Obchvat Bratislavy a R7 sú prioritou, ale na rad prídu až o pár rokov
Projekt výstavby diaľnice D4 cez Bratislavu a rýchlostnej cesty R7 z Bratislavy smerom na Dunajskú Stredu patrí medzi priority ministerstva dopravy.
Vzhľadom na obmedzenosť využitia eurofondov a prostriedkov štátneho rozpočtu by mal byť preto realizovaný formou verejno-súkromného partnerstva (PPP). Podľa rezortného štátneho tajomníka Viktora Stromčeka, územné rozhodnutia na všetky pripravované úseky by mali byť vydané a právoplatné do konca roka 2014. Podpis koncesnej zmluvy sa predpokladá na prelome rokov 2015 a 2016.
Ministerstvo dopravy tvrdí, že podľa doterajších predbežných štúdií výstavba R7 bez výstavby D4 nemá zmysel. Prioritným záujmom rezortu je riešiť dopravnú situáciu v Bratislavskom samosprávnom kraji komplexne.
„Rozdeľovanie veľkých projektov do menších je z hľadiska filozofie a účelu PPP kontraproduktívne a neefektívne. Samozrejme, je tu predpoklad, že niektoré z úsekov R7 budú verejnosti sprístupnené ešte pred otvorením úseku D4. Ich výstavba by mala podľa odhadov trvať kratšie vzhľadom na nižší investičný náklad, komplikovanosť a parametre,“ informoval rezortný hovorca Martin Kóňa.
Predpokladané stavebné náklady na výstavbu štyroch úsekov na D4 a R7 sú spolu 1,271 mil. eur. Úsek D4 Jarovce – Ivanka pri Dunaji – Rača v dĺžke 27,3 kilometra (km) má odhadované stavebné náklady 800 mil. eur, R7 Bratislava, Prievoz – Ketelec (6,5 km) 226,5 mil. eur, R7 Bratislava, Ketelec – Dunajská Lužná (8,2 km) 84,3 mil. eur a R7 Dunajská Lužná – Holice (17,4 km) 160,6 mil. eur.
„Z hľadiska projektovej prípravy pri úseku R7 Dunajská Lužná – Holice už bolo vydané územné rozhodnutie. Pri úseku D4 Jarovce – Ivanka pri Dunaji – Rača je predpokladaný dátum vydania územného rozhodnutia august 2014, pričom predpokladaný začiatok výstavby pre tento úsek je jún 2015, jeho ukončenie sa plánuje o štyri roky neskôr,“ priblížil Kóňa. Verejné obstarávanie na výber poradcu, ktorý by mal dodať štúdiu realizovateľnosti a obstarať koncesionára PPP projektu úsekov D4 a R7 by sa podľa neho malo začať onedlho. Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) plánovala, že výstavba R7 Bratislava, Ketelec – Dunajská Lužná by mala trvať v rokoch 2014 až 2017, R7 Bratislava, Prievoz – Ketelec v rokoch 2015 až 2017 a R7 Dunajská Lužná – Holice v rokoch 2015 až 2018.
Predstavitelia NDS na piatkovom stretnutí s primátorom Bratislavy Milanom Ftáčnikom, starostami mestských častí Bratislavy a zástupcami Svätého Jura, Ivanky pri Dunaji a Mosta pri Bratislave odprezentovali odporúčaný variant trasovania úseku D4 Jarovce – Ivanka pri Dunaji – Rača. Úsek by mal zahŕňať 56 mostov, osem križovatiek, 471 stavebných objektov a 25 km protihlukových stien. Starostovia a primátori sa zaujímali najmä o časový harmonogram prípravy a výstavby, ako aj o trasovanie diaľnice a situovanie jednotlivých križovatiek. „Ministerstvo dopravy spolu s NDS požiadali všetky zainteresované strany o ústretovosť pri realizácii ďalších potrebných krokov projektovej prípravy,“ dodal Kóňa.
http://spravy.pravda.sk/ekonomika/clano ... par-rokov/
(SK) R7 a D4 se budou stavět formou PPP
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion