úsek 05, MÚK 41 Šternov – MÚK 49 Psáře
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
úsek 05, MÚK 41 Šternov – MÚK 49 Psáře
Úsek 05 Šternov - Psáře, km 41,340 - 48,590
Je dlouhý 7,250 km.
Součástí stavby je 5 dálničních mostů, 2 nadjezdy, 2 polní cesty (186 m), dálniční kanalizace, SOS systém, 8 odstavných zálivů (2 vlevo a 6 vpravo) a úprava protihlukové stěny (22 m). Kromě tohoto se můžeme těšit na nový cementobetonový povrch.
Rozšíření bude provedeno na vnější strany, budou upraveny připojovací a odbočovací pruhy odpočívky Blanice a křižovatky Psáře. Odbočovací pruh odpočívky Brtnice je předmětem samostatné akce a bude doplněn později, jak bylo dohodnuto mezi majiteli motorestu, zástupci MD a ŘSD.
Dálniční mosty v km 43,444 a 44,294 kompletně přestavěny na kategorii D 28. Dálniční most v km 44,644 bude opraven a upraven na kategorii D 28, která především spočívá ve výměně krajních nosníků I-73 za nové T-nosníky. Přesýpané dálniční mosty v km 45,880 a 46,869 budou jen sanovány dle diagnostiky.
Nadjezdy v km 42,661 a 47,864 budou zbourány a postaveny znovu v kategorii D 28/120.
Stavbu realizuje Eurovia CS. Realizace je plánována v období 6. květen 2013 až říjen 2014.
Informační leták stavby http://www.rsd.cz/rsd/rsdcat.nsf/0/F6CF ... -psare.pdf
Je dlouhý 7,250 km.
Součástí stavby je 5 dálničních mostů, 2 nadjezdy, 2 polní cesty (186 m), dálniční kanalizace, SOS systém, 8 odstavných zálivů (2 vlevo a 6 vpravo) a úprava protihlukové stěny (22 m). Kromě tohoto se můžeme těšit na nový cementobetonový povrch.
Rozšíření bude provedeno na vnější strany, budou upraveny připojovací a odbočovací pruhy odpočívky Blanice a křižovatky Psáře. Odbočovací pruh odpočívky Brtnice je předmětem samostatné akce a bude doplněn později, jak bylo dohodnuto mezi majiteli motorestu, zástupci MD a ŘSD.
Dálniční mosty v km 43,444 a 44,294 kompletně přestavěny na kategorii D 28. Dálniční most v km 44,644 bude opraven a upraven na kategorii D 28, která především spočívá ve výměně krajních nosníků I-73 za nové T-nosníky. Přesýpané dálniční mosty v km 45,880 a 46,869 budou jen sanovány dle diagnostiky.
Nadjezdy v km 42,661 a 47,864 budou zbourány a postaveny znovu v kategorii D 28/120.
Stavbu realizuje Eurovia CS. Realizace je plánována v období 6. květen 2013 až říjen 2014.
Informační leták stavby http://www.rsd.cz/rsd/rsdcat.nsf/0/F6CF ... -psare.pdf
R48 -> D48 se podařilo!
Re: úsek 05, MÚK 41 Šternov – MÚK 49 Psáře
Opravuje se stoupací pruh ve směru na Brno. Už v rámci 1. a 2. etapy modernizace nebo je to jen nějaká nouzovka?
Re: úsek 05, MÚK 41 Šternov – MÚK 49 Psáře
V podstatě nouzovka.
Re: úsek 05, MÚK 41 Šternov – MÚK 49 Psáře
Možná jsem něco přehlédl, ale vidím, že modernizace tohoto úseku vynechává vlastní MÚK Šternov a Psáře. Tedy D3 x II/111 a D3 x II/125. Jak se bude řešit tohle, hlavně mosty?
Re: úsek 05, MÚK 41 Šternov – MÚK 49 Psáře
Mosty se budou řešit v předchazejícím, resp. navazujícím úseku. Most v MÚK Šternov asi nevyhoví pro rozšíření, ale druhý nadjezd by mohl vyhovět, tedy pokud nebudou stavět odbočovací pruh pro směr na Brno.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 89
- Registrován: 29.4.2009 23:09:02
Re: úsek 05, MÚK 41 Šternov – MÚK 49 Psáře
U tohoto úseku je nějak ticho po pěšině - čekal jsem, že by to mohli zahájit společně s Loket - Hořice, ale nestalo se, ví někdo, proč to tady trvá déle? Předpokládám, že to asi čeká na MD na schválení postupu prací - je tam nějaký objektivní problém, nebo se prostě jen nespěchá? Díky těm informovaným z vás za odpověď (třeba mapman by mohl tušit )
Re: úsek 05, MÚK 41 Šternov – MÚK 49 Psáře
Teď jsem někde četl, že Eurovia dosud neposkytla harmonogram prací. Prý se má letos udělat jen ta přípravná etapa a povrch až za rok. No když vidím to pracovní tempo na dalších úsecích tak si laicky myslím, že kdyby teď hned začali a trochu mákli tak stihnou udělat jeden pás ještě letos.
Dnes jsem si všiml, že je opět zbroušen asi 1-2 km kus CB ve směru na Prahu (úsek z kopce dolů hned za křižovatkou Psáře). Dále probíhají opravy stoupacích pruhů v obou směrech kolem křižovatky Psáře.
Dnes jsem si všiml, že je opět zbroušen asi 1-2 km kus CB ve směru na Prahu (úsek z kopce dolů hned za křižovatkou Psáře). Dále probíhají opravy stoupacích pruhů v obou směrech kolem křižovatky Psáře.
Re: úsek 05, MÚK 41 Šternov – MÚK 49 Psáře
Odpověď je zcela banální. Tento úsek bude stavět Eurovia a jelikož veškerou stavební techniku přesunula na dostavbu dálnice D3 u Tábora (viz téma D8), tak se začne nejdřív v červenci.
Re: úsek 05, MÚK 41 Šternov – MÚK 49 Psáře
Nestihnou, na přípravné práce potřebuješ 3 měsíce + měsíc na demolice (pokud nebudou zase noční uzavírky) a na povrch 4 měsíce. V listopadu už musí být dálnice průjezdná. Tudíž to časově nevychází. Při harmonogramu dle PDPS.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: úsek 05, MÚK 41 Šternov – MÚK 49 Psáře
Jedna teoretická možnost na nový povrch by tu byla. Neprovádět provizorní rozšíření, ale rovnou upravit SDP v km 44,4 - KÚ, zbourat nadjezdy a opravit levou polovinu v km 44,4 - KÚ spolu s provizorním rozšířením km 43,5-44,4 vlevo. Což by teoreticky časově mohlo vyjít.
Kromě nového povrchu by to znamenalo časovou úsporu za provizorní rozšíření. Ale je otázkou, zda-li investor a dodavatel vůbec něco takového uskutuční či zda-li je to projednatelné.
Kromě nového povrchu by to znamenalo časovou úsporu za provizorní rozšíření. Ale je otázkou, zda-li investor a dodavatel vůbec něco takového uskutuční či zda-li je to projednatelné.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: úsek 05, MÚK 41 Šternov – MÚK 49 Psáře
Asi EUROVIA začala pracovat na km 49 - 46 - LS - možná odstranění AB od CB - asi jiný náklad na skládku. Kdyby to nechali tak jak je to nyní - taka jsem spokojen. Bylo to rychle - zajímavé že se pracovalo asi i SO i NE - menší provoz - u Brna a Jihlavy žádná činnost. Včera jsem jel po úplně nové D1. Tak pokračovat na km 199 tak jsme za dva dni na Moravě spokojení. Nebo to NEJ horší máme za sebou. I když budeme zase brblat že je ně co zase špatně. Jinak díky ŘSD nebo SSUD za cca 127 km směr Brno - PJP - tamto bylo na NEJ SCHADE. Co tak potáhnout na cca do 129 - alespoň!!!
Re: úsek 05, MÚK 41 Šternov – MÚK 49 Psáře
tady je vysvětlení letos se modernizovat zde nebude viz.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=197&t=4059
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=197&t=4059
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: úsek 05, MÚK 41 Šternov – MÚK 49 Psáře
"Dobré" zprávy přicházejí pravidelně. Ty skutečně dobré už podstatně méně. Já už se snad tomu už nemůžu divit! To si toho nikdo nevšiml v rámci výběrového řízení?
Re: úsek 05, MÚK 41 Šternov – MÚK 49 Psáře
Ty desky se tu rozpadají už pravidelně poslední roky a zhotovitel jejich sanaci před převedením dopravy nemá ve smlouvě, takže se brání tomu aby to sám provedl...
Re: úsek 05, MÚK 41 Šternov – MÚK 49 Psáře
Ale bude se modernizovat, proběhnou 1. a 2. etapa, tj. demolice nadjezdů, provizorní rozšíření vozovky a práce v SDP.bumbik píše:tady je vysvětlení letos se modernizovat zde nebude viz.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=197&t=4059
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: úsek 05, MÚK 41 Šternov – MÚK 49 Psáře
2 Lenny: Díky, pochopil jsem to z toho linku blbě.
Re: úsek 05, MÚK 41 Šternov – MÚK 49 Psáře
Tak hlavně aby udělali aspoň ty přípravné práce...
Kousek vedle se nám zase vytvořil vedrem další schod a Čermák se hned chlubí jak je fajn, že už se začalo modernizovat. Fajn by bylo, kdyby už bylo pár úseků za námi a ne se teprve pomalounku začínalo. Škoda, že neměli připravených více úseků aby se mohlo začít s nimi, když tady a na 22 jsou problémy. Takhle nestihnou do těch avizovaných 2018-19 ani půlku...
Kousek vedle se nám zase vytvořil vedrem další schod a Čermák se hned chlubí jak je fajn, že už se začalo modernizovat. Fajn by bylo, kdyby už bylo pár úseků za námi a ne se teprve pomalounku začínalo. Škoda, že neměli připravených více úseků aby se mohlo začít s nimi, když tady a na 22 jsou problémy. Takhle nestihnou do těch avizovaných 2018-19 ani půlku...
Re: úsek 05, MÚK 41 Šternov – MÚK 49 Psáře
I. uzavírka dálnice D1, za účelem prováděné akce "D1 Modernizace – úsek 05, EXIT 41
Šternov – EXIT 49 Psáře" a to:
Částečná uzavírka dálnice D1, levého jízdního pruhu pravého pásu v km 43,895 – 45,060 a v km
48,510 – 48,880, dále levého jízdního pruhu levého pásu v km 48,950 – 48,560, v km 45,110 –
43,953, a to v termínu od 8. 7. 2013 do 21. 7. 2013,
z důvodu provádění prací v rámci etapy 0 – vybudování provizorních přejezdů středního dělícího
pásu.
a na základě § 51 odst. 3 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů,
se žadateli
z a m í t á
II. uzavírka dálnice D1, za účelem prováděné akce "D1 Modernizace – úsek 05, EXIT 41
Šternov – EXIT 49 Psáře" a to:
Částečná uzavírka dálnice D1, levého jízdního pruhu pravého pásu v km 40,900 – 41,370 dále
levého jízdního pruhu levého pásu v km 41,420 – 41,120, a to v termínu od 8. 7. 2013 do
21. 7. 2013.
Re: úsek 05, MÚK 41 Šternov – MÚK 49 Psáře
tak od pondělí se bude makat viz.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=197&t=4093
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=197&t=4093
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: úsek 05, MÚK 41 Šternov – MÚK 49 Psáře
Foto z rozšiřování krajnice na úseku 5.
- Přílohy
-
- D1-5.jpg (39.42 KiB) Zobrazeno 29509 x
Re: úsek 05, MÚK 41 Šternov – MÚK 49 Psáře
Ministerstvo dopravy schválilo další úplnou uzavírku na modernizované dálnici D1 kvůli bourání nevyhovujících mostů. Dálnice bude uzavřena v úseku 5 mezi exitem 41 Šternov a exitem 49 Psáře, a to od večera 17. srpna do 18. srpna dopoledne. Bourat se budou mosty v km 42,7 u Šternova a v km 47,8 u Psářů. Řidiči budou využívat stanovených objízdných tras.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=197&t=4131
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=197&t=4131
-
- Příspěvky: 143
- Registrován: 7.4.2013 18:40:17
- Bydliště: Praha
Re: úsek 05, MÚK 41 Šternov – MÚK 49 Psáře
Včera v noci, někdy kolem 21-22h, zhruba v tomhle místě se něco stalo, byl tam kouř - viz obrázek, že nebylo několik desítek metrů vůbec vidět a strašnej zápach. Směr z Prahy tak nějak poslepu projížděl skrz, směr do Prahy několik kilometrů daleko stál nebo pomaloučku popojížděl. Ti lidi ve stojících autech tam museli přijít ke zdravotní újmě, protože dejchat se to fakt nedalo. Bylo to cejtit jak petardy a spálené vinutí.
Nevíte, o co se jedná? Ve zprávách jsem na nic nenatrefil.
Nevíte, o co se jedná? Ve zprávách jsem na nic nenatrefil.
- Přílohy
-
- dym_smer_z_prahy_sternov_psare.jpg (28.09 KiB) Zobrazeno 29150 x
Re: úsek 05, MÚK 41 Šternov – MÚK 49 Psáře
videoreportáž ČT24 o bourání nadjezdů
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/region ... -uzavrena/
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/region ... -uzavrena/
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: úsek 05, MÚK 41 Šternov – MÚK 49 Psáře
Vezmu to trochu popořadě a ke všem demolicím. Projektová dokumentace původního nadjezdu je součástí PDPS, sice tam není tvar výztuže, ale jsou to všechno typové nadjezdy až na výjimky. Stále stejné opakující se řešení, jen se liší, podle toho, kdo ho stavěl a některými detaily. Pokud někdo i přesto vidí, že mostovku tvoří 80 cm tlustá betonová deska jako u nadjezdu na km 70, a použije na to nůžky, svědčí to o jeho nezkušenosti. Nůžky se naprosto nechytali. Vypadalo to, jak kdybych škrábal kladívkem po betoně. První věc, je správně zvolit techniku.
Další je příprava před bouráním. Čekal bych, že nadjezd bude odstrojen. Možná je to dražší než nůžkami ucvakávat zábradlí, ale zase to nezdržuje techniku od rozbíjení mostovky. I toto může hodit pár minut zdržení. Zakrytí SDP pomocí panelů je časově náročnější než vysunutí přichystaných tlustých ocelových plátů. APB Plzeň byli o 20 minut rychlejší v přípravě než na 05.
Rozhodně nejdůležitější je samotný způsob bourání. Na 05 se jelo na efekt pro novináře a přihlížející. Je naprosto irelevantní, že se jim most podařilo dostat k zemi za 66 minut a druhý o něco rychleji, když si s ním pak neporadili. To je důležité jen pro media a přihlížející, aby si mohl říci, že nadjezd už je dole. Pokoušet se dostat nůžkami přes tupý úhel do nosníků je jen mrháním nafty. Bez načatí kladivem nemají nůžky šanci. Toto jsem viděl často.
Pokud porovnám APB s ostatními, ze začátku jsem nechápal jejich taktiku, sám jsem se tomu podivoval, proč bourají nadjezd z jedné strany, místo naproti sobě. Šli z jedné stany a na každé polovině vozovky měli kladivo a nůžky (celkem 2x kladivo + 2-1x nůžky / nadjezd). Nůžky okousaly co šlo a kladiva vždycky načaly konstrukci, aby se do nich nůžky dostaly a následně se prohodily a nůžky tuto část vydrtily a opět se prohodily. Tímto způsobem pokračovaly postupně. Takže když šel most k zemi cca před 12 hodinou první a poslední v 1 (pokud si správně pamatuji), tak měli APB už více než polovinu mostovky rozbitou na padrť. Což se u ostatních demolic, co jsem viděl říci nedá. Tohoto stavu dosahovali později. Rozhodně u nich bylo vidět, že vědí co dělají a neviděl jsem stav, že by jeden pracoval a zbytek čekal, prostě se makalo. Když měl stroj nějaký problém, přiběhli 2 servisáci a okamžitě začali problém řešit. Bylo na APB vidět, že demolice je živí.
Dokončovací práce u APB jsem neviděl, neumím se ještě rozdvojit, ale usilovně na tom pracuji Měli přichystanou kropičku i zametací vůz. Tudíž je nějaké bláto na vozovce nemohlo překvapit. Osobně si myslím, že bláto vzniklo díky použití levnějšího polštáře, který byl ze zeminy namísto štěrkopísku. Rozbíjet chvíli před uvedením do provozu, tj. 10. hodinou, trčící kusy pilířů, nesvědčí o zcela dokonalé organizaci práce. Celkově mi dokončovací práce připomínali chaos, kdy se jeden motá přes druhého a neustále roste napětí a nervozita. Jeden chce montovat svodidla, do toho se mu tam motá nakladač, tomu zase zavazí projíždějící auta atd.
Na závěr pro příště by to chtělo promyslet organizaci práce. Někdy ani více techniky a lidí neznamená rychlejší dokončení, pokud neví přesně co a hlavně jak mají dělat. A pár fotek od Rybiček.
Další je příprava před bouráním. Čekal bych, že nadjezd bude odstrojen. Možná je to dražší než nůžkami ucvakávat zábradlí, ale zase to nezdržuje techniku od rozbíjení mostovky. I toto může hodit pár minut zdržení. Zakrytí SDP pomocí panelů je časově náročnější než vysunutí přichystaných tlustých ocelových plátů. APB Plzeň byli o 20 minut rychlejší v přípravě než na 05.
Rozhodně nejdůležitější je samotný způsob bourání. Na 05 se jelo na efekt pro novináře a přihlížející. Je naprosto irelevantní, že se jim most podařilo dostat k zemi za 66 minut a druhý o něco rychleji, když si s ním pak neporadili. To je důležité jen pro media a přihlížející, aby si mohl říci, že nadjezd už je dole. Pokoušet se dostat nůžkami přes tupý úhel do nosníků je jen mrháním nafty. Bez načatí kladivem nemají nůžky šanci. Toto jsem viděl často.
Pokud porovnám APB s ostatními, ze začátku jsem nechápal jejich taktiku, sám jsem se tomu podivoval, proč bourají nadjezd z jedné strany, místo naproti sobě. Šli z jedné stany a na každé polovině vozovky měli kladivo a nůžky (celkem 2x kladivo + 2-1x nůžky / nadjezd). Nůžky okousaly co šlo a kladiva vždycky načaly konstrukci, aby se do nich nůžky dostaly a následně se prohodily a nůžky tuto část vydrtily a opět se prohodily. Tímto způsobem pokračovaly postupně. Takže když šel most k zemi cca před 12 hodinou první a poslední v 1 (pokud si správně pamatuji), tak měli APB už více než polovinu mostovky rozbitou na padrť. Což se u ostatních demolic, co jsem viděl říci nedá. Tohoto stavu dosahovali později. Rozhodně u nich bylo vidět, že vědí co dělají a neviděl jsem stav, že by jeden pracoval a zbytek čekal, prostě se makalo. Když měl stroj nějaký problém, přiběhli 2 servisáci a okamžitě začali problém řešit. Bylo na APB vidět, že demolice je živí.
Dokončovací práce u APB jsem neviděl, neumím se ještě rozdvojit, ale usilovně na tom pracuji Měli přichystanou kropičku i zametací vůz. Tudíž je nějaké bláto na vozovce nemohlo překvapit. Osobně si myslím, že bláto vzniklo díky použití levnějšího polštáře, který byl ze zeminy namísto štěrkopísku. Rozbíjet chvíli před uvedením do provozu, tj. 10. hodinou, trčící kusy pilířů, nesvědčí o zcela dokonalé organizaci práce. Celkově mi dokončovací práce připomínali chaos, kdy se jeden motá přes druhého a neustále roste napětí a nervozita. Jeden chce montovat svodidla, do toho se mu tam motá nakladač, tomu zase zavazí projíždějící auta atd.
Na závěr pro příště by to chtělo promyslet organizaci práce. Někdy ani více techniky a lidí neznamená rychlejší dokončení, pokud neví přesně co a hlavně jak mají dělat. A pár fotek od Rybiček.
- Přílohy
-
- Padající nadjezd, za povšimnutí stojí stav rozbití.
- nadjezd.jpg (73.47 KiB) Zobrazeno 28961 x
-
- nadjezd2.jpg (146.86 KiB) Zobrazeno 28961 x
-
- 9:45 Zbytky pilířů nejsou ještě odstraněny.
- nadjezd3.jpg (145.78 KiB) Zobrazeno 28961 x
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: úsek 05, MÚK 41 Šternov – MÚK 49 Psáře
Lenny díky za super rozbor!