Stránka 3 z 7

Re: úsek 21, MÚK 153 Lhotka – MÚK 162 Velká Bíteš

Napsal: 20.11.2013 19:51:05
od dvs
Co zavést značku v Německu označovanou "versetzt fahren". U nás by to mohlo být cik-cak. ;)
Obrázek
info adac k problematice:
http://www.adac.de/_mmm/pdf/fi_enge_bau ... _95200.pdf

Re: úsek 21, MÚK 153 Lhotka – MÚK 162 Velká Bíteš

Napsal: 20.11.2013 20:03:52
od Lenny
Nestraš. To by bylo teprve peklo na zemi.

Re: úsek 21, MÚK 153 Lhotka – MÚK 162 Velká Bíteš

Napsal: 20.11.2013 22:40:41
od mapman
No, takováhle značka už jednou byla v projektu na opravu D1 v km 12-15, která zatím nebyla realizována, ale mohlo by na ni dojít příští rok. Je to poměrně krátký úsek s hustým provozem a budou tam úzké pruhy v místech kde chybí zpevněná krajnice.
Mimochodem, na značce bylo uvedeno "střídavá jízda"...

Re: úsek 21, MÚK 153 Lhotka – MÚK 162 Velká Bíteš

Napsal: 21.11.2013 8:53:12
od Sosa
Něco podobného bylo na začátku uzavírky Štěrboholské radiály směrem od Čerňáku, když se ještě myslelo na dva pruhy do centra. Nikdo to nedodržoval a po dvou dnech z toho udělali jeden pruh.

Re: úsek 21, MÚK 153 Lhotka – MÚK 162 Velká Bíteš

Napsal: 29.1.2014 13:13:49
od _jan91

Re: úsek 21, MÚK 153 Lhotka – MÚK 162 Velká Bíteš

Napsal: 29.1.2014 13:34:16
od harmonica
Nevím na kolik je to opravněné takové opoždění. Na druhou stranu, po zkušenostech s D1 u Ostravy bych radši počkal 3/4 roku. Než že se pak rok od otevření z toho stane horská dráha.

Re: úsek 21, MÚK 153 Lhotka – MÚK 162 Velká Bíteš

Napsal: 3.3.2014 20:42:07
od Kubasssssssss

Re: úsek 21, MÚK 153 Lhotka – MÚK 162 Velká Bíteš

Napsal: 4.3.2014 1:51:02
od siesa
V e15 si ani neumeji zjistit, odkud a kam vede D1....to je proste vopruz totok....to se snad nikdy nezlepsi, tyhle novinarsky nedodelky, chjo......

Re: úsek 21, MÚK 153 Lhotka – MÚK 162 Velká Bíteš

Napsal: 29.3.2014 18:43:35
od _jan91
OHL ŽS bych nominoval na nejpomalejší stavební firmu. Dnes byl na místě sice čilý stavební ruch ale od mojí poslední jízdy tímto úsekem před čtrnácti dny je viditelný pokrok 0,0nic. Pořád se rýpou v krajnici, na opěry nadjezdů nikdo rok nešáhl, milion náklaďáků ale jen 2 nebo 3 bagry a dělnící většinou jen postávali...nevíte někdo co tam furt dělají? Tímhle tempem nestihnou letos ani jeden pás nového povrchu...

Re: úsek 21, MÚK 153 Lhotka – MÚK 162 Velká Bíteš

Napsal: 29.3.2014 19:43:11
od Lenny
Vy snad pracujete o víkendu? Některé práce jsou méně viditelné, resp. dlouho trvá než je vidět nějaký výsledek, ale to neznamená, že by tempo nebylo pomalé.

Re: úsek 21, MÚK 153 Lhotka – MÚK 162 Velká Bíteš

Napsal: 29.3.2014 20:01:28
od _jan91
Mám pocit, že to mělo ŘSD naplánované na 4 měsíce (rozšíření + přejezdy SDP + kanalizace). OHL dělala loni chvíli na jaře, potom chvíli na podzim, letos dejme tomu 3 týdny a ještě nemají ani to rozšíření.
Je mi jasné, že všechno není vidět hned ale srovnávám to s Colasem či Eurovií, kde hlavně na úseku 5 byly mnohem větší náspy a zářezy než tady a jak jim to šlo pěkně od ruky. Myslím, že tady to v pořádku úplně není...
Když najíždíte u Velké Bíteše ve směru na Prahu tak chybí asi 100 m úsek hned za mostem. Připojovací pruh od křižovatky žádný a hned je to stažené jen do levého pruhu. Za silného provozu celkem chuťovka, minimálně tady to mohli udělat přednostně. Sice nejsem stavař ale rozšiřování zemního tělesa v mělkém zářezu o 75 cm podle mě moc dlouhé technologické přestávky nepotřebuje, navíc je tam teď jen díra a zatím žádné vrstvy...

Re: úsek 21, MÚK 153 Lhotka – MÚK 162 Velká Bíteš

Napsal: 29.3.2014 22:09:16
od Lenny
Velmi rychle se zapomnělo, že OHL + Alpine nemohli plnit, neboť jim v tom bránili práce, které nebyly předmětem smlouvy. Všichni moc dobře víme, jak je to v dnešní době s vícepracemi, když investor se k jejich placení nemá a odmítá je platit. Podle smlouvy asi nešlo udělat nic jiného, než zastavit práce a dohodnout se na způsobu jejich úhrady. Asi nikdo z nás nebude dělat něco, za co nedostane zaplaceno. (nevím, jestli byly stejné problémy i na jiných úsecích a jak se na nich dohodly). Tento případ zcela jistě bude řešit soud.
Na druhou stranu nevím a nechápu, proč investor řeší nějakých 10 milionů či kolik to je, když oproti odhadu cena v soutěži klesla o 300 milionů Kč.

Takže pokud by se dohodli rychle, mohlo se i na tomto úseku začít příští týden pracovat na vozovce jak na ostatních úsecích.

Re: úsek 21, MÚK 153 Lhotka – MÚK 162 Velká Bíteš

Napsal: 30.3.2014 8:58:08
od bumbik
Lenny píše:Na druhou stranu nevím a nechápu, proč investor řeší nějakých 10 milionů či kolik to je, když oproti odhadu cena v soutěži klesla o 300 milionů Kč.
tak narozdíl od tebe to vím, jednou povolíš vícepráce 10 milionů jen tak halabala a zase se rozjíždí kolotoč jako v minulých letech a nakonec reálná cena oproti vysoutěžené je někde jinde, což je nepřípustné, přece musí platit pravidlo: za nějakou cenu jsi to vysoutěžil, tak to za to postav, pokud to nezvládneš tvoje mínus, pak nastupují sankce, a pokud tam je vícepráce, tak je nejprve třeba zjistit, jak ji nejlevněji udělat a OHL ŽS chtělo 80 milionů a ŘSD správně řeklo, na to zapomeňte za tuto vícepráci maximálně 10 milionů a to bylo jádro sporu! a aspoň je to odstrašující příklad pro ostatní, že v tendrech nemají podsekávat cenu, že pak budou mít problém a bude jim hrozit sankce za každý den po termínu předání stavby ... takže naopak chválím postup ŘSD :ok:

Re: úsek 21, MÚK 153 Lhotka – MÚK 162 Velká Bíteš

Napsal: 30.3.2014 12:09:19
od _jan91
^^
Přesně tak, souhlasím s Bumbíkem. Mohli si tam nechat nějakou vatu v rozpočtu na nepředvídatelné věci. Na jiných úsecích se to asi řešilo lokálně za běžného chodu stavby, což je pochopitelné a normální. Takové velké problémy byly jenom tady. Pokud zhotovitel ví, že má napjatý harmonogram prací a takto složitou stavbu (za provozu, s co nejmenšími omezeními, za bedlivého dohledu veřejnosti), tak se musí takovéhle problémy snažit řešit rychleji a ne, že na půl roku úplně zastaví práce. Vždyť oni jenom odfrézovali asfalt - mohli zatím začít se zemními pracemi a před navážením nových vrstev si mohli urychleně vyjednat nějaký ten milion navíc. Zde se ŘSD podle mě zachovalo správně a nenechalo se vydírat. Když jsem tehdy sledoval vyjádření OHL v médiích tak to byly jen samé výmluvy a neustále odkládané termíny znovuzahájení. Tady mohl každý den, týden, bagr či náklaďák navíc strašně pomoci ve snížení toho skluzu.
Vzhledem k tomu, že práce na krajnici probíhají jenom na začátku a na konci úseku, nevím proč už minimálně uprostřed není rozkopaná kanalizace. Oba pásy nového povrchu už letos nestihnout ale mohli by udělat aspoň jeden. A ukázat, že umí máknout a zkrátit doby omezení provozu...

Re: úsek 21, MÚK 153 Lhotka – MÚK 162 Velká Bíteš

Napsal: 30.3.2014 15:50:41
od xman
Kanalizace není rozkopaná, protože než se do ní pustí, musí se udělat provizorní přeložka dálkového kabelu TO2, který leží nad kanalizací. A to přepojení vyžaduje úplnou výluku, která může být jedna. Takže proto nejdřív musí být kabel od začátku do konce a pak se teprve může vletět na kanalizaci.
Všechno má svůj důvod. A i když některé dílčí detaily postupu modernizace vypadají nelogicky, své řádné odůvodnění mají.
Nikdy v minulosti se žádný projekt nezkoumal ze všech možných i nemožných stran jako právě tento.
A bohužel nikdy se k žádnému projektu taky veřejně nevyjadřovalo tolik "expertů", kteří o něm ve skutečnosti nevědí vůbec nic.

Re: úsek 21, MÚK 153 Lhotka – MÚK 162 Velká Bíteš

Napsal: 30.3.2014 19:17:44
od Lenny
Dnes je bohužel doba, co není v rozpočtu, to se nedělá, neboť to nikdo nezaplatí. Neúnosné podloží nebylo v rozpočtu. Kdyby na to položili vrstvy vozovky a ono se to začalo propadat, kdo za to bude bitý? Zhotovitel. Prostě stav vozovky neodpovídal tomu, co bylo uváděno v soutěži.

Na betonáž jedné poloviny jsou potřeba 3,5-4 měsíce.

Re: úsek 21, MÚK 153 Lhotka – MÚK 162 Velká Bíteš

Napsal: 30.3.2014 19:47:09
od bumbik
Lenny slyšel jsem na podzim ještě pana generálního Čermáka, jak říkal v TV, že stejné problémy s podložím byly na všech 4ech opravovaných úsecích, ale jen na úseku 21 se zastavily práce a firma chtěla zaplatit vícepráce, všude jinde s tím počítala vysoutěžená cena zhotovitelem, že si zhotovitel nezapomněl připočítat rezervu, kdežto na 21. úseku se na to zhotovitel vykašlal, takže jeho křeč, a chtít 80 mega za sanaci podloží mi přijde zvěrstvo, zvlášť, když jak pan Čermák přesně řekl, sanace je do 10 milionů možná bez problémů a 80 milionů je nesmysl, a jak vidíš za 10 mega se to nakonec udělalo, takže opět říkám - správný postup ŘSD a snad už přestanou zhotovitelé podsekávat cenu v tendru ... ale ŘSD se prý víc zaměří na geologii v dalších etapách, ale jak říkám - stejný problém byl všude, jen na jednom úseku si zhotovitel dupnul ...

Re: úsek 21, MÚK 153 Lhotka – MÚK 162 Velká Bíteš

Napsal: 8.4.2014 10:37:13
od balance
Ještě jsem z kamery "vyšťoural" nedělní stav na úseku 21 ...


Re: úsek 21, MÚK 153 Lhotka – MÚK 162 Velká Bíteš

Napsal: 12.4.2014 20:50:34
od _jan91
Nový leták:
http://www.rsd.cz/rsd/rsdcat.nsf/0/BADF ... _bites.pdf
Uvedení do provozu: 2015

Tady je asi překlep: na úseku 21 budou práce v jarním období pokračovat na dokončení provizorního rozšíření a následně ve středním dělícím pásu (SDP) – kanalizace a kabelizace. Předpoklad dokončení prací v SDP je v roce 2015.

Re: úsek 21, MÚK 153 Lhotka – MÚK 162 Velká Bíteš

Napsal: 12.4.2014 22:09:03
od pohrabáč
Co se bude dít, když zhotovitelé na ostatních úsecích po odstranění CB nebo AB krytu zjistí, že únosnost je v prd..i nejen na krajnici? To bude asi OHLŽS se svými námitkami o zvýšení ceny na koni! A to pak budeme dělat co? Asi to zaplatíme zase všichni.

Re: úsek 21, MÚK 153 Lhotka – MÚK 162 Velká Bíteš

Napsal: 12.4.2014 23:22:20
od JirkaS
Kdyby byla špatná únosnost i mimo krajnici, tak by se to za ty roky jistě projevilo.

Re: úsek 21, MÚK 153 Lhotka – MÚK 162 Velká Bíteš

Napsal: 13.4.2014 8:31:29
od _jan91
No když jsem viděl, co už stihli na 5,9 a 14 rozkopat tak už by se to asi projevilo (probíhají práce na rozšíření a dělají se příčné překopy vozovky kvůli kanalizaci). Pořád se pracuje a o žádném větším problému se nemluví. To OHL už by týden nepracovala :D

Re: úsek 21, MÚK 153 Lhotka – MÚK 162 Velká Bíteš

Napsal: 9.6.2014 9:37:50
od _jan91
Už se chystá betonáž středových pilířů, mají tam již nachystanou a postavenou výztuž, bednění však ještě ne... V SDP se podle víkendové aktivity dělají asi hlavně kabely... Od 153. km ve směru na Brno je 60ka asi 5 km - pravý pruh se za posledních pár týdnů strašně zhoršil (čím to?)...asi největší schody na D1 co lze dnes zažít...Ještě, že to tam bude snad už jen pár týdnů...

Re: úsek 21, MÚK 153 Lhotka – MÚK 162 Velká Bíteš

Napsal: 9.6.2014 15:39:15
od mapman
Čím to .. no ... desky CB krytu nejsou od nákladní dopravy namáhané rovnoměrně ale jenom v jejich pravé části, takže se propadají vpravo mnohem než vlevo a dělá to ty schody...

Re: úsek 21, MÚK 153 Lhotka – MÚK 162 Velká Bíteš

Napsal: 9.6.2014 19:07:32
od siesa
Ted zase v Udalostech hlasili prodlouzeni rekonstrukce. Nyni uz se nemluvi o 100, ale rovnou o 200 dnech zpozdeni. Takze se to zprovozni az pristi rok...
To je nejaky vtip, nebo jak to jako je?? Vcera jsem tam projizdel kolem pul sedme a, svete div se, nikde ani noha! To se jako nikdo nesnazi nejak to manko nahnat?? To nemaji OHL ve smlouve zadny sankce?? To, ze je OHL snad nejhorsi a nejvychcanejsi stavebni firma v CR vim uz dlouho, ale tohle uz je pres vsechny meze!!!