Žák bude o D47 jednat s Eurovií. ŘSD ani ministerstvo o schůzce neví
Ministr dopravy Zdeněk Žák se pár týdnů před koncem svého mandátu pouští do jednání se společností Eurovia kvůli miliardové reklamaci dálnice D47 u Ostravy. O jednání ale neví nikdo z ministerstva ani ŘSD, které spor s firmou vede.
V úterý od šesti hodin večer se má Žák sejít s generálním ředitelem Eurovie Martinem Borovkou na jednání, na kterém s největší pravděpodobností nebude nikdo jiný z ministerstva dopravy ani Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které oficiálně reklamační spor vede.
Žák od středy odmítá odpovědět, proč potají s Eurovií jedná sám, když reklamaci vede Ředitelství silnic a dálnic. "Zatím nám není oficiálně známo, že by se taková schůzka měla s Eurovií uskutečnit. Bohužel tedy nedisponujeme bližšími informacemi," uvedl mluvčí ministerstva dopravy Martin Novák.
Jednání potvrdil přímo šéf firmy Martin Borovka. V textové zprávě odpověděl, že se má uskutečnit zítra od šesti hodin večer a bude dlouhé. Nejde o první setkání: poprvé se oba sešli krátce poté, co před volbami Žák přišel s názorem, že dálnici bude nutné celou zbourat. "Měli jsme v mezidobí ještě jednu schůzku, kdy jsme řešili například D1 a i neplacení výrazných závazků ze strany ŘSD," odpověděl Borovka.
Žák si chce spor korigovat sám
Jednání se nezúčastní nejen nikdo z ministerstva, ale ani z Ředitelství silnic a dálnic. "Nevím o tom, že by tam někdo od nás šel," řekl generální ředitel Pavel Kočica, kterého na ŘSD dosadil právě Žák. Oba v minulosti spojoval i obchodní vztah. "Pan ministr řekl, že si to ministerstvo bude korigovat samo, nominoval se do role moderátora," uvedl minulý týden na setkání s novináři Kočica. Podle něj by obsahem jednání měly být návrhy Eurovie, jak řešit stávající stav.
Kvůli zvlněné dálnici probíhá arbitráž, která má určit, kdo je viníkem současné situace a kdo ji zaplatí. Panují přitom obavy, že se ministr může potají dohodnout na mimosoudním řešení, které nemusí být pro stát výhodné.
Eurovia se snaží především zpochybnit posudky, které si zadalo Ředitelství silnic a dálnic a z kterých vycházel Žák při své prezentaci před volbami, kdy přišel se závěry, že v dálnici chybí některé vrstvy. "Ty vrty jsou úplné vyhazování našich peněz. Technicky vůbec k ničemu, výsledky úplně mylné, nepoužitelné," dodal Borovka. Vrty má na starosti ředitelka kvality ŘSD Miloslava Pošvářová, která ale dostala na poskytování informací od ministerstva embargo.
O D47 mluvil minulý týden šéf hnutí ANO Andrej Babiš, který chce k dálnici zřídit vyšetřovací parlamentní komisi. "Tam se chystá nějaká prasárna," tvrdí Babiš. "Upřímně bych ocenil, pokud se pan Babiš skutečně připojí k mé snaze o nápravu neutěšeného stavu v resortu dopravy, o níž usiluju po celou dobu svého působení ve vládě. Vyzývám ho proto ke společnému postupu proti tunelářům a nekompetentním politickým trafikantům. Pokud má pan Babiš informace o korupci či jiných nepravostech týkajících se dálnice D47, jsem připraven v této věci okamžitě zasáhnout, stejně jako jsem to už dokázal v řadě předchozích případů,“ uvedl Žák ve svém prohlášení po Babišově výroku.
Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/zak-jedna-pot ... oprava_suj
(T) Žák bude o D47 jednat s Eurovií. ŘSD ani ministerstvo o
Články z novin a internetu - domácí
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion