Tak tohle je dobrá srač*a.
Už jen to, že jako první důvod je kapacita či intenzity dopravy. Kapacita byla naopak nejméně podstatným důvodem. Každá normální země, kdyby dálnici opravovala za cenu prakticky nové dálnice postavené vedle, by ji zkapacitňovala. A je úplně totálně jedno, jestli tam jezdí 44 tisíc nebo 54 tisíc vozidel za den. Jezdí tam především moc NA a tudíž se samotná kapacita dálnice musí posuzovat úplně jinak. Úplně stejně to tak je s 2-pruhovými silnicemi. Prej pro 4-pruh je kapacita 60 až 90 tisíc vozidel.
Ano, to vidíme na provozu kolem Brna nebo na D0, kolik toho 4-pruh stíhá (samozřejmě tam je vliv ještě špiček, ale i tak). Tu kapacitu k videu někdo počítal tak, kolik se na tu dálnici vejde vozidel, ale když jsou tam zaparkovaná metr od sebe ne ?
Něco D35 přebere, o tom žádná. Že by se pak rázem změnil provoz na D1 na pohodlný, o tom vážně pochybuji. V každé vizualizaci na D35 slýcháme, že je D1 silně přetížená. Po realizaci D35 by tedy měla být už "jen" přetížená ?
Rozšíření mostů a nadjezdů .. celou dobu koukáme na most Vysočina, který právě naopak zvládne i budoucí 6-pruh, ale je použit jako argument pro volbu 4-pruhu. Obdobně tak každý nadjezd, který se demoloval kvůli stavu a vyhovuje pro budoucí 6-pruh. Ale podle videa, protože je tam jen D28, tak se žádný nadjezd demolovat nemusel, jen ty, které neměly šířku na D28.
Neměly pak tedy zůstat stát a nechat tam D26,5 ?
D1 - hlavní dálnice země, jak pro spojení 2 (3) největších měst, tak pro převedení asi 3/4 hlavních tranzitů přes celou zemi, po které drandí hromady kamionů, které když tam mají závody, tak je kapacita dálnice jak na 2-pruhu, ale nám stačí 4-pruh. O bezpečnosti kvůli těm kamionům raději ani nemluvím, ta dálnice je velkou část dne jedním pruhem pro NA a druhým pro OA.
Tímto shrnutím nechci v žádném případě říct, že se
oprava D1 neměla dělat. Měla a je dobře, že se dodělala. Chci tím říct, že to video je totální fraška a ŘSD se zase jednou vyznamenalo a odkopalo. A pokud už tomu chtějí říkat modernizace, tak aspoň měly být každých pár km proměnné značky NAD DÁLNICÍ a pro každý pruh na omezování rychlosti, aby byl provoz dopředu brzděn kvůli nehodě, při větším provozu se tam zakáže předjíždění kamionů či sníží mírně rychlost a podobné vychytávky. Osvětlené minimálně ty důležité křižovatky se silnicemi první třídy. apod.To, že se prodlouží přídatné pruhy na normové délky, je automatika a má to být automatika u úplně každé větší opravy povrchu, tam kde to není (a že takových míst na našich dálnicích je). Ale to by pak nebylo tolik grošů z EU, že, kdyby to nebyla ta moooodernizace...
Za vším je tragická legislativa v poslední době a neschopnost minulých vlád a ŘSD naši babičku dálnici buď opravit dříve nebo to zkapacitnění začít projektovat dříve. A proč rýpu i do ŘSD a ne jen do vlád ? Protože už se 20 let chystá zkapacitnění u Brna a pořád houno. A tam to nemá s vládama co dělat.
Čest.