Stránka 1 z 87

Modernizace D1 všeobecně

Napsal: 23.6.2011 7:11:15
od hh
Bitmap in d1reko-img-debug-04.jpg
Bitmap in d1reko-img-debug-04.jpg (31.17 KiB) Zobrazeno 44679 x
Jestli souhlasíte, tak toto téma
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 432#p49432
tj., že MD potvrdilo díky OPD návrat k plánu na modernizaci (generální rekonstrukci) D1 je natolik významná, že zakládám nové vlákno a téma "opravy D1" vnímejme jako flikování, které tam probíhá desítky let.

Kéž by toto vyšlo, protože všechny PPP, všechny povídačky by D1 nikdy nespravily, ale nouze v OPD a reálná možnost již příští rok na to dát nějaké peníze - ať to vyjde!

(dálnice dostane nový betonový povrch a bude to D28,0 ne 26,5)

Re: Modernizace D1

Napsal: 23.6.2011 8:22:44
od multi
Neví někdo o které úseky by se mělo jednat v příštím roce? A o jaký rozsah by se mělo jednat? Myslím mezi jakými kilometry?

Re: Modernizace D1

Napsal: 23.6.2011 8:51:16
od Bobek
Pokud dobře chápu ten pidiobrázek v článku, co jsem odkazoval v opravách, pak jsou to ty, co tamtéž psal Lenny. Tedy Šternov - Psáře, Loket - Hořice, Větrný Jeníkov - Jihlava a Velká Bíteš - Devět Křížů. Ale trochu bych tlumil nadšení, taky by se někde muselo najít spolufinancování, což vzhledem k tomu, že by vypadly EU peníze z rozestavěných, by asi nebyla legrace.

Re: Modernizace D1

Napsal: 23.6.2011 9:07:47
od multi
Teď už to taky vidím, mapka už se dá rozkliknout, ale i tak díky za info. Hned by byla cesta po D1 lepší...

Re: Modernizace D1

Napsal: 23.6.2011 10:20:52
od hh
Bobek píše:Pokud dobře chápu ten pidiobrázek v článku, co jsem odkazoval v opravách, pak jsou to ty, co tamtéž psal Lenny. Tedy Šternov - Psáře, Loket - Hořice, Větrný Jeníkov - Jihlava a Velká Bíteš - Devět Křížů. Ale trochu bych tlumil nadšení, taky by se někde muselo najít spolufinancování, což vzhledem k tomu, že by vypadly EU peníze z rozestavěných, by asi nebyla legrace.
Ještě od toho roku 2009 přibyl úsek Velká Bíteš – Devět Křížů. Na těchto pěti úsecích probíhá příprava a několik z nich (o tom se jedná) budou 2012 jaro-podzim realizovány.

Re: Modernizace D1

Napsal: 23.6.2011 15:47:13
od Qěcy
V čem má spočívat ta modernizace D1? A doufám, že bude potom celá betonová. Rozježděné asfaltky nemám rád. Moderní betonky jsou super.

Re: Modernizace D1

Napsal: 23.6.2011 15:53:04
od hh
To je vstání z mrtvých projektu z roku 2009. 2x2 šířky 28m.

Re: Modernizace D1

Napsal: 23.6.2011 16:02:20
od Lenny
hh píše:Ještě od toho roku 2009 přibyl úsek Velká Bíteš – Devět Křížů. Na těchto pěti úsecích probíhá příprava a několik z nich (o tom se jedná) budou 2012 jaro-podzim realizovány.
Asi překlep, Lhotka - Devět Křížů? I na tento úsek je zpracována projektová dokumentace?

V čem to spočívá? V tom, co jsem tu již několikrát psal...:)

Re: Modernizace D1

Napsal: 23.6.2011 16:22:02
od dd
No docela se obávám, aby to pak také docent ze stejného důvodu nesmetl. Žádná nová dálnice také nevznikne.

Re: Modernizace D1

Napsal: 23.6.2011 19:37:45
od mapman
Docent? Docenta absolutně D1 nezajímá, jemu jde jen o tu severojižní trasu co mu má vést pod okny... A tu blokuje na každém kousku v rámci ČR.

Re: Modernizace D1

Napsal: 23.6.2011 20:21:04
od kot
Asi jsem měl bohaté rodiče a tím pádem delší vedení - ale docenta neznám. Prosím představte mi ho kluka jednoho! Díky :D :ok:

Re: Modernizace D1

Napsal: 24.6.2011 7:32:22
od Standa
kot: viz odkazy na http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=89&t=334, R43/R52 je hlavní doména docentových aktivit.

Re: Modernizace D1

Napsal: 28.6.2011 14:38:38
od kot
Díky Stando za představení docenta. Patří do party k hejlům,patrikům a dalším škodičům :mrgreen: :ko:

Re: Modernizace D1

Napsal: 30.6.2011 10:44:31
od m@rtin
Takže 3x3 jízdní pruhy po celé D1 jsou definitivně odpískané? Jestli ano, považuji celou rekonstrukci za zbytečnou. :ko:

Re: Modernizace D1

Napsal: 30.6.2011 10:51:24
od hh
Ano, na 3x3 není 60 mld., sotva bude 20 na 2x2. Takže vy byste to nechal rozpadnout nebo co jako myslíte tím "zbytečné", jel jste někdy po D1?

Re: Modernizace D1

Napsal: 30.6.2011 11:06:51
od Martin z Ostravy
V rámci rekonstrukce se počítá s přípravou na rozšíření, takže jak už tady padlo, mosty a nadjezdy se budou stavět na 3x3. Konstrukce vozovky by rovněž měla zohledňovat budoucí rozšíření.

Re: Modernizace D1

Napsal: 30.6.2011 11:26:16
od m@rtin
hh píše:Ano, na 3x3 není 60 mld., sotva bude 20 na 2x2. Takže vy byste to nechal rozpadnout nebo co jako myslíte tím "zbytečné", jel jste někdy po D1?
Samozřejmě jsem po D1 jel mnohokrát. Tento měsíc asi 2x. Nepopírám, že není ve špatném stavu, ale stejně tak jsem přesvědčený, že by třeba další 4 roky vydržela. Pokud dnes podlehneme pod tíhou "šetřit kde se dá" a za pár let by na to rozšíření 3x3 peníze třeba byly, bude to velká škoda. D1 je nejvýznamnější a nejzatíženějí komunikací v zemi, proto by si rozšíření zasloužila. Pokud bych se měl přiklonit k jedné z variant, buď rekonstruovat teď a šetřit kde se dá i na 3x3 nebo počkat 5 let a pak to reko udělat kompet, raději bych těch 5 let vydržel ještě jezdit po tom hnoji, kterej tam je teď. Aby to nedopadlo jako s tunelem do Berouna - uděláme kompromisní řešení údolím Berounky, který bude stát příšerný miliardy, ale efekt bude nula. Pak se zjistí, že za 10 let peníze na tunel budou s efektem sto, ale nikdo do toho už nehrábne, protože se investovalo v Řevnicích. Jen se prostě bojím toho, že se po rekonstrukci D1 stav 2x2 zakonzervuje na dalších 30 let a nikdo už nebude mít vůli ji rozšířit.

Re: Modernizace D1

Napsal: 30.6.2011 11:38:00
od Martin z Ostravy
Otázka taky je, jestli po vybudování R35 nebude těch 2x2 stačit.
A dalších 5 let už D1 nevydrží, už teď je za zenitem.

Re: Modernizace D1

Napsal: 30.6.2011 11:47:19
od dd
m@rtin: Já bych souhlasil, ale tohle už se veřejnosti říká nejméně 15 let a stav je takový, že peníze na 3x3 stále nejsou (a nikdy nebyla vůle je na to vyčlenit). Navíc i příprava na 3x3 není zdaleka hotová. Tzn. fakticky se na odpovědných místech počítá jen s variantou rekonstrukce teď a rozšíření někdy později.

Re: Modernizace D1

Napsal: 30.6.2011 11:48:15
od RACH
Martin z Ostravy píše:Otázka taky je, jestli po vybudování R35 nebude těch 2x2 stačit.
A dalších 5 let už D1 nevydrží, už teď je za zenitem.
Řekl bych, že bude. Rekonstrukce je ale potřeba, protože R35 jen tak hned nebude.

Re: Modernizace D1

Napsal: 30.6.2011 11:55:49
od ole
Možná by bylo lepší na 3x3 a udělat jenom kde to"hoří"a na co budou peníze.

Re: Modernizace D1

Napsal: 30.6.2011 13:30:19
od hh
Než dokončíte přípravu, včetně pozemků, peněz, ekologů atd. na 3x3, tak se vám tento nový povrch 2x2 začne už zase rozpadat! Já bych samozřejmě chtěl 3x3, ale v tuto chvíli tleskám nápadu začít 2x2 příští rok a jet jeden úsek za druhým.

To co tu píše m@rtin a ole jsou dobré nápady "selský rozum", ale bez znalosti detailů.

Re: Modernizace D1

Napsal: 30.6.2011 14:02:58
od ole
OK problematika je daleko složitější ale rozšiřovat se bude tak proč ne rovnou načisto na 3x3 ikdyž ne třeba v plné délce. jistě tam je rozdíl investičních nákladů ale při stoupajích intenzitách v dopravě je to dle mého do budoucna vhodnější. a hlavně je šance. profil D 28m je pořád 2x2

Re: Modernizace D1

Napsal: 30.6.2011 14:13:33
od Max
Jak budou vypadat po rekonstrukci stoupaci pruhy ? Nechaji se tak, jak sou, nebo se k nim dodela odstavnej pruh - s tim, ze by se pak na tyhle useky pri rozsireni na 3+3 nemuselo sahat vubec.

Re: Modernizace D1

Napsal: 30.6.2011 15:59:48
od Lenny
Přečetl jsem si něco o moravských úsecích, na které jsou již hotové projekty.

Úsek Větrný Jeníkov - Jihlava
Nadjezd lesní cesty a most přes starou I/38 budou postaveny rovnou pro šestipruh. Zbývající mosty a nadjezd budou pouze opraveny, bo jejich stav není natolik špatný, aby vyžadoval výstavbu nového mostu.
Stoupací pruh bude zachován, pouze bude zkrácen, za účelem vytvoření připojovacího pruhu z odpočívky Pávov.

Úsek Velká Bíteš - Devět Křížů
Jeden nadjezd lesní cesty bude postaven rovnou pro šestipruh, druhý bude zbourán a již nebude znovu postaven. Podobně jako u předchozího úseku budou upraveny připojovací a odbočovací pruhy.

Takže ne všechny mosty a nadjezdy se budou přestavovat, jen ty, u kterých je to nutné, při dostavbě jsou dvě možnosti, buď postavit nový most (případ nadjezdů a některých dalších mostů) anebo přistavět zbývající část.
Max píše:Re: Modernizace D1
Jak budou vypadat po rekonstrukci stoupaci pruhy ? Nechaji se tak, jak sou, nebo se k nim dodela odstavnej pruh - s tim, ze by se pak na tyhle useky pri rozsireni na 3+3 nemuselo sahat vubec.
Stoupací pruhy budou opraveny, žádný odstavný pruh se k ním v tuto chvíli dodělávat nebude.
ole píše:OK problematika je daleko složitější ale rozšiřovat se bude tak proč ne rovnou načisto na 3x3 ikdyž ne třeba v plné délce. jistě tam je rozdíl investičních nákladů ale při stoupajích intenzitách v dopravě je to dle mého do budoucna vhodnější. a hlavně je šance. profil D 28m je pořád 2x2
Proč ne rovnou 3x3? Bo to není připraveno, jediný úsek nemá územní rozhodnutí, nevím jestli je vyjma mostu přes Šmejkalku nějaká DÚR zpracována. To by znamenalo odložit opravu minimálně o 5 let pro první stavby. Naproti tomu rekonstrukce je daleko jednodušší, stačí "jen" DSP a vydat stavební povolení a může se začít.

Po rekostrukci bude jak u AB povrchu, tak i u CB povrchu dostavba na šestipruh možná. U AB povrchu, zbývající část bude dodělána a nejspíš bude vyměněna obrusná vrstva v celé šířce. U CB povrchů bude položena zbývající část, na tom není nic zvláštního a ani vyjímečného, rekonstruovaný zůstane.
I ta dostavba na šestipruh se bude provádět lépe a rychleji, když část věcí, již bude nachystaná.