilo se mi zjistit, že pahýl je asi od května 1979 mimo provoz (to byl zprovozněn Mostecký koridor ve své plné délce). Když se ale podíváte na snímky z roku 2014 na Mapy.cz, tak je tam značení stále velmi dobře patrné, jako by tam bylo vytvořené nedávno, přestože je to již asi 40 let!
http://mapy.cz/zakladni?x=13.6288043&y= ... ase=ophoto
Jak je to možné?? Je to dáno tehdejší technologií, která vydržela déle? Nebo je dané tím, že tam nejezdí žádný provoz? Docela by mě to zajímalo jak je to vlastně s životností dopravního značení tehdy a dnes...
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Re: Životnost vodorovného dopravního značení
Podle mě je to provozem. Vím, že D1 šestipruh u Prahy vydrží VDZ normově pouze necelé dva roky! Jinde jsou to násobky.
-
- Příspěvky: 954
- Registrován: 22.7.2011 10:54:46
- Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Životnost vodorovného dopravního značení
mechanické opotřebení, zimní údržba, počasí...
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: Životnost vodorovného dopravního značení
Počasí?? To je přece všude stejné..kyk píše:mechanické opotřebení, zimní údržba, počasí...
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
-
- Příspěvky: 954
- Registrován: 22.7.2011 10:54:46
- Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Životnost vodorovného dopravního značení
tím byly myšleny vlivy na degradaci VDZ, ne na konkrétním místě. I když, počasí bude asi hodně slabým činitelem
Re: Životnost vodorovného dopravního značení
Další místo na bývalé I/3 (a budoucí II/603), kde vodorovné značení docela drží, přestože silnice je ze stran docela požírána přírodou Podle mě je to hlavně o tom provozu...
http://mapy.cz/zakladni?x=14.5790242&y= ... &fov=1.257
http://mapy.cz/zakladni?x=14.5790242&y= ... &fov=1.257
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: Životnost vodorovného dopravního značení
Nevím kam s tím, tohle téma mi přišlo nejblíže. V Pardubicích se objevila tahle "zebra". Zajímalo by mě, proč je ohraničení přechodu pro cyklisty takto na koso, uplně mě to praštilo do oka. Ten přechod pro chodce vedle bych pochopil, že jde šikmo a pruhy jsou rovnoběžně s osou vozovky. Někdo s vysvětlením?
- Přílohy
-
- pardubice1.jpg (227.73 KiB) Zobrazeno 4004 x
-
- pardubice2.jpg (222.41 KiB) Zobrazeno 4004 x
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Životnost vodorovného dopravního značení
Aby to bylo symetrické s přechodem pro chodce. Ale ten přechod pro chodce je stejně nějaký praštěný nebo to je jen optický klam? Chodci by logicky měli přecházet přes zebru v úhlu 90 stupňů a ne levým ramenem napřed .-) Už vidím, jak tam budou různě kličkovat
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Životnost vodorovného dopravního značení
Viz TP 133 str. 62 a 64. Přechod nemusí být vždy kolmo na osu, minimální úhel je 60°. Ty pruhy ale musí být rovnoběžné s osou jízdního pruhu, což platí i pro ten přejezd pro cyklisty, takže je vyznačen správně podle TP:
- Přílohy
-
- V8a.PNG (36.84 KiB) Zobrazeno 3937 x
Re: Životnost vodorovného dopravního značení
V Pardubicích jsme měli i jeden jiný, ale podobný problém s přechodem na Třídě Míru, kdy byl přechod z obou stran různě široký (dle snížených obrubníků), ale prý to také nejde, takže se část v červeném trojújhelníku musela začernit.
- Přílohy
-
- Schránka 04.jpg (56.9 KiB) Zobrazeno 3931 x
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: Životnost vodorovného dopravního značení
Ona ta pardubická zebra přes Macanovu ulici působí na fotce hůř než ve skutečnosti. Opticky tomu ještě (ne)přidává přítomnost toho nepravidelného ostrůvku. Jinak děkuji všem za vysvětlení!