Stránka 2 z 7

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, jih

Napsal: 6.8.2016 22:01:17
od Diaľničiar
Nejdůležitější je, že vláda nebude tendr rušit pro kritiku některých ekonomů, že je výslední cena vysoká, protože by se ztrácel další čas (dle ministra dopravy by nový tendrování trvalo 2 roky) a Prešov obchvat potřebuje. Podepsání smlouvy je v řádu týdnů, ostatně není moc kam spěchat vzhledem k dopracování části EIA.
zdroj: MDVaRR SR
zdroj: MDVaRR SR
Snímka.PNG (46.48 KiB) Zobrazeno 9249 x
Další informace z NDS: http://www.ndsas.sk/aktuality-pri-preso ... 372s49260c

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, jih

Napsal: 8.9.2016 16:28:02
od Diaľničiar
Nový ministr, nový šéf NDS, tak uvidíme co to přinese: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=210&t=5556 .

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, jih

Napsal: 21.9.2016 19:29:17
od Diaľničiar

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, jih

Napsal: 26.9.2016 21:24:26
od Diaľničiar
Úsek se stavět prozatím nezačne. To se dalo čekat. Musí se totiž dopracovat EIA. Kromě toho ale nový ministr zařadí úsek mezi projekty "hodnota za peníze" a teprve pak se vůbec rozhodne, jestli se úsek stavět bude nebo ... tak se skrátka nový ministr dopravy rozhodl.

Více zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=210&t=5596 .

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, jih

Napsal: 28.9.2016 17:33:01
od Diaľničiar
Zahájení výstavby se posune zcela jistě na nejdříve rok 2017. A zcela reálně je ohrožen i tento rok, pokud se ministr dopravy rozhodne soutěžit odznova. Prešovu by se tak ve velmi pesimistickém scénaři ale mohlo i stát, že na něj nezůstanou EU fondy, již nyní se mluví o tom, že je tlak na přesun prostředků na D3 na další úseky, aby se tah zceloval a bylo řešeno Slovensko s Polskem. Stejně tak panuje názor, že je to jen hra na snížení ceny obchvatu v Prešove, tak či tak se ale musí dopracovat EIA a vypracovat studie. Reálně se může stát, že se smlouva o dílo podepíše v 3.Q 2017 a to by znamenalo výstavbu snad až v roce 2018.

I nadále platí co tvrdím více jak dekádu a sice, že Prešov nemá šanci na začatí prací najednou na vnitřním obchatě, na D1 i R4, to je jednoduše zcela mimo mísu. To, že se to tady ale střetává najednou je zas neschopností stavět průběžně.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, jih

Napsal: 30.9.2016 3:33:25
od kot
A to nemluvme o tom, že by se Prešovanům líbil i východní obchvat. Naročnost a cena staveb jsou opravdu /při stavbě najednou/ určitě mimo mísu...

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, jih

Napsal: 7.10.2016 18:15:53
od Diaľničiar
Městu Prešov dochází trpělivost. Vedení i občané se vyhrážejí blokádou silnic. Více: https://dennikn.sk/576988/konflikt-pre- ... dou-ciest/ . Článek je zpoplatněn, ale základní fakta tam jsou.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, jih

Napsal: 7.10.2016 20:00:23
od ML90
Ani se jim nedivím, tohle už je docela k naštvání. Když se podívám co se valí tady v Polsku po hlavní silnici směrem na Dukelský průsmyk, a co musí potom projet přes Prešov, tak je to docela peklo. Úplně stejně tím trpí obce v Polsku na jih od Řešova (třeba Dukla nebo Miejsce Piastowe), ale naštěstí to tam nevede přes žádné vyloženě velké město (Řešov už větší část obchvatu má a zbytek bude hotový příští rok a Krosno je mimo hlavní). Celé R4 ani S19 (byť tam by to mohlo jít trochu rychleji) se ale bohužel jen tak nedočkáme, přitom by to celému regionu skutečně dost ulehčilo.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, jih

Napsal: 9.10.2016 9:36:20
od Martin z Ostravy
V tom Prešově je nějaký výrazný tranzit směr sever-jih? Protože po D1 od Popradu toho asi moc nepřijede, neboť u Popradu je ta D1 skoro prázdná.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, jih

Napsal: 9.10.2016 19:09:59
od musklin
nic ve zlém, ale děláte si srandu ?
Polsko nemá EURO, má x krát větší ekonomiku než Slovensko (sexy pro slováky) a navíc se celé východní Polsko nějak musí dostat na Balkán a zpět.
Ta relace od Dukly je brutal, jak je uvedeno výše.
Z ekonomického hlediska je to jasné a predikovatelné. Ta samá situace nastane na Hradec. Jen ty naše tupé hlavy to nechápou a staví úzkou dálnici, protože široká se nevyplatí.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, jih

Napsal: 9.10.2016 19:38:38
od ML90
Přesně tak, teče tamtudy spousta tranzitu v relaci sever Evropy/Rusko/Bělorusko-Balkán/Turecko, který se musí nějak dostat přes Karpaty. A těch možností, kudy je přejet moc není. Jak jsem psal výše, já mám osobní zkušenost hlavně z Dukly a blízkého okolí (bydlím teď cca 8 km od polské obce Dukla) a to všechno co tamtudy jede, se potom musí dostat přes Prešov.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, jih

Napsal: 9.10.2016 19:53:41
od Diaľničiar
Tranzit ano, ale to co vy píšete je R4.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, jih

Napsal: 16.10.2016 18:03:07
od Diaľničiar
Dodělá se EIA, udělá posudek ceny na oko a na jaro 2017 se rozběhne výstavba. Ministr dopravy poupravil názor: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=210&t=5623 . Ostatně bez platné a úplné EIA by se to nedalo postavit a profinancovat. To jaksi slovenská média opomíjejí.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, jih

Napsal: 19.10.2016 9:27:40
od Diaľničiar
Z rozhovoru s ministrem dopravy A. Ersékem: Európska únia vyžaduje doplnenie štúdie dosahov na životné prostredie – EIA, o ktorej sa rozhodlo na tomto úseku v roku 2001. EIA by mala byť hotová koncom tohto alebo začiatkom budúceho roka. Ja si nemôžem dovoliť rozbehnúť stavebné práce a únia potom povie, že nám to nezaplatí. Dal som Ústavu súdneho inžinierstva v Žiline rozkúskovať celý projekt a naceniť. Potom sa dostaneme do toho, či vysúťažená cena je vysoká, alebo nie. Najdrahšia diaľnica je tá, ktorá nie je postavená.

Zdroj: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=210&t=5627 (je tam toho ale hodně, proto jsem napsal citaci přímo sem)

Re: Prešov, západ - Prešov, jih (v tendrování)

Napsal: 24.11.2016 19:09:26
od Diaľničiar

Re: Prešov, západ - Prešov, jih (v tendrování)

Napsal: 25.11.2016 10:16:15
od Martin z Ostravy
To není dobrá cesta.

Re: Prešov, západ - Prešov, jih (v tendrování)

Napsal: 2.12.2016 0:15:13
od Diaľničiar
No, to se uvidí. :idea:

Novinky:

Premiér řekl, že dle jeho informací není důvod, aby nebyl obchvat do 3 let hotový. Výstavba se má zahájit na jaro 2017 a doba realizace je pak 3 roky. Více zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=210&t=5693 .

Mj. i JASPERS (EU) potvrdzují, že jarní termín by již neměl být ohrožen a je to pak v rukách pouze ministerstva dopravy: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=210&t=5689 .

Re: Prešov, západ - Prešov, jih (v tendrování)

Napsal: 2.12.2016 9:49:49
od kot
Tak gratulace, jestli se dobré zprávy stanou realitou... Prešovani si to jednoznačně zaslouží.

Re: Prešov, západ - Prešov, jih (v tendrování)

Napsal: 11.2.2017 21:52:48
od kot
Dialničiar prosím tě o komentář a tvůj názor na dopis pro prezidenta Kisku z "Tisku a medii 2017" díky :D

Re: Prešov, západ - Prešov, jih (v tendrování)

Napsal: 12.2.2017 20:57:52
od musklin
nepochybně potěší i komentář uživatele komunikací ve zmiňovaném regionu:

- jihozápadní obchvat D1 je filozoficky-dopravně OK, cena brutálně přepálená. Nicméně hezká ukázka co se dá zkousnout pro naše výpočtáře ekonomické efektivity (D11, D49 atd..). Je to samozřejmě vysoutěženo "od zadu" co ještě zkousnou, nikoli na základě nějakých nákladů
- myšlenka využití / přeložky I68 nebo arm. gen. Svobodu je nápad jak z psychiatrické léčebny, resp. autorů naší magistrály. Chápu, že to může navrhnout někdo z Blavy nebo Žiliny kdo v Prešově nežije.
- severní obchvat je naprostá šílenost. Měl by v rámci R4 vzniknout východní. Do té doby jde pokud se dokončí co zprasil HANT, to kalit skrz město

Re: Prešov, západ - Prešov, jih (v tendrování)

Napsal: 13.2.2017 16:58:03
od Diaľničiar
kot píše:Dialničiar prosím tě o komentář a tvůj názor na dopis pro prezidenta Kisku z "Tisku a medii 2017" díky :D
pokud je to otázka na základě tady tohoto článku: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=213&t=5798 , tak samozřejmě, že mohu ještě přidat další odkazy, které jdou proti tomu:

Minister dopravy Árpád Érsek ide proti rezortu financií, schválil obchvat Prešova
Érsek: Na obchvate Prešova je možné ušetriť, ale nie 400 mil
Župan a primátorka Prešova: Obchvat je nevyhnutnosť
Predseda Prešovského kraja i primátorka Prešova sa postavili za súčasné riešenie obchvatov

A můj názor ... dálniční obchvat v rámci D1 je možné zlevnit za použití jiných materiálů na vozovce, to nepochybně ano. Ale bohužel vzhledem k nastavení parametrů a objektů kolem, silnic které se tady vybudují, to nebude jen souvislý úsek dálnice je ta cena adekvátní. Co se týče obchvatu v rámci R4 a dalších silnic v rámci města tak ano, dalo by se přetrasovat, ale je nutno říct, že S-J tahy na Slovensku se musejí budovat ekonomicky tak, aby se dali používat i pro Z-V napojení, proto jde D3 tak na D1 jak jde, proto není definitivní trasa R3, proto je snaha zapojit R1 do smyslu napojení D1 vytvořením oblouku vzhledem k městám a pohořím na trasách propojit tedy na Ružomberok přímo i B. Bystricu a proto i R4 směruje tak jak směruje, aby byla ta možnost přímého a lepšího napojení od západu směrem na sever nikoliv od severu směrem na jih. Proto se to tak v Prešove řeší, a proto se i D1 v Prešove navrhuje i s nějakým výhledem právě proto, že pak tady v tomto prostoru budovat něco nové nebude snadné. (čti: na slovenské poměry zcela sci-fi)

A teď: jakékoliv přetrasování D/R/I. by značilo přípravu od začátku, tedy 10 a více let. Já vám garantuji, že to tedy levnější nebude, aby se dalších 10 let čekalo na začátek tendrování. Ano, investice do Prešova jsou enormní, ale je nutno říct, že za 30 let téměř žádné nejsou. A přitom je to 3. největší město. Silnice I. třídy tzv. NK a pokračování k tomu jsou jedna velká blamáž a ostuda díky které je město v kritickém stavu co se provozu týká, tak záchranné složky tady mají krizové scenáře. Želežniční koridor toto město zcela obchází. A D1 končí před městem se semaforem, protože MÚK je nedobudovaná. Ne, v tomto stavu a v této situaci není žádné jiné nepřipravené řešení lepším než to které již připraveno je. A argumentace typu, že za úsporu je možno postavit o 1 silniční obchvat více je sice hezký, ale z toho co je připraveno se bavíme o několika tisícech obyvatel a tady o desetinásobcích k tomu.

Nedá se nic dělat, ale ta desítka km silnic k té dálnici prostě přibudne. To vše v té ceně je započteno. A jiné varianty jsou na 10 let minimálně, při slovenském tempu i na 20 let. Jistě, to by byla úspora nejvyšší, nebudovalo by se nikde nic. :twisted:

Zde ještě stanovisko MDaVSR:
Snímka.PNG
Snímka.PNG (32.78 KiB) Zobrazeno 7745 x

Re: Prešov, západ - Prešov, jih (v tendrování)

Napsal: 15.2.2017 20:09:26
od Diaľničiar
D1 se v Prešove postaví, o tom již není pochyb. Ministři financí a dopravy se na tomto shodují. Změny mají být až na R4, ale to je jiná téma. Ovšem na D1 se má snížit o 6% cena. Více zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=213&t=5803 .

Re: Prešov, západ - Prešov, jih (podepsaná smlouva)

Napsal: 6.4.2017 11:36:13
od Diaľničiar
Smlouva na výstavbu tohoto úseku je podepsaná :arrow:

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=213&t=5881

Úsek postaví společnosti: Eurovia SK, Eurovia CS, Doprastav, Metrostav, Metrostav Slovakia
Výstavba začne: v 06/2017 a potrvá 4 roky
Sleva na úsek: 15,2 mil. € z původní ceny
Snímka.PNG
Snímka.PNG (1.19 MiB) Zobrazeno 7420 x

Re: Prešov, západ - Prešov, jih (podepsaná smlouva)

Napsal: 20.4.2017 7:29:55
od Diaľničiar
Tato zpráva obletěla svět vzhledem k ceně a byla tak i menší snaha ve skratce popsat co na něm bude, to jen tak pro zajímavost:
Snímka1.PNG
Snímka1.PNG (1013.05 KiB) Zobrazeno 10516 x
Snímka2.PNG
Snímka2.PNG (47.29 KiB) Zobrazeno 10516 x
Přebráno ze stránky VINCI:

https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/pres ... 3-0830.htm

Výstavba se zahájí v 06/2017.

Re: Prešov, západ - Prešov, jih (ve výstavbě)

Napsal: 30.5.2017 13:27:58
od Diaľničiar
Stavba je dnešním dnem poklepaná, v 06/2017 se zahajují přípravní práce (příprava výstavby) a v 09/2017 řádná výstavba. Již ale upravuji status názvu z podepsaná smlouva na ve výstavbě. :P

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=213&t=5959
Snímka.PNG
Snímka.PNG (1.37 MiB) Zobrazeno 10436 x