Klíčovou silnici přes Červenohorské sedlo uzavře od jara velká oprava
Zdroj: iDNES; 11.9.2013
Historie se opakuje, silnici přes Červenohorské sedlo totiž čeká další velká oprava. Po severní části, kde dělníci pracovali v letech 2006 až 2008, je na řadě jižní. Znovu tak dojde na kompletní uzavírku trvající vždy od jara až do podzimu.
Podle nové dohody hejtmanství a Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) má oprava jižní části silnice přes Červenohorské sedlo začít na jaře 2014.
"Dohodli jsme se, že během listopadu ředitelství vyhlásí výběrové řízení, neboť prakticky celá přípravná fáze je hotová. Opravy silnice, která nyní připomíná místy spíše tankodrom, tak začnou na jaře, hned jak to umožní počasí, odhadem v březnu či dubnu," uvedl náměstek hejtmana Alois Mačák s tím, že stavební práce mají stát zhruba 550 milionů korun.
Řidiči i místní samotnou opravu vítají. Nadšený už ale nikdo není z nezbytné uzavírky. Silnice bude zavřená od jara do podzimu tak, jak tomu bylo v letech 2007 a 2008.
"V rámci správního povolení se řešilo, jestli nebude silnice během oprav uzavřena úplně, ale nakonec došlo k dohodě, že na zimní období bude otevřená, aby nebylo Červenohorské sedlo odříznuté," nastínil Martin Smolka, ředitel olomoucké krajské správy ŘSD.
"Přece jen jde o jednu ze dvou hlavních silnic, které zabezpečují spojení okresu Jeseník se zbytkem republiky. Pro nás je to určitá komplikace, protože budeme muset zkrátit dobu oprav a silnici dát na zimu do takového stavu, aby byla bezpečná. To zabere až měsíc a bude to stát peníze navíc," dodal.
Objížďky budou zřejmě stejné jako při opravě severní strany
I tak jde o omezení, ze kterého mají místní obavy. "Zase z nás bude kvůli uzavírce na dva roky slepé údolí," posteskl si například starosta Loučné nad Desnou Pavel Martínek.
"Na druhou stranu, opravit se ta silnice prostě musí, Jesenicko potřebuje dobrou dopravní dostupnost a ta jižní část Sedla už začínala být trochu strašákem," dodal.
Kudy povedou objížďky, zatím sice ještě není stanoveno, neboť jejich vyřizování bude na vítězi výběrového řízení, je ale pravděpodobné, že vše bude fungovat podobně jako při opravě a rozšíření severní strany silnice.
Tehdy řidiče čekaly objížďky a třeba autobusoví dopravci také museli upravit trasy některých linek. Vozy do výšky 3,9 metru mohly jezdit přes Hanušovice, Ramzovou a Lipovou-lázně, což neznamenalo výraznou zajížďku.
Vyšší, tedy především nákladní auta či některé velké autobusy, ale musely kvůli příliš nízkému podjezdu železniční tratě v Branné jezdit přes Bruntál a Vrbno pod Pradědem, což představovalo zhruba dvakrát delší cestu než normálně.
Kvůli uzavírce zřejmě mimo zimu zavře řada hotelů
Komplikace navíc museli řešit nejen pracující, ale třeba i studenti z Loučné a Koutů nad Desnou, kteří studovali v Jeseníku. Ti, pokud neměli odvoz autem, museli místo na sever vyrazit na jih do Šumperka a teprve odtud zpět nahoru vlakem nebo autobusem přes Ramzovou.
Kvůli uzavírce pak ale především od jara do podzimu úplně zavřely některé restaurace či hotely, a to třeba i jeden z těch nejznámějších - hotel Červenohorské sedlo. Podobné dění hrozí i nyní.
"Provozovatelé ubytovacích zařízení či restaurací podél silnice jsou z toho zoufalí, protože největší dopad bude mít uzavírka na ně. Je to za několik let třetí velký úder. První byla oprava severní části silnice přes Sedlo, druhý pak opravy horní nádrže Dlouhých Strání a samotné elektrárny, která přitahuje desetitisíce lidí, a to na rok opadlo, protože nebyly exkurze," shrnul starosta Martínek.
Opravy silnice přes Sedlo
Stav silnice se po roce 2000 začal výrazně zhoršovat a s narůstající dopravou se ukázalo, že potřebuje opravit a přestavět. V září 2006 začala rekonstrukce severní strany, kde byla kromě oprav povrchu silnice rozšířena, hlavně v zatáčkách, kde měly kamiony problémy se vytočit. Například v obávané Francouzské zatáčce to bylo dokonce o více než metr. Stavební práce za necelých 700 milionů trvaly až do podzimu 2008, vždy od listopadu do dubna ale ustaly a cesta byla otevřena. Nyní se kraj s ŘSD dohodl, že na jaře začne oprava jižní části silnice.
(M) Klíčovou silnici přes Červenohorské sedlo uzavře ...
Články z novin a internetu - domácí
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion