Turany - Hubová (přípravný proces)
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Turany - Hubová (přípravný proces)
Úsek Turany - Hubová
Úsek je ve stadiu příprav. Je ukončen proces EIA: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=218&t=6205
Probíhá tzv. Vodní EIA: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=232&t=7603
Mapa pro lepší představu dosavadních 2 hlavních variant: Délka: 13,5 km
Začátek výstavby: po 2025
Odevzdání do provozu: kolem 2030
Zhotovitel:
Náklady: 0,9 - 1,2 mld. € (2018/2019); ZDE více
Na úseku se bude nacházet:
- tunel Korbeľka (5868 m)
- tunel Havran (2820 m)
Postaví se i SSÚD Švošov.
Úsek je ve stadiu příprav. Je ukončen proces EIA: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=218&t=6205
Probíhá tzv. Vodní EIA: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=232&t=7603
Mapa pro lepší představu dosavadních 2 hlavních variant: Délka: 13,5 km
Začátek výstavby: po 2025
Odevzdání do provozu: kolem 2030
Zhotovitel:
Náklady: 0,9 - 1,2 mld. € (2018/2019); ZDE více
Na úseku se bude nacházet:
- tunel Korbeľka (5868 m)
- tunel Havran (2820 m)
Postaví se i SSÚD Švošov.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 19.12.2022 12:13:22, celkem upraveno 8 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D1 Turany - Hubová
Najproblémovejší úsek D1 sa opäť odkladá
Brusel nechce Slovensku odsúhlasiť stavbu jedného z úsekov D1. Bojí sa, že príliš zasahuje chránené oblasti. To sa má teraz opäť preveriť.
http://ekonomika.sme.sk/c/6225829/najpr ... klada.html
Brusel nechce Slovensku odsúhlasiť stavbu jedného z úsekov D1. Bojí sa, že príliš zasahuje chránené oblasti. To sa má teraz opäť preveriť.
http://ekonomika.sme.sk/c/6225829/najpr ... klada.html
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D1 Turany - Hubová
Nekonečnost
Európska komisia by mala v septembri rozhodnúť o financovaní výstavby 13,5-kilometrovej diaľnice D1 Turany - Hubová z európskych zdrojov.
Stanovisko vydá na základe posúdenia správy nezávislého experta spolu s pripomienkami, ktoré vzišli z verejného prerokovania dokumentu hodnotiaceho vplyv plánovaného úseku diaľnice na chránené územia prírody Natura 2000. Informovalo o tom vo štvrtok ministerstvo dopravy s tým, že verejné prerokovanie vplyvov stavby diaľnice na životné prostredie sa uskutočnilo v stredu v Kraľovanoch.
Pripravovaný úsek diaľnice Turany - Hubová patrí spolu s ružomberským úsekom Hubová - Ivachnová medzi posledné chýbajúce na diaľnici D1 medzi Martinom a Prešovom. Všetky ostatné sú už buď v užívaní alebo vo výstavbe. Trasa budúcej diaľnice vedie v chránenom prostredí medzi Malou a Veľkou Fatrou, preto Európska komisia požiadala Slovensko, aby opätovne posúdila vplyvy tejto stavby na životné prostredie.
"Dokument, ktorý vypracoval expertný tím doktora Petra Rotha, podľa názoru ministerstva dopravy vytvoril priestor na hľadanie doplňujúcich zmierňujúcich opatrení, s použitím ktorých bude trasovanie diaľnice D1 Turany - Hubová takzvaným povrchovo-tunelovým variantom optimálne. Našim cieľom je postaviť čím skôr, samozrejme, pri dodržaní všetkých právnych podmienok, tento potrebný úsek diaľnice D1", uviedol na stredajšom stretnutí s verejnosťou v Kraľovanoch štátny tajomník ministerstva dopravy Andrej Holák.
Zástupcovia ochranárskych združení na verejnom prerokovaní ocenili hodnotiacu správu Petra Rotha ako komplexnú a v súlade s európskou legislatívou, pričom tento aspekt podľa nich predchádzajúcim expertízam chýbal. Vyjadrili však pochybnosti, či je možné realizovať zmierňujúce opatrenia na všetky identifikované citlivé biotopy na území výstavby diaľnice. Naopak, všetci starostovia z dotknutých obcí a zainteresovaná verejnosť, ktorí počas prerokovania vystúpili, žiadajú slovenské a európske orgány o urýchlenie výstavby diaľnice v plánovanej trase v zmysle vydaného právoplatného stavebného povolenia.
Diaľničný úsek D1 Turany - Hubová má po dokončení významne zlepšiť kvalitu života obyvateľov v regióne odklonením dopravy mimo zastavaného územia. Zníži sa hluku a jeho vplyvy na ľudí, ktorí trpia intenzívnou premávkou priamo pod oknami svojich domov. Po súčasnej ceste prvej triedy č. 18 v časti od Krpelian po Kraľovany prejde denne viac ako 20 tis. vozidiel. Úsek diaľnice Turany - Hubová je v zásobníku eurofondových projektov a v prípade získania súhlasu Európskej komisie s navrhovaným projektom vo vzťahu k životnému prostrediu Brusel preplatí 85 percent z oprávnených výdavkov na projekt. Odhadované náklady na stavbu diaľnice Turany - Hubová s tunelmi Rojkov a Havran dosahujú okolo 700 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH).
Výstavbu nadväzujúceho úseku D1 Hubová - Ivachnová v dĺžke vyše 15 kilometrov plánuje rezort dopravy rozdeliť na dve fázy. Dôvodom je, aby mohli byť práce na dvojkilometrovom tuneli Čebrať financované z peňazí Európskej únie ešte v tomto programovom období. Ďalšia časť diaľnice by tak mala byť financovaná už v nasledujúcom období čerpania eurofondov od roku 2014. "Tunel vieme vybudovať v rámci prvej fázy a technológia tunela, napríklad vzduchotechnika či šachty, môže byť financovaná z druhej fázy," cituje vo štvrtok denník Pravda hovorcu ministerstva dopravy Martina Kóňu. Výstavba diaľnice má trvať tri a pol roka, odhadované náklady boli 465,7 mil. eur bez DPH. Úrad pre verejné obstarávanie v súčasnosti vykonáva kontrolu tendra pred uzavretím zmluvy na podnet Národnej diaľničnej spoločnosti, a.s. a zároveň posudzuje námietku slovensko-talianskeho združenia Hant BA DS, a.s. a INC S.p.A. proti vylúčeniu z verejnej súťaže. Združenie navrhlo za doprojektovanie a výstavbu diaľnice najnižšiu cenu 207,5 mil. eur, ale diaľničiari ho vylúčili pre nezvyčajne nízku cenu.
VIDEO ze spravodajské stanice TA3: http://www.ta3.com/clanok/1004279/traso ... anari.html
Európska komisia by mala v septembri rozhodnúť o financovaní výstavby 13,5-kilometrovej diaľnice D1 Turany - Hubová z európskych zdrojov.
Stanovisko vydá na základe posúdenia správy nezávislého experta spolu s pripomienkami, ktoré vzišli z verejného prerokovania dokumentu hodnotiaceho vplyv plánovaného úseku diaľnice na chránené územia prírody Natura 2000. Informovalo o tom vo štvrtok ministerstvo dopravy s tým, že verejné prerokovanie vplyvov stavby diaľnice na životné prostredie sa uskutočnilo v stredu v Kraľovanoch.
Pripravovaný úsek diaľnice Turany - Hubová patrí spolu s ružomberským úsekom Hubová - Ivachnová medzi posledné chýbajúce na diaľnici D1 medzi Martinom a Prešovom. Všetky ostatné sú už buď v užívaní alebo vo výstavbe. Trasa budúcej diaľnice vedie v chránenom prostredí medzi Malou a Veľkou Fatrou, preto Európska komisia požiadala Slovensko, aby opätovne posúdila vplyvy tejto stavby na životné prostredie.
"Dokument, ktorý vypracoval expertný tím doktora Petra Rotha, podľa názoru ministerstva dopravy vytvoril priestor na hľadanie doplňujúcich zmierňujúcich opatrení, s použitím ktorých bude trasovanie diaľnice D1 Turany - Hubová takzvaným povrchovo-tunelovým variantom optimálne. Našim cieľom je postaviť čím skôr, samozrejme, pri dodržaní všetkých právnych podmienok, tento potrebný úsek diaľnice D1", uviedol na stredajšom stretnutí s verejnosťou v Kraľovanoch štátny tajomník ministerstva dopravy Andrej Holák.
Zástupcovia ochranárskych združení na verejnom prerokovaní ocenili hodnotiacu správu Petra Rotha ako komplexnú a v súlade s európskou legislatívou, pričom tento aspekt podľa nich predchádzajúcim expertízam chýbal. Vyjadrili však pochybnosti, či je možné realizovať zmierňujúce opatrenia na všetky identifikované citlivé biotopy na území výstavby diaľnice. Naopak, všetci starostovia z dotknutých obcí a zainteresovaná verejnosť, ktorí počas prerokovania vystúpili, žiadajú slovenské a európske orgány o urýchlenie výstavby diaľnice v plánovanej trase v zmysle vydaného právoplatného stavebného povolenia.
Diaľničný úsek D1 Turany - Hubová má po dokončení významne zlepšiť kvalitu života obyvateľov v regióne odklonením dopravy mimo zastavaného územia. Zníži sa hluku a jeho vplyvy na ľudí, ktorí trpia intenzívnou premávkou priamo pod oknami svojich domov. Po súčasnej ceste prvej triedy č. 18 v časti od Krpelian po Kraľovany prejde denne viac ako 20 tis. vozidiel. Úsek diaľnice Turany - Hubová je v zásobníku eurofondových projektov a v prípade získania súhlasu Európskej komisie s navrhovaným projektom vo vzťahu k životnému prostrediu Brusel preplatí 85 percent z oprávnených výdavkov na projekt. Odhadované náklady na stavbu diaľnice Turany - Hubová s tunelmi Rojkov a Havran dosahujú okolo 700 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH).
Výstavbu nadväzujúceho úseku D1 Hubová - Ivachnová v dĺžke vyše 15 kilometrov plánuje rezort dopravy rozdeliť na dve fázy. Dôvodom je, aby mohli byť práce na dvojkilometrovom tuneli Čebrať financované z peňazí Európskej únie ešte v tomto programovom období. Ďalšia časť diaľnice by tak mala byť financovaná už v nasledujúcom období čerpania eurofondov od roku 2014. "Tunel vieme vybudovať v rámci prvej fázy a technológia tunela, napríklad vzduchotechnika či šachty, môže byť financovaná z druhej fázy," cituje vo štvrtok denník Pravda hovorcu ministerstva dopravy Martina Kóňu. Výstavba diaľnice má trvať tri a pol roka, odhadované náklady boli 465,7 mil. eur bez DPH. Úrad pre verejné obstarávanie v súčasnosti vykonáva kontrolu tendra pred uzavretím zmluvy na podnet Národnej diaľničnej spoločnosti, a.s. a zároveň posudzuje námietku slovensko-talianskeho združenia Hant BA DS, a.s. a INC S.p.A. proti vylúčeniu z verejnej súťaže. Združenie navrhlo za doprojektovanie a výstavbu diaľnice najnižšiu cenu 207,5 mil. eur, ale diaľničiari ho vylúčili pre nezvyčajne nízku cenu.
VIDEO ze spravodajské stanice TA3: http://www.ta3.com/clanok/1004279/traso ... anari.html
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D1 Turany - Hubová
NDS pokračuje v príprave na výstavbu D1 Turany - Hubová
dodatek:
Európska komisia dala zelenú diaľnici D1 Turany - Hubová
Európska komisia akceptovala postup Slovenska pri skúmaní vplyvov výstavby diaľnice D1 Turany - Hubová na životné prostredie.
Generálne riaditeľstvo pre životné prostredie EK odsúhlasilo finálnu správu nezávislého experta Petra Rotha, ktorá konštatovala, že výstavba úseku medzi Martinom a Ružomberkom nebude mať významný negatívny vplyv na integritu území Natura 2000 a stavba môže byť financovaná z eurofondov.
Úsek se má začít stavět v roce 2015.
dodatek:
Európska komisia dala zelenú diaľnici D1 Turany - Hubová
Európska komisia akceptovala postup Slovenska pri skúmaní vplyvov výstavby diaľnice D1 Turany - Hubová na životné prostredie.
Generálne riaditeľstvo pre životné prostredie EK odsúhlasilo finálnu správu nezávislého experta Petra Rotha, ktorá konštatovala, že výstavba úseku medzi Martinom a Ružomberkom nebude mať významný negatívny vplyv na integritu území Natura 2000 a stavba môže byť financovaná z eurofondov.
Úsek se má začít stavět v roce 2015.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D1 Turany - Hubová
Za 2 až 3 měsíce se definitivně rozhodne, zda se bude stavět dlouhým tunelem anebo s variantou tahanou po povrchu. Tak uvidíme.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D1 Turany - Hubová
tyto 2 varianty jsou sporem mezi vládami SR (které rovněž konají různě), ochranářskými skupinami a Bruselem ... nyní se znovu začíná prosazovat "údolní" variant bez dlouhého tunelu Korbeľka
Re: D1 Turany - Hubová
Vidím dobře železniční a dálniční supertunely vedle sebe?
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D1 Turany - Hubová
26.08.2014 / SPRÁVA NDS
NDS pokračuje v príprave projektu D1 Turany - Hubová
Národná diaľničná spoločnosť zaslala Ministerstvu životného prostredia SR Porovnávaciu štúdiu, ktorá mapovala možnosti vedenia trasy diaľnice D1 Turany – Hubová.
Štúdia
Národná diaľničná spoločnosť (NDS) dala vypracovať Porovnávaciu štúdiu, ktorá mala preveriť a preukázať možnosti vedenia trasy diaľnice D1 Turany - Hubová na základe všetkých, doteraz známych skutočností a vypracovaných dokumentácií.
NDS túto štúdiu zaslala Ministerstvu životného prostredia SR, ktoré ju uverejnilo na enviroportáli. Všetky dotknuté subjekty sa majú možnosť vyjadriť prostredníctvom pripomienok.
Tento krok je uskutočnený v súlade s národnou a európskou legislatívou a naplňuje požiadavku Európskej komisie pri príprave tohto projektu.
Zdroj: www.ndsas.sk
NDS pokračuje v príprave projektu D1 Turany - Hubová
Národná diaľničná spoločnosť zaslala Ministerstvu životného prostredia SR Porovnávaciu štúdiu, ktorá mapovala možnosti vedenia trasy diaľnice D1 Turany – Hubová.
Štúdia
Národná diaľničná spoločnosť (NDS) dala vypracovať Porovnávaciu štúdiu, ktorá mala preveriť a preukázať možnosti vedenia trasy diaľnice D1 Turany - Hubová na základe všetkých, doteraz známych skutočností a vypracovaných dokumentácií.
NDS túto štúdiu zaslala Ministerstvu životného prostredia SR, ktoré ju uverejnilo na enviroportáli. Všetky dotknuté subjekty sa majú možnosť vyjadriť prostredníctvom pripomienok.
Tento krok je uskutočnený v súlade s národnou a európskou legislatívou a naplňuje požiadavku Európskej komisie pri príprave tohto projektu.
Zdroj: www.ndsas.sk
Re: D1 Turany - Hubová
Odkaz na EIU ke stavbě http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detai ... any-hubova
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D1 Turany - Hubová
Takže volně přeloženo - termín zahájení stavby neznámý...
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D1 Turany - Hubová
Neznámý, protože je zde trvalá hádka o variant. Já sem ten vývoj a články ani nedávám.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D1 Turany - Hubová
Pokud se úsek nezačne brzo stavět, tak D1 kompaktní po Košice nebude ani v roce 2019. Nyní je zde spor o variantu výstavby. Další věcí pro již další vládu bude ovšem nedostatek zdrojů. EU fondy jsou více méně vyčerpány a tento úsek bude stát cca. 500 - 700 mil. €. Kterákoliv vláda na to bude muset najít finance ze státního rozpočtu.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=208&t=4899
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=208&t=4899
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D1 Turany - Hubová
Zde je jeden dluhší, odbornější článek i s obrazovým materiálem ještě z března 2014, tudíž již po sesuvu svahu, kde je toho objasněno mnohem více, tak jednoznačně k doplnění informací to tady dávám a to i jako doplnění mapky, která je o několik příspěvků výše
TUNEL VEĽKÁ FATRA - AKO VYJSŤ ZO SLEPEJ ULIČKY?
*je zde mj. popsaná alternativná varianta dálničně-železničního tunelu Veľká Fatra s délkou 9,4 km
TUNEL VEĽKÁ FATRA - AKO VYJSŤ ZO SLEPEJ ULIČKY?
*je zde mj. popsaná alternativná varianta dálničně-železničního tunelu Veľká Fatra s délkou 9,4 km
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D1 Turany - Hubová
Úsek se plánuje začít stavět v roce 2017. Více zde cca. ke konci článku: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=208&t=5088 . Otázka financování již dnes není jasná, na úsek pravděpodobně nezbydou EU fondy. Vhodná trasa a způsob výstavby se hledá, probíhájí práce spojené se získáním odpovědí ohledně sesuvu v území, kudy má dálnice procházet.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D1 Turany - Hubová
Úsek se vrátil do stavu posuzovaní vlivů na ŽP. Dále není zřejmá trasa kvůli sesuvu. Dále vypadl z možností financovat jej přes EU fondy. Pouhá teorie je, že úsek pokud se rozestaví v roce 2017, tak je možno ho na přelomu let 2019/2020 odevzdat do provozu. Ale je to ve hvězdách, více zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=208&t=5117 , poslední odstavec.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D1 Turany - Hubová
Vzhledem k finanční náročnosti celé stavby a potřebnosti dobudovat tento úsek, protože zde jinak skolabuje zcela doprava se uvažuje již nahlas o tom, že se tento úsek bude stavět ve formě PPP a stát tady za to bude splácet výstavbu. Důvodem jsou vysoké náklady na výstavbu a zakontrahování EU fondů na již ostatní úseky na dálniční síti. Samozřejmě, nejdříve se musí dokončit proces vybrání vhodné trasy.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D1 Turany - Hubová
Nejtěžší úsek D1 prochází Oravou: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=210&t=5337 .
Další článek i zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=210&t=5340 .
Úsek se může prodražit z 500-700 mil. € na 900 mil. €. Teoreticky by výstavbu mohla zlevnit soutěž v čase, když už bude část ostatních tunelů v provozu v rámci D1/D3. Na druhou stranu je zde složitější geologie a tunel Korbeľka se 6 km a 2 tubusy nedávají mnoho šancí pro zlevňování.
Tento úsek je absolutní TOP PRIORITA vlády do roku 2020. Slibuje ho dobudovat, budeme rádi, když se rozestaví. Změna variantu bude žádat další přípravy.
Další článek i zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=210&t=5340 .
Úsek se může prodražit z 500-700 mil. € na 900 mil. €. Teoreticky by výstavbu mohla zlevnit soutěž v čase, když už bude část ostatních tunelů v provozu v rámci D1/D3. Na druhou stranu je zde složitější geologie a tunel Korbeľka se 6 km a 2 tubusy nedávají mnoho šancí pro zlevňování.
Tento úsek je absolutní TOP PRIORITA vlády do roku 2020. Slibuje ho dobudovat, budeme rádi, když se rozestaví. Změna variantu bude žádat další přípravy.
Re: D1 Turany - Hubová
Kéž by se na této TOP PRIORITĚ na Slovensku dělalo podstatně více než na české TOP PRIORITĚ - D35.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D1 Turany - Hubová
Ministerstvo financií (dle denníka Pravda) již počítá s tím, že se na tento úsek vypracuje smlouva formou PPP. Tím se vyřeší jak financování projektu, tak i problémy s trasováním a případná další jednání s EU. Více: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=210&t=5385 . Až bude známá varianta a trasa, tak upravím 1. příspěvek.
Re: D1 Turany - Hubová
Gratuluji! Hodně důležitá zpráva . Je vidět, že to děláte na Slovensku lépe než u nás doma.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D1 Turany - Hubová
Tunelem z Turca do Liptova popod přírodní rezervaci: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=210&t=5494 . Slovensko se vrací k tunelovému řešení a tím se myslí delší tunelový variant. Deset let ztraceno nesmyslným nanucováním více povrchového trasování. Po výběru variantu (Korbeľka vs. Veľká Fatra) proběhne posuzování EIA, takže reálně se výstavba nezačne před rokem 2019. A ještě se bude muset řešit financování, takže když se zahrne ještě i tendrování tak +1 rok. Pokud by to bylo i formou PPP, tak to může trvat i déle. Takže se realizace i s výstavbou až po odevzdání do provozu dostává k horizontu za rok 2023. To v principu bude značit souvislou kolonu v rámci paralelní silnice I. třídy vzhledem k návaznosti dálničních úseků ve výstavbě, které se snad dokončí dříve.
Re: D1 Turany - Hubová
Chápu li to dobře, tak by na celé D1 chyběl pouze úsek, jehož objížďka po silnici první třídy by měřila cca 18 km. Ale nájezdem do tunelu Havran by došlo k dálničnímu obchvatu Ružomberka a napojení na Ivachnovou. Už aby to bylo ! Žilina, Ružomberok a Prešov - tři špunty na trase. A alespoň dva z nich odpadnou. Sice to ještě chvíli potrvá, ale alespoň na Žilině se tvrdě pracuje.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 8.8.2016 14:12:44, celkem upraveno 1 x.
Důvod: oprava názvu města Ružomberok (původně: Rožumberok)
Důvod: oprava názvu města Ružomberok (původně: Rožumberok)
Re: D1 Turany - Hubová
Prosil bych všude opravit na Ružomberok. Děkuji. Jezdil jsem tam na prázdniny k babičce.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 8.8.2016 14:12:55, celkem upraveno 1 x.
Důvod: opraveno
Důvod: opraveno
Re: D1 Turany - Hubová
Pánové, omlouvám se, ale ve slovenštině nesahám Dialničarovi ani po kotníky. Tím myslím, jak suvereně válí své příspěvky v češtině na rozdíl ode mě, který přehází písmena ve jméně všem známého města.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 8.8.2016 21:44:53, celkem upraveno 1 x.
Důvod: doplnění a odkaz do jiné sekce: k tomu dávám reakci zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?p=133029#p133029
Důvod: doplnění a odkaz do jiné sekce: k tomu dávám reakci zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?p=133029#p133029