(SK) Zosuv pôdy mení projekt na D1 Turany - Hubová

Články z novin a internetu - zahraniční
Zamčeno
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

(SK) Zosuv pôdy mení projekt na D1 Turany - Hubová

Příspěvek od Diaľničiar »

Zosuv pôdy pri Šútove mení súťaž na projekt pre výstavbu D1 Turany - Hubová

SPRÁVY » Cestná infraštruktúra
04. 05. 2013

Pre zosuv pôdy pri Šútove mení Národná diaľničná spoločnosť (NDS) súťažné podklady na vypracovanie projektovej dokumentácie pre časť diaľnice D1 Turany – Hubová.

Náklady na projektovú dokumentáciu sa tak môžu zvýšiť, nie je vylúčený ani celkový posun termínu dokončenia výstavby cesty. Uviedol to generálny riaditeľ NDS Milan Gajdoš. "Pri pripravovanom úseku Turany - Hubová vnímame okolnosti, ktoré sa viažu k výraznému zosuvu, z tohto dôvodu sa upravujú súťažné podklady pre prípravu projektovej dokumentácie," povedal Gajdoš. Diaľničiari žiadajú súťažiacich, aby doplnili do projektovej dokumentácie viaceré podklady, bude potrebné spraviť rozsiahlejší geologický prieskum oblasti.

Pôvodne odhadovaná cena projektovej dokumentácie, ktorá bola 6,6 milióna eur, by tak mohla vzrásť na 9,4 milióna eur. Aký vplyv bude mať zosuv pôdy pri Šútove na náklady samotnej výstavby diaľnice, je podľa Gajdoša zatiaľ veľmi ťažké odhadnúť. Pripustil však, že sa posunie termín dostavby tejto časti diaľnice. "Nie je vylúčené, že by mohlo dôjsť k posunu pri termíne dostavby úseku Turany – Hubová," podotkol Gajdoš.

Úsek diaľnice D1 medzi Martinom a Ružomberkom sprevádzajú peripetie už niekoľko rokov. Územné rozhodnutie na takzvaný údolný variant diaľnice s tunelmi Rojkov a Havran nadobudlo právoplatnosť ešte v marci 2008 a stavebné povolenie v máji 2009. Mimovládne organizácie však spochybnili posúdenie vplyvu stavby na územia Natura 2000. Európska komisia (EK) preto v roku 2010 neodobrila financovanie výstavby tejto časti diaľnice cez takzvané projekty verejno-súkromného partnerstva (PPP projekty) Európskou investičnou bankou, ktoré plánovala prvá vláda Roberta Fica (Smer-SD).

Súhlas EK dostala diaľnica až koncom minulého roka. Brusel prijal opatrenia Slovenska, ktoré majú zmierniť dopady diaľnice na životné prostredie. Tie bolo následne potrebné zapracovať do projektu. Niektorí ochranári však doteraz s touto trasou diaľnice nesúhlasia. Navrhujú variant, ktorý je podľa nich miernejší k životnému prostrediu, a to trasa s tunelom Korbeľka.

transport.sk, TASR

http://www.transport.sk/spravy/cestna-i ... ubova.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Zamčeno

Zpět na „2013 Svět“