Modernizace D1 všeobecně
Re: Modernizace D1 všeobecně
V jednom úseku cca 1km délky z KM do Vyškova je sebraných pár vrchních cm a je tam nový asfalt. Údajně je to testovací úsek na opravu tohoto druhu. Myslím že se to řešilo v jiném tématu. Ani mi tak nevadí to občasné drncání, na to jsme si za ty roky zvykli na úseku Brno-Praha, ale vadí mi pár míst, kde se kryt "propadl" napříč celým jízdním pásem. Nepříjemně se to tam zhoupne.
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Modernizace D1 všeobecně
A ode dneška to je 212,6 km )Papuanec píše:Od čtvrtka to bude společně s D35 přesně 210 km
Přibyla I/20 v Plzni - https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/190 ... stecka.pdf
Re: Modernizace D1 všeobecně
FCB ŘSD:
ŘSD dnes zahajuje modernizaci dálnice D1 na dalších dvou úsecích. Jedná se o Velké Meziříčí, západ (Exit 141) - Velké Meziříčí, východ (Exit 146) a Velký Beranov (Exit 119) - Měřín (Exit 134). Celková délka trasy je 20,6 km. Předpoklad uvedení do provozu obou úseků je během roku 2021. V rámci modernizace D1 již bylo zprovozněno 90 km nové dálnice. Dalších 52 km je v současné době v realizaci. Zbylých 19 km bude zahájeno ještě během letošní stavební sezóny.
ŘSD dnes zahajuje modernizaci dálnice D1 na dalších dvou úsecích. Jedná se o Velké Meziříčí, západ (Exit 141) - Velké Meziříčí, východ (Exit 146) a Velký Beranov (Exit 119) - Měřín (Exit 134). Celková délka trasy je 20,6 km. Předpoklad uvedení do provozu obou úseků je během roku 2021. V rámci modernizace D1 již bylo zprovozněno 90 km nové dálnice. Dalších 52 km je v současné době v realizaci. Zbylých 19 km bude zahájeno ještě během letošní stavební sezóny.
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Modernizace D1 všeobecně
Na portále mají zatím v červených jen ten úsek 19 (a nově i D3 Hodějovice -Třebonín), takže 231,1 km ve stavbě. S úsekem Velký Beranov-Měřín to bude 245,8 km. A s úsekem D3 Úsilné-Hodějovice, který se už taky de facto staví, to bude rovných 253 km.
Re: Modernizace D1 všeobecně
https://www.novad1.cz/
už to tam je
už to tam je
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Modernizace D1 všeobecně
...tam jo, na seznamu staveb na hlavním portále ŘSD ale ještě ne, nicméně to asi přežijem:o)
Re: Modernizace D1 všeobecně
měl jsem to "štěstí" jet ve čtvrtek večer
čili jsem do Brna jel i přes Benešov neb na značkách psali "dálnice uzavřena km27"
jak to tam vypadalo nevím
v jednom úseku byla kolona v protisměru, akorát překládali svodidla nebo už dělili pruhy - nevím
mám to za sebou a na moravu zas až na podzim
čili jsem do Brna jel i přes Benešov neb na značkách psali "dálnice uzavřena km27"
jak to tam vypadalo nevím
v jednom úseku byla kolona v protisměru, akorát překládali svodidla nebo už dělili pruhy - nevím
mám to za sebou a na moravu zas až na podzim
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Modernizace D1 všeobecně
Už je to tam, 245,8km.1975 píše:Na portále mají zatím v červených jen ten úsek 19 (a nově i D3 Hodějovice -Třebonín), takže 231,1 km ve stavbě. S úsekem Velký Beranov-Měřín to bude 245,8 km. A s úsekem D3 Úsilné-Hodějovice, který se už taky de facto staví, to bude rovných 253 km.
Re: Modernizace D1 všeobecně
Číslo 253 km je vskutku BOMBASTICKÉ ! Po všech těch letech, kdy se zahajovalo nula nula nic, je to opravdu krása...
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Modernizace D1 všeobecně
Klasická mediální slátanina na seznamu.cz - všechno bude rozkopané, bude to stát 10 miliard (považte!) a stejně to určitě nestihnou:o)
Ale jedna malá informace - na úseku 23 ŘSD nepodalo rozklad, a bude tedy znovu vypořádávat/vypořádává námitky protestujících neúspěšných uchazečů...
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/stav ... lanky-home
Ale jedna malá informace - na úseku 23 ŘSD nepodalo rozklad, a bude tedy znovu vypořádávat/vypořádává námitky protestujících neúspěšných uchazečů...
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/stav ... lanky-home
Re: Modernizace D1 všeobecně
Nevím, kde jinde se zeptat, ale toto vlákno mi přijde nejpříhodnější. Řešilo se to tu již několikrát a důvody jsou mi známy, nicméně bych se rád zeptal, jestli se alespoň začíná zcela reálně uvažovat o rozšíření D1 na 6 pruh v úseku 21-182 po roce 2030? Proklamace o D35 a snížení intenzit na D1 jsou s růstem IAD zcela iluzorní.
Předevčírem jsem si prošel projekty na slovenských dálnicích a sednul jsem si na zadek z modernizace jejich D1 do Trnavy. Tam rovnou zahodily plány na modernizaci na klasický 6pruh a vše do roku 2027 zmodernizují rovnou na 8pruh, včetně odstavného pruhu v CB.
Pokud vím, profil 41,5 se v ČR plánuje na pidikousíčku od MÚK Aviatická po MÚK Evropská. Původně se s tímto profilem počítalo snad od D3 po Vesteckou spojku, ale tam to snad zase nechce MVČR?
Jen pro zajímavost, intenzity na slovenské D1 od Bratislavy po Trnavu dosahují v nejzatíženějším úseku 67 tisíc aut za den. Na Pražském okruhu od D5 po Barrandov jsou intenzity 97,8 tisíc aut za den a s SOKP 511 se pravděpodobně ještě zvýší.
Je mi jasné, že dostat 41,5 na Pražský okruh je naprostá utopie i v následujících světelných letech. Přesto by mne zajímalo, jestli se s uvažovaným rozšířením D1 mezi Prahou a Brnem alespoň uvažuje v úseku 10-21 s profilem 41,5 minimálně v hlavách lidí na ŘSD nebo je to něco, co tuto zemi nadobro mine?
Případně mi odpuste ještě jeden dotaz - umožňuje současná betonová deska rozšířená o 75 cm dle normy standardní 3 jízdní pruhy s doplněním AB odstavného pruhu nebo se s případným rozšířením bude muset vybourat a položit "nová dálnice" v profilu 34,5 m?
Díky
Předevčírem jsem si prošel projekty na slovenských dálnicích a sednul jsem si na zadek z modernizace jejich D1 do Trnavy. Tam rovnou zahodily plány na modernizaci na klasický 6pruh a vše do roku 2027 zmodernizují rovnou na 8pruh, včetně odstavného pruhu v CB.
Pokud vím, profil 41,5 se v ČR plánuje na pidikousíčku od MÚK Aviatická po MÚK Evropská. Původně se s tímto profilem počítalo snad od D3 po Vesteckou spojku, ale tam to snad zase nechce MVČR?
Jen pro zajímavost, intenzity na slovenské D1 od Bratislavy po Trnavu dosahují v nejzatíženějším úseku 67 tisíc aut za den. Na Pražském okruhu od D5 po Barrandov jsou intenzity 97,8 tisíc aut za den a s SOKP 511 se pravděpodobně ještě zvýší.
Je mi jasné, že dostat 41,5 na Pražský okruh je naprostá utopie i v následujících světelných letech. Přesto by mne zajímalo, jestli se s uvažovaným rozšířením D1 mezi Prahou a Brnem alespoň uvažuje v úseku 10-21 s profilem 41,5 minimálně v hlavách lidí na ŘSD nebo je to něco, co tuto zemi nadobro mine?
Případně mi odpuste ještě jeden dotaz - umožňuje současná betonová deska rozšířená o 75 cm dle normy standardní 3 jízdní pruhy s doplněním AB odstavného pruhu nebo se s případným rozšířením bude muset vybourat a položit "nová dálnice" v profilu 34,5 m?
Díky
Re: Modernizace D1 všeobecně
Toto je výřez z výhledové kategorizace pro rok 2040, ale z roku 2010 a v některých částech (ve výřezu nezobrazených) už není aktuální. Snad by to mělo pocházet z webu ŘSD, ale teď to nemůžu nikde najít.m@rtin píše:Je mi jasné, že dostat 41,5 na Pražský okruh je naprostá utopie i v následujících světelných letech. Přesto by mne zajímalo, jestli se s uvažovaným rozšířením D1 mezi Prahou a Brnem alespoň uvažuje v úseku 10-21 s profilem 41,5 minimálně v hlavách lidí na ŘSD nebo je to něco, co tuto zemi nadobro mine?
Díky
- Přílohy
-
- kategorizace 2040.PNG (266.35 KiB) Zobrazeno 9161 x
Re: Modernizace D1 všeobecně
Je to na webu ŘSD zde: https://www.rsd.cz/wps/portal/web/techn ... pisy/ruzne -> Kategorizace silnic a dálnic
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Modernizace D1 všeobecně
Díky za odkaz. Překvapuje mne, že se nepočítá s rozšířením D7 po Makotřasy. Obdobně zde asi zatím chybí i D10 do Kosmonos a D11 do Poděbrad. K té D7, pokud si vzpomínám, vždy se s rozšířením počítalo a komentovalo se to i při opravě před třemi roky. Údajně se připojováky udělají až proběhne rozšíření. Nicméně MÚK Aviatická s vedením 3+3 pod mostem nepočítá. Přitom dle sčítání je D7 jedna z nejzatíženějších dálnic u Prahy.
Re: Modernizace D1 všeobecně
Vždyť je to 9 let staré. O šestipruzích na D11, D10, atd. bylo rozhodnuto loni. Bohužel, nikdo se rozšíření D1 na šestipruh v úseku Mirošovice - Kývalka nevěnuje. Je to u ledu.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Modernizace D1 všeobecně
O rozšíření D1 začne debata nejdříve až po dokončení modernizace.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Modernizace D1 všeobecně
Taky myslím, že příprava na rozšíření D1 na 6-pruh začne až za pár let a to nejdřív po dokončení modernizace. 8-pruh si myslím, že je zbytečně moc. Ani na tom slovensku to moc nechápu, ale trochu jim závidím stejně tak jim závidím, že tam, kde jsou pořádné uzly, mají v plánu či v realizaci opravdu pořádné MÚK, o tom se nám v ČR může nechat jen zdát.
8-pruh u nás si myslím, že by měl být v plánu (alespoň jako 6-pruh s rezervou v SDP) na celé severní části D0 mezi D5 a D11, poté mezi D3 a přivaděčem Vestec (tam je myslím rezerva postavena) a 8-pruh vy měl být dle mě i u Brna mezi velkými MÚK. Tam je 70 000 vozidel již dnes ale ne že by byl potřeba nějak extra kvůli intenzitám, ale spíš proto, že mají jít 2 pruhy od Ostravy směrem na Prahu, pak se mají přidat 2 pruhy od D2 a měly 3 pokračovat a 1 na Vídeň a ne zde zase udělat jen 2 pruhy rovně a 1 pryč .. jsem rád, že se to bude rozšiřovat alespoň o pruh, ale je to dle mě řešení, které zde mělo být už min.10 let ale stavět je za pár let mi přijde podhodnocené.
8-pruh u nás si myslím, že by měl být v plánu (alespoň jako 6-pruh s rezervou v SDP) na celé severní části D0 mezi D5 a D11, poté mezi D3 a přivaděčem Vestec (tam je myslím rezerva postavena) a 8-pruh vy měl být dle mě i u Brna mezi velkými MÚK. Tam je 70 000 vozidel již dnes ale ne že by byl potřeba nějak extra kvůli intenzitám, ale spíš proto, že mají jít 2 pruhy od Ostravy směrem na Prahu, pak se mají přidat 2 pruhy od D2 a měly 3 pokračovat a 1 na Vídeň a ne zde zase udělat jen 2 pruhy rovně a 1 pryč .. jsem rád, že se to bude rozšiřovat alespoň o pruh, ale je to dle mě řešení, které zde mělo být už min.10 let ale stavět je za pár let mi přijde podhodnocené.
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Modernizace D1 všeobecně
Martine, a který termín se počítá? 2021 po dokončení těch úseků, co už jsou nyní na novad1, anebo až po Šmejkalce? .o)Martin z Ostravy píše:O rozšíření D1 začne debata nejdříve až po dokončení modernizace.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Modernizace D1 všeobecně
Až po Šmejkalce a s novým vedením a možná i ŘSD jako takovým
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Modernizace D1 všeobecně
Nicméně mi nikdo neodpověděl, jestli současná betonová deska na D1 umožní rozšíření na 6pruh bez zásahu do té desky.
Dle normy je potřeba na dálniční pruh šířka 3,75 m, na starých dálnicích stačí 3,5 m. Šířka VDZ je 0,25 m. Pokud má nová betonová deska v úseku Mirošovice - Kývalka šířku 11,5 m a případné rozšíření by se zvažovalo dle staré normy, pak
0,25+3,5+0,25+3,5+0,25+3,5+0,25 = 11,5 m.
Zajímá mne tedy, jestli nový profil 28 m není spíš zadními vrátky pro to, aby se 6 pruh dal vyznačit na současně modernizované a o 75 cm rozšířené betonové desce, než že by šlo o oficiálně uváděný důvod pro 2+2 při modernizaci?
Oficiálně to nikdo nahlas neřekne, jen mne zaráží ne úplně standardní profil 28 m. Pokud si tam ŘSD zadní vrátka opravdu nechalo, pak za mne palec nahoru. Teď jen doufat, že to někdo opravdu bude chtít a v 20. letech se minimálně rozběhne projektová příprava, včetně EIA na "přidaný odstavný pruh o šířce 2,75 m v AB".
Co se týče 8pruhu, rozhodně si myslím, že na D0 v úseku D5 - Barrandov a na D1 v úseku 0-21 by se uživil už nyní, natož za 20 let!
Díky
Dle normy je potřeba na dálniční pruh šířka 3,75 m, na starých dálnicích stačí 3,5 m. Šířka VDZ je 0,25 m. Pokud má nová betonová deska v úseku Mirošovice - Kývalka šířku 11,5 m a případné rozšíření by se zvažovalo dle staré normy, pak
0,25+3,5+0,25+3,5+0,25+3,5+0,25 = 11,5 m.
Zajímá mne tedy, jestli nový profil 28 m není spíš zadními vrátky pro to, aby se 6 pruh dal vyznačit na současně modernizované a o 75 cm rozšířené betonové desce, než že by šlo o oficiálně uváděný důvod pro 2+2 při modernizaci?
Oficiálně to nikdo nahlas neřekne, jen mne zaráží ne úplně standardní profil 28 m. Pokud si tam ŘSD zadní vrátka opravdu nechalo, pak za mne palec nahoru. Teď jen doufat, že to někdo opravdu bude chtít a v 20. letech se minimálně rozběhne projektová příprava, včetně EIA na "přidaný odstavný pruh o šířce 2,75 m v AB".
Co se týče 8pruhu, rozhodně si myslím, že na D0 v úseku D5 - Barrandov a na D1 v úseku 0-21 by se uživil už nyní, natož za 20 let!
Díky
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Modernizace D1 všeobecně
Žádné zádní vrátka to nejsou, je to čistě kvůli vedení 2+2 při uzavírce.
Ke stávajícímu CB lze doplnit odstavný, ať už v CB nebo v AB a pak lze vyznačit s nenormovou šířkou pruhu 3,5 m, ale spíš to bude tak, že se bude rozšiřovat dle nové normy a tak se část ubourá aby se nejezdilo po spáře a dobetonuje se zbytek.
Případně podle stavu CB se část CB ubrousí a bude to komplet v AB.
Osobně si myslím, že se nikdo z nás rozšíření D1 na plnohodnotný 3+3 nedožije, protože k němu nikdy nedojde.
Ke stávajícímu CB lze doplnit odstavný, ať už v CB nebo v AB a pak lze vyznačit s nenormovou šířkou pruhu 3,5 m, ale spíš to bude tak, že se bude rozšiřovat dle nové normy a tak se část ubourá aby se nejezdilo po spáře a dobetonuje se zbytek.
Případně podle stavu CB se část CB ubrousí a bude to komplet v AB.
Osobně si myslím, že se nikdo z nás rozšíření D1 na plnohodnotný 3+3 nedožije, protože k němu nikdy nedojde.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Modernizace D1 všeobecně
Martine a nešlo by udělat 3 pruhy se zálivy jak to je třeba tady ? https://mapy.cz/s/3rizh
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Modernizace D1 všeobecně
Šlo, ale je proti dost odpor kvůli nedostatečné bezpečnosti. Navíc úpravě MÚK a tedy výkupům pozemků se stejně nevyhneš.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Modernizace D1 všeobecně
Myslím, že tohle není úplná hloupost , protože když se nerozšiřuje teď, tak se na to během příštích 15-20 let určitě šahat nebude a když by se mohlo rozšiřovat při příští generálce (tj min. za 20 let) tak už ten nárůst dopravy zase nebude tak markantní, že to bude potřeba, minimálně za předpokladu, že dojde k citelnému odlivu dopravy na D35 (třeba až 8000 vozidel), což teda nepředpokládám. Na druhou stranu je to smutné, že se to nerozšiřuje teď, když vidíme, že víceméně všechny západní země mají kostru dálnic min. v 6-pruhu a neříkejte mi, že mají na všech intenzity 50 000 a více. Tím rozhodně nechci říct, že všude, kde je nad 50 k, mají 6-pruhMartin z Ostravy píše: Osobně si myslím, že se nikdo z nás rozšíření D1 na plnohodnotný 3+3 nedožije, protože k němu nikdy nedojde.
Re: Modernizace D1 všeobecně
A co ta moznost pojizdeneho odstavneho? O té se svého času take mluvilo. Ve špičkách by to pomohlo.