Právě je 19.12.2018 15:32:16




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 205 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Další
 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě) 
Autor Zpráva
 

Příspěvky: 1179
Příspěvek Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
"Jedna rúra tunela Višňové je prerazená, druhá rúra bude prerazená začiatkom septembra, presný termín závisí od geologických podmienok v záverečných častiach tunela," potvrdila dnes pre HN hovorkyňa Národnej dialničnej spoločnosti Michaela Michalová.

_________________
http://www.youtube.com/Warcz13
https://zabovreska.webnode.cz/


28.8.2018 14:42:26
Profil
 

Příspěvky: 166
Příspěvek Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
Je opravdu skvělý pocit otevírat web, který se jmenuje "České dálnice", abych se zde dočetl o pokroku a úspěších výstavby dálnic na Slovensku a totálně paralyzované a zneschopněné výstavbě dálnic v Čechách. Je to opravdu hluboká deprese a už jsme patrně padli na úplné dno, protože není vidět ani obrat k lepšímu, ani vidina toho, že takový obrat kdy nastane.


7.9.2018 20:31:53
Profil
 

Příspěvky: 808
Příspěvek Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
Speedy Gonzales píše:
Je opravdu skvělý pocit otevírat web, který se jmenuje "České dálnice", abych se zde dočetl o pokroku a úspěších výstavby dálnic na Slovensku a totálně paralyzované a zneschopněné výstavbě dálnic v Čechách. Je to opravdu hluboká deprese a už jsme patrně padli na úplné dno, protože není vidět ani obrat k lepšímu, ani vidina toho, že takový obrat kdy nastane.


No zase u nas se jeste nestalo, ze by se postavil a zprovoznil kus dalnice (Dubna Skala-Turany), aby se pak zjistilo, ze neni jak pokracovat a posledni nerozestaveny usek mezi Bratislavou a Kosicemi se musel pretrasovat.
Na Slovensku se take stavi hlavne D1; od Kosic na hranice se pritom ale jeste nic nedeje. Na ceske D1 chybi posledni usek, ale i tak mame dalnicni spojeni vsech tri nejvetsich mest.
Na Slovensku taky uplne chybi dezite "pricky" R2, R3, R1. U nas sice chybi D42 nebo D55, ale D1+D46+D35 je dokazi z podstatne casti nahradit.
R7 na Slovensku teprve zacali stavet, z nasi D35 jsou ty nejdulezitejsi useky davno hotove.
A pak je tu stav silnic I. tridy, ktery je u nas nesrovatelne lepsi. Viz zde na foru vlakno k slovenskych jednickach. O dvojkach ani nemluve.
Tim nechci rict, ze je to u nas skvele a na Slovensku katastrofa, ale ze je to trochu slozitejsi, nez ze by to byl na Slovensku samy pokrok a u nas byla vystavba paralyzovana.

_________________
I/3-D3-I/34-I/24-B2-B36-B38-B37-S5-A22-A23-A4-A6-D4-D2-D1-R1-I/59-I/18-D1
I/3-B310-S10-A7-A1-A21-S1-A4-A6-D4-D2-D1-R1-I/59-I/18-D1


9.9.2018 16:49:19
Profil
 

Příspěvky: 166
Příspěvek Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
Aha ...

A kdy se tedy dočkáme hotové D0? Nebo D3? Pokud vím, tak z D35 ty "nejdůležitější úseky" Opatovic-Mohlenice a HK-Turnov stale nejsou a jen tak nebudou (v duhém případě možná i definitivně). Na těchto úsecích příprava buď postupuje neskutečně pomalu, nebo se točí v nekonečných kruzích připomínek a odvolávání, takže my se jich za našich životů nedočkáme.

Navíc, u nás se stale výstavba dálnic řídí představou zhruba zhmotněnou titulní mapou dálniční site na tomto webu. Až teprve nedávno jsem zaregistroval velice nesmělou aktivitu ŘSD, která se zabývá i nějakým výhledem dál do budoucnosti, např. že bude jednou take potřeba postavit dálnice po vzdálenějsím obvodu republiky, jako třeba Ústí-Vary, Vary-Plzeň, Plzeň-ČB, ČB-Jihlava, Jihlava-Pardubice, a některé další významné směry. To mně přijde trochu dost pozdě, při rychlosti přípravy dálnic u nás, tohle téma se mělo otevřít už někdy v 90. letech ...

A Slovákům bych teda rozhodně nic nevyčítal, při nesrovnatelně náročnějších podmínkách trasování dálnic u nich. V Čechách neumíme ani pořádně postavit dálniční most - viz zmrvené věchny mosty na jižním segmentu D0, které evidentně trpí již nárhovou chybou. Obrovskou návrhovou chybou jsou také všechny dvoupruhové tunelové trouby na D0. A mohli bychom pokračovat, např. nevhodný design MÚK, atd.


10.9.2018 7:40:24
Profil
 

Příspěvky: 68
Bydliště: pár kroků od MÚK Hulín
Příspěvek Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
Čtvrtek 13.9. dle nepotvrzených informací (dialnice.info) by mělo proběhnout slavnostní proražení STR.


10.9.2018 11:29:54
Profil
 

Příspěvky: 68
Bydliště: pár kroků od MÚK Hulín
Příspěvek Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
Proraženo komplet :kladivo:

https://finweb.hnonline.sk/ekonomika/18 ... e-prerazia


13.9.2018 12:28:03
Profil
VIP

Příspěvky: 11483
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
Tunel Višňové byl přeražený v obou rourách :arrow:

viewforum.php?f=218

14 887 metrů bylo celkem vyraženo a vyvezeno bylo 1,6 mil. m3 zeminy

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


15.9.2018 19:39:32
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 68
Bydliště: pár kroků od MÚK Hulín
Příspěvek Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
"tiskovka" z kontroly práce na úseku

https://www.youtube.com/watch?v=RmO51-ENlUQ


18.9.2018 21:09:42
Profil
VIP

Příspěvky: 11483
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
ta kvalita zvuku je místami špatná, uvidíme k čemu se opravdu dostane investor a k čemu ministerstvo atd.

problémy pro cenu jsem čekal ze začátku vzhledem k podmínkám na SK trhu ...

jeden článek, který to mapuje stručně co je na odkazu, když video zmizne: viewtopic.php?f=218&t=6354

na druhou stranu je to nejdelší tunel, prozatím, na Slovensku, který se nerazil s nejlepším průběhem i když ta snaha byla a stát pro to udělal maximum, které mohl, ale to, že nejsou vydaná SP na většinu objektů je i problém výměny manažmentů NDS ze začátku vládnutí, co byl problém na vícero dálničních staveb

variant vyhození zhotovitele ze stavby je méně pravděpodobný než variant, že to zhotovitel vzdá sám, ale s tím, že napadne investora, aby tak odsunul pravé důvody, ale oba dva tyto varianty jsou stále na pozadí dalších možností, kterými bude prodloužení lehoty výstavby a získání dalších peněz pro výstavbu i když možná s uplatněním sankcií

to co nazval minister dopravy problémem, tedy, že se nestaví na povrchu není novinka, protože to samotní zhotovitelé říkají dost dlouho, již to naznačuje problémy na obou stranách

a to s čím se dozor setkal a nesetkal jsou bludy :D

pokud by to nedokázal zhotovitel dobudovat, tak bude muset odstoupit, děje se to v EU i mimo běžně, natáhne se pro sehnání dalšího proces dobudování o 1/2 roku až 1 rok když bude snaha ze strany investora, protože tady nepůjde o dodání EIA či změnu trasy atd.

ale to si bude žádat konkrétní postup ze strany státu a nejen slova do kamer vzhledem k tomu jaké jsou možnosti a nemožnosti na toto zatlačit

ceny na vyražení jsou 1/5 z cen nákladů, ale vyražení je část, kde je zbytek vnitřku :D a povrchové stavby nejsou lacné a ani nebudou, vzhledem k tomu, že se staví (SK stavební trh roste poslední období, tedy je tlak na ceny, s tím má problém i zhotovitel D4/R7), nikdo není ochotný dodávat za menší částky i když větší objemy, protože k tomu není důvod a tady v tomto regionu se buduje ve velkém i mimo D1 a mimo silnic celkově, to samé platí o stoupajících cenách nafty a mzdách, kdy není kvalifikovaná pracovní síla a zase to naráží na to na co u D4/R7, hlavní firma tady nemá zázemí, proto se oddaluje proces zesílení prací na povrchu a naopak se hledají výmluvy a investor a stát s tím nic moc nedělá

ale staví se

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


23.9.2018 15:53:31
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11483
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
fotogalerie NDS aktualizovaná o 9. měsíc: https://www.facebook.com/pg/pomoc.na.di ... tn__=-UC-R

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


16.10.2018 21:30:42
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11483
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
Betóny pre najdlhší diaľničný tunel na Slovensku Višňové (odbornější článek + fotky)

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


26.10.2018 9:30:14
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11483
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
to, v jakém stadiu je tento úsek zodpověděl ministr dopravy: viewtopic.php?p=175312#p175312

naplňuje se zkrátka ten fakt, že vysoutěžená cena je prudce nízká dle projektovaných nákladů a to se začíná odrážet

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


18.11.2018 17:14:16
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11483
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
desítky nových fotek: https://www.facebook.com/pg/pomoc.na.di ... tn__=-UC-R

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


25.11.2018 0:44:23
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 1590
Příspěvek Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
Tohle sneci tempo neni vysadnou CR? Fakt nechapu, jak je mozne, ze u tech nejpotrebnejsich useku hraje doba zhotoveni tak marginalni roli oproti cene...


25.11.2018 8:35:22
Profil
VIP

Příspěvky: 11483
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
Dochází pomalu na moje slova. Tunel se sice vyrazil, ale s úsekem se moc nehýbe. A hrozí, že se nedostaví se současným složením. Je to jednoduše pod cenu. A zhotovitel doufal ve zdražování.

NDS si najala adekvátní podporu a ta sleduje každý krok. Za každý nenaplněný milník chce stát peníze a naopak odmítá vyplácet zhotoviteli náklady navíc. Rozdíl mezitím dávno přesáhl 50 mil. €.

Na stavbě se již propouští a reálně hrozí krizový scenář, prvně prezentovaný velmi opatrně na podzim a sice, že stávající zhotovitel stavbu prostě opustí. Jen to již nabralo reální kontury.

Mezičasem firma Skanska informovala, že nemá zaplacené práce v tunelu. Atd.

viewtopic.php?f=218&t=6438

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


29.11.2018 19:02:41
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 91
Příspěvek Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
No ale keby si cital ine diskusie na Slovensku, tak vsetci tam tvrdia ze keby to dali Skanske, ktora dala nizsiu ponuku o 80 milionov eur, tak by stavba uz bola takmer hotova. A ty tvrdis ze aj cena co ponukol vitazne konzorcium je moc nizska.
Ake bude teda riesenie, podla teba? Nova sutaz?


30.11.2018 9:09:27
Profil
 

Příspěvky: 14
Příspěvek Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
Tak urcite maju teraz vyrzne vyssie naklady kedze 4 roky na tom nepohli. Ich blbost


30.11.2018 12:50:18
Profil
VIP

Příspěvky: 11483
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
eucitizen: nedělejme ze společnosti Skanska nějakou iluzi jak ona 100% funguje ve vztahu ke státu. Taky dělá co stavební trh a legislativa umožňuje. Skanska dostala ještě za práce na D2 dodatečné miliony (2011 - Figeľ; plus skoro 1/5), takže tunel Sitina nakonec vyšel na 135 mil. €. Tím nemá smysl dál psát o nějakém dokončování bez problémů na základě nabídnutých cen ohledně této společnosti. I když se to nelíbí. Možná by dobudovala a možná že i ne. A co se týče jiných fór, nemá smysl to rozvádět. Nečtu, protože nemám čas a z velké části ani nemá smysl číst, i když je fajn, že veřejnost se o problematiku zajímá (ale dělá závěry bez znalosti jednotlivých profesií a postupů a hodnotí nějak nákladovost bez těchto návazností) a že jsou lidi, co to technicky umožňují. Já jsem se rozhodl, že se nebudu věnovat výhradně Slovensku, a proto to tam nečtu a nejsem tam aktivní.

Řešení je vícero dle postupu. Možnosti je vícero a i v těch pak vícero prostoru. Zhotovitel vzhledem k tomu, že Slovensko postupuje formálně a tvrdě (konečně) může od stavby odstoupit. To není nic neobyčejné. Určitě je levnější ze stavby odejít, než platit sankce a nedočkat se dalších peněz. S tím, že ražba tunelu tvoří jen kolem 1/5 vysoutěžených nákladů. To jen tak mimochodem.

Když zhotovitel odejde ze stavby, tak pokud to má být proplatitelné z EU fondů, tak se musí postupovat dle pravidel EU a tedy nastane zdržení v řádu let. Na druhou stranu, odklad o 2 roky neznamená při takové stavbě nic. Mohlo dojít k problémům při výstavbě a odklad by byl mnohem delší. Otázní bude ale cena, zda dojde k navýšení nebo ne.

Dnes je ve světě, i na Slovensku a v regionu rekordně nízká nezaměstnanost, mzdy jsou jinde. Staví se hodně, ale kdo staví tak ví, že na materiál se čeká i půlrok. To tlačí na ceny. A při vyšší ceně může být problém s proplacením vzhledem k faktu vyčerpanosti EU. Mohlo by se stát, že se to bude muset rozfázovat, ale to jsou složité operace během výstavby, takže by se to mohlo oddálit i o delší dobu. Nemusí dojít k navýšení, pokud má stavební firma výhradní dodávky nebo si je umí zařídit. Koncern jako Skanska může disponovat takovým dodavatelským vzorcem.

Pokud zhotovitel na stavbě zůstane, tak se nedá očekávat zrychlení výstavby. Nemá na Slovensku zázemí: musí platit místním firmám za vykonané práce, tyto práce nejsou včas proplácané. A není větší ochota jít pod aktuální marži; je to stejná neochota jako v případě D4/R7, kdy ten trh stavebních firem, hlavních hráčů realizuje veliké dálniční nebo železniční zakázky a nutně další nepotřebuje, takže jí nepůjde dělat, když není dostatek lidí ani na stávající stavby. Takže se CINTRA, která je jinak veliká firma musela obrátit na dovoz pracovní síly ze zahraničí a na menší dodavatele. To je ale komplikace, tady se bavíme o 60 km komunikací a je rozdíl mít těch firem 10 v základu a mít jich 200. Takže se šetří kde se dá a to nejsou jen normy. A chybějí reference těch firem v dodavatelích; takže se třeba stane, že nákladní vozidlo menší dopravní firmy řídí řidič, který nikdy nejel po stavbě a s vozidlem se někde převrátí (to jen příklad). Na CINTRA tlačí banky, ne stát. Na SI tlačí stát a tlačí již i sankciemi a extra dozorem, aby se pokračovalo dle plánů. SI zvítězilo s předpokladem dodatečního navyšování ceny, ale jak je vidět, tak stát takto nepostupuje, protože je to závislé na externích financích. Jedna neproplacená obří železniční zakázka stačila.

Cena za tuto stavbu nebyla na úrovni v jaké se vysoutěžila. Dotlačil se k tomu trh, na tom já trvám. A není to prvně ve světě, kdy tento souboj došel až sem. Končí na tom i obří firmy. Když je něco v nákladech kolem 600-700 mil. € a pak to jde o stovky mil. € nadole, tak musí být zřejmé, že se to může i nedostavět za daných okolností.

Slovensko by mohlo třeba po odstoupení zhotovitele, označit tuto stavbu za bezpečnostní ohrožení státu (mobilita na území atd.) co umožňuje legislativa ve vícero státech světa a napřímo zadat zakázku někomu na trhu, kdo by se přihlásil. Ale na to je nutno mít registr se zájemci na konkrétní druhy práce, kde si najednotkuje stát ceny. Takže když odejde SI, tak by za co nejkratší časový úsek pokračovala v dostavbě další společnost. Tento variant ale na Slovensku nefunguje. I kdyby ta legislativa byla, tak nejsou zdroje k výstavbě a € zavazuje k nějakému hospodaření. Nejde se najednou jen tak zadlužit do deficitu. Tato zvázanost proto nutí k postupům dle EU. Slovensko má jednu z nejkomplikovanějších byrokratických pravidel vzhledem k EU fondem, takže tento proces pak natáhne. Ani není nutno zacházet daleko, stačí si odbéhnout k Čebrati. Samotná studie nebyla až tak dlouhá práce, jak ty odkladové lhůty a možnosti odvolání atd.

