Výstavbu dalších částí jihočeské dálnice zastavila papírová válka
České Budějovice – O měsíce a možná až o rok se zpozdí zahájení stavby dalších jihočeských úseků dálnice D 3 – u Českých Budějovic a u Veselí nad Lužnicí. Už se měly stavět, ale staly se obětí papírové války, která propukla mezi uchazeči o zakázku.
Protesty, které provázejí výsledek výběrového řízení, povedou k tomu, že se znovu budou posuzovat jednotlivé nabídky. A to přesto, že vítěz výběrového řízení už byl jednou vybrán. Řidiči jsou zdržením pramálo nadšeni. „Jako obyvatel města si myslím, že dálnice by měla být co nejdříve. Jak je možné, že jsou o stavbu takové tahanice? Jezdím už 18 let do Prahy k lékaři a s dálnicí by to bylo o mnoho jednodušší," říká například Milan Syrovátka z Českých Budějovic a dodává, že nechápe, jak se mohou objevovat stále nové komplikace. Stavbu teď zabrzdil protest, který podaly u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) dvě neúspěšné společnosti z výběrového řízení – Strabag a Eurovia. Stěžovaly si mimo jiné, že vítězná nabídka je záměrně podhodnocená. Úřad jim dal za pravdu a nabídky všech firem na stavbu dvou úseků D 3 se tak podle ředitele ÚOHS Petra Rafaje mají posuzovat znovu.
Jen se neví kdy. „O termínech je předčasné hovořit," uvedl pro Deník Zdeněk Neusar z tiskového oddělení ministerstva dopravy.Zatím to byly hlavně debaty o tom, jestli dálnice v navržené podobě jen nerozdělí město, podobně jako řeky a železnice. Případně se objevila kolize norem s připraveným projektem, kdy předpisům neodpovídaly vzdálenosti některých křižovatek od tunelu Pohůrka. Teď ale dálnice, chystaná u Českých Budějovic, narazila na skutečnou překážku. Firmy z výběrového řízení spolu začali válčit o jeho regulérnost. A podle ministerstva dopravy dokonce není vyloučeno, že se bude muset výběrové řízení opakovat.
Zatím se jen chystá nové svolání komise, která by měla znovu posoudit nabídky podané ve výběrovém řízení. Podle Zdeňka Neusara z tiskového oddělení ministerstva dopravy zasednou v komisi zástupci za Ředitelství silnic a dálnic, pravděpodobně doplnění o zástupce ministerstva dopravy a Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI). „Následovat bude ještě mezirezortní řízení a schválení vládou," nastínil příští dění kolem výběrového řízení Zdeněk Neusar.
„Samotná organizace soutěže je pak primárně věcí Ředitelství silnic a dálnic," zdůraznil Zdeněk Neusar s tím, že o termínech je ještě předčasné hovořit. Podle dosavadního průběhu výběrového řízení je ale zřejmé, že půjde o týdny, než zasedne komise a pak možná o měsíce, než vydá rozhodnutí. Varující je, že výběrové řízení, které kvůli protestům vlastně pořád pokračuje, bylo vyhlášeno na jaře 2012. A vítěz byl oznámen letos na přelomu srpna a září!
Na dálnici už přitom bylo pro letošní rok připraveno dvě stě milionů korun na zahájení stavby. Podle Zbyňka Hořelici, náměstka ředitele SFDI, se letos uvolnilo 12 milionů korun na úsek Veselí nad Lužnicí – Bošilec a 27 milionů na úsek Borek – Úsilné, jde například o výkupy pozemků. Pro příští rok je na dva úseky dálnice plánováno už 950 milionů korun.
Pokud se ale bude opakovat celé výběrové řízení, což nelze vyloučit, mohou být zmíněné peníze připravené zbytečně…
zdroj: http://www.denik.cz/z_domova/vystavbu-d ... 31221.html
(C) Výstavbu dalších částí jihočeské dálnice zastavila papír
Články z novin a internetu - domácí
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion