úsek 12, MÚK 90 Humpolec – MÚK 104 Větrný Jeníkov

Odpovědět
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: úsek 12, MÚK 90 Humpolec – MÚK 104 Větrný Jeníkov

Příspěvek od Sosa »

mstitek píše:
Sosa píše:No a k tomu jedna věc, co kdyby to zhotovitel stihl, pohotovost zaplatit musíte a náklady na ní obhájíte jak? To by bylo řevu o vyhazování peněz z okna, špatných hospodářích a trestních oznámení. Já si neumím představit toto obhajovat ani u soukromé firmy, natož u státní.
A to že by nějaká firma byla připravená a nic za to nechtěla, není reálné.
A víte jaké škody vznikly jenom tou poslední kolonou na tomhle úseku? Co je tohle zase za výmluvu? Podobné řešení se používá velmi často a ani to nemusí být nijak drahé. A světe div se, dokonce i některé státní organizace něco takového využivají (třeba ve zdravotnictví) a svět se nezbořil.
A o jakém rozsahu se bavíme? O 5 milionech a výše? to že to ve vašem oboru není drahé, neznamená, že to v tomto případě drahé není. Nejde paušalizovat. Jde o to posoudit, zda je to rentabilní.
ElWapp
Příspěvky: 1641
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: úsek 12, MÚK 90 Humpolec – MÚK 104 Větrný Jeníkov

Příspěvek od ElWapp »

mstitek: Který soukromý investor na stavbě drží v pohotovosti druhou stavební firmu pro případ, že první bude mít problémy? Víte aspoň o jedné takové stavbě?
mstitek
Příspěvky: 336
Registrován: 15.8.2017 22:28:46

Re: úsek 12, MÚK 90 Humpolec – MÚK 104 Větrný Jeníkov

Příspěvek od mstitek »

Sosa píše:
mstitek píše:
Sosa píše:No a k tomu jedna věc, co kdyby to zhotovitel stihl, pohotovost zaplatit musíte a náklady na ní obhájíte jak? To by bylo řevu o vyhazování peněz z okna, špatných hospodářích a trestních oznámení. Já si neumím představit toto obhajovat ani u soukromé firmy, natož u státní.
A to že by nějaká firma byla připravená a nic za to nechtěla, není reálné.
A víte jaké škody vznikly jenom tou poslední kolonou na tomhle úseku? Co je tohle zase za výmluvu? Podobné řešení se používá velmi často a ani to nemusí být nijak drahé. A světe div se, dokonce i některé státní organizace něco takového využivají (třeba ve zdravotnictví) a svět se nezbořil.
A o jakém rozsahu se bavíme? O 5 milionech a výše? to že to ve vašem oboru není drahé, neznamená, že to v tomto případě drahé není. Nejde paušalizovat. Jde o to posoudit, zda je to rentabilní.
Samozřejmě, že je nutné si to spočítat a vyjednat. Ale nedělat nic a pak se tvářit překvapeně, že v půlce prosince padá sníh, je prvotřídní ukázka neschopnosti a šlendriánu.
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: úsek 12, MÚK 90 Humpolec – MÚK 104 Větrný Jeníkov

Příspěvek od Sosa »

ElWapp píše:mstitek: Který soukromý investor na stavbě drží v pohotovosti druhou stavební firmu pro případ, že první bude mít problémy? Víte aspoň o jedné takové stavbě?
Dodavatel v automotive, každá větší dodávka v průmyslu, v dopravě apod. Nikde na větší rozsah nejsou zálohy. Nikdo to nezaplatí. Může to být v okamžiku, kdy hrozí velké škody a cena zálohy není rozhodující. Dnes už v průmyslu nedrží ani náhradní díly, natož lidi.
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: úsek 12, MÚK 90 Humpolec – MÚK 104 Větrný Jeníkov

Příspěvek od theodor less »

mstitek píše:
Vždyť to tak píšu. Dostane zaplaceno extra za tu připravenost. A to ty lidi nemusí mít bokem. Ať je má klidně někde na stavbě, ale když se zavolá, tak je prostě vezme a odveze kam je potřeba. Nijak zvlášť složitý logistický problém, zejména v tak malé zemi jako je ČR.[/quote]
Kdybych měl rozum, ani bych neodpovídal. Ale nedá mi to. Když je u nás problém (skutečně je problém odsunout svodidla?), tak by někteří hned chtěli zřídit novou instituci. Co třeba "Agentura pro odstraňování svodidel? A když nedostanou nový úřad, chtějí aspoň nový zákon nebo aspoň novelizaci zákona stávajícího. Svým socialistickým myšlením tvoří paragrafovou džungli.
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: úsek 12, MÚK 90 Humpolec – MÚK 104 Větrný Jeníkov

Příspěvek od theodor less »

Všimli jste si, že čím hloupější příspěvek, tím více diskuze o něm? Za poslední 2 hodiny to tu žije. Možná, že by se mělo nejvíce diskutovat nad chytrými myšlenkami.
Lynx
Příspěvky: 3698
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: úsek 12, MÚK 90 Humpolec – MÚK 104 Větrný Jeníkov

Příspěvek od Lynx »

Snaha místních "ŘSD fanatic fans" obhájit neobhajitelné je mimořádně urputná. Opravdu jste přesvědčení, že ŘSD udělalo všechno dobře a nemohlo jinak a lépe ?

To je pořád - Nic nejde udělat, všechno je strašně složité, právně neřešitelné, žádná firma nejde zajistit, ten svět je prostě tak složitý a zlý ! Našinec by řekl, že jde o celkem banální problémy, které se dají řešit, ale pro ŘSD je naprosto ale naprosto neřešitelné ! Divím se, že si dotyční jsou schopni sami zajít na WC a nepotřebují k tomu speciální povolení s razítkem a návod na použití.

Navíc má ŘSD tolik nepřátel - namátkou třeba sníh, mráz, řidiče kamionů, kritiky jejich práce, zákony, vyhlášky, déšť, jaro, léto, podzim a zimu .... prostě jak mají chudáci obstát v tomhle příšerném světě ? ! A ještě se najdou amorální zrůdy, co je kritizují. Neskutečné.

Příčina současného neutěšeného stavu správy silnic a dálnic v ČR je patrně v tom, že na ŘSD sedí spousta přesně takových lidí, jako tady v diskuzi. Na všechno se najde tisíc důvodů proč to nejde. No tak se sedí a čeká, že se to něják vyřeší samo. A doufá se, že třeba nebude ani sněžit. Dálnice neutečou.
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: úsek 12, MÚK 90 Humpolec – MÚK 104 Větrný Jeníkov

Příspěvek od theodor less »

ČT:Pokračování opravy D1 v příštím roce by pak chtěl ministr urychlit tím, že by místo veřejné soutěže zadalo ŘSD zakázku přímo, přičemž by oslovilo tři firmy. „Budeme mít stanovisko, zda se tento způsob zadání dá použít, někdy začátkem ledna,“ uvedl. Soudí, že by silničáři díky tomu nemuseli „ztratit celou stavební sezonu“.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: úsek 12, MÚK 90 Humpolec – MÚK 104 Větrný Jeníkov

Příspěvek od Lenny »

Hoši, nemám nic proti kritickému myšlení. Ale zatím tu vedete řeči ve stylu kdyby chyby. Viz nápad, že ŘSD mělo mít záložní firmu. A toto řešení by mělo mít pro všechny své stavby nebo jen pro modernizaci? Opět řešení, které nešlo použít, neboť tato firma nebyla zasmluvněná.
Řeči o tom, že ŘSD si mělo dát do smlouvy u

Hold jak se říká, po bitvě je každý generál. Tady se dušujete jak o život, že zhotovitele by jste vyhodili hned v půlce listopadu. Nesnažili by jste se ho raději dotlačit k dokončení dané etapy? Ustali by jste ten mediální tlak? Který by nejspíše probíhal ve stylu ŘSD vypovídá smlouvu se zhotovitelem, celou zimu se bude jezdit po staveništi, ŘSD ohrožuje bezpečnost provozu, a ja nevím, co by ještě koho napadlo. A zhotovitele by jste vyhodili jen na základě svého rozhodnutí, anebo by jste čekali na potvrzení/krytí zhora (ministerstva)? Riskli by jste termín dokončení modernizace? Pokud ano, tak místo na ŘSD je pro vás jako stvořené.

Pokud si dobře pamatuji, u takhle velké zakázky nebyla zhotoviteli ještě nikdy vypovězena smlouva. Nebylo to totiž nikdy potřeba.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Lynx
Příspěvky: 3698
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: úsek 12, MÚK 90 Humpolec – MÚK 104 Větrný Jeníkov

Příspěvek od Lynx »

Ta situace jak rozestavěný úsek zprovoznit, má více různých řešení, nějáká záložní firma to je jen jedno z mnoha. Podstatné je, že zhotovitel měl být nejméně už tak měsíc či dva měsíce pryč a úsek měl být alespoň provizorně zprovozněn v plném profilu.

Podle mého je tedy jednoznačně na prvním místě bezpečnost provozu, což znamená vyloučit zúžení v zimě. A to i za cenu všech ostatních nepříjemností. V tomhle jsem tedy generálem už před bitvou. Nechat to tam zúžené a doufat, že nebude sněžit, to opravdu není varianta pro seriozní a hlavně bezpečné řešení situace.

ŘSD by mělo mít pro takovéto krizové situace připraven předem postup a ne na to koukat jako z jara a jen nečinně trpně přihlížet dokud je nepřinutí k reakci kolaps dopravy. To že je zhotovitel nečinný, není nic zas tak zvláštního, co by se nedalo předem předpokládat jako možná situace.
Mike
Příspěvky: 4998
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: úsek 12, MÚK 90 Humpolec – MÚK 104 Větrný Jeníkov

Příspěvek od Mike »

záloha je nesmysl
buďme rádi, že stav komunikace je takový, že vůbec umožil posun těch svodidel

ALE
očekával bych, že firmy, které staví zvlněné mosty nebo nedodržují termíny prostě nebudou v dalších tendrech oslovovány
a to se - bohužel - neděje
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: úsek 12, MÚK 90 Humpolec – MÚK 104 Větrný Jeníkov

Příspěvek od theodor less »

Lenny píše:Tady se dušujete jak o život, že zhotovitele by jste vyhodili hned v půlce listopadu.
Ještě přitvrdím: vyhodil bych ho už v létě. Že to nešlo? Proč to nešlo? To není první selhání zhotovitele na světě. Jistě jsou nějaké právní pojistky pro tyto případy, jistě je někdo vymyslel a určitě je už někdo aplikoval. Nevymýšlejme vymyšlené. Nechce se mi věřit, že by se jinde dívali na neschopnost firmy a trpěli jí to. Když už připustíme politické úvahy ve smyslu mediálních tlaků atd., tak se můžeme ptát proč nebyli tak politicky prozíraví, a netušili, jak to může dopadnout. Ministr Prachař prozíravý byl a práce aspoň přerušil před zimou.
xipecko
Příspěvky: 257
Registrován: 17.3.2017 21:02:37

Re: úsek 12, MÚK 90 Humpolec – MÚK 104 Větrný Jeníkov

Příspěvek od xipecko »

minulý rok se úsek 20 u Velkého Meziříčí taky zpozdil, jestli si dobře pamatuji tak se zprovozňoval až v půlce ledna, staly se tam taky nehody, ale nebylo z toho takové haló a Colas v následující stavební sezoně pokračoval
michal
Příspěvky: 4589
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: úsek 12, MÚK 90 Humpolec – MÚK 104 Větrný Jeníkov

Příspěvek od michal »

Akorat ze tam meli mosty pod stany a byli tam lidi. Jel jsem tehdy kolem, na dalnici 10 cm snehu, ale lidi jak v lete. Takze snaha byla. Tady od zacatku lidi skoro nebyli. Az se divim, ze treba ten stredovy pilir ekoduktu vubec je... Mozna prace subdodavatele, ktery ted scita skody...
xipecko
Příspěvky: 257
Registrován: 17.3.2017 21:02:37

Re: úsek 12, MÚK 90 Humpolec – MÚK 104 Větrný Jeníkov

Příspěvek od xipecko »

ano, lidi tam byli, ale až když jim teklo do bot, podle mých informací se ISK, které mělo mosty na starost, v půlce sezony sbalilo a zaměřilo se na nějaké své stavby na Slovensku (v době soutěže neměli do čeho píchnout), na D1 se vrátili až když to opravdu hořelo... Ale pravda, aspoň se vrátili, modernizace byla dokončena a tam byla ta snaha opravdu vidět, což se o tomto úseku velice říct nedá
xman
Příspěvky: 134
Registrován: 13.3.2011 19:13:13

Re: úsek 12, MÚK 90 Humpolec – MÚK 104 Větrný Jeníkov

Příspěvek od xman »

theodor less píše: Ministr Prachař prozíravý byl a práce aspoň přerušil před zimou.
Akorát to řekl ústně a nikdy nedal na papír. A ten dotyčný za investora, který to zpapíroval, pak rychle skončil. Neb tohle "přerušení" rozhodně nebylo zadarmo. Navíc to přerušil pozdě - ve chvíli, kdy dálnice byla nalajnovaná na žluto, stroje připraveny a pak se tam 2 měsíce jezdilo uzavírkou, kde se nic nedělo, protože nikdo nevěděl co a jak. Ale na to už se po těch letech jaksi zapomnělo, že?
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: úsek 12, MÚK 90 Humpolec – MÚK 104 Větrný Jeníkov

Příspěvek od theodor less »

Mělo to určitě nějaký mouchy, ale ty připravený stroje neplatil daňový poplatník. A koneckonců zřejmě nevadily ani zhotoviteli, když si byl ochoten "připlatit". Aspoň nenastal kolaps.
xman
Příspěvky: 134
Registrován: 13.3.2011 19:13:13

Re: úsek 12, MÚK 90 Humpolec – MÚK 104 Větrný Jeníkov

Příspěvek od xman »

Neplatil daňový poplatník? :-D :-D :-D
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: úsek 12, MÚK 90 Humpolec – MÚK 104 Větrný Jeníkov

Příspěvek od theodor less »

xman píše:Neplatil daňový poplatník? :-D :-D :-D
Stroje neplatil, jak by to měl udělat? "Zaplatil" možná tím, že do státního rozpočtu nepřišlo penále.
Jo a některý poplatník byl i uživatelem, tak zaplatil větší spotřebu svého auta. Ta spotřeba byla o mnoho menší než kdyby si 12 hodin přitápěl v koloně, kterou jsme onehdá viděli.
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2963
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: úsek 12, MÚK 90 Humpolec – MÚK 104 Větrný Jeníkov

Příspěvek od Majkii »

Na profilu zadavatele ŘSD se objevily další zakázky malého rozsahu na odstranění dočasných svodidel v km 91,000 - 94,10, tedy omezení by se mělo zkrátit od začátku úseku zhruba někam k ekoduktu. I podle videa postovaného zde před několika dny tam byly středová svodidla snad už komplet.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
kot
Příspěvky: 10529
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: úsek 12, MÚK 90 Humpolec – MÚK 104 Větrný Jeníkov

Příspěvek od kot »

A něco nového na téma "kaverny" ? Díky :D
pohrabáč
Příspěvky: 211
Registrován: 29.1.2011 11:04:01

Re: úsek 12, MÚK 90 Humpolec – MÚK 104 Větrný Jeníkov

Příspěvek od pohrabáč »

Nějak to tam po velké medializaci jezdí. Cena byla cca 2,8 mil - přesun svodidel +0 ,85 mil DIO - dle smluv ŘSD. Viník není dopaden a nezůčastněný bude potrestán. Uvidíme jaké změny vytvoří během ledna ŘSD. Předpokládám vychladnutí hlav během Vánoc a nic se nebude měnit. Kdyby nenapadlo trochu sněhu asi by to v klidu GEOSAN ustál, tak to odnese SSUD a body získali politici. Takový malý chaos do předvánočního šílenství se někomu moc hodil.
balance
Příspěvky: 2183
Registrován: 24.9.2009 10:51:36

Re: úsek 12, MÚK 90 Humpolec – MÚK 104 Větrný Jeníkov

Příspěvek od balance »

Průjezd na Štědrý den ve směru na Brno. Celkem mě překvapilo několik vymačkaných míst v pravém pruhu hned za nájezdem od Humpolce. Za tmy by to nebylo právě příjemné...
Moc toho na videu k vidění není, spíš jen pro představu, jak to vypadá po posunutí svodidel.

Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2963
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: úsek 12, MÚK 90 Humpolec – MÚK 104 Větrný Jeníkov

Příspěvek od Majkii »

V čase 5:59 je vidět, že za svodidly u středového pásu chybí kus vozovky - zřejmě kvůli oněm kavernám.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Odpovědět

Zpět na „D1 Modernizace“