Vláda rozhodla: Obchvat Bratislavy je naliehavý verejný záujem
Pri zohľadnení kompenzačných opatrení sa tak môže stavať aj v chránenom území.Bratislava 29. októbra (TASR) – Výstavba diaľničného obchvatu Bratislavy, teda úseku diaľnice D4 Bratislava, Jarovce – Ivanka sever, sa realizuje z naliehavých dôvodov vyššieho verejného záujmu. Na návrh Ministerstva životného prostredia (MŽP) SR o tom dnes rozhodla vláda. Pri zohľadnení kompenzačných opatrení sa tak môže stavať aj v chránenom území.
Diaľnica negatívne zasahuje do chráneného územia Natura 2000. Analýzou však bola preukázaná neexistencia alternatívneho riešenia bez zásahu alebo s menším negatívnym vplyvom na chránené územie. Envirorezort v materiáli avizuje, že realizáciou navrhovaných kompenzačných opatrení je možné očakávaný negatívny vplyv výstavby eliminovať.
Pohľad na hlavné mesto SR, Bratislavu z výhliadkovej plošiny kaviarne UFO na Moste SNP nad európskym veľtokom, riekou Dunaj 19. augusta 2014 v Bratislave. Na snímke pohľad na diaľničný obchvat – Einsteinova cesta v mieste Pečnianského lesa.
Brusel je s týmito kompenzačnými opatreniami podľa ministra životného prostredia Petra Žigu v zásade spokojný. "Nie je to prvýkrát, čo sa v Európe robia podobné zásahy. Máme podobné príklady z Nemecka alebo Francúzska, kedy sa tiež hľadala pre prírodu najprijateľnejšia cesta," priblížil po rokovaní vlády šéf envirorezortu. Zároveň si myslí, že týmto materiálom sa takýto cieľ dosiahol.
Štátny tajomník ministerstva dopravy Viktor Stromček doplnil, že schválenie tohto návrhu bolo podmienkou toho, aby mohol rezort pokračovať v plánovanom harmonograme. A teda, aby mal právoplatné územné rozhodnutia do konca tohto roku. "Práve dnešným schválením tohto materiálu vládou môžeme pristúpiť k tomu, aby bolo podpísané územné rozhodnutie posledného úseku, ktorý sa týka bratislavského obchvatu D4," opísal Stromček. Tým pádom je podľa neho vysoký predpoklad, dnes už hraničiaci s istotou, že do konca roka bude mať štát právoplatné územné rozhodnutie na tento úsek.
Rezort dopravy by tiež chcel do konca roka predložiť do vlády materiál, ktorý by hovoril o spôsobe obstarávania diaľnice D4. Ako najvýhodnejšia sa podľa ministerstva javí forma takzvaného PPP projektu (projektu verejno-súkromného partnerstva). S výstavbou obchvatu by sa podľa Stromčeka malo začať na konci budúceho roka a cesta má byť dokončená o tri až štyri roky.
Podľa predpokladov sa náklady na kompenzačné opatrenia odhadujú na takmer 9,7 milióna eur. Táto suma zahŕňa ich samotnú realizáciu a aj následnú starostlivosť o ne. Za realizáciu kompenzačných opatrení je zodpovedný investor, v tomto prípade je to Národná diaľničná spoločnosť.
Časť územia negatívne ovplyvneného výstavbou a prevádzkou diaľnice D4 možno podľa materiálu rezortu životného prostredia lokalizovať v okolí pomyselnej priamky medzi obcou Jarovce a juhovýchodným okrajom priemyselného areálu spoločnosti Slovnaft. Cieľom kompenzačných opatrení je pritom zaistenie podmienok pre zachovanie populácie vtáčích druhov haje tmavej, orliaka morského a bociana čierneho.
V rámci kompenzačných opatrení sa tak za vyrúbané a inak dotknuté lesné plochy vysadí nový les, za zabrané a inak ovplyvnené trávnaté plochy sa vysadí nová trávna plocha. Zároveň za obmedzenie využívania vodných plôch ako potravného biotopu sa zrevitalizuje plocha Biskupického ramena.
http://www.teraz.sk/ekonomika/vlada-dne ... lanok.html
(SK) Vláda rozhodla: D4 je naléhavý veřejný zájem
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion