Modernizace D1 všeobecně
-
- Příspěvky: 4232
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Modernizace D1 všeobecně
Tak podle twitteru ŘSD a RM:
V ne 26. 9. bude zahájeno odstraňování dopravního omezení z modernizovaného úseku D1 mezi Koberovicemi (EXIT 81) a Humpolcem (EXIT 90). Během této doby bude doprava vedena v režimu 1+1. Veškerá doprav. omezení budou ukončena v út 28. 9. ještě před hlavní odpolední dopravni špičkou.
Posléze bude mezi 29.9. - 1.10. odstraňováno dopravní omezení z posledních dvou modernizovaných úseků (16 a 23) tak, aby nejpozději v sobotu 2.10. v brzkých ranních hodinách byla dálnice průjezdná plně bez dopravních omezení.
Ale kde budou tiskovky, chlebíčky a tak, bůh ví:o)
V ne 26. 9. bude zahájeno odstraňování dopravního omezení z modernizovaného úseku D1 mezi Koberovicemi (EXIT 81) a Humpolcem (EXIT 90). Během této doby bude doprava vedena v režimu 1+1. Veškerá doprav. omezení budou ukončena v út 28. 9. ještě před hlavní odpolední dopravni špičkou.
Posléze bude mezi 29.9. - 1.10. odstraňováno dopravní omezení z posledních dvou modernizovaných úseků (16 a 23) tak, aby nejpozději v sobotu 2.10. v brzkých ranních hodinách byla dálnice průjezdná plně bez dopravních omezení.
Ale kde budou tiskovky, chlebíčky a tak, bůh ví:o)
Re: Modernizace D1 všeobecně
Jestli chceš být u toho, tak 2. 10. ráno na větvi MÚK v km 119 vpravo
Re: Modernizace D1 všeobecně
A kompletní shrnutí modernizace:
https://www.rsd.cz/wps/wcm/connect/78b9 ... 31d1c95f8a
https://www.rsd.cz/wps/wcm/connect/78b9 ... 31d1c95f8a
Re: Modernizace D1 všeobecně
na tom videu je nejlepší jak hlasový komentář zaměnil Turnov za Trutnov (čas cca 0:55), přičemž si toho ŘSD nevšimlo a klidně video vydalo bez jakékoli snahy o opravuAUTOsro píše:ŘSD zveřejnilo video, kde vysvětluje, proč se D1 modernizovala na kategorii D28 a ne D34:
https://www.youtube.com/watch?v=jFz8Y4RH1Do
Re: Modernizace D1 všeobecně
Ano, toho si snad všiml každý. O to více to do očí práskne, když ve videu je to navíc napsáno správně.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Modernizace D1 všeobecně
Nám v Trutnově či v Turnově už tyhle záměny ani nepřijdou a přitom jsou statisticky značné. Už za komunistů pošty v obou městech denně odhalily 50 nesprávně zaslaných zásilek včetně balíků Pokud bylo hned jasné, že daná adresa v našem městě neexistuje, prostě se ta zásilka přihodila k dopisům do toho druhého města. Ale jak mívala všechna města ulice na jedno brdo, samá Rudé armády, Sovětská, Leninova .... omyl kolikrát zjistila až pošťačka. Dnes už to je jednodušší díky databázím. Ale i tak se do obou měst denně zatoulá pár turistů či dopravců a jen díky navigacím spousta omylů ubyla. Avšak ještě nedávno jsem zatoulané kamioňáky často posílal o 80 km vedle
A abyste si nemysleli, spletou se občas i samotní obyvatelé, tedy ti, kteří se tomu smějí. Dojet do Turnova místo domů do Trutnova se vlakem podařilo synovi a po letech i dceři . Největší problém je totiž Hradec Králové. Nejen, že z vlakového nádraží i autobusového nádraží odjíždějí spoje do obou měst a při rychlém přebíhání na přestup se chybička vloudí Navíc neustálé výluky v Jaroměři, změny trasy a zmatek ve výlukové přepravě odhalí omyl až když je pozdě. A když je ke všemu tma a někdo furt čumí do mobilu ...
No a co se týče dopravy? V Hradci často odbočí na Trutnov ti kdo chtějí přes Turnov do Liberce A nejeden lyžař mířící do Krkonoš ve zmatku odbočí v Jičíně na této křižovatce https://www.google.cz/maps/@50.445587,1 ... 8192?hl=cs. Celou cestu je Trutnov značený, tady najednou zmizí a objeví se naopak Turnov. No kdo by si toho všiml, že?
A abyste si nemysleli, spletou se občas i samotní obyvatelé, tedy ti, kteří se tomu smějí. Dojet do Turnova místo domů do Trutnova se vlakem podařilo synovi a po letech i dceři . Největší problém je totiž Hradec Králové. Nejen, že z vlakového nádraží i autobusového nádraží odjíždějí spoje do obou měst a při rychlém přebíhání na přestup se chybička vloudí Navíc neustálé výluky v Jaroměři, změny trasy a zmatek ve výlukové přepravě odhalí omyl až když je pozdě. A když je ke všemu tma a někdo furt čumí do mobilu ...
No a co se týče dopravy? V Hradci často odbočí na Trutnov ti kdo chtějí přes Turnov do Liberce A nejeden lyžař mířící do Krkonoš ve zmatku odbočí v Jičíně na této křižovatce https://www.google.cz/maps/@50.445587,1 ... 8192?hl=cs. Celou cestu je Trutnov značený, tady najednou zmizí a objeví se naopak Turnov. No kdo by si toho všiml, že?
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Modernizace D1 všeobecně
Jsem popravdě zvědavý, jak to bude vypadat po 15 letech. Těch 10 let, na co je záruka, to věřím, že to nějak vydrží, ale pak dál už se dost obávám. Rozdíly v úsecích jsou poměrně velké (na to že by neměly být žádné). Jel jsem v sobotu večer jen od Velmezu na Brno a poslepu bylo poznat, který úsek se dodělal letos (tam bych to srovnal s rakouskou/německou dálnicí) a které už jsou hotové nějaký ten pátek. Možná tam ta kvalita byla horší již ihned po dokončení, v tomto případě by to byla paradoxně dobrá zpráva a znamenalo by to, že kvalita se za ty 2-4 roky nijak zvlášť nezhoršila.
Každopádně subjektivní pocit byl, že nejhorší úsek na této části jednoznačně Ostrovačice-Kývalka. Letos dokončený Devět křížů-Ostrovačice krásná jízda. Hned po najetí na dálnici VM východ-Lhotka také docela bída, ale nedokážu si už přesně vybavit, jaká jízda byla na úsecích Lhotka-Velká Bíteš-Devět křížů. Tam to asi bylo lepší, protože mi to v hlavě neutkvělo.
Na to, že jsem jel v sobotu večer, tak byl takový provoz (především na Prahu), že absolutně nechápu, jak někdo může z huby vypustit řeči, že ta dálnice kapacitně postačuje. Ano, ona to množství aut odbaví, ale při jakém komfortu a stylu jízdy ? Zapnout tempomat a jet na něj třeba déle jak 5 minut nebylo ani v sobotu večer kolem 9 možné.
Bylo jednoznačně dobře, že v tu danou chvíli (v letech 2010-2012) se rozhodlo o modernizaci touto cestou. Nicméně na 6-pruh to zde prostě je a kdyby byla jiná výchozí situace (začalo se s přípravami dříve a nebyla by tak tragická povolovací legislativa), tak by byl vyloženě zločin rozhodnout o 4-pruhu. Kapacita komunikace prostě v žádném případě nemůže být argumentem pro ponechání 4-pruhu. Když se to srovná s provozem v jiných zemích (snad jen kromě Německa), kde na 4-pruhu pomalu i přes den potkáte sem tam někoho a kamionů zlomek, je to hrozně do očí bijící rozdíl. Snad to trochu klesne s D35. Přeliv i jen části kamionů by průjezd po D1 značně zlepšil.
A ještě dovětek k té kvalitě - nemůžete kvalitu posuzovat z kamionu nebo z SUV vážící přes 2 tuny a starého do 5 let, na to je potřeba "trochu" starší vůz, tam už se ty rozdíly opravdu hodně objeví.
Každopádně subjektivní pocit byl, že nejhorší úsek na této části jednoznačně Ostrovačice-Kývalka. Letos dokončený Devět křížů-Ostrovačice krásná jízda. Hned po najetí na dálnici VM východ-Lhotka také docela bída, ale nedokážu si už přesně vybavit, jaká jízda byla na úsecích Lhotka-Velká Bíteš-Devět křížů. Tam to asi bylo lepší, protože mi to v hlavě neutkvělo.
Na to, že jsem jel v sobotu večer, tak byl takový provoz (především na Prahu), že absolutně nechápu, jak někdo může z huby vypustit řeči, že ta dálnice kapacitně postačuje. Ano, ona to množství aut odbaví, ale při jakém komfortu a stylu jízdy ? Zapnout tempomat a jet na něj třeba déle jak 5 minut nebylo ani v sobotu večer kolem 9 možné.
Bylo jednoznačně dobře, že v tu danou chvíli (v letech 2010-2012) se rozhodlo o modernizaci touto cestou. Nicméně na 6-pruh to zde prostě je a kdyby byla jiná výchozí situace (začalo se s přípravami dříve a nebyla by tak tragická povolovací legislativa), tak by byl vyloženě zločin rozhodnout o 4-pruhu. Kapacita komunikace prostě v žádném případě nemůže být argumentem pro ponechání 4-pruhu. Když se to srovná s provozem v jiných zemích (snad jen kromě Německa), kde na 4-pruhu pomalu i přes den potkáte sem tam někoho a kamionů zlomek, je to hrozně do očí bijící rozdíl. Snad to trochu klesne s D35. Přeliv i jen části kamionů by průjezd po D1 značně zlepšil.
A ještě dovětek k té kvalitě - nemůžete kvalitu posuzovat z kamionu nebo z SUV vážící přes 2 tuny a starého do 5 let, na to je potřeba "trochu" starší vůz, tam už se ty rozdíly opravdu hodně objeví.
Re: Modernizace D1 všeobecně
Aram, jen taková naivní úvaha. U Prahy je šestipruh na D1 na několika úsecích široký jen 32m a není to poznat. Opravená D1 je 28m široká včetně odstavného, který je ale konstrukčně součástí nové monolitické betonové desky, na kterou se vejdou tři standardní pruhy. Zbývá tedy nyní jen dostavět nový, řekněme 2,5metrový odstavný (jako na dálnicích přeznačených z rychlostek). To by pochopitelně ve srování s řadou západoevropských dálnic byl stále luxus a přitom by to snad nebylo ani drahé a asi by nebyla potřebná nová EIA, neb by se odstavný budoval místo nezpevněné krajnice a přes koryto odvodnění a to celé je v majetku ŘSD až po odhlučňovací stěny. Dalo by se takto uvažovat v zájmu plynulého provozu????
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Modernizace D1 všeobecně
Nová EIA bude třeba každopádně, viz prvních 8 km D11 u Prahy, kde už byla komplet příprava od dob výstavby a "jen" se využil celý prostor. Navíc na D1 se v rámci rozšíření na 6 pruh bude muset kompletně řešit nové odvodnění dálnice. Zábory kolem D1 v žádném případě nestačí na rozšíření.
Příprava rozšíření, pokud se k němu rozhodneme by tak měla začít co nejdříve. Minimálně TES a EIA.
Příprava rozšíření, pokud se k němu rozhodneme by tak měla začít co nejdříve. Minimálně TES a EIA.
R48 -> D48 se podařilo!
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Modernizace D1 všeobecně
EIA musí být už kvůli tomu odvodnění, kdy je nutné posouzení o kolik více vody bude nutné z dálnice spláchnout a jak a kam jí odvést.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 79
- Registrován: 10.11.2020 10:31:12
Re: Modernizace D1 všeobecně
Souhlas s Aramem, taky jsem jel v sobotu večer Praha-Velmez a byl úplně neuvěřitelný provoz, včetně kamionů. To jsem si říkal, že si snad všichni vyrazili prohlédnout ten zázrak: D1 bez uzavírek...
-
- Příspěvky: 4232
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Modernizace D1 všeobecně
Takže to fungl nové Karlovo odvodnění se bude muset udělat znovu? )Martin z Ostravy píše:Nová EIA bude třeba každopádně, viz prvních 8 km D11 u Prahy, kde už byla komplet příprava od dob výstavby a "jen" se využil celý prostor. Navíc na D1 se v rámci rozšíření na 6 pruh bude muset kompletně řešit nové odvodnění dálnice. Zábory kolem D1 v žádném případě nestačí na rozšíření.
Příprava rozšíření, pokud se k němu rozhodneme by tak měla začít co nejdříve. Minimálně TES a EIA.
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Modernizace D1 všeobecně
Odvodnění bylo opraveno v původním řešení tj. jsou "nové trubky", ale zařízení pro zadržování vody zůstaly v původní dimenzaci a ani se nenavyšovala retence, co vím.
Na 6 pruh není stávající odvodnění tak, jako tak dimenzováno a nové odvodnění bude muset být pousouzeno z hlediska vlivu na životní prostředí, vzhledem k rozsahu to bude na EIA. Nehledě na hlukovou zátěž, kdy stávající modernizovaná D1 jede v režimu "staré hlukové zátěže" tj. na mnohem mírnějších limitech.
6 pruh rovná se nová stavba, se vším, co k tomu patří.
Na 6 pruh není stávající odvodnění tak, jako tak dimenzováno a nové odvodnění bude muset být pousouzeno z hlediska vlivu na životní prostředí, vzhledem k rozsahu to bude na EIA. Nehledě na hlukovou zátěž, kdy stávající modernizovaná D1 jede v režimu "staré hlukové zátěže" tj. na mnohem mírnějších limitech.
6 pruh rovná se nová stavba, se vším, co k tomu patří.
R48 -> D48 se podařilo!
-
- Příspěvky: 4232
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Modernizace D1 všeobecně
...jakože nový 6pruh by musel mít nižší hluk než stávající 4 pruh...? tak to je slušnej bizár....to půjde hladce:o)
Re: Modernizace D1 všeobecně
Myslím, že je to dost možné. Stejně takhle to bude, nemýlím-li se, na začátku D11 a stejně tak na 6-pruhu u Brna. Nebo se ta stará hluková zátěž může “odečíst” ?
Re: Modernizace D1 všeobecně
Protihlukové stěny, stejný problém je na D11 rozšíření na 3+3 0-exit Jirny. Staré normy, výrazně nižší hustota provozu naštěstí se to nemusí řešit při opravách. Nejsem si úplně jistý porovnáním s modernizací, ale D11 prošla dost podobným procesem, ale měla štěstí, že mohla být lehce připravena šířkově na 3+3. Takže to je ještě větší bizár, protože tady se čeká na to povolení, aby mohli nakreslit na asfalt 3 místo 2 pruhů.1975 píše:...jakože nový 6pruh by musel mít nižší hluk než stávající 4 pruh...? tak to je slušnej bizár....to půjde hladce:o)
To je jako se starými auty, ta mohou jezdit po silnicích, projdou technickou, ale takové nově vyrobené auto by nyní nikdo nepovolil (u nás).
Re: Modernizace D1 všeobecně
Stojí za zhlédnutí diskuse k ukončení modernizace. Dozvíte se mimo jiné, kdo tady škodí už čtvrt století.
https://www.ceskatelevize.cz/porady/109 ... 000371004/
https://www.ceskatelevize.cz/porady/109 ... 000371004/
Re: Modernizace D1 všeobecně
Skoro bych až Patrikovi uvěřil, že to všechno myslí dobře. Na Kupkovi je vidět, že je těžce ovlivněný blížícími se volbami, a chová se zbytečně jako blbec.
Re: Modernizace D1 všeobecně
Jako zatím mi nepřišlo, že by byla nějaká úměra mezi stářím/třídou vozidla a komfortem jízdy po novém CB. Spíš mi někdy přišlo, že čím starší křáp, tím lepší svezení.Aram96 píše:Jsem popravdě zvědavý, jak to bude vypadat po 15 letech. Těch 10 let, na co je záruka, to věřím, že to nějak vydrží, ale pak dál už se dost obávám. Rozdíly v úsecích jsou poměrně velké (na to že by neměly být žádné). Jel jsem v sobotu večer jen od Velmezu na Brno a poslepu bylo poznat, který úsek se dodělal letos (tam bych to srovnal s rakouskou/německou dálnicí) a které už jsou hotové nějaký ten pátek. Možná tam ta kvalita byla horší již ihned po dokončení, v tomto případě by to byla paradoxně dobrá zpráva a znamenalo by to, že kvalita se za ty 2-4 roky nijak zvlášť nezhoršila.
