Stránka 1 z 10

Bratislava - Trnava (+rozšíření)

Napsal: 4.5.2009 19:13:28
od Diaľničiar
Tato téma se bude věnovat všemu v rámci dálnice D1 od začátku v Bratislave až po Trnavu, včetně křižovatky D1xR1. Budou tady taky informace v rámci plánovaného rozšíření a staveb kolem toho jako jsou další MÚK, případně navazující silnice na ostatní komunikace. Pokud to bude časem nevyhnutní, tak dojde k vytvoření další sekce, kde se jednotlivé části rozčlení, ale prozatím to není nutné.

Historie: Dálnice D1 se v tomto rozsahu budovala dlouhé desítky let. Zde jsou časy zprovoznění:
Úsek BA, Viedenská - BA, Prístavný most, délka 3,9 km, 12/2005
Úsek Prístavný most, délka 2,3 km, 12/1985
Úsek BA, Prístavný most - BA, Mierová ulica, délka 2 km, 07/1991
Úsek BA, Mierová ulica - BA, Senecká cesta, délka 6,5 km, 08/2002
Úsek BA, Senecká cesta - Senec, délka 16,8 km, 12/1975
Úsek Senec - Trnava, délka 19,3 km, 11/1978

Bratislava již polohou na západním okraju a limitovaná přírodou (řeka Dunaj, Morava, pohoří Malé Karpaty a 2 sousední státy) je přinucená do rozšiřování / budování kapacitnějších komunikací ve směru na východ s budováním nových propojení kolem města a ponad řekami. To vše se děje, ale pomaleji oproti hospodářskému rozvoji, stupni motorizace atd. Navíc již v čase realizace úseků ve městě kolem roku 2000 bylo zřejmé, že projektovaná kapacita 2x2 pruhy ani nebude postačovat. To se stalo a také se již ví, že Pŕístavní most nejde jen tak přemalovat na 2x3 bez jeho zesílení. Tyto práce se ale nedají provádět, protože neexistuje náhradní variant pro cestování. Samotnému rozšiřování a investicím do nových tahů kolem pak brání i čerpání EU fondů vzhledem k bohatství regionu, takže je stát odkázán na přímé financování ze státního rozpočtu. Upgrade D1 od Bratislavy po Trnavu proběhl poměrně rychle odstraněním plechových svodidel ve středu a pokládkou betonových, zpevněním odstavních pruhů a vznikl úsek v parametrech 2x3 jízdní pruhy, ale bez odstavních pruhů, pouze s nouzovými SOS zálivy. Poslední roky se uvažuje i o rozšíření na 2x4 jízdní pruhy v prvních km směrem na Senec. Navíc se plánuje realizace D4, takže se D1 v této oblasti bude upravovat i svojí výškou vedení.

S souvislosti s realizací D4 se připravuje uzel D4 x D1: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 02#p248102 .

Extra web: https://www.d1d4.sk/

Připravují se do realizace 2 úseky na rozšíření dálnice D1: prozatím se neustále vyvíjí proces konečných parametrů a úseky jsou v dočasném stavebním režimu 2x3 (v 10/2016 pracovní skupina upravila původní záměr a výsledkem má být 2x4 po Blatné, 2x3 po Trnavu, bez kolektorů; http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 79#p137279 ).

Úsek Bratislava - Senec, rozšíření :arrow:
zdroj: portál NDS
zdroj: portál NDS
Mapa_D1_Bratislava___Senec,_rozYE_urenie___05.jpg (187.15 KiB) Zobrazeno 11843 x
Délka úseku: 16 000 m (rozšíření dálnice D1 km 13,6 až 29,6)

Úsek Blatné - Trnava, rozšíření :arrow:
zdroj: portál NDS
zdroj: portál NDS
Mapa_D1_Blatn_o___Trnava,_rozsirenie___01.jpg (158.45 KiB) Zobrazeno 11843 x
Délka úseku: 19 900 m (rozšíření dálnice D1 km 31,02 až 50,92)

HOTOVO: Probíhá výstavba dálniční křižovatky Blatné :arrow:
zdroj: portál NDS
zdroj: portál NDS
Mapa_D1_Senec___Blatn_o,_kriYZovatka_Blatn_o___01.jpg (169.77 KiB) Zobrazeno 11843 x
Délka: 1,42 km (km 29,6 až 31,02)
Začátek výstavby: 04/2016
Odevzdání do provozu: 12/2017
Zhotovitel: Eurovia, Doprastav
Náklady: 23,3 mil. € bez DPH

HOTOVO: Probíhá výstavba dálniční křižovatky Triblavina (její realizace je kontroverzní) :arrow:
zdroj: portál NDS
zdroj: portál NDS
Mapa_D1_Triblavina_krizovatka___02.jpg (192.31 KiB) Zobrazeno 11843 x
Délka: 1,63 km
Začátek výstavby: 04/2015
Plánované odevzdání do provozu: 04/2017
Skutečné odevzdání do provozu: 10/2021
Zhotovitel: Porr
Původní náklady: 19,75 mil. € bez DPH
Dodatky: 22,6 mil. € bez DPH v roce 2019

D1 Bratislava - Trnava (rozšíření)

Napsal: 19.5.2009 19:10:27
od martin
Rozšiřování D1 Bratislava-Trnava na 3+3

Re: D1

Napsal: 19.5.2009 19:33:15
od Warcz
Jak to provedou ? zuží střední pás ?

Re: D1

Napsal: 19.5.2009 19:36:30
od mapman
SDP bude v celé délce vyasfaltovaný, umístí se tam betonová svodidla a došlo i k posílení odstavných pruhů. Tolik 0. etapa...

Re: D1

Napsal: 19.5.2009 22:28:25
od martin
A co budou dělat s připojovacíma nebo odpojovacíma? To tam bude stopka nebo jak?

Re: D1

Napsal: 19.5.2009 23:05:20
od mapman
martin píše:A co budou dělat s připojovacíma nebo odpojovacíma? To tam bude stopka nebo jak?
Nejdriv stopka pak i novy pruh: http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=6009

Re: D1

Napsal: 20.5.2009 21:30:02
od Diaľničiar
3+3 na BA-TT bude pouze jako první etapa přemalováním na 3+3 z dnešních 2+2, s posílením odstavních pruhů a s přestavbou středového pruhu na betónová zvodidla, čímž přijde k dalšímu prostoru. 3+3 v roce 2010 ovšem nebudou mít 130 km/h, ale pouze 80 km/h, ovšem 3+3 pruhy a ne jako dnes 2+2.

Dálnice na tomto ůseku kolabuje, protože je zde běžné překročení kapacit dálnice; 42 000 aut / 24 h. Po přestavbě v 05/2010 zde bude kapacita na 45 000, ale hlavně se bude dát začít stavět na 4+4, což bude kapacita na období do 2040, kdy se reálně plánuje dostavět třeba R7.

Bratislava má takovou blbou polohu, že hold jedna pořádná silnice, kterou je D1 na 2+2 pruhy se od Trnavy rozděluje na 2+2 pro D1 a 2+2 pro R1. :idea:

Re: D1

Napsal: 20.5.2009 21:52:40
od martin
Podobná situace je i v Dánsku u Kodaně. Taky je na okraji a ještě tranzit z N a S k tomu. Mám takový pocit, že se to tam dokonce místama už na 4+4 rozšiřuje.

Re: D1

Napsal: 21.5.2009 7:14:44
od Bobek
Jojo, před Kodaní se celkem usilovně hrabalo v souběhu E20+E47+E55, ovšem jak moc jsou s tím hotovi a v jaké délce netuším, přece jen už jsou to dva roky, co jsem se tam vyskytl.

Re: D1 Bratislava-Trnava (rozšíření)

Napsal: 26.10.2009 13:21:08
od Diaľničiar
Národná diaľničná spoločnosť (NDS) začíná postupně otevírat 2x3 pruhy na dálnici D1 mezi Bratislavou a Trnavou. V noci z 24. na 25.10. odstartoval proces realizace nového uspořádání na tomto úseku, který se ukončí v polovině 11. měsíce 2009 slavnostním otevřením.

Přehled etap nového uspořádání dálnice D1 :arrow:

0. etapa ... odstranění středových plechových svodidel, výměna podloží a pokládka betonových svodidel
1. etapa ... zesílení odstavních pruhů a přemalování dálnice na 2x3 pruhy (nyní nejestvuje odstavní pruh)

dále budou pokračovat:

2. etapa ... násypové rozšiření tělesa dálnice, aby vznikl odstavní pruh
3. etapa ... výstavba kolektorů (sběrné silnice) po obou stranách dálnice (vznik 2+3+3+2)
4. etapa ... celková rekonstrukce úseku (odstranění starého podloží a pokládka CB krytu)

Připomínám, že 1. etapa se měla ukončit až v 5/2010. :shock:

Na již sprovozňovaných úsecích dálnice se osázelo nové dopravní značení a změnilo se i značení exitů; ty již dostávají číselné pořadí. :idea:

Re: D1 Bratislava-Trnava (rozšíření)

Napsal: 13.11.2009 11:37:45
od Diaľničiar
D1 2x3 v úseku Bratislava-Trnava bylo včera slávnostně otevřeno premiérem Ficem. :arrow:

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 770#p11770

*celkem 38 km dálnice D1
*původní náklady měli být 36,5 mil. €
*skutečné náklady dosáhli 33 mil. €

Dávám do pozornosti i tenhle odkaz: http://i.sme.sk/cdata/7/50/5082507/dialnica-web.jpg .

Dálnice takhle ostane do konce roku 2012. Další etapa se začne až v roce 2013 a ukončit by se měla v roce 2015.

Národná diaľničná spoločnosť, a.s. chce postupně do r. 2012 vybudovat alespoň dočasné odstavní plochy namísto odstavních pruhů.

Re: D1 Bratislava-Trnava (rozšíření)

Napsal: 16.11.2009 7:38:29
od rumpeak
To je tedy rychlost - nabízí se otázka, zda nebylo lepší jít při rekonstrukci naši D1 tímto směrem.

Re: D1 Bratislava-Trnava (rozšíření)

Napsal: 17.11.2009 13:51:24
od martini
No, ta otázka se možná fakticky nabízí, protože leckdo by rád viděl D1 3+3 a hned. Ale mít 3+3 za každou cenu také není správné na úkor bezpečnosti. Hlavním principem té navržené rekonstrukce D1 je, že nebudou potřeba nové zábory a územní rozhodnutí. To však teoreticky leckde nevylučuje vyznačit 3+3 bez odstavného pruhu. Jednat by se mohlo o ty úseky, kde je navržena komplexní rekonstrukce CB krytu s rozšířením o celý 1 metr (tedy místa, připravená tak, že při rozšíření na plnohodnotný 3+3 by se zde dodělával jen odstavný pruh).

Re: D1 Bratislava-Trnava (rozšíření)

Napsal: 7.12.2009 10:53:47
od Diaľničiar
Jel jsem po tomto úseku, když bylo slunečno a je to v pohodě.
Jel jsem po tomto úseku, když byl silný déšť a to je katastrofa. :arrow: V pravém jízdním pruhu jsou téměř non-stop kamiony (na celém území SR je zákaz předjíždění pro kamiony na dálnicích); v levém jízdním pruhu šli auta, které si troufali i více jak 120 km/h; tedy já jsem jel výjimečně ve středním jízdním pruhu a nebyl jsem zdaleka sám, stěrače šli na maximálním stupni, ale prostě ty kamiony a výkonní terénní auta mají sílu, takže jsem byl de facto pořád zaplaven vodou ... v dešti je překážkou, že i samotní jízdní pruhy jsou užší. :cry:

Zatím zde nedošlo k vážné dopravní nehodě; naopak směrem z Bratislavy se podařilo dopravu zrychlit. V samotné Bratislavě je pak problém Přístavní most.

Re: D1 Bratislava-Trnava (rozšíření)

Napsal: 28.1.2010 13:56:35
od Diaľničiar
Dnes ráno se na tomto úseku srazilo 10 aut.
Již tenhle týden se v pravém jízdním pruhu vytvářejí výtluky :o co jen dokazuje, že odstavný pás neměl kvalitní podloží.