Spěje to k černému scenáři. Stavba se protáhne v řádu let. Daleko přesáhne rok 2020. I když bude hotová, tak ještě 1-2 kvartály testování. A když něco někdo po někom převezme tak dodateční kontrola a přebraní (možná se najdou i nedostatky - ale to nechci strašit - a proces sa natáhne ještě více). Spěje to tam dlouho. Ještě 4-5 let potrvá než se dobuduje Višňové a Čebrať. A musíme doufat, že se povede rozestavět do 3 let úsek s tunelem Korbeľka. Do té doby si o 2. TR Braniska můžeme nechat zdát.

Jsou to výslovně moje názory a odhady. Na tomto úseku vyhrál zhotovitel (jako celek), protože dosáhl co chtěl - dostal zakázku.

Nikdy nikdo ale nemůže tvrdit, že kdyby jiná firma měla něco tak by to bylo hotové. A to, že jinde staví vzorově snad není nic nenormální. Tak by to mělo být. Aby firma přežila jde prudce dolů ziskovost a na to pak nejvíce doléhají kontrakty typu: nároční objekty a vysoká cena na km. To jsou projekty, které dokáží zruinovat jakoukoliv firmu. A když jsou v tom ještě možné sankce atd., o to je to horší. Proto bych si to nikdy neidealizoval. Nedělám to ani v rámci VINCI ve světě.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


30.11.2018 16:03:31
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11483
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
tady je ještě stanovisko NDS: viewtopic.php?f=218&t=6439

A k výše zmíněnemu ještě doplním. Nejsem odborník na odstoupení z kontraktu, ale ve světě se to poměrně běžně děje. Někdy s důsledkami zařazením na nějaký seznam, ale jindy ne. Jde o formu a důvod.

Zhotovitel je o půl kroku vpředu. Před investorem. Pokud za tím není stejný majitel (PPP). Zhotovitel, když se rozhodne stavbu opustit, tak to udělá etapovitě: sníží pomalu technický rozsah, pracovní sílu, ale nadále bude pracovat. Omezí platby dodavatelům, ale nezastaví, aby se mohlo stále pokračovat. I nadále může tvrdit, že stavbu dokončí. Co s tím udělá NDS? Čas čerpání plyne (pro EU fondy). A doloží jeho důvody proč se to omeškává. Takových případů jsou tisícky a některé firmy jsou a jiné nejsou i když kdysi patřili mezi veliké (Bechtel, Odebrecht, Walter Bau, Alpine, na SK DPS, VHS atd.) v rámci celého světa. Jde hodně o stav legislativy a ten jak je známo, na Slovensku je ta vymahatelnost práva všelijaká a zákony komplikované. Dá se to zneužívat. Já tady vidím negativum, že celkově stát nemá vypracované postupy. Až teprve teď se uvažuje co bude dál, když by se to stalo. Tak to je chyba. Stát musí mít postupy jestli osloví zbylé zájemce z tendru nebo co přesně udělá, když zhotovitel neodstoupí ale o desítky % sníží stavební tempo. Pak stát stavbu odejme a proti tomu se může zhotovitel obrátit na soud. A může požádat o zákaz pokračování ve stavbě na základě ušlého zisku a referencí (i kdyby věděl, že to nedostaví, ale on to žádat může) a když to stát naruší, skončí to u vyšších soudů nad úrovní Slovenska. S předběžným opatřením. A tam jsou zase 2 možnosti: soud vydá stanovisko, že než rozhodne se to pozastavuje nebo že se to pozastavuje třeba na 3 měsíce. Ale to samé může udělat stát: dát žalobu na zhotovitele. Stává se, že jdou žaloby vzájemně. Tyto postupy jsou méně obvyklé, není to norma pro tuto situaci, ale neznáme cíl zhotovitele. SI rovněž vykazuje zhoršení financí oproti 2017. A tunel Višňové navzdory délky a rozsahu neudává mezi hlavními stavbami v rámci světa. To jsou takové zajímavosti. Od začátku tomu věnují jen několik informací. Bez snahy extra webu atd. To ani tak nemá nic s cenou jak se snahou zbytečně nemedializovat. Jenomže tyto možnosti by měl mít stát v přehledu a NDS i konkrétní scenáře pro uplatnění kteréhokoliv scenáře dle sebe. S tím ale souvisí manažment a měnící se situace na manažéřských pozicích, neochota něco navíc udělat. A to by se dalo zajít do samotných kroků ministerstva. Aby proces spojení SSC a NDS trval celé roky, to není normální. A je to neschopnost, to se nedá jinak nazvat.

NDS má mít možnosti jak co nejrychleji pokračovat v dostavbě. Má mít 2-3 postupy i s finančními náklady. Ministerstvo dopravy má mít pak pravomoc vybrat si, na základě finačních možností (po jednání vlády, s MF). Teď jde o to, že stavebně to zaostává o 3 roky. Když se bude proces pokračování s výběrem dalšího zhotovitele po ukončení spolupráce stávajícího za všech uvedených rizik natahovat sám o sobě na 1-2 roky tak se bavíme o polovině příští dekády s dostavbou. A, samozřejmě, všechno co bude stát daný čas bez pohnutí zestárne, vyžádá si dodatečné náklady. Takže to tak či tak se promítne do ceny. Ve světě se stává i to, že ani 2. zhotovitel nedokáže naplnit pro tyto obtíže smlouvu a nedokáže to ufinancovat. Stává se to ale převážně jen v Asii a Latinské Americe. Ale jak vidíte, to že je SR členem EU neznamená bezproblémovou výstavbu dálniční sítě. Právě naopak.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


30.11.2018 18:20:23
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11483
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
několik článků

Višňové: další dálniční selhání? (názor) : viewtopic.php?f=218&t=6442

D1 Višňové: spory vyřeší komise NDS a zhotovitele: viewtopic.php?f=218&t=6444

A proč se děje co se děje objasňuje šéf stavební komory: viewtopic.php?f=218&t=6441

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


4.12.2018 21:28:47
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11483
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
Slovenský premiér se spolu s ministrem dopravy objevili nečekaně (bez ohlášení týden dopředu jak to bývá zvykem) na staveništi a úsek si prohlédli i z vrtulníku. Předseda vlády pohrozil, že pokud se zhotovitel nevzpamatuje, tak slovenská vláda spolupráci s ním rozváže. Tento postup do minulosti již stát provedl na jiném úseku se společností Corsan Corviam. :arrow:

viewtopic.php?f=218&t=6447

video z TB premiéra a ministra dopravy: https://www.ta3.com/clanok/1142857/tb-p ... snove.html

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


6.12.2018 15:17:41
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 1179
Příspěvek Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
Pěkně. Zajímalo by mě jestli to fakt špatně zkalkulovali, nebo za to může i rychlý růst mezd a nákladu za materialu, dopravu, vlastně všechno. Je to takové trochu nebezpečné, že si uděláte kalkulaci stavby a za několik let vám náklady vyrostou třeba o 30%

_________________
http://www.youtube.com/Warcz13
https://zabovreska.webnode.cz/


6.12.2018 16:01:39
Profil
 

Příspěvky: 1683
Příspěvek Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
A ta stavba nemá inflační doložku ? Třeba na Blance taková doložka byla. To znamená, že to bylo naceněno v cenách roku tuším 2007 a každý rok se přeceňovalo podle inflace. Tj. práce které byly provedeny např. v roce 2008 už měly započtenou nějákou inflační přirážku. Nárůst ceny vznikl mimo jiné i tímhle. Předpokládám, že je to u velkých staveb standard, protože to by se jinak nedaly dlouhodobé projekty realizovat, to by bylo stanovení ceny věštěním z křišťálové koule.


6.12.2018 21:52:31
Profil
Autor

Příspěvky: 5330
Bydliště: Ostrava a okolí
Příspěvek Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
To je podle mě riziko podnikání, přeci nemůže každý jet jenom na jistotu.

_________________
R48 -> D48 se podařilo!


6.12.2018 21:54:12
Profil ICQ
Autor

Příspěvky: 8658
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
Inflace je řešena ve smlouvě, resp. Osobitých zmluvných podmienkách, a to v podčlánku 13.8., která je volně dostupná zde https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-dok ... ail/582646
Smlouva byla uzavřena dle žlutého FIDIC

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


7.12.2018 20:48:02
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 205 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Další




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz