Dostavba rychlostní silnice R7 by mohla začít příští rok na Lounsku
S dostavbou rychlostní silnice R7 by se mohlo po letech čekání konečně začít v příštím roce. V plánu je vybudování chybějícího úseku na Lounsku.
„Pokud vše bude probíhat hladce a bez problémů a budou zajištěny finanční prostředky, výstavba rychlostní silnice začne stavbou úseku Postoloprty - Bitozeves v příštím roce,“ uvedla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Nina Ledvinová.
Rychlostní silnice R7 z Prahy do Chomutova se staví už od 60. let minulého století, z plánované délky 83 kilometrů je ale postavena zatím jen třetina.
Podle statistik jde o silnici s jedním z nejvyšších počtů tragických dopravních nehod v zemi. Denně po ní projede více než 15 tisíc aut, z toho stovky nákladních. Dříve byla projektována na 12 tisíc aut za den.
Po urychleném dokončení volají jak starostové a primátoři z měst podél trasy, regionální politici, tak i dopravní policisté.
Hotové jsou úseky Praha - Slaný, obchvat Sulce na Lounsku a úsek kolem zóny Triangle na Žatecku a dále na Chomutov, dohromady 28 km.
Naposledy byly v prosinci 2013 zprovozněny dva úseky v celkové délce 16 kilometrů na Chomutovsku.
Ministerstvo dopravy se navíc vrátilo k původnímu plánu vybudovat silnici o čtyřech pruzích. Proti tříproudové variantě představené před dvěma lety se totiž ohradila okolní města. Argumentovala především bezpečností, protože v místech bez středových svodidel se často stávají vážné nehody.
„Náš boj nebyl marný a z navrženého řešení třípruhu na Prahu jsme trvalým úsilím vybojovali plnohodnotnou dálnici pro náš region. Teď musíme pokračovat v tlaku a dosáhnout stavby jednotlivých úseků v co nejkratším čase,“ poznamenal starosta Loun Radovan Šabata.
Silnice R7 je momentálně hotová mezi Prahou a Slaným a Chomutovem a Bitozevsí. Zbývají tak úseky mezi středočeským Slaným a severočeskou Bitozevsí, přičemž dokončený už je obchvat Sulce.
Výstavbu může zkomplikovat spor o most
Výstavbu kolem Bitozevsi však ještě může zkomplikovat budoucí most u Seménkovic. Bitozevsi se totiž nezamlouvá, že by měl být v jejím majetku. Ve svém rozpočtu by jen těžko hledala peníze na větší opravy.
„Vypuštění mostu z projektové dokumentace by znamenalo zásadní zásah do projektu jak z hlediska stavebního, tak z hlediska zákona o veřejných zakázkách, jelikož na stavbu je již podepsána smlouva se zhotovitelem. Věříme, že problém s mostem se podaří vyřešit a stavba bude moci začít,“ poznamenala Ledvinová.
Než se řidiči po nové silnici projedou v celé délce, bude trvat ještě několik let. „Předpoklad celé dostavby R7 je rok 2024,“ upozornila Ledvinová.
Předpokládané náklady jsou ve výši 9,8 miliardy korun. Je to ale jen orientační částka, která se mění v závislosti na zpracovávání projektové dokumentace.
Dostavbě silnice napomohl i fakt, že do průmyslové zóny Triangle u Žatce, která u R7 leží, letos vstoupil významný investor, jihokorejský Nexen. Při podpisu smlouvy mezi společností a státem premiér Bohuslav Sobotka uvedl, že zkapacitnění silnice je nutností (o vstupu Nexenu zde).
http://usti.idnes.cz/dostavba-rychlostn ... zpravy_alh
(U) Dostavba rychlostní silnice R7 by mohla začít příští...
Články z novin a internetu - domácí
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion