Modernizace D1 všeobecně

Odpovědět
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Modernizace D1 všeobecně

Příspěvek od hh »

Bitmap in d1reko-img-debug-04.jpg
Bitmap in d1reko-img-debug-04.jpg (31.17 KiB) Zobrazeno 44554 x
Jestli souhlasíte, tak toto téma
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 432#p49432
tj., že MD potvrdilo díky OPD návrat k plánu na modernizaci (generální rekonstrukci) D1 je natolik významná, že zakládám nové vlákno a téma "opravy D1" vnímejme jako flikování, které tam probíhá desítky let.

Kéž by toto vyšlo, protože všechny PPP, všechny povídačky by D1 nikdy nespravily, ale nouze v OPD a reálná možnost již příští rok na to dát nějaké peníze - ať to vyjde!

(dálnice dostane nový betonový povrch a bude to D28,0 ne 26,5)
multi
Příspěvky: 575
Registrován: 17.3.2009 16:46:54

Re: Modernizace D1

Příspěvek od multi »

Neví někdo o které úseky by se mělo jednat v příštím roce? A o jaký rozsah by se mělo jednat? Myslím mezi jakými kilometry?
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: Modernizace D1

Příspěvek od Bobek »

Pokud dobře chápu ten pidiobrázek v článku, co jsem odkazoval v opravách, pak jsou to ty, co tamtéž psal Lenny. Tedy Šternov - Psáře, Loket - Hořice, Větrný Jeníkov - Jihlava a Velká Bíteš - Devět Křížů. Ale trochu bych tlumil nadšení, taky by se někde muselo najít spolufinancování, což vzhledem k tomu, že by vypadly EU peníze z rozestavěných, by asi nebyla legrace.
Království a půl princezny za 511.
multi
Příspěvky: 575
Registrován: 17.3.2009 16:46:54

Re: Modernizace D1

Příspěvek od multi »

Teď už to taky vidím, mapka už se dá rozkliknout, ale i tak díky za info. Hned by byla cesta po D1 lepší...
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: Modernizace D1

Příspěvek od hh »

Bobek píše:Pokud dobře chápu ten pidiobrázek v článku, co jsem odkazoval v opravách, pak jsou to ty, co tamtéž psal Lenny. Tedy Šternov - Psáře, Loket - Hořice, Větrný Jeníkov - Jihlava a Velká Bíteš - Devět Křížů. Ale trochu bych tlumil nadšení, taky by se někde muselo najít spolufinancování, což vzhledem k tomu, že by vypadly EU peníze z rozestavěných, by asi nebyla legrace.
Ještě od toho roku 2009 přibyl úsek Velká Bíteš – Devět Křížů. Na těchto pěti úsecích probíhá příprava a několik z nich (o tom se jedná) budou 2012 jaro-podzim realizovány.
Qěcy
Příspěvky: 26
Registrován: 23.6.2011 15:45:08

Re: Modernizace D1

Příspěvek od Qěcy »

V čem má spočívat ta modernizace D1? A doufám, že bude potom celá betonová. Rozježděné asfaltky nemám rád. Moderní betonky jsou super.
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: Modernizace D1

Příspěvek od hh »

To je vstání z mrtvých projektu z roku 2009. 2x2 šířky 28m.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Modernizace D1

Příspěvek od Lenny »

hh píše:Ještě od toho roku 2009 přibyl úsek Velká Bíteš – Devět Křížů. Na těchto pěti úsecích probíhá příprava a několik z nich (o tom se jedná) budou 2012 jaro-podzim realizovány.
Asi překlep, Lhotka - Devět Křížů? I na tento úsek je zpracována projektová dokumentace?

V čem to spočívá? V tom, co jsem tu již několikrát psal...:)
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: Modernizace D1

Příspěvek od dd »

No docela se obávám, aby to pak také docent ze stejného důvodu nesmetl. Žádná nová dálnice také nevznikne.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Modernizace D1

Příspěvek od mapman »

Docent? Docenta absolutně D1 nezajímá, jemu jde jen o tu severojižní trasu co mu má vést pod okny... A tu blokuje na každém kousku v rámci ČR.
kot
Příspěvky: 10363
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Modernizace D1

Příspěvek od kot »

Asi jsem měl bohaté rodiče a tím pádem delší vedení - ale docenta neznám. Prosím představte mi ho kluka jednoho! Díky :D :ok:
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Modernizace D1

Příspěvek od Standa »

kot: viz odkazy na http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=89&t=334, R43/R52 je hlavní doména docentových aktivit.
kot
Příspěvky: 10363
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Modernizace D1

Příspěvek od kot »

Díky Stando za představení docenta. Patří do party k hejlům,patrikům a dalším škodičům :mrgreen: :ko:
m@rtin
Příspěvky: 74
Registrován: 14.3.2009 11:31:50

Re: Modernizace D1

Příspěvek od m@rtin »

Takže 3x3 jízdní pruhy po celé D1 jsou definitivně odpískané? Jestli ano, považuji celou rekonstrukci za zbytečnou. :ko:
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: Modernizace D1

Příspěvek od hh »

Ano, na 3x3 není 60 mld., sotva bude 20 na 2x2. Takže vy byste to nechal rozpadnout nebo co jako myslíte tím "zbytečné", jel jste někdy po D1?
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Modernizace D1

Příspěvek od Martin z Ostravy »

V rámci rekonstrukce se počítá s přípravou na rozšíření, takže jak už tady padlo, mosty a nadjezdy se budou stavět na 3x3. Konstrukce vozovky by rovněž měla zohledňovat budoucí rozšíření.
R48 -> D48 se podařilo!
m@rtin
Příspěvky: 74
Registrován: 14.3.2009 11:31:50

Re: Modernizace D1

Příspěvek od m@rtin »

hh píše:Ano, na 3x3 není 60 mld., sotva bude 20 na 2x2. Takže vy byste to nechal rozpadnout nebo co jako myslíte tím "zbytečné", jel jste někdy po D1?
Samozřejmě jsem po D1 jel mnohokrát. Tento měsíc asi 2x. Nepopírám, že není ve špatném stavu, ale stejně tak jsem přesvědčený, že by třeba další 4 roky vydržela. Pokud dnes podlehneme pod tíhou "šetřit kde se dá" a za pár let by na to rozšíření 3x3 peníze třeba byly, bude to velká škoda. D1 je nejvýznamnější a nejzatíženějí komunikací v zemi, proto by si rozšíření zasloužila. Pokud bych se měl přiklonit k jedné z variant, buď rekonstruovat teď a šetřit kde se dá i na 3x3 nebo počkat 5 let a pak to reko udělat kompet, raději bych těch 5 let vydržel ještě jezdit po tom hnoji, kterej tam je teď. Aby to nedopadlo jako s tunelem do Berouna - uděláme kompromisní řešení údolím Berounky, který bude stát příšerný miliardy, ale efekt bude nula. Pak se zjistí, že za 10 let peníze na tunel budou s efektem sto, ale nikdo do toho už nehrábne, protože se investovalo v Řevnicích. Jen se prostě bojím toho, že se po rekonstrukci D1 stav 2x2 zakonzervuje na dalších 30 let a nikdo už nebude mít vůli ji rozšířit.
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Modernizace D1

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Otázka taky je, jestli po vybudování R35 nebude těch 2x2 stačit.
A dalších 5 let už D1 nevydrží, už teď je za zenitem.
R48 -> D48 se podařilo!
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: Modernizace D1

Příspěvek od dd »

m@rtin: Já bych souhlasil, ale tohle už se veřejnosti říká nejméně 15 let a stav je takový, že peníze na 3x3 stále nejsou (a nikdy nebyla vůle je na to vyčlenit). Navíc i příprava na 3x3 není zdaleka hotová. Tzn. fakticky se na odpovědných místech počítá jen s variantou rekonstrukce teď a rozšíření někdy později.
RACH
Příspěvky: 244
Registrován: 7.5.2010 13:14:56

Re: Modernizace D1

Příspěvek od RACH »

Martin z Ostravy píše:Otázka taky je, jestli po vybudování R35 nebude těch 2x2 stačit.
A dalších 5 let už D1 nevydrží, už teď je za zenitem.
Řekl bych, že bude. Rekonstrukce je ale potřeba, protože R35 jen tak hned nebude.
ole
Příspěvky: 34
Registrován: 10.2.2010 23:21:16

Re: Modernizace D1

Příspěvek od ole »

Možná by bylo lepší na 3x3 a udělat jenom kde to"hoří"a na co budou peníze.
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: Modernizace D1

Příspěvek od hh »

Než dokončíte přípravu, včetně pozemků, peněz, ekologů atd. na 3x3, tak se vám tento nový povrch 2x2 začne už zase rozpadat! Já bych samozřejmě chtěl 3x3, ale v tuto chvíli tleskám nápadu začít 2x2 příští rok a jet jeden úsek za druhým.

To co tu píše m@rtin a ole jsou dobré nápady "selský rozum", ale bez znalosti detailů.
ole
Příspěvky: 34
Registrován: 10.2.2010 23:21:16

Re: Modernizace D1

Příspěvek od ole »

OK problematika je daleko složitější ale rozšiřovat se bude tak proč ne rovnou načisto na 3x3 ikdyž ne třeba v plné délce. jistě tam je rozdíl investičních nákladů ale při stoupajích intenzitách v dopravě je to dle mého do budoucna vhodnější. a hlavně je šance. profil D 28m je pořád 2x2
Max
Příspěvky: 324
Registrován: 11.5.2010 18:21:38
Bydliště: Praha

Re: Modernizace D1

Příspěvek od Max »

Jak budou vypadat po rekonstrukci stoupaci pruhy ? Nechaji se tak, jak sou, nebo se k nim dodela odstavnej pruh - s tim, ze by se pak na tyhle useky pri rozsireni na 3+3 nemuselo sahat vubec.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Modernizace D1

Příspěvek od Lenny »

Přečetl jsem si něco o moravských úsecích, na které jsou již hotové projekty.

Úsek Větrný Jeníkov - Jihlava
Nadjezd lesní cesty a most přes starou I/38 budou postaveny rovnou pro šestipruh. Zbývající mosty a nadjezd budou pouze opraveny, bo jejich stav není natolik špatný, aby vyžadoval výstavbu nového mostu.
Stoupací pruh bude zachován, pouze bude zkrácen, za účelem vytvoření připojovacího pruhu z odpočívky Pávov.

Úsek Velká Bíteš - Devět Křížů
Jeden nadjezd lesní cesty bude postaven rovnou pro šestipruh, druhý bude zbourán a již nebude znovu postaven. Podobně jako u předchozího úseku budou upraveny připojovací a odbočovací pruhy.

Takže ne všechny mosty a nadjezdy se budou přestavovat, jen ty, u kterých je to nutné, při dostavbě jsou dvě možnosti, buď postavit nový most (případ nadjezdů a některých dalších mostů) anebo přistavět zbývající část.
Max píše:Re: Modernizace D1
Jak budou vypadat po rekonstrukci stoupaci pruhy ? Nechaji se tak, jak sou, nebo se k nim dodela odstavnej pruh - s tim, ze by se pak na tyhle useky pri rozsireni na 3+3 nemuselo sahat vubec.
Stoupací pruhy budou opraveny, žádný odstavný pruh se k ním v tuto chvíli dodělávat nebude.
ole píše:OK problematika je daleko složitější ale rozšiřovat se bude tak proč ne rovnou načisto na 3x3 ikdyž ne třeba v plné délce. jistě tam je rozdíl investičních nákladů ale při stoupajích intenzitách v dopravě je to dle mého do budoucna vhodnější. a hlavně je šance. profil D 28m je pořád 2x2
Proč ne rovnou 3x3? Bo to není připraveno, jediný úsek nemá územní rozhodnutí, nevím jestli je vyjma mostu přes Šmejkalku nějaká DÚR zpracována. To by znamenalo odložit opravu minimálně o 5 let pro první stavby. Naproti tomu rekonstrukce je daleko jednodušší, stačí "jen" DSP a vydat stavební povolení a může se začít.

Po rekostrukci bude jak u AB povrchu, tak i u CB povrchu dostavba na šestipruh možná. U AB povrchu, zbývající část bude dodělána a nejspíš bude vyměněna obrusná vrstva v celé šířce. U CB povrchů bude položena zbývající část, na tom není nic zvláštního a ani vyjímečného, rekonstruovaný zůstane.
I ta dostavba na šestipruh se bude provádět lépe a rychleji, když část věcí, již bude nachystaná.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Odpovědět

Zpět na „D1 Modernizace“