Čekanicím by mohl ulevit již zítřek
Tábor - Investor dálnice si dnes nechá posoudit předčasné zprovoznění nájezdu na D3 ve směru do Českých Budějovic
Dvakrát lidé z čekanické Družstevní ulice v pondělí večer zatleskali zastupitelům. Opozičním, kteří nic nevysvětlují, ale radnici bombardují urgencemi na vyhnání těžké dopravy z Čekanic. Mezníkem je dnešek, který rozhodne o zprovoznění důležitého nájezdu na D3.
Za občany se pral Vladimír Nousek. Chtěl slyšet, kdy nájezd, který ze směru od Písku dovolí řidičům vjezd na dálnici a zamířit na Budějovice, bude hotový a auta se už nebudou muset otáčet až v Chotovinách. Nebo si krátit cestu Čekanicemi. „A také, proč auta z koridoru jezdí přes Družstevní," zněl další dotaz.
Štěpánka Voráčková, vedoucí odboru dopravy, se ocitla v jámě lvové, z níž vysvětlovala, že jinak se auta z čekanického skladu na koleje u Vrážné nedostanou.
„Družstevní má parametry pro těžkou dopravu, proto jsme tudy trasu povolili. Jiná cesta na kolejiště u Vrážné není a z druhé strany od Hlinice to také nejde. Tam je most, který nemá dostatečnou nosnost," zdůvodňovala s příslibem, že téma předloží při kontrolním dnu na stavbě IV. koridoru.
Z této strany naděje na zlepšení zřejmě nepřijde. Radnice ale dokázala dostat z Čekanic auta s bahnem z Jordánu, která místo aby jela do Plané přes Chotoviny, vozí sediment na jinou skládku, což drží náklady na dopravu. Spásou by mohl být slibovaný dálniční nájezd. Jeden příslib na zprovoznění budovaného vjezdu na D3 už padl. Zhotovitel starostovi Jiřímu Fišerovi slíbil, že se ho pokusí zprovoznit o měsíc dřív. Tedy koncem října, což se ale ve finále nepovedlo.
„Nebyly dosypané krajnice, takže dílo nešlo do předčasného užívání pustit. Tyto práce se dokončily až nyní sobotu a na místě se na technickou prohlídku sejdeme znovu ve čtvrtek. Mohu říct, že na sto procent se všichni budeme snažit, aby to už vyšlo," ujišťuje Irena Hýsková, která předčasná užívání schvaluje.
Rozhodujícím kritériem je totiž bezpečnost řidičů. „Stále totiž půjde o stavbu, takže až uvidím, že tam již nejsou nebezpečné prvky, mohu s předčasným užíváním souhlasit."
Irena Hýsková pak dodala, že když ve čtvrtek posouzení projde bez výhrad, v pátek již tudy budou moci řidiči jezdit. „To nám pomůže tak na padesát procent, protože řidiči stejně budou jezdit naučeným způsobem. Teď taky spousta z nich může jet po dálnici, ale dál volí obchvat přes Čekanice," míní člen sdružení Za lepší a bezpečný život v Družstevní ulici Josef Koudelka.
Podle něj tak i nadále budou trvat na požadavcích, které by od ledna příštího roku snížily počet projíždějících nákladních aut. Například omezením průjezdu aut nad 3,5 tuny. „Značky žádáme osadit tak, aby nemohla sjíždět z dálnice do Čekanic," napsal předseda Čekanic Petr Nemrava.
http://taborsky.denik.cz/zpravy_region/ ... itrek.html
(C) Čekanicím by mohl ulevit již zítřek
Články z novin a internetu - domácí
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion