(SK) Výstavba dalších úseků D3 je definována

Články z novin a internetu - zahraniční
Zamčeno
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

(SK) Výstavba dalších úseků D3 je definována

Příspěvek od Diaľničiar »

Budúci rok začnú s výstavbou ďalšieho diaľničného úseku

Budúci rok chce Národná diaľničná spoločnosť (NDS) začať s prácami na takmer šesťkilometrovom diaľničnom úseku D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec.

ČADCA. S výstavbou diaľničného úseku D3 Čadca Bukov – Svrčinovec chcú začať v budúcom roku. „Tento úsek je súčasťou materiálu Strategický plán rozvoja dopravnej infraštruktúry SR do roku 2020“, (tzv. masterplanu), ktorý sa predložil na rokovanie Vlády SR. Podľa neho je termín začatia výstavby naplánovaný v roku 2015, ukončenia v roku 2018. Predpokladané stavebné náklady predstavujú 156 082 146 eur, pričom stavba bude spolufinancovaná z eurofondov v rámci operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014-2020,“ informoval hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.

Dodal, že úsek je súčasťou základnej siete TEN-T a prispeje k skráteniu časovej dostupnosti medzi priemyselným regiónom Žiliny a regiónmi priemyselného Ostravska a poľského Sliezska.

Bude dlhý takmer šesťtisíc metrov

Pripravovaný úsek diaľnice D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec má dĺžku 5673 metrov. Podľa informácie projektanta navrhnutý koridor vybrali na základe niekoľkých technických štúdií a posúdení vplyvov stavby na životné prostredie.

Pri trasovaní diaľnice sa napriek mimoriadne zložitým podmienkam pre výstavbu podľa jeho vyjadrenia vyhovelo požiadavkám dotknutých obcí. Trasa diaľnice na začiatku prechádza strmými ľavostrannými svahmi rieky Kysuca, vedie do údolnej nivy Kysuce a náplavového kužeľa Bukovského potoka, pokračuje najkomplikovanejším úsekom diaľnice v súbehu so železničnou stanicou Čadca, cez zastavané časti mesta svahmi miestnych častí U Manči, U Špindli, ktoré sú poznačené veľkými svahovými poruchami. Po preklenutí miestnej časti Podzávoz prechádza trasa údolím rieky Čierňanka, pokračuje úpätím Furmanca až do katastra obce Svrčinovec. V koridore diaľnice sú umiestnené výrazné územné líniové prvky, ako rieka Kysuca, rieka Čierňanka, cesta 1.triedy I/11, železničná trať Čadca – Zwardoň a Čadca – Bohumín.

„V súčasnosti prebieha 12 vyvlastňovacích konaní. Na asanáciu je určených 33 objektov, všetky sú vysporiadané,“ informoval hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti Michal Fúrik.

D3 bude dôležitou spojnicou

Úsek D3 Žilina Brodno-Kysucké Nové Mesto chcú začať v roku 2016, ukončenie plánujú v roku 2020, predpokladané náklady sú 380 928 000 eur. Začiatok stavby D3 Kysucké Nové Mesto-Oščadnica je takisto naplánovaný na rok 2016, ukončenie na rok 2019, náklady by mali byť 239 300 000 eur. Diaľničný úsek D3 Skalité-Zwardoň, ktorý je už hotový, sa napojí na v súčasnosti budovaný úsek diaľnice Svrčinovec-Skalité.

Pre žilinský región má diaľnica D3 mimoriadny význam. Je dôležitou spojnicou, ktorá spojí Slovensko so severným susedom Poľskom - štátom s najvyšším HDP zo všetkých okolitých krajín. Rovnako dôležitým momentom je spojenie Slovenska a Žiliny s najväčším ekonomickým regiónom Poľska - Hornosliezskou priemyselnou oblasťou (Gornoslaski okreg przsemyslowy) s centrom v poľských Katowiciach.

Diaľničný úsek D3 Svrčinovec – Skalité, ktorý NDS rozbehla, je ďalším krokom k diaľničnému prepojeniu krajín stredovýchodnej Európy v severojužnom smere od Baltu po Stredomorie. Je dôležitým medzníkom aj severného napojenia ďalšieho strategického suseda Slovenska. Česká republika je najdôležitejším obchodným partnerom zo všetkých okolitých krajín. Svrčinovec je bod, v ktorom sa napojí rýchlostná cesta R5 na diaľnicu D3 a spojí tak obe krajiny druhým diaľničným prepojením (popri diaľnici D2 Brodské).

http://kysuce.sme.sk/c/7497966/buduci-r ... useku.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Zamčeno

Zpět na „2014 Svět“