úsek 18, MÚK 134 Měřín – MÚK 141 V. Meziříčí západ
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
úsek 18, MÚK 134 Měřín – MÚK 141 V. Meziříčí západ
Diskuze k tomuto úseku.
Základní informace k úseku:
Bude doplněno!
Základní informace k úseku:
Bude doplněno!
R48 -> D48 se podařilo!
Re: úsek 18, MÚK 134 Měřín – MÚK 141 V. Meziříčí západ
Reportáž TV Nova o chystané rekonstrukci. Letiště má být zachováno. Historické záběry z roku 1980, MiG 21 a MiG 23 na dálnici.
http://tn.nova.cz/zpravy/tv-archiv/tele ... 9-9-2.html
čas 10:18
http://tn.nova.cz/zpravy/tv-archiv/tele ... 9-9-2.html
čas 10:18
Re: úsek 18, MÚK 134 Měřín – MÚK 141 V. Meziříčí západ
Žádné záložní letiště, ale správně se to jmenuje "RÚD" nebo-li "Rozšířený úsek dálnice", které musely splňovat požadavky FMNO např. přímá trasa délky 2,8 km, betonový povrch, šířka 60 m, odpočívky na začátku a konci, nesměli tam být nadjezdy, portály, ani jiné značky atd.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: úsek 18, MÚK 134 Měřín – MÚK 141 V. Meziříčí západ
Rozšířený úsek dálnice, který sloužil jako letištní plocha. Proč mlžit?
Re: úsek 18, MÚK 134 Měřín – MÚK 141 V. Meziříčí západ
No chlape to se musím Lennyho zastat / i když to vůbec nepotřebuje/, všichni víme, že je to záložní letiště proti imperialistům, ale to ,že se to správně jmenuje RÚD jsem doteď nevěděl. Čili Lennyho příspěvek beru jako mé rozšíření obzorů. A za to dík.
Re: úsek 18, MÚK 134 Měřín – MÚK 141 V. Meziříčí západ
mě spíš trošku zaujalo menší OT - že armáda počítá se zachováním letiště u Vyškova (R46) a přesto se příští rok bude pouze brousit a né měnit povrch ... podle mě špatný postup, jak již v jiném vlákně psal Lenny (krátká životnost po zbroušení) jinak tu zkoušku s Grippeny bych rád viděl ... ale to by musela asi stát R35 ...
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: úsek 18, MÚK 134 Měřín – MÚK 141 V. Meziříčí západ
Nějaký prostor pro armádu bude nutno zachovat za každého režimu. Měřín i Vyškov považuji za dobře zvolené - kdo víme na co se to bude možno ještě využít v budoucnu. Nesouhlasím ale s krátkou životností zbroušení. Určitě lepší než stávající stavy. Viděl jsem výsledky měření před a po zbroušení - zhotovitel vypracoval pro ŘSD k dalšímu použití a bylo prezentováno bohužel jen na konferenci na Slovensku - a byly nad očekávání velmi překvapující i pro největší pesimisty. Na kritizovaném úseku od Lennyho nevidím po roce téměř žádné změny - mimo to že byly dodatečně více či méně dobře, pečlivě a kvaltně vyspraveny ulomené rohy a popraskané desky - to může subjektivně zhoršit pocit jízdy. Nebo se chceme vrátit na to po čem jsme jezdili před zbroušením? Já tedy rozhodně NE !!!. Asi je z nás řidičů většina ráda, že se do toho někdo s odvahou pustil a řešil problém. Jinak jsme zde mohli duchaplně akademicky ještě pár let číst názory bez návrhů JAK problém řešit - a odborníků tady diskutuje hodně . Já za řidiče rozhodně říkám ANO a jen houšť a větší kapky!!!. A letiště Vyškov zbrousit a to co nejrychleji!!!
Re: úsek 18, MÚK 134 Měřín – MÚK 141 V. Meziříčí západ
Mimochodem teda zrovna u toho Měřína je ve směru na Prahu portál ZPI přesně v místě začátku "ranveje"...
Re: úsek 18, MÚK 134 Měřín – MÚK 141 V. Meziříčí západ
Aspoň pilot bude vědět kdy jde na start...
Re: úsek 18, MÚK 134 Měřín – MÚK 141 V. Meziříčí západ
Takový portál odstraní armáda za 5 minut - teroristi možná ještě dřív. Když se kácí les -lítají třísky. Zase nehledejme problémy co a jak nejde - zkusme navrhnout jak postoupit dopředu. Nehledejme malichernosti. Káru je třeba tlačit dopředu. Nestůjme na místě nebo jako někteří s károu budou pomalu raději nenápadně couvat. Pak se budeme divit, že je někdo daleko před námi a nás to zastavení stálo kupu peněz. Máme dost chytrých lidí, jen je chce správně využít a nenechat si některé věci diktovat.
Re: úsek 18, MÚK 134 Měřín – MÚK 141 V. Meziříčí západ
Vlastně nevím, jaká je nynější vojenská koncepce Česka, s ohledem na toto letiště. Za "komančů" se plánovala velká bitva východu proti západu. Fronta se měla valit přes nás a měli jsme ji podporovat vším, co si u nás sssr nachystalo. Takže jsem měli betonové letiště skoro v každém okrese, plné nadpočetných migů v bunkrech, a k tomu ještě upravené úseky dálnic, aby bylo čím lítat a kde přistávat i po prvním úderu. Ale co nám hrozí dnes? Od vyspělejších zemí rakety středního doletu, od těch méně vyspělých záškodníci a teroristi. Proti obému je letectvo k ničemu, máme ho jen pro export, efekt a občasný jednotlivý zásah. A pro ty nejvyspělejší země, proti kterým by to smysl mělo, jsme zajímavější jako zákazníci jejich exportu, ne jako vojenský cíl.
Re: úsek 18, MÚK 134 Měřín – MÚK 141 V. Meziříčí západ
To že dnes nevidíme nepřítele neznamená, že ho nebudeme mít za 5 let. Proto je blbost něco rušit, když nás údržba toho stojí opravdu pakatel.
Re: úsek 18, MÚK 134 Měřín – MÚK 141 V. Meziříčí západ
No obzvlaste nutna ta letistni plocha na D1 je v kontextu ani ne 30 km vzdaleneho letiste v Namesti....
Re: úsek 18, MÚK 134 Měřín – MÚK 141 V. Meziříčí západ
Ale ta dálnice přece není letiště, ale náhradní plocha právě pro případ, že v Náměšti nebude možné fungovat.siesa píše:No obzvlaste nutna ta letistni plocha na D1 je v kontextu ani ne 30 km vzdaleneho letiste v Namesti....
Re: úsek 18, MÚK 134 Měřín – MÚK 141 V. Meziříčí západ
Ja proti te plose na D1 v podstate nic moc nemam.... Jen mi take prijde trochu zbytecna...Ostatne pri vypadku letiste v Namesti (proboha, co by se tak asi muselo stat!!) by jej snad mohlo v klidu suplovat treba letiste v Turanech....MPMP píše:Ale ta dálnice přece není letiště, ale náhradní plocha právě pro případ, že v Náměšti nebude možné fungovat.siesa píše:No obzvlaste nutna ta letistni plocha na D1 je v kontextu ani ne 30 km vzdaleneho letiste v Namesti....
Re: úsek 18, MÚK 134 Měřín – MÚK 141 V. Meziříčí západ
Přistávací plocha na D1 je letiště "Stránecká Zhoř" a mělo být využito právě pro letadla z Náměště, kterou by využívalo letectvo SSSR přilétnuvší ze západní Ukrajiny. Takhle to mělo být vlastně se všemi hlavními leteckými základnami - Žatec/Panenský Týnec, Bechyně/Věžná atd., vše mělo být využito už před prvním úderem
Např. v Německu sice počet ranvejí na dálnicích zredukovali, ale někde je zachovali. Musíme se na to taky dívat tak, že zde máme ranvej přímo připojenou na výkonnou silniční komunikaci, což může hrát roli. A je to zhruba uprostřed republiky...
Např. v Německu sice počet ranvejí na dálnicích zredukovali, ale někde je zachovali. Musíme se na to taky dívat tak, že zde máme ranvej přímo připojenou na výkonnou silniční komunikaci, což může hrát roli. A je to zhruba uprostřed republiky...
Re: úsek 18, MÚK 134 Měřín – MÚK 141 V. Meziříčí západ
Dnes bylo zveřejněno Oznámení o zahájení stavebního řízení.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: úsek 18, MÚK 134 Měřín – MÚK 141 V. Meziříčí západ
Dnes bylo vydáno stavební povolení.Lenny píše:Dnes bylo zveřejněno Oznámení o zahájení stavebního řízení.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 168
- Registrován: 25.9.2012 7:33:40
Re: úsek 18, MÚK 134 Měřín – MÚK 141 V. Meziříčí západ
Pan Patrik z DZ opět úřaduje...http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/BBE5BAA ... 0IPK_2.pdf
Re: úsek 18, MÚK 134 Měřín – MÚK 141 V. Meziříčí západ
Když jsem to tak projel, tak pan Patrik asi potřebuje judikát, co to je "rozšíření" silnice. V zákoně k EIAten pojem definovaný není, ale je tam řečeno, že rozšíření se musí posuzovat (klasický český právní b.r..l). Pak je seznam výkladů od vykladačů, kde jeden z nich říká k bodu 9.4.., že aby se to posuzovalo tak "dochází v důsledku rozšíření komunikace ke změně dopravního významu či určení a tím ke změně kategorie (rozumí se na kategorii vyšší) nebo taková stavební úprava, jejímž výsledkem je zvýšení počtu jízdních pruhů komunikace.". Ale to je jenom výklad a ne rozhodnutí soudu a i v tom výkladu se dá slovíčkařit nad tím co je kategorie atd. Ty dlouhé pasáže o fragmentaci a důraz na úspory je podle mne jenom mlha.
Pak je k modernizaci ještě ta dohoda mezi MŽP a MD, ale ta řeší jenom ekodukty.
Jenom mi někdo ještě vysvětlete, jak se stal DZ účastníkem tohoto stavebního řízení.
Pak je k modernizaci ještě ta dohoda mezi MŽP a MD, ale ta řeší jenom ekodukty.
Jenom mi někdo ještě vysvětlete, jak se stal DZ účastníkem tohoto stavebního řízení.
Naposledy upravil(a) dvs dne 18.2.2014 12:19:06, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: úsek 18, MÚK 134 Měřín – MÚK 141 V. Meziříčí západ
Jak může mít někdo normální čas se zabývat takovou blbostí? Napsat takto odvolání by mě zabralo spousty porad s právníkem a několik dní práce...
Re: úsek 18, MÚK 134 Měřín – MÚK 141 V. Meziříčí západ
Copak čas, to je jedna věc, ale hlavně jaký to má mít smysl ? Nic racionálního mě nenapadá.
Re: úsek 18, MÚK 134 Měřín – MÚK 141 V. Meziříčí západ
Bože!, zavřete už někdo toho chlapa a celou tu jeho partičku blbců někam do kriminálu a zahoďte od něj klíč. Proč se zase někam s*** a zrovna do modernizace D1 a konkrétně do tohoto úseku? Vždyť tady bude rozšíření realizováno na pár procentech úseku, zbytek už je přece široké letiště nebo v roce 2009 rekonstruovaný kus CB. Bude to více méně jenom o rekonstrukci povrchu. To máme jezdit další roky po havarijním CB?
O odbornosti této pakáže by se taky dalo pochybovat. V rozkladu se řeší akorát kraviny (např. proč dělat EIA když se jen rekonstruuje ale nezvyšuje se počet pruhů a kapacita dálnice; oplocení dálnice, ochrana vod, ochranná pásma atd...tohle není novostavba ale 40 let provozované dálnice). Stránka 7 je obzvláště výživná:
- zlepšení délky vzestupnic a sestupnic (to ja jako co? nejsou vzestupnice náhodou na železnici)
- rozšíření přídatných pruhů (na co? proč? 3,5 metru je mu málo?)
- ochrana pevných překážek, pilířů atd. (není náhodou už dávno řešená)
- TELEPATICKÉ dovybavení dálnice (tady není potřeba komentář)
- ponechání stávajících rozhledů pro zastavení (co to s tím má společného?)
- moderní kolektory pro sítě (asi neznají rozdíl mezi kolektorem a chráničkou na kabel)
Náklady 22 miliard je demagogické uvádět a s něčím srovnávat při dnešních nižších soutěžních cenách. Taktéž neustále opakované srovnávání s fragmentací opírající se stále o stejné argumenty, které jsou jistě alternativou ale často je výhodnější postupovat jinak. Co se týče životnosti mostů nadjezdů - to, že se špatně bourá kvůli množství výztuže a paramterům betonu neznamená, že byl most v dobrém a bezpečném stavu. Viz. množství mostů, které byl již v 90. letech nutno často i úplně znovu vystavět.
EDIT: Když zde kolegové řešíte čas a smysl, zajímalo by mě kdo ty šašky platí a z čeho žijí?
O odbornosti této pakáže by se taky dalo pochybovat. V rozkladu se řeší akorát kraviny (např. proč dělat EIA když se jen rekonstruuje ale nezvyšuje se počet pruhů a kapacita dálnice; oplocení dálnice, ochrana vod, ochranná pásma atd...tohle není novostavba ale 40 let provozované dálnice). Stránka 7 je obzvláště výživná:
- zlepšení délky vzestupnic a sestupnic (to ja jako co? nejsou vzestupnice náhodou na železnici)
- rozšíření přídatných pruhů (na co? proč? 3,5 metru je mu málo?)
- ochrana pevných překážek, pilířů atd. (není náhodou už dávno řešená)
- TELEPATICKÉ dovybavení dálnice (tady není potřeba komentář)
- ponechání stávajících rozhledů pro zastavení (co to s tím má společného?)
- moderní kolektory pro sítě (asi neznají rozdíl mezi kolektorem a chráničkou na kabel)
Náklady 22 miliard je demagogické uvádět a s něčím srovnávat při dnešních nižších soutěžních cenách. Taktéž neustále opakované srovnávání s fragmentací opírající se stále o stejné argumenty, které jsou jistě alternativou ale často je výhodnější postupovat jinak. Co se týče životnosti mostů nadjezdů - to, že se špatně bourá kvůli množství výztuže a paramterům betonu neznamená, že byl most v dobrém a bezpečném stavu. Viz. množství mostů, které byl již v 90. letech nutno často i úplně znovu vystavět.
EDIT: Když zde kolegové řešíte čas a smysl, zajímalo by mě kdo ty šašky platí a z čeho žijí?
Re: úsek 18, MÚK 134 Měřín – MÚK 141 V. Meziříčí západ
Jak říkám cílem je judikát, že jakékoli kopnutí do dálnice musí projít procesem EIA.Dr.Fe1 píše:Copak čas, to je jedna věc, ale hlavně jaký to má mít smysl ? Nic racionálního mě nenapadá.
Pro první info stačí navštívit jejich stránky a podívat na jejich dárce_jan91 píše:EDIT: Když zde kolegové řešíte čas a smysl, zajímalo by mě kdo ty šašky platí a z čeho žijí?
http://www.detizeme.cz/dokument.shtml?x=2148664
Re: úsek 18, MÚK 134 Měřín – MÚK 141 V. Meziříčí západ
Cituji ze stavebního povolení ze 17. ledna:dvs píše: Jenom mi někdo ještě vysvětlete, jak se stal DZ účastníkem tohoto stavebního řízení.
"V rámci stavebního řízení se jako účastník řízení přihlásila dne 13. 11. 2013 organizační jednotka občanské sdružení Děti země pod názvem Děti Země - Klub za udržitelnou dopravu (...), a to z titulu: "S odkazem na stanovy dětí Země, na Registrační list této jednotky a na žádost o zasílání informací dle § 70 zákona č. 114/1992 Sb." "
Dle tohoto zákona, zákona o ochraně přírody a krajiny, jak se ušlechtile jmenuje, je
"...občanské sdružení oprávněno za podmínek a v případech podle odstavce 2 účastnit se správního řízení, pokud oznámí svou účast písemně do osmi dnů ode dne, kdy mu bylo příslušným správním orgánem zahájení řízení oznámeno; v tomto případě má postavení účastníka řízení."