Modernizace D1 všeobecně

Odpovědět
xipecko
Příspěvky: 257
Registrován: 17.3.2017 21:02:37

Re: Modernizace D1 všeobecně

Příspěvek od xipecko »

V jednom úseku cca 1km délky z KM do Vyškova je sebraných pár vrchních cm a je tam nový asfalt. Údajně je to testovací úsek na opravu tohoto druhu. Myslím že se to řešilo v jiném tématu. Ani mi tak nevadí to občasné drncání, na to jsme si za ty roky zvykli na úseku Brno-Praha, ale vadí mi pár míst, kde se kryt "propadl" napříč celým jízdním pásem. Nepříjemně se to tam zhoupne.
1975
Příspěvky: 4233
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: Modernizace D1 všeobecně

Příspěvek od 1975 »

Papuanec píše:Od čtvrtka to bude společně s D35 přesně 210 km :)
A ode dneška to je 212,6 km :o)
Přibyla I/20 v Plzni - https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/190 ... stecka.pdf
vondr
Příspěvky: 2916
Registrován: 7.11.2009 19:52:08
Bydliště: vodňany

Re: Modernizace D1 všeobecně

Příspěvek od vondr »

FCB ŘSD:
ŘSD dnes zahajuje modernizaci dálnice D1 na dalších dvou úsecích. Jedná se o Velké Meziříčí, západ (Exit 141) - Velké Meziříčí, východ (Exit 146) a Velký Beranov (Exit 119) - Měřín (Exit 134). Celková délka trasy je 20,6 km. Předpoklad uvedení do provozu obou úseků je během roku 2021. V rámci modernizace D1 již bylo zprovozněno 90 km nové dálnice. Dalších 52 km je v současné době v realizaci. Zbylých 19 km bude zahájeno ještě během letošní stavební sezóny.
1975
Příspěvky: 4233
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: Modernizace D1 všeobecně

Příspěvek od 1975 »

Na portále mají zatím v červených jen ten úsek 19 (a nově i D3 Hodějovice -Třebonín), takže 231,1 km ve stavbě. S úsekem Velký Beranov-Měřín to bude 245,8 km. A s úsekem D3 Úsilné-Hodějovice, který se už taky de facto staví, to bude rovných 253 km.
Honkl
Příspěvky: 65
Registrován: 15.8.2017 22:34:02

Re: Modernizace D1 všeobecně

Příspěvek od Honkl »

https://www.novad1.cz/
už to tam je :)
1975
Příspěvky: 4233
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: Modernizace D1 všeobecně

Příspěvek od 1975 »

...tam jo, na seznamu staveb na hlavním portále ŘSD ale ještě ne, nicméně to asi přežijem:o)
Mike
Příspěvky: 4986
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Modernizace D1 všeobecně

Příspěvek od Mike »

měl jsem to "štěstí" jet ve čtvrtek večer
čili jsem do Brna jel i přes Benešov neb na značkách psali "dálnice uzavřena km27"
jak to tam vypadalo nevím
v jednom úseku byla kolona v protisměru, akorát překládali svodidla nebo už dělili pruhy - nevím

mám to za sebou a na moravu zas až na podzim 8-)
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
1975
Příspěvky: 4233
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: Modernizace D1 všeobecně

Příspěvek od 1975 »

1975 píše:Na portále mají zatím v červených jen ten úsek 19 (a nově i D3 Hodějovice -Třebonín), takže 231,1 km ve stavbě. S úsekem Velký Beranov-Měřín to bude 245,8 km. A s úsekem D3 Úsilné-Hodějovice, který se už taky de facto staví, to bude rovných 253 km.
Už je to tam, 245,8km.
kot
Příspěvky: 10494
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Modernizace D1 všeobecně

Příspěvek od kot »

Číslo 253 km je vskutku BOMBASTICKÉ ! Po všech těch letech, kdy se zahajovalo nula nula nic, je to opravdu krása... :ok: :D
1975
Příspěvky: 4233
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: Modernizace D1 všeobecně

Příspěvek od 1975 »

Klasická mediální slátanina na seznamu.cz - všechno bude rozkopané, bude to stát 10 miliard (považte!) a stejně to určitě nestihnou:o)

Ale jedna malá informace - na úseku 23 ŘSD nepodalo rozklad, a bude tedy znovu vypořádávat/vypořádává námitky protestujících neúspěšných uchazečů...

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/stav ... lanky-home
m@rtin
Příspěvky: 74
Registrován: 14.3.2009 11:31:50

Re: Modernizace D1 všeobecně

Příspěvek od m@rtin »

Nevím, kde jinde se zeptat, ale toto vlákno mi přijde nejpříhodnější. Řešilo se to tu již několikrát a důvody jsou mi známy, nicméně bych se rád zeptal, jestli se alespoň začíná zcela reálně uvažovat o rozšíření D1 na 6 pruh v úseku 21-182 po roce 2030? Proklamace o D35 a snížení intenzit na D1 jsou s růstem IAD zcela iluzorní.

Předevčírem jsem si prošel projekty na slovenských dálnicích a sednul jsem si na zadek z modernizace jejich D1 do Trnavy. Tam rovnou zahodily plány na modernizaci na klasický 6pruh a vše do roku 2027 zmodernizují rovnou na 8pruh, včetně odstavného pruhu v CB.

Pokud vím, profil 41,5 se v ČR plánuje na pidikousíčku od MÚK Aviatická po MÚK Evropská. Původně se s tímto profilem počítalo snad od D3 po Vesteckou spojku, ale tam to snad zase nechce MVČR?

Jen pro zajímavost, intenzity na slovenské D1 od Bratislavy po Trnavu dosahují v nejzatíženějším úseku 67 tisíc aut za den. Na Pražském okruhu od D5 po Barrandov jsou intenzity 97,8 tisíc aut za den a s SOKP 511 se pravděpodobně ještě zvýší.

Je mi jasné, že dostat 41,5 na Pražský okruh je naprostá utopie i v následujících světelných letech. Přesto by mne zajímalo, jestli se s uvažovaným rozšířením D1 mezi Prahou a Brnem alespoň uvažuje v úseku 10-21 s profilem 41,5 minimálně v hlavách lidí na ŘSD nebo je to něco, co tuto zemi nadobro mine?

Případně mi odpuste ještě jeden dotaz - umožňuje současná betonová deska rozšířená o 75 cm dle normy standardní 3 jízdní pruhy s doplněním AB odstavného pruhu nebo se s případným rozšířením bude muset vybourat a položit "nová dálnice" v profilu 34,5 m?

Díky
Jirka L
Moderátor
Příspěvky: 2060
Registrován: 12.5.2014 9:53:51

Re: Modernizace D1 všeobecně

Příspěvek od Jirka L »

m@rtin píše:Je mi jasné, že dostat 41,5 na Pražský okruh je naprostá utopie i v následujících světelných letech. Přesto by mne zajímalo, jestli se s uvažovaným rozšířením D1 mezi Prahou a Brnem alespoň uvažuje v úseku 10-21 s profilem 41,5 minimálně v hlavách lidí na ŘSD nebo je to něco, co tuto zemi nadobro mine?
Díky
Toto je výřez z výhledové kategorizace pro rok 2040, ale z roku 2010 a v některých částech (ve výřezu nezobrazených) už není aktuální. Snad by to mělo pocházet z webu ŘSD, ale teď to nemůžu nikde najít.
Přílohy
kategorizace 2040.PNG
kategorizace 2040.PNG (266.35 KiB) Zobrazeno 9158 x
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2961
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: Modernizace D1 všeobecně

Příspěvek od Majkii »

Je to na webu ŘSD zde: https://www.rsd.cz/wps/portal/web/techn ... pisy/ruzne -> Kategorizace silnic a dálnic
wazer.cz
Pište česky, prosím!
m@rtin
Příspěvky: 74
Registrován: 14.3.2009 11:31:50

Re: Modernizace D1 všeobecně

Příspěvek od m@rtin »

Díky za odkaz. Překvapuje mne, že se nepočítá s rozšířením D7 po Makotřasy. Obdobně zde asi zatím chybí i D10 do Kosmonos a D11 do Poděbrad. K té D7, pokud si vzpomínám, vždy se s rozšířením počítalo a komentovalo se to i při opravě před třemi roky. Údajně se připojováky udělají až proběhne rozšíření. Nicméně MÚK Aviatická s vedením 3+3 pod mostem nepočítá. Přitom dle sčítání je D7 jedna z nejzatíženějších dálnic u Prahy.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Modernizace D1 všeobecně

Příspěvek od Lenny »

Vždyť je to 9 let staré. O šestipruzích na D11, D10, atd. bylo rozhodnuto loni. Bohužel, nikdo se rozšíření D1 na šestipruh v úseku Mirošovice - Kývalka nevěnuje. Je to u ledu.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6840
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Modernizace D1 všeobecně

Příspěvek od Martin z Ostravy »

O rozšíření D1 začne debata nejdříve až po dokončení modernizace.
R48 -> D48 se podařilo!
Aram96
Příspěvky: 7893
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Modernizace D1 všeobecně

Příspěvek od Aram96 »

Taky myslím, že příprava na rozšíření D1 na 6-pruh začne až za pár let a to nejdřív po dokončení modernizace. 8-pruh si myslím, že je zbytečně moc. Ani na tom slovensku to moc nechápu, ale trochu jim závidím :D stejně tak jim závidím, že tam, kde jsou pořádné uzly, mají v plánu či v realizaci opravdu pořádné MÚK, o tom se nám v ČR může nechat jen zdát.
8-pruh u nás si myslím, že by měl být v plánu (alespoň jako 6-pruh s rezervou v SDP) na celé severní části D0 mezi D5 a D11, poté mezi D3 a přivaděčem Vestec (tam je myslím rezerva postavena) a 8-pruh vy měl být dle mě i u Brna mezi velkými MÚK. Tam je 70 000 vozidel již dnes ale ne že by byl potřeba nějak extra kvůli intenzitám, ale spíš proto, že mají jít 2 pruhy od Ostravy směrem na Prahu, pak se mají přidat 2 pruhy od D2 a měly 3 pokračovat a 1 na Vídeň a ne zde zase udělat jen 2 pruhy rovně a 1 pryč .. jsem rád, že se to bude rozšiřovat alespoň o pruh, ale je to dle mě řešení, které zde mělo být už min.10 let ale stavět je za pár let mi přijde podhodnocené. :)
1975
Příspěvky: 4233
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: Modernizace D1 všeobecně

Příspěvek od 1975 »

Martin z Ostravy píše:O rozšíření D1 začne debata nejdříve až po dokončení modernizace.
Martine, a který termín se počítá? 2021 po dokončení těch úseků, co už jsou nyní na novad1, anebo až po Šmejkalce? .o)
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6840
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Modernizace D1 všeobecně

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Až po Šmejkalce a s novým vedením a možná i ŘSD jako takovým :)
R48 -> D48 se podařilo!
m@rtin
Příspěvky: 74
Registrován: 14.3.2009 11:31:50

Re: Modernizace D1 všeobecně

Příspěvek od m@rtin »

Nicméně mi nikdo neodpověděl, jestli současná betonová deska na D1 umožní rozšíření na 6pruh bez zásahu do té desky.
Dle normy je potřeba na dálniční pruh šířka 3,75 m, na starých dálnicích stačí 3,5 m. Šířka VDZ je 0,25 m. Pokud má nová betonová deska v úseku Mirošovice - Kývalka šířku 11,5 m a případné rozšíření by se zvažovalo dle staré normy, pak
0,25+3,5+0,25+3,5+0,25+3,5+0,25 = 11,5 m.

Zajímá mne tedy, jestli nový profil 28 m není spíš zadními vrátky pro to, aby se 6 pruh dal vyznačit na současně modernizované a o 75 cm rozšířené betonové desce, než že by šlo o oficiálně uváděný důvod pro 2+2 při modernizaci?

Oficiálně to nikdo nahlas neřekne, jen mne zaráží ne úplně standardní profil 28 m. Pokud si tam ŘSD zadní vrátka opravdu nechalo, pak za mne palec nahoru. Teď jen doufat, že to někdo opravdu bude chtít a v 20. letech se minimálně rozběhne projektová příprava, včetně EIA na "přidaný odstavný pruh o šířce 2,75 m v AB".

Co se týče 8pruhu, rozhodně si myslím, že na D0 v úseku D5 - Barrandov a na D1 v úseku 0-21 by se uživil už nyní, natož za 20 let!

Díky
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6840
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Modernizace D1 všeobecně

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Žádné zádní vrátka to nejsou, je to čistě kvůli vedení 2+2 při uzavírce.
Ke stávajícímu CB lze doplnit odstavný, ať už v CB nebo v AB a pak lze vyznačit s nenormovou šířkou pruhu 3,5 m, ale spíš to bude tak, že se bude rozšiřovat dle nové normy a tak se část ubourá aby se nejezdilo po spáře a dobetonuje se zbytek.
Případně podle stavu CB se část CB ubrousí a bude to komplet v AB.
Osobně si myslím, že se nikdo z nás rozšíření D1 na plnohodnotný 3+3 nedožije, protože k němu nikdy nedojde.
R48 -> D48 se podařilo!
Warcz
Příspěvky: 2090
Registrován: 14.3.2009 14:50:43

Re: Modernizace D1 všeobecně

Příspěvek od Warcz »

Martine a nešlo by udělat 3 pruhy se zálivy jak to je třeba tady ? https://mapy.cz/s/3rizh
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6840
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Modernizace D1 všeobecně

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Šlo, ale je proti dost odpor kvůli nedostatečné bezpečnosti. Navíc úpravě MÚK a tedy výkupům pozemků se stejně nevyhneš.
R48 -> D48 se podařilo!
Aram96
Příspěvky: 7893
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Modernizace D1 všeobecně

Příspěvek od Aram96 »

Martin z Ostravy píše: Osobně si myslím, že se nikdo z nás rozšíření D1 na plnohodnotný 3+3 nedožije, protože k němu nikdy nedojde.
Myslím, že tohle není úplná hloupost :ok: , protože když se nerozšiřuje teď, tak se na to během příštích 15-20 let určitě šahat nebude a když by se mohlo rozšiřovat při příští generálce (tj min. za 20 let) tak už ten nárůst dopravy zase nebude tak markantní, že to bude potřeba, minimálně za předpokladu, že dojde k citelnému odlivu dopravy na D35 (třeba až 8000 vozidel), což teda nepředpokládám. Na druhou stranu je to smutné, že se to nerozšiřuje teď, když vidíme, že víceméně všechny západní země mají kostru dálnic min. v 6-pruhu a neříkejte mi, že mají na všech intenzity 50 000 a více. Tím rozhodně nechci říct, že všude, kde je nad 50 k, mají 6-pruh ;)
dvs
Příspěvky: 3622
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Modernizace D1 všeobecně

Příspěvek od dvs »

A co ta moznost pojizdeneho odstavneho? O té se svého času take mluvilo. Ve špičkách by to pomohlo.
Odpovědět

Zpět na „D1 Modernizace“