Každopádně subjektivní pocit byl, že nejhorší úsek na této části jednoznačně Ostrovačice-Kývalka. Letos dokončený Devět křížů-Ostrovačice krásná jízda. Hned po najetí na dálnici VM východ-Lhotka také docela bída, ale nedokážu si už přesně vybavit, jaká jízda byla na úsecích Lhotka-Velká Bíteš-Devět křížů. Tam to asi bylo lepší, protože mi to v hlavě neutkvělo.
Na to, že jsem jel v sobotu večer, tak byl takový provoz (především na Prahu), že absolutně nechápu, jak někdo může z huby vypustit řeči, že ta dálnice kapacitně postačuje. Ano, ona to množství aut odbaví, ale při jakém komfortu a stylu jízdy ? Zapnout tempomat a jet na něj třeba déle jak 5 minut nebylo ani v sobotu večer kolem 9 možné.
Bylo jednoznačně dobře, že v tu danou chvíli (v letech 2010-2012) se rozhodlo o modernizaci touto cestou. Nicméně na 6-pruh to zde prostě je a kdyby byla jiná výchozí situace (začalo se s přípravami dříve a nebyla by tak tragická povolovací legislativa), tak by byl vyloženě zločin rozhodnout o 4-pruhu. Kapacita komunikace prostě v žádném případě nemůže být argumentem pro ponechání 4-pruhu. Když se to srovná s provozem v jiných zemích (snad jen kromě Německa), kde na 4-pruhu pomalu i přes den potkáte sem tam někoho a kamionů zlomek, je to hrozně do očí bijící rozdíl. Snad to trochu klesne s D35. Přeliv i jen části kamionů by průjezd po D1 značně zlepšil.
A ještě dovětek k té kvalitě - nemůžete kvalitu posuzovat z kamionu nebo z SUV vážící přes 2 tuny a starého do 5 let, na to je potřeba "trochu" starší vůz, tam už se ty rozdíly opravdu hodně objeví.
Ostrovačice - Kývalka (Skanska) a VM východ - Lhotka (Colas) patří jednoznačně mezi ty horší povrchy. Za mě je premiantem v komfortu svezení Metrostav a pak ty první úseky od DSP. Eurovia je značně proměnlivá, viz ten průser u Lokte.
Re: Modernizace D1 všeobecně
Nejhorší úsek je s přehledem Velká Bíteš - Lhotka, tam se mi celý úsek rozvibruje kapota až mám strach, aby neuletěla.
Re: Modernizace D1 všeobecně
Který směr ? Oba ?
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Modernizace D1 všeobecně
160 km za 22 mld. odpovídá výsledek nákladům a ty zase těm požadavkům ve VO. Ale taky jako nezbytná investice než by se to stalo místy již nesjízdným pro MinPR na dálnici.
A furt lepší, než nějaká paralelní nová trasa za 60-80 mld. (která není ani připravená).
Teď se může pomalu rozšiřovat na 6- pruh, takže práce na D1 nekončí ...
A furt lepší, než nějaká paralelní nová trasa za 60-80 mld. (která není ani připravená).
Teď se může pomalu rozšiřovat na 6- pruh, takže práce na D1 nekončí ...
Re: Modernizace D1 všeobecně
Myslím, že docela schůdná varianta by byla 6-pruh mezi Brnem a novou “jižní dálnicí” na Plzeň. Dále ku Praze by pak 4-pruh už nejspíš stačil. Každopádně tohle bude písnička druhé poloviny třicátých let nebo let čtyřicátých, víceméně podle stavu D1. Jsem zvědavý, jestli se o 6-pruhu začne uvažovat i od Brna k Vyškovu nebo ne, tam zase pomůže trochu D55.
Re: Modernizace D1 všeobecně
Ano, Aram má pravdu. Kdyby se postavila všemi kýžená D19 z Humpolce přes Tábor do Plzně, pak by šest pruhů na D1 stačilo jen z Brna do Humpolce, protože D19/20 by odvedla hodně dopravy z D1 právě odtamtud... Kdy už ŘSD oznámíé něco oficiálního o D19/20??????