Vietnamský premiér otevřel nejdelší dálnici v zemi

Články z novin a internetu - zahraniční
Zamčeno
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Vietnamský premiér otevřel nejdelší dálnici v zemi

Příspěvek od Diaľničiar »

24. 9. 2014 | Zdroj: Zastupitelský úřad České republiky

Vietnamský premiér otevřel nejdelší dálnici v zemiPremiér Nguyen Tan Dung dne 21. září 2014 na slavnostním shromáždění v severovietnamském městě Lao Cai oficiálně zahájil provoz na dálnici z tohoto města do Noi Bai v blízkosti hanojského mezinárodního letiště. Dálnice v délce 245 km bude mít po dokončení čtyři pruhy a v současné době je nejdelší dálnicí ve Vietnamu.

Premiér ve svém projevu vyzval ministerstvo dopravy k dokončení 19kilometrové sekce na hraniční přechod s Čínou a rozšíření trasy z Yen Bai do Lao Cai (téměř polovina celé dálnice) ze současných dvou pruhů na čtyři. Projekt byl zahájen v roce 2008 s celkovými náklady 1 436 mil. USD, z toho poskytla ADB částku 1 266 mil. USD (1 030 mil. USD z kapitoly Ordinary Capital Resources a 236 mil. soft loan). Vietnamská vláda na projekt vyčlenila 170 mil. USD na vyklizení staveniště, které se týkalo 25 tis. rodin. Projekt zkrátí cestu z Hanoje do Lao Cai ze současných sedmi na 3,5 hodiny.

Zprovoznění dálnice bude mít zejména ekonomický význam v souvislosti s dálničním propojením z vietnamsko-čínské hranice a sousední čínské provincie Yunnan do přístavu Haiphong. Zkrácení cesty mezi Hanojí a severní provincií současně pomůže ještě více rozšířit již vzkvétající turistický ruch. V provincii Lao Cai je zahraničními turisty zejména vyhledávané středisko Sa Pa a národní park Hoang Lien s nejvyšší horou Vietnamu Fansipan.

Vietnam nemá dostatečně vybudovanou dopravní infrastrukturu. Chybí kvalitní silnice, dálnice i železnice. Vietnamské rozvojové plány počítají s gigantickými projekty a obrovskými investovanými částkami. Problém je v zajištění finančních prostředků.

Otevření dálnice do Lao Cai je modelovým příkladem, jak vietnamská vláda plánuje své rozvojové projekty: s pomocí zahraniční rozvojové spolupráce (v tomto případě s ADB) nebo s finanční účastí zahraničních investorů v podobě projektů BOT (Build-Operate-Transfer), BT (Build-Transfer) nebo PPP (Public Private Partnership), které se pomalu začínají rozvíjet.

Informace poskytnuta Zastupitelským úřadem České republiky v Hanoji (Vietnam).

http://www.businessinfo.cz/cs/clanky/vi ... 56385.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Zamčeno

Zpět na „2014 Svět“