TRANSPORT: Na dopravní infrastrukturu v kraji půjde v příštím roce 5,6 miliardy korun
7.11.2013 | MS kraj Ostatní | PR
Na stavby, modernizace a opravy silnic a železnic v Moravskoslezském kraji půjde v příštím roce ze Státního fondu dopravní infrastruktury ČR (SFDI) zhruba 5,6 miliardy korun. Uvedl to na mezinárodní konferenci TRANSPORT, kterou v Ostravě pořádalo 5. - 6. listopadu 2013 Sdružení pro rozvoj Moravskoslezského kraje, ředitel SFDI Tomáš Čoček.
Z celkové částky 5,6 miliardy korun plánovaného rozpočtu SFDI, které jsou určené pro Moravskoslezský kraj, bude financováno 23 staveb. Například bude pokračovat optimalizace železniční trati státní hranice se Slovenskem - Mosty u Jablunkova-Bystřice nad Olší, na ni je v rozpočtu v příštím roce vyčleněna částka 398 milionů korun, na optimalizaci trati Český Těšín - Dětmarovice je připraveno 539 milionů korun. U silničních staveb jsou například 1,4 miliardy korun určeny na úsek Mokré Lazce-hranice okresů Ostrava a Opava, na úsek Prodloužená Rudná se počítá s částkou 975 milionů korun. „Pozitivní dopad na kraj mohou mít také stavby, které se budují v sousedních regionech," řekl ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury Tomáš Čoček.
Na některé projekty, které jsou připravené, zejména v západní části silnice I/11 - I/57, ale stále chybějí peníze. Sdružení pro výstavbu komunikace I/11-I/57 proto prosazuje zařazení silničního a železničního spojení v západní části Moravskoslezského kraje, úsek silnice I/11 a I/57 mezi Ostravou, Opavou, Krnovem a Bartultovicemi a úsek železnice Ostrava-Opava-Krnov-Glucholazy, do globální sítě TEN-T, což by mohlo pomoci najít dostatek finančních prostředků na jejich dostavbu. „Je to naprosto nezbytné. Například Osoblažsko či Krnovsko jsou postiženy katastrofální mírou nezaměstnanosti, přitom kvalitní přeshraniční infrastruktura v takto postiženém území může do budoucna vytvořit podmínky pro vstup nových investorů, vytvoření nových pracovních míst a učinit ho dopravně dostupnějším, a tím i atraktivnějším," uvedla na konferenci TRANSPORT Pavla Brady, náměstkyně opavského primátora.
Na konferenci TRANSPORT podepsal také ministr dopravy ČR v demisi Zdeněk Žák společně s představiteli Moravskoslezského kraje, Českých drah, Správy železniční dopravní cesty a Sdružení pro rozvoj Moravskoslezského kraje Memorandum o spolupráci při řešení rozvoje dopravní obslužnosti a železniční infrastruktury v kraji. To by mělo pomoci ke zkvalitnění dopravy na železnici v Moravskoslezském kraji, protože počítá s modernizací a elektrizací řady tratí, s vybudováním nových zastávek a s nasazením nových moderních vlakových souprav. „Všichni zainteresovaní partneři mají zájem na tom, aby se kvalita dopravní obsluhy v kraji neustále zlepšovala. Věřím, že memorandum přispěje ke zvýšení podílu kolejové dopravy, která je jak hospodárná, tak bezpečná a šetrná k životnímu prostředí," řekl ministr Zdeněk Žák.
Kromě regionálních dopravních priorit a spolupráce při jejich řešení s okolními příhraničními kraji na Slovensku a v Polsku v rámci ESÚS TRITIA a tématu železniční doprava se konference TRANSPORT věnovala také vodní dopravě, především problematice kanálu DUNAJ-ODRA-LABE a napojení Moravskoslezského kraje na vodní cesty.
Na závěr účastníci konference vyzvali všechny zodpovědné instituce k urychlenému dobudování staveb významných silničních komunikací a železnic „Slezského kříže", ve směru západ-východ v Moravskoslezském kraji, zejména komunikace I/11 a I/57, dále zařazení silničního a železničního koridoru Ostrava-Opava-Krnov-Opole do globální sítě TEN-T. Požadují také zahájení společných česko-polských příprav na propojení oderské vodní cesty na úseku Koźle-Ostrava jako součást dokončení vodního koridoru DUNAJ-ODRA-LABE, dále chtějí, aby byla zpracována koncepce dopravní obslužnosti a logistiky v rámci euroregionu TRITIA s přesahem na kraje další. „Doporučujeme rovněž urychlení výstavby komunikací D1, R 55 a koridorové spojnice R 49 na území Zlínského kraje, dále dokončení příprav a následnou výstavbu dalšího kapacitního silničního spojení Moravskoslezského kraje ve směru na Prahu, to znamená komunikace R 35, a ve směru na Vídeň komunikace R52," stojí v závěrech konference TRANSPORT.
Dvoudenní konference TRANSPORT se letos konala již posedmnácté. Mezi významnými hosty konference nechyběli představitelé Moravskoslezského kraje, Zlínského kraje i zástupci dalších krajů, či představitelé statutárního města Ostravy. Moravskoslezský kraj, statutární město Ostrava, Zlínský kraj i Škoda Vagonka a.s. finančně konferenci podpořily.
zdroj: http://www.infoportaly.cz/frydeckomiste ... ardy-korun
(M) TRANSPORT: Na dopravní infrastrukturu v kraji půjde v př
Články z novin a internetu - domácí
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion