(SK) R2: při Detve dle plánu, za Zvolenom ve skluzu

Články z novin a internetu - zahraniční
Zamčeno
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

(SK) R2: při Detve dle plánu, za Zvolenom ve skluzu

Příspěvek od Diaľničiar »

Výstavba úsekov R2: Stavba pri Detve podľa plánu, sklz za Zvolenom

Výstavba úsekov rýchlostnej cesty R2 Kriváň-Pstruša a Zvolen-Pstruša je v plnom prúde. Kým prvý menovaný úsek by sa mal stihnúť v termíne, s druhým to momentálne tak nevyzerá...

Rozostavanosť na úseku rýchlostnej komunikácie R2 medzi Kriváňom a Pstrušou je asi na 40 %. Termín ukončenia do konca budúceho roka by sa teda mal stihnúť. Naopak, úsek R2 medzi Pstrušou a Zvolenom je mierne v sklze. Podľa plánov by mal byť ukončený v septembri 2016.

„Na úseku pri Detve je progres prác nad očakávanie dobrý. To znamená, že úsek by mohol byť odovzdaný ešte pred termínom. Všetko ešte závisí od toho, aká bude tohtoročná zima. Stavenisko na úseku Pstruša – Zvolen bolo odovzdané neskôr, takže tam ten progres zatiaľ nie je viditeľný,“ uviedol počas dnešného kontrolného dňa na stavbe minister dopravy Ján Počiatek.

Keďže na úseku Pstruša – Zvolen dôjde k určitému predĺženiu termínu stavby, pričom stavba je platená z prostriedkov Európskej únie, ministerstvo bude zrejme túto časť financovať nielen z prostriedkov práve dobiehajúceho programového obdobia, ale aj z nasledujúceho.

„Pri tomto úseku počítame s formou fázovania. Teraz je len otázka, aká časť bude financovaná zo súčasného plánovacieho obdobia a aká z budúceho. Pri tejto stavbe ale financovanie nie je základný problém,“ pripomenul minister.

Čo sa týka nadväzujúcej medzistavby – obchvatu Zvolena, minister uviedol, že už je na svete zamietavé stanovisko Inšpektorátu kúpeľov a žriediel k stavbe cesty v katastrálnom území mesta Sliač. „Preto sa pravdepodobne zmení trasovanie. Budeme sa preto musieť vrátiť k environmentálnemu posudzovaniu a, bohužiaľ, tým aj naspäť v čase,“ konštatoval.

Podľa generálneho riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Milana Gajdoša v hre by tak boli varianty odklonenia trasy bližšie ku Zvolenu alebo tzv. južný variant, kde ale treba počítať s tým, že náklady na stavbu by boli výrazne vyššie ako náklady predpokladané na pôvodný úsek. „Hypoteticky by mohol ísť do úvahy aj prieťah mestom Zvolen,“ podotkol.

autor: Stanislav Černák | 1. december 2014

http://zvolen.dnes24.sk/vystavba-usekov ... nom-191930
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Zamčeno

Zpět na „2014 Svět“