Modernizace D1 všeobecně
Modernizace D1 všeobecně
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 432#p49432
tj., že MD potvrdilo díky OPD návrat k plánu na modernizaci (generální rekonstrukci) D1 je natolik významná, že zakládám nové vlákno a téma "opravy D1" vnímejme jako flikování, které tam probíhá desítky let.
Kéž by toto vyšlo, protože všechny PPP, všechny povídačky by D1 nikdy nespravily, ale nouze v OPD a reálná možnost již příští rok na to dát nějaké peníze - ať to vyjde!
(dálnice dostane nový betonový povrch a bude to D28,0 ne 26,5)
Re: Modernizace D1
Neví někdo o které úseky by se mělo jednat v příštím roce? A o jaký rozsah by se mělo jednat? Myslím mezi jakými kilometry?
Re: Modernizace D1
Pokud dobře chápu ten pidiobrázek v článku, co jsem odkazoval v opravách, pak jsou to ty, co tamtéž psal Lenny. Tedy Šternov - Psáře, Loket - Hořice, Větrný Jeníkov - Jihlava a Velká Bíteš - Devět Křížů. Ale trochu bych tlumil nadšení, taky by se někde muselo najít spolufinancování, což vzhledem k tomu, že by vypadly EU peníze z rozestavěných, by asi nebyla legrace.
Království a půl princezny za 511.
Re: Modernizace D1
Teď už to taky vidím, mapka už se dá rozkliknout, ale i tak díky za info. Hned by byla cesta po D1 lepší...
Re: Modernizace D1
Ještě od toho roku 2009 přibyl úsek Velká Bíteš – Devět Křížů. Na těchto pěti úsecích probíhá příprava a několik z nich (o tom se jedná) budou 2012 jaro-podzim realizovány.Bobek píše:Pokud dobře chápu ten pidiobrázek v článku, co jsem odkazoval v opravách, pak jsou to ty, co tamtéž psal Lenny. Tedy Šternov - Psáře, Loket - Hořice, Větrný Jeníkov - Jihlava a Velká Bíteš - Devět Křížů. Ale trochu bych tlumil nadšení, taky by se někde muselo najít spolufinancování, což vzhledem k tomu, že by vypadly EU peníze z rozestavěných, by asi nebyla legrace.
Re: Modernizace D1
V čem má spočívat ta modernizace D1? A doufám, že bude potom celá betonová. Rozježděné asfaltky nemám rád. Moderní betonky jsou super.
Re: Modernizace D1
To je vstání z mrtvých projektu z roku 2009. 2x2 šířky 28m.
Re: Modernizace D1
Asi překlep, Lhotka - Devět Křížů? I na tento úsek je zpracována projektová dokumentace?hh píše:Ještě od toho roku 2009 přibyl úsek Velká Bíteš – Devět Křížů. Na těchto pěti úsecích probíhá příprava a několik z nich (o tom se jedná) budou 2012 jaro-podzim realizovány.
V čem to spočívá? V tom, co jsem tu již několikrát psal...
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Modernizace D1
No docela se obávám, aby to pak také docent ze stejného důvodu nesmetl. Žádná nová dálnice také nevznikne.
Re: Modernizace D1
Docent? Docenta absolutně D1 nezajímá, jemu jde jen o tu severojižní trasu co mu má vést pod okny... A tu blokuje na každém kousku v rámci ČR.
Re: Modernizace D1
Asi jsem měl bohaté rodiče a tím pádem delší vedení - ale docenta neznám. Prosím představte mi ho kluka jednoho! Díky
Re: Modernizace D1
kot: viz odkazy na http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=89&t=334, R43/R52 je hlavní doména docentových aktivit.
Re: Modernizace D1
Díky Stando za představení docenta. Patří do party k hejlům,patrikům a dalším škodičům
Re: Modernizace D1
Takže 3x3 jízdní pruhy po celé D1 jsou definitivně odpískané? Jestli ano, považuji celou rekonstrukci za zbytečnou.
Re: Modernizace D1
Ano, na 3x3 není 60 mld., sotva bude 20 na 2x2. Takže vy byste to nechal rozpadnout nebo co jako myslíte tím "zbytečné", jel jste někdy po D1?
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Modernizace D1
V rámci rekonstrukce se počítá s přípravou na rozšíření, takže jak už tady padlo, mosty a nadjezdy se budou stavět na 3x3. Konstrukce vozovky by rovněž měla zohledňovat budoucí rozšíření.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Modernizace D1
Samozřejmě jsem po D1 jel mnohokrát. Tento měsíc asi 2x. Nepopírám, že není ve špatném stavu, ale stejně tak jsem přesvědčený, že by třeba další 4 roky vydržela. Pokud dnes podlehneme pod tíhou "šetřit kde se dá" a za pár let by na to rozšíření 3x3 peníze třeba byly, bude to velká škoda. D1 je nejvýznamnější a nejzatíženějí komunikací v zemi, proto by si rozšíření zasloužila. Pokud bych se měl přiklonit k jedné z variant, buď rekonstruovat teď a šetřit kde se dá i na 3x3 nebo počkat 5 let a pak to reko udělat kompet, raději bych těch 5 let vydržel ještě jezdit po tom hnoji, kterej tam je teď. Aby to nedopadlo jako s tunelem do Berouna - uděláme kompromisní řešení údolím Berounky, který bude stát příšerný miliardy, ale efekt bude nula. Pak se zjistí, že za 10 let peníze na tunel budou s efektem sto, ale nikdo do toho už nehrábne, protože se investovalo v Řevnicích. Jen se prostě bojím toho, že se po rekonstrukci D1 stav 2x2 zakonzervuje na dalších 30 let a nikdo už nebude mít vůli ji rozšířit.hh píše:Ano, na 3x3 není 60 mld., sotva bude 20 na 2x2. Takže vy byste to nechal rozpadnout nebo co jako myslíte tím "zbytečné", jel jste někdy po D1?
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Modernizace D1
Otázka taky je, jestli po vybudování R35 nebude těch 2x2 stačit.
A dalších 5 let už D1 nevydrží, už teď je za zenitem.
A dalších 5 let už D1 nevydrží, už teď je za zenitem.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Modernizace D1
m@rtin: Já bych souhlasil, ale tohle už se veřejnosti říká nejméně 15 let a stav je takový, že peníze na 3x3 stále nejsou (a nikdy nebyla vůle je na to vyčlenit). Navíc i příprava na 3x3 není zdaleka hotová. Tzn. fakticky se na odpovědných místech počítá jen s variantou rekonstrukce teď a rozšíření někdy později.
Re: Modernizace D1
Řekl bych, že bude. Rekonstrukce je ale potřeba, protože R35 jen tak hned nebude.Martin z Ostravy píše:Otázka taky je, jestli po vybudování R35 nebude těch 2x2 stačit.
A dalších 5 let už D1 nevydrží, už teď je za zenitem.
Re: Modernizace D1
Možná by bylo lepší na 3x3 a udělat jenom kde to"hoří"a na co budou peníze.
Re: Modernizace D1
Než dokončíte přípravu, včetně pozemků, peněz, ekologů atd. na 3x3, tak se vám tento nový povrch 2x2 začne už zase rozpadat! Já bych samozřejmě chtěl 3x3, ale v tuto chvíli tleskám nápadu začít 2x2 příští rok a jet jeden úsek za druhým.
To co tu píše m@rtin a ole jsou dobré nápady "selský rozum", ale bez znalosti detailů.
To co tu píše m@rtin a ole jsou dobré nápady "selský rozum", ale bez znalosti detailů.
Re: Modernizace D1
OK problematika je daleko složitější ale rozšiřovat se bude tak proč ne rovnou načisto na 3x3 ikdyž ne třeba v plné délce. jistě tam je rozdíl investičních nákladů ale při stoupajích intenzitách v dopravě je to dle mého do budoucna vhodnější. a hlavně je šance. profil D 28m je pořád 2x2
Re: Modernizace D1
Jak budou vypadat po rekonstrukci stoupaci pruhy ? Nechaji se tak, jak sou, nebo se k nim dodela odstavnej pruh - s tim, ze by se pak na tyhle useky pri rozsireni na 3+3 nemuselo sahat vubec.
Re: Modernizace D1
Přečetl jsem si něco o moravských úsecích, na které jsou již hotové projekty.
Úsek Větrný Jeníkov - Jihlava
Nadjezd lesní cesty a most přes starou I/38 budou postaveny rovnou pro šestipruh. Zbývající mosty a nadjezd budou pouze opraveny, bo jejich stav není natolik špatný, aby vyžadoval výstavbu nového mostu.
Stoupací pruh bude zachován, pouze bude zkrácen, za účelem vytvoření připojovacího pruhu z odpočívky Pávov.
Úsek Velká Bíteš - Devět Křížů
Jeden nadjezd lesní cesty bude postaven rovnou pro šestipruh, druhý bude zbourán a již nebude znovu postaven. Podobně jako u předchozího úseku budou upraveny připojovací a odbočovací pruhy.
Takže ne všechny mosty a nadjezdy se budou přestavovat, jen ty, u kterých je to nutné, při dostavbě jsou dvě možnosti, buď postavit nový most (případ nadjezdů a některých dalších mostů) anebo přistavět zbývající část.
Po rekostrukci bude jak u AB povrchu, tak i u CB povrchu dostavba na šestipruh možná. U AB povrchu, zbývající část bude dodělána a nejspíš bude vyměněna obrusná vrstva v celé šířce. U CB povrchů bude položena zbývající část, na tom není nic zvláštního a ani vyjímečného, rekonstruovaný zůstane.
I ta dostavba na šestipruh se bude provádět lépe a rychleji, když část věcí, již bude nachystaná.
Úsek Větrný Jeníkov - Jihlava
Nadjezd lesní cesty a most přes starou I/38 budou postaveny rovnou pro šestipruh. Zbývající mosty a nadjezd budou pouze opraveny, bo jejich stav není natolik špatný, aby vyžadoval výstavbu nového mostu.
Stoupací pruh bude zachován, pouze bude zkrácen, za účelem vytvoření připojovacího pruhu z odpočívky Pávov.
Úsek Velká Bíteš - Devět Křížů
Jeden nadjezd lesní cesty bude postaven rovnou pro šestipruh, druhý bude zbourán a již nebude znovu postaven. Podobně jako u předchozího úseku budou upraveny připojovací a odbočovací pruhy.
Takže ne všechny mosty a nadjezdy se budou přestavovat, jen ty, u kterých je to nutné, při dostavbě jsou dvě možnosti, buď postavit nový most (případ nadjezdů a některých dalších mostů) anebo přistavět zbývající část.
Stoupací pruhy budou opraveny, žádný odstavný pruh se k ním v tuto chvíli dodělávat nebude.Max píše:Re: Modernizace D1
Jak budou vypadat po rekonstrukci stoupaci pruhy ? Nechaji se tak, jak sou, nebo se k nim dodela odstavnej pruh - s tim, ze by se pak na tyhle useky pri rozsireni na 3+3 nemuselo sahat vubec.
Proč ne rovnou 3x3? Bo to není připraveno, jediný úsek nemá územní rozhodnutí, nevím jestli je vyjma mostu přes Šmejkalku nějaká DÚR zpracována. To by znamenalo odložit opravu minimálně o 5 let pro první stavby. Naproti tomu rekonstrukce je daleko jednodušší, stačí "jen" DSP a vydat stavební povolení a může se začít.ole píše:OK problematika je daleko složitější ale rozšiřovat se bude tak proč ne rovnou načisto na 3x3 ikdyž ne třeba v plné délce. jistě tam je rozdíl investičních nákladů ale při stoupajích intenzitách v dopravě je to dle mého do budoucna vhodnější. a hlavně je šance. profil D 28m je pořád 2x2
Po rekostrukci bude jak u AB povrchu, tak i u CB povrchu dostavba na šestipruh možná. U AB povrchu, zbývající část bude dodělána a nejspíš bude vyměněna obrusná vrstva v celé šířce. U CB povrchů bude položena zbývající část, na tom není nic zvláštního a ani vyjímečného, rekonstruovaný zůstane.
I ta dostavba na šestipruh se bude provádět lépe a rychleji, když část věcí, již bude nachystaná.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)