Přerov zažil "taškařici" na jednání zastupitelů, kvůli průpichu
Přerov – Kdo nevěří, ať tam běží. Přerovští zastupitelé na svém mimořádném zasedání ve čtvrtek opět ukázali, jak kontroverzním tématem je pro ně stavba vnitřního průtahu městem. Návrh na bezúplatný převod projektové dokumentace na tuto stavbu Ředitelství silnic a dálnic ale nakonec schválila většina přítomných.
Zastupitel Vladimír Puchalský (SpP) hned v úvodu jednání navrhl, aby rozhodnutí padlo až po volbách. Přerovský primátor Jiří Lajtoch (ČSSD) ale vysvětlil, že je nutné jednat rychle, a to kvůli žádosti Ředitelství silnic a dálnic.
„Byli jsme vyzváni Ředitelstvím silnic a dálnic, abychom jim předali dokumentaci, a to mohlo stavbu v roce 2015 a 2016 realizovat. Nechceme být brzdou při realizaci průtahu a průpichu, a proto jsme svolali zastupitelstvo," řekl primátor.
„Pane primátore, vy jste šprýmař a taškář," reagoval na jeho slova ale šéf opozice Vladimír Puchalský (SpP).
„Nikdo z nás nepochybuje, že průpich stavěný současně s dálnicí, je nezbytná věc. Nicméně ta naléhavost zase není tak vážná. Nové zastupitelstvo by mělo jednat o tom, co a v jaké formě státu předá, aby mohl pokračovat, a v srpnu příštího roku vydat územní rozhodnutí a zahájit výkupy," konstatoval. Návrh Puchalského odložit debatu až na období po volbách ale nakonec neprošel.
Průpich není řešením tranzitní dopravy, řekl ministr
Na jednání vystoupil také ministr dopravy Antonín Prachař (ANO), který zopakoval svůj názor, že stavbu průpichu nepovažuje za řešení dopravní situace v Přerově.
Po dobudování dálnice D1 z Říkovic do Přerova prý není ani jisté, jaká bude ve městě intenzita dopravy, a zda bude vnitřní průtah potřebovat.
„Budeme dělat všechno pro to, aby se poslední dva úseky D1 co nejdříve napojily. Průpich ale není řešením tranzitní dopravy," uvedl ministr.
Náměstek olomouckého hejtmana Alois Mačák (ČSSD) řekl, že obě stavby – jak dokončení dálnice D1, tak vnitřní průtah městem, jsou stejně důležité. „Situace vyžaduje okamžité řešení. Doufám, že průpich dopravě uleví," poznamenal.
Proti stavbě se ale vyjádřili i někteří zastupitelé.
„Vždy jsem zdůrazňovala, že potřebujeme hlavně obchvat a průpich jsem nepodporovala. Nemám důvěru v to, že bude stát investovat do obou staveb," řekla v diskusi zastupitelka Elena Grambličková.
Chromec versus Prachař
Pak už se ale do té doby rozumná debata poněkud zvrtla. Nechyběly vzájemné invektivy a osočování, ani slova o udání. Ministra dopravy Antonína Prachaře nazvedlo ze židle tvrzení zastupitele Michala Chromce.
„Mám strach, že kritériem pro přijetí na místo generálního ředitele ŘSD bude podmínka, že ten dotyčný nebude souhlasit s průtahem," vyjádřil své obavy Chromec.
„Toto shromáždění má naprosto jasný předvolební podtext. Jestli si myslíte, že kvalifikačním předpokladem pro zvolení ředitele Ředitelství silnic a dálnic bude to, jestli souhlasí nebo nesouhlasí s průpichem, tak se hluboce mýlíte," zdůraznil Antonín Prachař a po jeho slovech se v sále ozval potlesk.
„Že se zastupitelstvo stane kabaretní politickou událostí, to se předpokládalo, ale že to bude takové, to jsem skutečně nečekal," poznamenal znechuceně Vladimír Puchalský.
Primátor Jiří Lajtoch se nakonec rozhodl „taškařici", jak nazval závěrečnou část debaty, uzavřít, a dal o návrhu na převedení dokumentace hlasovat. Pro zvedlo ruku 25 přítomných – podpořila ho tedy nadpoloviční většina.
zdroj: http://prerovsky.denik.cz/zpravy_region ... 41009.html
(M) Kandidátka do Senátu Jitka Seitlová odpovídala on-line..
Články z novin a internetu - domácí
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion