Váhostav môže získať aj zákazku na stavbu D1 pri Ružomberku
10. 2. 2013 - SITA - pridaj názor
Národná diaľničná spoločnosť, a.s. po opätovnom vyhodnotení ponúk v tendri na výstavbu D1 Hubová – Ivachnová vyradila tri najlacnejšie a prijala ponuku združenia s Váhostavom – SK.
Stavebná spoločnosť Váhostav – SK, a.s. zo Žiliny môže získať ďalšiu diaľničnú zákazku, tentoraz za výstavbu vyše 15-kilometrového úseku D1 Hubová – Ivachnová. Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) po opätovnom vyhodnotení ponúk podľa portálu sme.sk prijala ponuku Váhostavu, ktorý chce diaľnicu pri Ružomberku postaviť spolu s českou firmou OHL ŽS, a.s. Brno za štvrtú najnižšiu cenu 227,2 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Lacnejšie ponuky troch uchádzačov diaľničiari po opätovnom vyhodnotení vylúčili. Pôvodná predpokladaná cena prác za výstavbu diaľnice bola 465 mil. eur bez DPH.
Podľa analytika inštitútu INEKO Petra Goliáša štát by mal svoje rozhodnutie jasne vysvetliť v podrobnej analýze. "Vylúčenie ponúk z dôvodu, že boli lacnejšie, pričom rozdiel oproti cene víťazného uchádzača nie je zásadný, totiž vyvoláva podozrenia z neférového prístupu a nehospodárnosti pri nakladaní s verejnými prostriedkami,“ povedal pre sme.sk Goliáš.
NDS podľa neoficiálnych informácií vraj vybrala Váhostav, lebo predložil najkvalitnejší projekt. Právnik Pavel Nechala, ktorý spolupracuje s mimovládnou organizáciou Transparency International Slovensko, si myslí, že ak diaľničiari chceli hodnotiť kvalitu, mali dopredu uviesť konkrétne kritériá a dôležitosť, akú budú mať pri vyhodnocovaní ponúk. "Ak má obstarávateľ pochybnosti o schopnosti realizovať dielo na základe predloženej ponuky, môže voliť aj iné prostriedky na zabezpečenie jeho realizácie, napríklad bankovú záruku či zádržné,“ uviedol pre sme.sk Nechala.
Tender na výstavbu D1 Hubová – Ivachnová trvá od októbra 2011. NDS pôvodne vylúčila najlacnejšiu ponuku slovensko-talianskeho združenia HANT BA DS, a.s. – INC S.p.A. vo výške 207,5 mil. eur a predbežne prijala ďalšiu ponuku v poradí od skupiny Inžinierske stavby, a.s. Košice a Tucon Žilina (215,3 mil. eur). Ďalšie slovensko-talianske združenie Dúha a.s. Prešov a Impregilio predložilo ponuku vo výške 224,9 mil. eur.
Združenie s HANT-om však podalo námietky proti vylúčeniu pre neobvykle nízku cenu a Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) ho ešte vlani v novembri zaradil naspäť do súťaže. Úrad zároveň ukončil kontrolu priebehu celého tendra na návrh samotnej NDS a nariadil opätovné vyhodnotenie ponúk. Vylúčení uchádzači pravdepodobne požiadajú o zmenu posledného rozhodnutia diaľničiarov a v prípade, že neuspejú, môžu predložiť námietky na ÚVO. To by znamenalo ďalšie odkladanie ukončenia tendra a začiatku výstavby diaľnice pri Ružomberku.
http://openiazoch.zoznam.sk/cl/130076/V ... Ruzomberku
(SK) Váhostav s OHL-ŽS vyhral zakázku na ružomberskú D1
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion