Neplatný krajský územní plán pomáhá městskému okruhu
Brno – Smůla pro jednoho je příležitostí pro ostatní. Tak lze stručně shrnout situaci, kdy Jihomoravský kraj nemá už více než rok zásady územního rozvoje a minimálně další dva roky je mít nebude. Zastavila se tak totiž příprava významných a drahých dálnic v kraji. Představitelé Brna za takového stavu věří, že silničáři budou o to intenzívněji investovat do velkého městského okruhu.
Ten totiž, na rozdíl od dálnic, je zakreslený alespoň v platném územním plánu Brna. „Jsme v zajímavé situaci. Když neexistuje krajský územní plán, Ředitelství silnic a dálnic se soustředí do Brna. Snažíme se to využít. Taková výhoda pro nás nebude trvat dlouho," řekl Brněnskému deníku Rovnost náměstek brněnského primátora Robert Kotzian. Pozornost města se tak upírá nejen směrem k už připravenému úseku okruhu Žabovřeská I, ale také na opačnou stranu města k mnohaúrovňové křižovatce Tomkovo náměstí a estakádě Rokytova. „Jsou to další velmi prioritní úseky okruhu. Snažíme se proto s jejich přípravou pohnout co nejvíce," řekl Kotzian. Ředitelka brněnského závodu Ředitelství Věra Hoderová jeho slova prakticky potvrdila. „Nezaměřujeme se na Brno ani tolik kvůli neplatným krajským zásadám, ale především proto, že má město platný územní plán. Existuje tak dokumentace, která je v souladu s územním plánem a můžeme tak pokračovat s přípravou staveb. Pokud by nebyla, máme problém," řekla Hoderová. Do rychlostních silnic jako je R43 na Moravskou Třebovou a R52 do Vídně podle ní silničáři v současnosti moc peněz dávat nemohou. „Je tam dost omezení. Neexistuje nikde ukotvená trasa silnic. V kraji tak jsme v této chvíli závislí jen na stávajících silnicích. Nemůžeme se pouštět do přípravy akcí, které předpokládají umístění mimo ně," přiznala ředitelka. Aby mohlo Brno opravdu doufat, že vedle Žabovřeské může doufat v brzkou stavbu úseků v Husovicích a Židenicích, snaží se uzavřít takzvanou smlouvu o spolupráci s Ředitelstvím silnic a dálnic. „Je to nutný krok pro pokračování příprav. Vzali jsme to do vlastních rukou a vypracovali návrhy smluv. Využili jsme přitom tu, kterou jsme loni uzavřeli k Žabovřeské. Očekávám, že smlouvy do konce roku uzavřeme," řekl Kotzian. Úsek v Žabovřeské se podle něj bude pravděpodobně stavět mezi roky 2016 a 2019. „Na něj může navázat Tomkovo náměstí, pro které už máme územní rozhodnutí a Rokytova," věří Kotzian. Stavbu dalších úseků okruhu vítají brněnští řidiči. „Úsek od Žabovřesk, přes Královopolské a Husovické tunely je rychlý a pro jízdu v autě ideální. Ale na obou jeho koncích se najednou silnice zužuje, to ve špičce znamená skoro jisté kolony," upozornil řidič Matěj Rada. V co nejrychlejší stavbu dalších částí okruhu doufají policisté. „Jakmile se okruh začal stavět, není cesty zpět. Okružní silnice je na všech místech stejně zatížená. Tam, kde jsou už postavené čtyři pruhy, to odpovídá intenzitě dopravy. Ale dvoupruh znamená vždy kritické místo," upozornil před časem mluvčí policistů Pavle Šváb. Jak dlouho bude stav, kdy silničáři mohou nové silnice vyšších tříd stavět jen v Brně, není jasné. Na nových zásadách územního rozvoje totiž Jihomoravský kraj v současnosti pracuje. „Do sedmého listopadu se mohou hlásit firmy, které mají zájem dokument zpracovat. Jakmile nějakou z nich vybereme a ta nové zásady vytvoří, začneme je projednávat s lidmi. Na konci příštího roku zastupitelstvo rozhodne o nejlepší variantě a tu pak budeme projednávat další rok. Na jaře roku 2016 může zastupitelstvo dokument definitivně schválit," popsal krajský radní pro územní plánování Antonín Tesařík. Zároveň ale upozornil, že podle nového stavebního se otevírá cesta, jak stavět velké silnice i bez krajského územního plánu. „Zákon říká, že pokud budou mít silnici v platných územních plánech obce, stačí to, aby se mohla jejich stavba připravovat," nastínil Tesařík.
Zdroj: http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/ ... 31006.html
(B) Neplatný krajský územní plán pomáhá městskému okruhu Čt
Články z novin a internetu - domácí
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion