Špatná zpráva pro řidiče: omezení na dálnici D1 trvá
Zdroj: Deník.cz; 21.11.2013
Vyškovsko /INFOGRAFIKA/ - Kvůli potížím jedné z firem je stále omezený dálniční úsek z Brna do Vyškova. Opačný směr už je ovšem volný.
Kolony aut, častá zdržení, zvýšení provozu v okolních obcích i vyšší nehodovost provázely opravy dálnice D1 mezi Brnem a Vyškovem. „Uzavření nájezdů na dálnici a opravy se na provozu v Rousínově projevily opravdu hodně. Každý všední den kolem třetí se začaly tvořit kolony, které městem projížděly krokem," popsala Anežka Svobodová z Rousínova.
Problémy se nevyhnuly ani veřejné dopravě. „Nejhorší to bylo vždycky, když se stala na dálnici nějaká nehoda. Provoz byl v takové situaci svedený na silnici druhé třídy z Vyškova přes Rousínov do Brna, což tvorbu kolon ještě umocnilo. Například v pondělí jsem jela z Vyškova do Rousínova autobusem tři čtvrtě hodiny. To je dvojnásobek běžné jízdní doby," svěřila se Svobodová.
Podobné zkušenosti má i další obyvatel města. „Rousínov bývá hodně ucpaný. Ještě horší to bylo v době, kdy začali ve městě opravovat chodník. Provoz byl řízený kyvadlově, a na silnici se pohybovala stavební technika, mezi kterou ráno a odpoledne přecházeli školáci. Motorista tak mohl uvíznout v zácpě na pěkně dlouhou dobu," okomentoval třeba Jiří Homola.
Termín, kdy měla skončit druhá etapa oprav, vypršel ve středu. Stavbaři ovšem otevřeli jen část dálnice. „Nakonec jsme zprovoznili pouze úsek na Brno mezi 226. a 220. kilometrem, který měla na starosti společnost Skanska, ačkoli původně jsme chtěli otevřít oba dva směry," přiblížil mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Studecký.
Firma Metrostav, která zajišťovala rekonstrukci úseku mezi 213. a 220. kilometrem, totiž musela řešit poruchy mechanizace. Opravy tak podle mluvčího budou dokončené až 1. prosince. „Sjezdy a výjezdy u Rousínova, které jsou v tomto směru uzavřené, se tak otevřou až k tomuto datu. Životnost čerstvě opraveného úseku by měla být mezi dvaceti a pětadvaceti lety," konstatoval mluvčí.
Díky otevření alespoň jednoho směru tak odpadnou některé útrapy firmám, které musely při plánování cest stále sledovat dopravní hlášení. „Někdy bylo lepší zúžené místo na dálnici objet než riskovat uvíznutí v zácpě. Každá objížďka ale stojí něco navíc kvůli spotřebě paliva. Ty nikdo neproplatí, jdou na vrub spediční firmy," povzdechl si majitel drnovického dopravního podniku Petr Bastl.
Problémy měly i autobusy. „Po celou dobu oprav docházelo k dopravně provozním komplikacím. Projevovaly se tím, že u některých spojů docházelo ke zpožďování a autobusy nebyly schopné dodržovat jízdní řád. Co se týká peněz, uzavírka nás nijak nezasáhla. Náklady na provoz se kvůli ní nezvedly," uvedl zástupce ředitele společnosti Vydos Igor Čeki.
Co se ovšem zvýšilo, byl počet nehod v úsecích, kterých se dotkla rekonstrukce. Vyplývá to z informací policie. Některé kolize si vyžádaly i výjezd hasičů. „Volali nás jen k závažnějším. Ale vzhledem k tomu, že šlo pouze o třináctikilometrový úsek, bylo deset výjezdů za dva měsíce výrazně nadprůměrné číslo," potvrdil mluvčí krajských hasičů Jaroslav Mikoška.
Otevřením druhého úseku 1. prosince však rekonstrukce D1 na Vyškovsku neskončí. „Následovat bude ještě třetí etapa, která se bude týkat výměny středových svodidel. Na opravované trase proto budou uzavřené levé jízdní pruhy do 22. prosince. Opravy na dálnici D1 mezi Brnem a Vyškovem ale plánujeme i v příštím roce," zmínil Studecký.
(B) Špatná zpráva pro řidiče: omezení na dálnici D1 trvá
Články z novin a internetu - domácí
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion