úsek 21, MÚK 153 Lhotka – MÚK 162 Velká Bíteš
Re: úsek 21, MÚK 153 Lhotka – MÚK 162 Velká Bíteš
Řeší se tam v souladu s Obchodními podmínkami skutečný problém. Práce není bohužel možné zahájit tím, že se tam ministr přijede ukázat s lopatou a udělá bububu... V minulosti bylo MD i ŘSD kritizováno za drahé stavby a prodražování v průběhu výstavby atp. Pokud tomuto má být do budoucna zabráněno, má to bohužel i takovéto konsekvence...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: úsek 21, MÚK 153 Lhotka – MÚK 162 Velká Bíteš
a martini jak vidíš řešení toho problému? zaplatit vícenáklady na sanaci krajnic a šmitec? protože já nevidím jinou možnost ... a pokud to chápu správně, tak betonáž CB povrchu letos nebude na žádném opravovaném úseku, až na jaře příštího roku?
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: úsek 21, MÚK 153 Lhotka – MÚK 162 Velká Bíteš
Mimochodem o jak velké částce na tu krajnici se jedná? Jde mi o řádovou částku cca...
Re: úsek 21, MÚK 153 Lhotka – MÚK 162 Velká Bíteš
Tak samozřejmě, že to byla ironie, v kontextu na tu reportáž. Příště tam dám smajlík.Dusanh píše:Zase tak se nemaká. Včera jsem jel Brno - Praha a v tomto úseku se (na rozdíl od ostatních, kde se skutečně "makalo") NEPRACOVALO. Nasazení jednoho(!) bagru a jednoho(!) náklaďáku na 9km dlouhém úseku za "práci" nepovažuji...monin píše:Přesně tak. Z této reportáže je to naprosto vidět. Stačí být ministrem, zvednout hlas a pak už jde vše a už se maká.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: úsek 21, MÚK 153 Lhotka – MÚK 162 Velká Bíteš
Doufám, že si ŘSD vezme ponaučení a na dalších úsecích nasadí přísnější harmonogramy. Kdyby se skutečně pracovalo dejme tomu 12 hodin denně tak by se určitě dalo zkrátit těch cca 60 týdnů co je teď. To, že tady vidí člověk prázdno i po tom humbuku v televizi je tristní. Další úseky jsou OK ale když vidím to tempo tak by to taky určitě šlo rychleji. Proč musí bagrovat SDP dva bagry na celém úseku dva týdny, když by to třeba stihly bagry 4 za týden (příklad) - a bylo by toho víc...
Osobně bych OHL a Alpinu už žádnou zakázku na dálnici nedal...aby si příště rozmysleli svůj postup...
Osobně bych OHL a Alpinu už žádnou zakázku na dálnici nedal...aby si příště rozmysleli svůj postup...
Re: úsek 21, MÚK 153 Lhotka – MÚK 162 Velká Bíteš
Příklad ze 6. třídy. 2 kopáči vykopou výkop za 4 hodiny. 180 kopáčů vykope stejný výkop za kolik hodin?
Jen kvůli tomu, že odmítají dělat věci, za které jim nikdo nezaplatí? Jasně bylo řečeno, že všechny vícepráce se schvalují dopředu. Pokud nejsou schváleny, nedá se pokračovat.
Jen kvůli tomu, že odmítají dělat věci, za které jim nikdo nezaplatí? Jasně bylo řečeno, že všechny vícepráce se schvalují dopředu. Pokud nejsou schváleny, nedá se pokračovat.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: úsek 21, MÚK 153 Lhotka – MÚK 162 Velká Bíteš
a bagrování krajnice je vícepráce???
Re: úsek 21, MÚK 153 Lhotka – MÚK 162 Velká Bíteš
i v dnešní reportáži událostí (postnul jsem do jiného topicu) dám to pro jistotu i zde
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonom ... e-dopravy/
zaznělo krom jiného, že se na všech 4 úsecích nemaká zrovna hypertempem ... však koukněte ... a s tím bagrováním krajnic, zrovna jsem se chtěl zeptat ...
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonom ... e-dopravy/
zaznělo krom jiného, že se na všech 4 úsecích nemaká zrovna hypertempem ... však koukněte ... a s tím bagrováním krajnic, zrovna jsem se chtěl zeptat ...
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: úsek 21, MÚK 153 Lhotka – MÚK 162 Velká Bíteš
A co tam budou ještě bagrovat? To už je dávno hotové. Teď se řeší co s cementovou stabilizací a podkladními vrstvami, jak zajistit její únosnost (to je ta vícepráce), aby se na ní mohli položit asfaltové vrstvy.Dusanh píše:a bagrování krajnice je vícepráce???
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: úsek 21, MÚK 153 Lhotka – MÚK 162 Velká Bíteš
Přiznávám, že nejsem stavař. Nicméně se domnívám, že na zjištění geotechnických poměrů existuje cosi, co se nazývá geologický (nebo geotechnický?) průzkum... Kde je chyba?
Re: úsek 21, MÚK 153 Lhotka – MÚK 162 Velká Bíteš
Co jsem slyšel, tak se průzkum prováděl (byl zadán investorem) spíše jako rekognoskace okolí samotné dálnice (jaké problémy by mohly nastat při samotném rozšiřování o ten kousek, hlavně ve vztahu ke stabilitě svahů). Že by mohly být problémy s únosností podloží dálnice, po které se 40 let víceméně bez problémů jezdí, zřejmě nikoho nenapadlo
Re: úsek 21, MÚK 153 Lhotka – MÚK 162 Velká Bíteš
Tak jsem tam jel včera ráno na cca začátku pracovní doby a aktivita byla tato 3 stavební stroje . 1 stroj = osádka +2 x lopatový dělník + mistr. STROJE JSOU ROVNOMĚRNĚ ROZMÍSTNĚNY NA CELÉM ÚSEKU - hlavně tam kde jsou kamery. Někteří možná zaspali nebo mají dovolenou. V těch vedrech to ale nebude určitě sranda - možná jim ŘSD mohlo zohlednit vícepráce za vedra - je-li na to položka v ceníku. Jinak by se dala vytvořit komise na řešení těchto položek - bude dost volných poslanců s vhodnými zkušenostmi. Jenom ale prosím dělejte rychleji - za chvilku bude zima.
Re: úsek 21, MÚK 153 Lhotka – MÚK 162 Velká Bíteš
tak do čtvrtka má OHL ŽS a Alpine Bau Ultimátum jinak stát vypoví smlouvu viz. videoreportáž ČT ze včerejších událostí (komentářů)
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/region ... e-smlouva/
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/region ... e-smlouva/
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: úsek 21, MÚK 153 Lhotka – MÚK 162 Velká Bíteš
Ty pokladní vrstvy se řeší jenom teď kvůli tomu rozšíření o 75cm nebo i pro další etapu, až se bude měnit vše na celé polovině?
Re: úsek 21, MÚK 153 Lhotka – MÚK 162 Velká Bíteš
tak práce jedou plným tempem údajně viz. videoreportáž ... může někdo potvrdit?
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/region ... -uzavirky/
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/region ... -uzavirky/
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: úsek 21, MÚK 153 Lhotka – MÚK 162 Velká Bíteš
Kolem desáté dopoledne jeden bagr, několik nakladnich aut a stojící fréza, která ještě v té dopolední reportáži naplno pracovala, ve čtyři odpoledne už ruch poměrně větší, ale cca v polovině úseku byli zase nějací novináři, tak možná proto Ale odpoledne přibyla vyfrezovaná rýha v odstavném pruhu ve větší části úseku, to ano. Přesto je zdejší úsilí v porovnání s ostatními úseky stále hodně chabé..
Re: úsek 21, MÚK 153 Lhotka – MÚK 162 Velká Bíteš
Pár fotek z demolice prostředního nadjezdu, na kterém bylo složení 2 kladiva, 1 nůžky a jedna lžíce, která jen odhrabovala zbytky, nijak aktivně se nezapojovala.
I to uklizení vypadá trochu jinak. Nevím sice, jestli aktivně pokračovali i po zprovoznění jedné poloviny.
I to uklizení vypadá trochu jinak. Nevím sice, jestli aktivně pokračovali i po zprovoznění jedné poloviny.
- Přílohy
-
- 0:20
- nadjezd.jpg (130.47 KiB) Zobrazeno 10668 x
-
- 0:23 Most jen pár sekund před spadnutím. Za povšimnutí stojí, že je z více než půlky již rozdrcen.
- nadjezd2.jpg (129.31 KiB) Zobrazeno 10668 x
-
- Stav v neděli odpoledne u 3. nadjezdu
- nadjezd3.jpg (179.48 KiB) Zobrazeno 10668 x
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: úsek 21, MÚK 153 Lhotka – MÚK 162 Velká Bíteš
zase se přestalo pracovat viz. rozhovor s Davidem Čermákem
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/region ... u-podlozi/
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/region ... u-podlozi/
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: úsek 21, MÚK 153 Lhotka – MÚK 162 Velká Bíteš
Po několika hodinách tvrdého vyjednávání na úrovni generálních ředitelů ŘSD a OHL ŹS a vrcholových zástupců obou organizací, které skončilo před pár minutami, došlo k zásadnímu posunu v realizaci stavebních prací na modernizovaném úseku dálnice D1 Lhotka – Velká Bíteš ...
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=197&t=4212
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=197&t=4212
Re: úsek 21, MÚK 153 Lhotka – MÚK 162 Velká Bíteš
I v šest večer se dneska na stavbě pracovalo.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: úsek 21, MÚK 153 Lhotka – MÚK 162 Velká Bíteš
Dnešní videoprůjezd ...
Re: úsek 21, MÚK 153 Lhotka – MÚK 162 Velká Bíteš
Podle jakých kritérií se vybíral pás dálnice,který se bude rozšiřovat?Nemohu si pomoct,ale pokaždé,když tama jedu,tak jsem přesvědčený o tom,že pás Lhotka-Bíteš je v mnohem lepším stavu,než pás Bíteš-Lhotka,který se rozšiřuje.Jak co se týče povrchu,tak podle mně i krajnice-vizuálně.Možná kdyby se tento zvolil na rozšíření,nemuseli ted řešit tu (ne)zpevněnou krajnici.
Stejně to bude masakr při provozu 2+2,protože to nebude,jak provoz po novém povrchu D1 Bělotín-Životice,když se jezdilo 2+2.Tady už to teď háže do stran,jako prase,zejména,když vám kolo vyjde do mezery mezi deskami.A až to bude zúžené,aby tam vlezly čtyři pruhy,ani nechci domyslet...
Stejně to bude masakr při provozu 2+2,protože to nebude,jak provoz po novém povrchu D1 Bělotín-Životice,když se jezdilo 2+2.Tady už to teď háže do stran,jako prase,zejména,když vám kolo vyjde do mezery mezi deskami.A až to bude zúžené,aby tam vlezly čtyři pruhy,ani nechci domyslet...
Re: úsek 21, MÚK 153 Lhotka – MÚK 162 Velká Bíteš
Pro mě je teda subjektivně horší pravý pás, hlavně hned na začátku od Lhotky jsou zde větší schody než v protisměru - jezdím zde často a pravý pruh je zde jeden z nejhorších mezi Prahou a Brnem. Zlepšení přijde až před Bíteší, kde je novější CB.
Masakr to bude určitě, už teď se někteří neumí chovat a to ty pruhy jsou ještě relativně široké ve srovnání s tím co přijde. Velký deficit (nejen zde) ale vidím v nedostatečném VDZ - když se teď jezdí často za tmy tak hodně splývá nezpevněná krajnice s novým asfaltem na rozšířeném odstavném pruhu což je nebezpečné (viz koleje u rekonstrukce CB před Vyškovem). V situaci kdy budou muset jet kamiony co nejvíce vpravo aby se daly vůbec předjíždět bude hrát roli každý centimetr a pokud nebude značena krajnice jako doteď tak budou všichni jezdit prostředkem či budou nehody vyjetím ze zpevnění.
Pamatuji ale, že u Měřína cca před 3 roky to relativně šlo ale úsek byl jen kratičký ve srovnání s dneškem.
Btw. jak chtějí stihnout příští rok nový CB (7 měsíců) + ještě SDP?
Masakr to bude určitě, už teď se někteří neumí chovat a to ty pruhy jsou ještě relativně široké ve srovnání s tím co přijde. Velký deficit (nejen zde) ale vidím v nedostatečném VDZ - když se teď jezdí často za tmy tak hodně splývá nezpevněná krajnice s novým asfaltem na rozšířeném odstavném pruhu což je nebezpečné (viz koleje u rekonstrukce CB před Vyškovem). V situaci kdy budou muset jet kamiony co nejvíce vpravo aby se daly vůbec předjíždět bude hrát roli každý centimetr a pokud nebude značena krajnice jako doteď tak budou všichni jezdit prostředkem či budou nehody vyjetím ze zpevnění.
Pamatuji ale, že u Měřína cca před 3 roky to relativně šlo ale úsek byl jen kratičký ve srovnání s dneškem.
Btw. jak chtějí stihnout příští rok nový CB (7 měsíců) + ještě SDP?
Re: úsek 21, MÚK 153 Lhotka – MÚK 162 Velká Bíteš
Oni to stihnout nechtějí ani nemohou, stavba úseku 21 se téměř jistě protáhne až do roku 2015.
Jak probíhal výběr pásu nemám tušení, nicméně platí to, že před 4[2+2]+0 se ten beton musí alespoň drobně srovnat a upravit, tzn. něco jako ono frézování v okolních úsecích. Uvidíme zda ještě v prosinci nebo na jaře nebo třeba vůbec... Dneska nikdo nic pořádně neví...
Jak probíhal výběr pásu nemám tušení, nicméně platí to, že před 4[2+2]+0 se ten beton musí alespoň drobně srovnat a upravit, tzn. něco jako ono frézování v okolních úsecích. Uvidíme zda ještě v prosinci nebo na jaře nebo třeba vůbec... Dneska nikdo nic pořádně neví...
Re: úsek 21, MÚK 153 Lhotka – MÚK 162 Velká Bíteš
Možná ten lepší dojem budí ten kousek u Velké Bíteše,ale v každém případě,jinak je to jeden hot a druhý čehý.Nic moc ani jeden pás.