Re: D1 Bratislava-Trnava (rozšíření)

Napsal: 4.3.2010 21:16:09
od Diaľničiar
Formálně se toto rozšíření a vůbec celý úsek považuje pouze za Dočasné seštipruh na dálnici D1.

*je to dočasné dopravní řešení, kým se i stavebně úsek nerozšíří na řádné 2x3 jízní pruhy
*to se začne dělat v roce 2012
*nyní se dělají projektové dokumentace a v roce 2009 se museli vykupovat pozemky
*nejnákladnější bude zbourání mostů ponad dálnicí a jejich nová výstavba

Re: D1 Bratislava-Trnava (rozšíření)

Napsal: 5.3.2010 15:56:14
od viky
Diaľničiar píše:Formálně se toto rozšíření a vůbec celý úsek považuje pouze za Dočasní seštipruh na dálnici D1.

*je to dočasní dopravní řešení, kým se i stavebně úsek nerozšíří na řádné 2x3 jízní pruhy
*to se začne dělat v roce 2012
*nyní se dělají projektové dokumentace a v roce 2009 se museli vykupovat pozemky
*nejnákladnější bude zbourání mostů ponad dálnicí a jejich nová výstavba
Nechtěli to dělat 2 x 4 pruhy? Mám pocit,že jsem to někde viděl,tento návrh

Re: D1 Bratislava-Trnava (rozšíření)

Napsal: 5.3.2010 16:06:44
od Diaľničiar
Ne, 2x4 se již dělat nebude. Do budoucnosti se počítá s kolektorovými pásy, tedy bude 2+3+3+2. Ono zde ani není rozumné dělat 2x4 vzhledem k tomu, jak se zde zahušťuje okolí tohto 40 km tahu. Při městech Senec a Trnava vyrůstají rozsáhlé logistické parky, plánují se při dalších obcích stavět různé developerské projekty: golfová hřiště, obytní zóny, ... nakonec se také postavila nová MÚK Voderady v souvislosti s výstavbou nového závodu Samsungu.

Re: D1 Bratislava-Trnava (rozšíření)

Napsal: 6.3.2010 14:04:32
od martini
Diaľničiar píše:*nejnákladnější bude zbourání mostů ponad dálnicí a jejich nová výstavba
Mosty na dálnici se asi také budou dělat nové, že? To také bude spousta peněz, více než za mosty nad dálnicí. Nebo velké mosty zůstanou bez odstavného? Nevím tedy kolik jich tam pravda je...

Re: D1 Bratislava-Trnava (rozšíření)

Napsal: 6.3.2010 14:34:13
od Diaľničiar
martini, dle stránky dalnice-silnice.cz je na úsecích Bratislava-Senec (16,8 km) a Senec-Trnava (19,1 km) následné rozložení mostů:

16 dálničních v délce 423 m
16 nadjezdů v délce 1000 m
5 jiných mostů v délce 212 m

takže osobně si myslím, že platí, co jsem napsal já, i když nevím co přesně se bude dít s mostama na samotné dálnici :oops:

Re: D1 Bratislava-Trnava (rozšíření)

Napsal: 18.5.2010 19:18:39
od Diaľničiar
S prácemi na konečném rozšíření 38 km D1 od BA po TT se má začít v roce 2013.

Re: D1 Bratislava-Trnava (rozšíření)

Napsal: 2.8.2010 9:58:22
od Diaľničiar
Na úseku se nyní 3 víkendy staví: za 77 tis. € se opravuje vnější jízdní pruh, protože jsou na něm vlivem nesmírného zatížení a vysokách teplot různé nerovnosti a poškozená vozovka. Celkem se opraví 2.310 m2. Dálnicí denně prochází 55 tis. vozidel. Tato část vozovky sloužila pouze jako zpevněná krajnice, tedy i její rozšíření není finální etapa skutečné vozovky.

Dle NDS je nutné si uvědomit, že na celém úseku není standardní vodorovní dopravní značení a proto je celý úsek "ve stavbě". Je to provizorní řešení, které se do roku 2012 opatří nouzovými zálivy. Skutečné rozšíření a výměna AB krytu za CB kryt se uděje až po roku 2012-2013.

Re: D1 Bratislava-Trnava (rozšíření)

Napsal: 24.8.2010 19:50:24
od seque
Diaľničiar píše:Na úseku se nyní 3 víkendy staví: za 77 tis. € se opravuje vnější jízdní pruh, protože jsou na něm vlivem nesmírného zatížení a vysokách teplot různé nerovnosti a poškozená vozovka. Celkem se opraví 2.310 m2. Dálnicí denně prochází 55 tis. vozidel. Tato část vozovky sloužila pouze jako zpevněná krajnice, tedy i její rozšíření není finální etapa skutečné vozovky.

Dle NDS je nutné si uvědomit, že na celém úseku není standardní vodorovní dopravní značení a proto je celý úsek "ve stavbě". Je to provizorní řešení, které se do roku 2012 opatří nouzovými zálivy. Skutečné rozšíření a výměna AB krytu za CB kryt se uděje až po roku 2012-2013.
55 tisic/24 hodin je dost, ale na D1 před Prahou 20 km už je 100 tisíc/24 hodin, tak by tam bylo asi potřeba 8 + 8 (4+4+4+4), jako před Rotterdamem v Holandsku.

Re: D1 Bratislava - Trnava (rozšíření)

Napsal: 1.10.2010 16:03:08
od Diaľničiar
Pouze informativní zpráva: slovenské ministerstvo dopravy sníží rychlost na tomto úseku na 110 km/h. Důvodem jsou časté dopravní nehody kvůli chybějícímu odstavnímu pruhu. Rovněž se zde rozloží desítky nových dopravních značek a rovněž se začne se stavebními prácemi na výstavbu nouzových zálivů.

NDS nadále upozorňuje: na úseku není standardní bílé dopravní značení, ale oranžové. Je to tedy i nadále úsek ve stavbě a jako na takovém se tak zde je i potřeba správat.

Re: D1 Bratislava - Trnava (rozšíření)

Napsal: 4.11.2010 17:10:13
od Honda
Na trase D1 Bratislava - Trnava 110 km/h
03.11.2010 - (Trnavské noviny; 43/2010; 02/11/2010; s.: 2; SITA)
Znížením rýchlosti na 110 kilometrov za hodinu, vytvorením odstavných ostrovčekov a osadením nových dopravných značiek chce Národná diaľničná spoločnosť (NDS) obmedziť nehodovosť na diaľničnom úseku Bratislava Trnava.

TRNAVA - "Kým je diaľnica v režime stavby, tak toto opatrenie je nevyhnutné na to, aby sme eliminovali riziko, ktoré vyplýva z prevádzky v tomto režime," uviedol generálny riaditeľ diaľničnej spoločnosti Alan Sitár. Ako dodal obmedzenie rýchlosti na 110 kilometrov za hodinu bude trvať až dovtedy, kým "nedôjde k definitívnemu vyriešeniu tohto úseku". Jeho súčasťou má byť napríklad aj oprava diaľnice a najmä problematického krajného pruhu. "Nie je technicky pripravený na takéto intenzívne využívanie," priznal Sitár. Zvýšiť bezpečnosť úseku Bratislava - Trnava má od 15. novembra aj šesť núdzových zálivov - odstavných ostrovčekov. "Informácie o SOS respektíve o nonstop servise Národnej diaľničnej spoločnosti sú podávané na tabulkách každého pol kilometra," uviedol minister dopravy Ján Figeľ. Ako dodal diaľničná spoločnosť plánuje do júna vybudovať ďalších sedem takýchto zálivov. Národná diaľničná spoločnosť eviduje od januára do septembra na diaľničnej tepne medzi Bratislavou a Trnavou 194 dopravných nehôd. Práve zvýšenie informovanosti vodičov má pritom podľa Sitára pomôcť k zníženiu tohto čísla. "Sme presvedčení, že práve informovaní a zodpovední vodiči dokážu svojim správaním sa a jazdou znížiť tento počet," dodal.