Do 2016. Hrvatska će u ceste uložiti 23 milijarde
(Novi list)
Vlada donijela plan građenja javnih prometnica
Petina kolnika na državnim cestama nesigurna je za vožnju. Na popisu dionica je obilaznica Opatijske rivijere s iznosom od 5,7 milijuna kuna, a u dionicu Sveti Kuzam-Križišće država će uložiti 10 milijuna kuna
ZAGREB U razdoblju od 2013. do 2016. godine u gradnju, rekonstrukciju i održavanje javnih cesta prema Vladinom Programu građenja i održavanja javnih cesta za spomenuto razdoblje uložit će se ukupno 23 milijarde kuna, od toga 38 posto na autoceste, 47 posto u državne ceste, a 15 posto u županijske i lokalne. Među ostalim, iz Vlade najavljuju i uvođenje novih stimulativnih modela plaćanja cestarine, kako bi elektronička naplata obuhvatila barem 50 posto ukupne naplate cestarine. Prema podacima resornog ministarstva, elektronička naplata u ovoj je godini na autocesti Zagreb-Rijeka dosegla 35 posto ukupne naplate.
Redoviti radovi
Kako su Hrvatske autoceste ove godine realizirale veći dio posla na autocestama, prema riječima ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Siniše Hajdaša Dončića, u narednoj godini ostaje završenje čvora Kosnica kod Zagreba, te proširenje dionice autoceste Zagreb-Goričan kod Svete Helene, a više će se pažnje posvetiti poboljšanju uvjeta na državnim i lokalnim cestama. U narednoj godini predviđena je izgradnja Dravskog mosta i mosta na Savi kod Gradiške, a do 2015. godine i izgradnja više stotina kilometara državnih cesta.
Među ostalim, predviđena je gradnja drugog kolnika državne ceste Solin-Klis-Sinj, dok će u dionicu Sveti Kuzam-Križišće u 2014. godini država uložiti 10 milijuna kuna. Još je 15 milijuna kuna predviđeno za gradnju spoja čvor Škurinje-Luka Rijeka u idućoj godini, a 75 milijuna kuna stajat će projektiranje i gradnja dionice Rujevica-Marišćina. Na popisu dionica čija će se gradnja financirati u 2014. godini je i obilaznica Opatijske rivijere s iznosom od 5,7 milijuna kuna.
U Hrvatskoj je, prema podacima resornog ministarstva, 19 posto kolnika na državnim cestama nesigurno za vožnju, a na njih 38 posto vožnja je neudobna. Globalno, u dobrom je stanju 31 posto kolnika, njih 43 posto zadovoljavajuće, a četvrtina kolnika državnih cesta u lošem je stanju. U redovno održavanje javnih cesta do 2016. godine uložit će se 4,7 milijarde kuna ili sedam posto više od dosadašnjeg prosjeka. U poboljšanje sigurnosti i sanaciju opasnih mjesta uložit će se još 5,4 milijarde kuna ili u prosjeku 1,5 milijardu kuna godišnje.
Indeks razvijenosti
Među ostalim odlukama, Vlada je na jučerašnjoj sjednici uredbom korigirala indeks razvijenosti na temelju kojeg gradovi i općine dobivaju status potpomognutih područja. Prema tumačenju ministra Grčića, neke su općine i gradovi ispali s liste jer su povećale broj stanovnika, iako to nije bila posljedica razvoja, već povratka prognanih. Korekcijom tog kriterija, u sustav potpomognutih područja vraća se 25 jedinica lokalne samouprave, među njima Benkovac, Pakrac, Vukovar. Potpomognuta područja primjenom novog zakona o regionalnom razvoju uključivala bi 264 jedinice lokalne samouprave, od toga njih 99 po prvi put, dok bi 56 gradova i općina napustilo sustav jer je prešlo granicu od 75 posto prosjeka razvijenosti za cijelu Hrvatsku. Kao indikator razvijenosti neće se računati ni prihodi od prodaje imovine, jer se radi o jednokratnim prihodima općina i gradova.
http://ncs.hr/view.asp?v=8972
(HR) Do roku 2016 silnice získají 23 mld. HRK
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion