Z Brna do Vídně povede čtyřproudá silnice, řeklo ministerstvo
16. října 2014 15:47
Dva pruhy nebo čtyři? Nejasnosti okolo výstavby rychlostní silnice vedoucí z Brna do Vídně mají další pokračování. Centrální komise ministerstva dopravy potvrdila, že spojení mezi hlavním městem Rakouska a jihomoravskou metropolí bude připravovat jako čtyřproudou komunikaci.
Projekt silnice R52 na Vídeň počítá mimo jiné s unikátním závěsným mostem u Novomlýnských nádrží.
Projekt silnice R52 na Vídeň počítá mimo jiné s unikátním závěsným mostem u Novomlýnských nádrží. | foto: Projektový tým R52
„Nikdy bych si nedovolil navrhovat, že pro spojení Brna s Vídní stačí obyčejná dvoupruhová silnice,“ řekl ministr dopravy Antonín Prachař (ANO).
„Znovu to opakuji, diskuse o dvoupruhu vyplynuly z mého jednání s dolnorakouským hejtmanem Erwinem Pröllem a na jím uvedeném faktu, že rakouská strana až k našim hranicím dočasně čtyřpruh nepovede,“ uvedl Prachař.
Výstavbu přitom dlouhé roky komplikoval fakt, že byly zrušeny zásady územního rozvoje Jihomoravského kraje a také to, že rakouská strana počítá s postavením pouze dvouproudové silnice (více jsme informovali zde).
„V současné chvíli by bylo stavět obchvat Mikulova a napojení do Rakouska jako čtyřpruh plýtvání penězi,“ řekl ČTK koncem září ministr Prachař (více čtěte zde).
V Rakousku bude úsek hotový v roce 2017, v tuzemsku komplikuje výstavbu územní rozvoj
Nyní svá slova upravil. Ministerstvo dopravy plánuje spojení s Vídní čtyřproudovou silnicí. Pokud by se část trasy - mikulovský obchvat - postavila jako dvouproudá, bude to podle Prachaře pouze dočasná varianta.
Centrální komise Ministerstva dopravy totiž ve středu schválila na základě zpracovaných studií šířkové uspořádání rychlostní silnice R52 v úseku Pohořelice – Mikulov v kategorii čtyřpruhová komunikace o šířce 25,5 metru.
„Pro nás je nejbližším úkolem postavit obchvat Mikulova, což by spojení s Rakouskem výrazně usnadnilo a ulevilo dotčeným částem Mikulova,“ poznamenal ministr Prachař, jehož předchozí prohlášení o dvouproudé silnici vyvolala rozpaky.
„Rozhodnutí komise jenom potvrdilo, co jsme celou dobu říkali a očekávali, a snad již bude konec spekulacím o tom, že bych já nebo kdokoliv jiný na ministerstvu uvažoval vyřešit tuto strategickou komunikaci obyčejným dvoupruhem,“ doplnil.
Rakousku takzvaná severní dálnice končí u obce Schrick. Další dálniční úsek Schrick - Poysbrunn by mohl být hotový v letech 2016 až 2017 a odsud na české hranice povede pouze dvouproudá silnice, uvedl na nedávném setkání s Prachařem dolnorakouský hejtman.
O tom, zda a kdy se tento úsek rozšíří na čtyřpruh, není podle Prachaře dosud rozhodnuto. Přípravy na stavbu nové tuzemské části spojení Brna s Vídní (R52) komplikují zrušené zásady územního rozvoje Jihomoravského kraje.
Jediný úsek, jehož přípravu tato skutečnost nekomplikuje, je podle ministerstva právě tříkilometrový úsek v okolí Mikulova.
Zdroj: http://brno.idnes.cz/ctyri-pruhy-rekla- ... ntent=top6
(B) Z Brna do Vídně povede čtyřproudá silnice, řeklo ministe
Články z novin a internetu - domácí
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion