Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
Meškajúci obchvat Ružomberka rastie. Pozrite si najnovšie zábery
https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clanok/541279/
https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clanok/541279/
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
My je na rozdíl od Slováků i plánujeme stavět jako novostavby, ta debilní místa. V tomhle (obecně v MÚK) jsou Slováci tak o 2 levly nad námi.kot píše:Ale pánové, podobných "debilních míst" /jak píše Warcz/ máme u nás sakra hodně....
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
Diaľnica D1 Hubová – Ivachnová, zmenená trasa v priebehu výstavby (odbornější článek)
Ražba tunelu Čebrať na D1 u Ružomberka je na 70%
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=222&t=6875
Ražba tunelu Čebrať na D1 u Ružomberka je na 70%
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=222&t=6875
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
Nejnovější záběry z výstavby na stránce FB NDS: https://www.facebook.com/media/set/?van ... 3048047033
A přelet dronem:
A přelet dronem:
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
Mám prosím dvě otázky : Jak pokračuje ražba tunelu Čebrať a zda stále platí termín ZS 07/2022 ? díky
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
Mesiac stare info
STR (31.7.2020): 2809,6 TM
JTR (31.7.2020): 2890,8 TM
Ale termin skorej az na konci roka, este stale nemaju stavebko
STR (31.7.2020): 2809,6 TM
JTR (31.7.2020): 2890,8 TM
Ale termin skorej az na konci roka, este stale nemaju stavebko
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
Takže cca chybí vyrazit 700 + 790 metrů... Odsýpá to slušně ! Díky za info
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
Na úseku D1 Hubová – Ivachnová pokračujú povrchové práce, pričom NDS finalizuje získanie právoplatného stavebného povolenia pre realizáciu tunela Čebrať a západnej strany vrátane západného portálu. Ak neprídu odvolania, NDS chce mať stavebné povolenie do konca decembra 2020.
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/je ... ny-hubova/
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/je ... ny-hubova/
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
ještě doplním několik informací za poslední měsíce:
70% z tunela Čebrať (04/2020)
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=222&t=6971
Tunel Čebrať na D1 má vyraženo 78% (07/2020)
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=222&t=6997
Výstavba D1 u Ružomberka vyčerpala i rezervu (11/2020)
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=222&t=7021
*v článku jak informace kolem nákladů, tak nejnovější datum zprovoznění pro rok 2024
Aktualizaci 1. příspěvku v tématu zrealizuju až v příštím roce.
70% z tunela Čebrať (04/2020)
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=222&t=6971
Tunel Čebrať na D1 má vyraženo 78% (07/2020)
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=222&t=6997
Výstavba D1 u Ružomberka vyčerpala i rezervu (11/2020)
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=222&t=7021
*v článku jak informace kolem nákladů, tak nejnovější datum zprovoznění pro rok 2024
Aktualizaci 1. příspěvku v tématu zrealizuju až v příštím roce.
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
Když už se vleče rozhodnutí na úseku Turany - Hubová, jak si stojí v současnosti ražba v tunelu Čebrať, jak dopadlo SP /PM na případném SP/ a nějaké novinky k termínu UP. Ať už dopředu či zpět. Těch pár km úseku Turany - Hubová ve stávající stopě by se pak vydržet dalo. Holt bych si kávu při cestě do Košic dával jinde, než na první pumpě v Ružomberku. Předpokládám, že nejsem na foru sám, koho postup stavby zajímá. Viz Warcz z 2.12.2019... A čtyři měsíce není málo na nové info. Díky
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
Spletl jste se o rok, poslední příspěvek byl 2.12.2020. Ale to se stává, já taky někdy mám v hlavě loňský rok až do poloviny roku a pak sotva si ke konci roku zvyknu, tak se to zase změní na další rok Takže kolikrát ani nevím, kolik je mi vlastně let musím chvíli přemýšlet ... což je možná lepší, než kdybych si to uvědomovalkot píše:Předpokládám, že nejsem na foru sám, koho postup stavby zajímá. Viz Warcz z 2.12.2019... A čtyři měsíce není málo na nové info. Díky
Jinak by mě podobně jako Vás taky zajímalo info, zde je něco nového ohledně tunelu Čebrať a s celým tímhle úsekem.
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
Pardon, důsledně jsem neoddělil Warczův příspěvek z 2.12.2019 se shodným datem o ROK později. Ale šlo mi jak o nepochopení dostavby MUK, tak i o nedostatek čerstvých novinek...
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
nekopíruji to přímo sem; čekal jsem na konkrétní vývoj namísto těchto dávno známých problémů a tak jen i "hloupých" keců seshora jak to omotat - aby to vypovídalo tu informační hodnotu pro 95% veřejnosti ve smyslu "pracujeme na tom, aby se to co nejrychleji dobudovalo a plnilo finanční plány" (jen již nikdo neumí říct dokdy se na tom pracovat bude, protože co šlo tak vše se posouvá do neznáma od dob sesuvu a za to si ale může stát a NDS sama, protože to tak řešila; normální by bylo po sesuvu práce zcela přerušit a nanovo upravit podmínky včetně trasy, peněz a klidně i s dosavadním dokončit nebo taky ne - i to se stává, ale se nedělá přesně tohle prodlužování "komatu")
8.2.2021: Ministr dopravy řeší tunel Čebrať (D1, Ružomberok)
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=225&t=7073
15.2.2021: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=225&t=7081 (otázka začíná slovami "druhý úsek")
Jsem zvědav i na to zbožné přání roku 2023. Nemusím přízvukovat, že NDS nemá peníze, že je tady problém s uznaním nároků na změny, že se sotva doplnil projekt. Od uznání a zahájení dostavby toho co se nestavělo + dokončení tunelu až po technologie od stávajícího zhotovitele dle toho co může a má stát a dle toho čeho je kdo schopen ... další stavba hodná označení "buduje se dekádu".
Dodám, že se psal rok 2015, když se dalo na vědomí, že se tunel pro riziko sesuvu prodlouží v délce. Je rok 2021, tunel se budoval i nadále jako báňské dílo atp. praktiky. Již tedy ani rok 2022, již jsme u roku 2023. To jsou holá fakta. A stejně hrozí problémy, tento rok jen tehdy jestli již vše půjde hladce od legislativy přes výstavbu po ufinancování. Jakmile ne, tak žádný rok ´23 nehrozí. (čímž padne část financování atd.)
8.2.2021: Ministr dopravy řeší tunel Čebrať (D1, Ružomberok)
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=225&t=7073
15.2.2021: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=225&t=7081 (otázka začíná slovami "druhý úsek")
Jsem zvědav i na to zbožné přání roku 2023. Nemusím přízvukovat, že NDS nemá peníze, že je tady problém s uznaním nároků na změny, že se sotva doplnil projekt. Od uznání a zahájení dostavby toho co se nestavělo + dokončení tunelu až po technologie od stávajícího zhotovitele dle toho co může a má stát a dle toho čeho je kdo schopen ... další stavba hodná označení "buduje se dekádu".
Dodám, že se psal rok 2015, když se dalo na vědomí, že se tunel pro riziko sesuvu prodlouží v délce. Je rok 2021, tunel se budoval i nadále jako báňské dílo atp. praktiky. Již tedy ani rok 2022, již jsme u roku 2023. To jsou holá fakta. A stejně hrozí problémy, tento rok jen tehdy jestli již vše půjde hladce od legislativy přes výstavbu po ufinancování. Jakmile ne, tak žádný rok ´23 nehrozí. (čímž padne část financování atd.)
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
To že se dokonce uvažuje o změně zhotovitele, je nepříjemné. Netušil jsem, že jsou tam i problémy tohoto druhu. Snad se to něják podaří i bez toho
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
Stavba tunela Čebrať pri Ružomberku pokračuje
Diaľničiari získali kľúčové povolenie na stavbu tunela v Likavke, čakajú na právoplatnosť. Po jej získaní sa budú stroje môcť do kopca zahryznúť aj z druhej strany.
LIKAVKA. Súčasťou takmer 15 kilometrov dlhého diaľničného úseku Turany – Hubová je tunel Čebrať. Má mať dĺžku presne 3,6 kilometra.
Najprv musí byť právoplatné
Zhotoviteľ stavby na jeho hĺbení pracuje len z východnej strany, teda od Likavky, na základe geologickej úlohy, nie je to plnohodnotné stavebné povolenie.
To diaľničiari už získali, začiatkom apríla. Stavebné povolenie ale ešte nie je právoplatné. Na jeho základe budú môcť hĺbiť tunel Čebrať aj zo západu, teda od ružomberskej mestskej časti Hrboltová.
„Do žiadosti o stavebné povolenie boli zapracované pripomienky vznesené v rámci stavebného konania. Stavebné povolenie je vydané pre tunel a súvisiace objekty. Aktuálne čakáme na nadobudnutie jeho právoplatnosti,“ potvrdila Eva Žgravčáková, hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti.
Razenie aj z Hrboltovej
Pre posun prác na stavbe liptovskej diaľnice ide o kľúčový dokument.
„Následne, na základe právoplatného stavebného povolenia, môžeme začať práce aj od západného portálu,“ potvrdila.
Diaľničiari budú potrebovať povolenie na stavebné objekty mimo tunela Čebrať.
„Zmena dokumentácie pre stavebné povolenie zostávajúcich stavebných objektov mimo tunela bude riešená v ďalšej nadväzujúcej fáze,“ vysvetlila.
Zosuv chcú stabilizovať v lete
Na úseku D1 Hubová Ivachnová sa momentálne pracuje na mostných objektoch, budovaní kanalizačného zberača a na realizácii samotného násypu diaľnice.
Práce skomplikoval nestabilný svah pri Liskovej, ktorý sa zosúva.
„Na úseku pri Liskovej budú vykonané stabilizačné opatrenia, ktoré začneme robiť, predpokladáme, na prelome mesiacov máj a jún,“ doplnila.
Národná diaľničná spoločnosť trvá na tom, že celý diaľničný úsek chcú sprejazdniť v roku 2023.
Pokiaľ chcú stavbu financovať z eurofondov, tento termín musia stihnúť.
Chýba vyraziť štyristo metrov
Dvojrúrový tunel Čebrať museli pre zosuv v roku 2016 preprojektovať. Oproti pôvodným plánom je dlhší. V zmysle geologickej úlohy sa do razenia novej trasy tunela pustili v lete 2018. Pracovať môžu len z jednej strany, od Liskovej.
Momentálne majú v severnej tunelovej rúre vyrazených už 3 132 metrov a v južnej tunelovej rúre 3 218 metrov. Do úplného prerazenia chýba zhruba 400 metrov.
„Razenie zo západného portálu od Hrboltovej sa začne po uskutočnení prípravných prác a vybudovaní prístupovej komunikácie,“ dodala Žgravčáková.
19. máj 2021 o 7:22 ĽUBICA STANČÍKOVÁ
https://myorava.sme.sk/c/22660969/stavb ... acuje.html
Diaľničiari získali kľúčové povolenie na stavbu tunela v Likavke, čakajú na právoplatnosť. Po jej získaní sa budú stroje môcť do kopca zahryznúť aj z druhej strany.
LIKAVKA. Súčasťou takmer 15 kilometrov dlhého diaľničného úseku Turany – Hubová je tunel Čebrať. Má mať dĺžku presne 3,6 kilometra.
Najprv musí byť právoplatné
Zhotoviteľ stavby na jeho hĺbení pracuje len z východnej strany, teda od Likavky, na základe geologickej úlohy, nie je to plnohodnotné stavebné povolenie.
To diaľničiari už získali, začiatkom apríla. Stavebné povolenie ale ešte nie je právoplatné. Na jeho základe budú môcť hĺbiť tunel Čebrať aj zo západu, teda od ružomberskej mestskej časti Hrboltová.
„Do žiadosti o stavebné povolenie boli zapracované pripomienky vznesené v rámci stavebného konania. Stavebné povolenie je vydané pre tunel a súvisiace objekty. Aktuálne čakáme na nadobudnutie jeho právoplatnosti,“ potvrdila Eva Žgravčáková, hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti.
Razenie aj z Hrboltovej
Pre posun prác na stavbe liptovskej diaľnice ide o kľúčový dokument.
„Následne, na základe právoplatného stavebného povolenia, môžeme začať práce aj od západného portálu,“ potvrdila.
Diaľničiari budú potrebovať povolenie na stavebné objekty mimo tunela Čebrať.
„Zmena dokumentácie pre stavebné povolenie zostávajúcich stavebných objektov mimo tunela bude riešená v ďalšej nadväzujúcej fáze,“ vysvetlila.
Zosuv chcú stabilizovať v lete
Na úseku D1 Hubová Ivachnová sa momentálne pracuje na mostných objektoch, budovaní kanalizačného zberača a na realizácii samotného násypu diaľnice.
Práce skomplikoval nestabilný svah pri Liskovej, ktorý sa zosúva.
„Na úseku pri Liskovej budú vykonané stabilizačné opatrenia, ktoré začneme robiť, predpokladáme, na prelome mesiacov máj a jún,“ doplnila.
Národná diaľničná spoločnosť trvá na tom, že celý diaľničný úsek chcú sprejazdniť v roku 2023.
Pokiaľ chcú stavbu financovať z eurofondov, tento termín musia stihnúť.
Chýba vyraziť štyristo metrov
Dvojrúrový tunel Čebrať museli pre zosuv v roku 2016 preprojektovať. Oproti pôvodným plánom je dlhší. V zmysle geologickej úlohy sa do razenia novej trasy tunela pustili v lete 2018. Pracovať môžu len z jednej strany, od Liskovej.
Momentálne majú v severnej tunelovej rúre vyrazených už 3 132 metrov a v južnej tunelovej rúre 3 218 metrov. Do úplného prerazenia chýba zhruba 400 metrov.
„Razenie zo západného portálu od Hrboltovej sa začne po uskutočnení prípravných prác a vybudovaní prístupovej komunikácie,“ dodala Žgravčáková.
19. máj 2021 o 7:22 ĽUBICA STANČÍKOVÁ
https://myorava.sme.sk/c/22660969/stavb ... acuje.html
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
co mi tady schází
bezmála 7 min. video z výstavby tunelu Čebrať z 03/2020
bezmála 7 min. video z výstavby tunelu Čebrať z 03/2020
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
Dotaz na odborníky: proč se při stříkání betonu do primárního ostění vždy stříká i čelo ražby, když bude za pár dní odstřeleno?
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
To je snad až akademická otázka. Nejsem odborník v této oblasti, ale tak snad základ vám dovedu objasnit.
Dělá se to proto, aby se zajistil výrub po ražbě. Růžná je tloušťka, i komponenty. Jeho tloušťka je závislá na technologické třídě výrubu a skutečných geotechnických podmínkách při ražbě. Vám se patrně nepozdává ten fakt, že "se to tam nastříká a pak vybourá" - tudíž není nutno rozebírat teď jednotlivé kroky a hodnocení co, kdy a proč.
Musíte to vnímat jako jistou formu předzajištění tunelu. Jde o řekněme ochranné opatření, které vytvoří efekt odklonění napětí mimo profil tunelu (horninový masiv, fyzika, geologie ...), ale tak, aby se co nejvíce zachovala přírozená charakteristika masivu (právě pro další ražbu). A součástí toho je i čelba ražby.
Proto se ještě musí pamatovat na případne doplnky další stabilizace čelby kotvami nebo drenáží.
Aby samotní tuneláři byli v bezpečí, tak se výrub musí zajistit co nejlépe to jde. To šahá až po další opatření, které lépe podepřou masiv, zredukují deformace atd.
Dělá se to proto, aby se zajistil výrub po ražbě. Růžná je tloušťka, i komponenty. Jeho tloušťka je závislá na technologické třídě výrubu a skutečných geotechnických podmínkách při ražbě. Vám se patrně nepozdává ten fakt, že "se to tam nastříká a pak vybourá" - tudíž není nutno rozebírat teď jednotlivé kroky a hodnocení co, kdy a proč.
Musíte to vnímat jako jistou formu předzajištění tunelu. Jde o řekněme ochranné opatření, které vytvoří efekt odklonění napětí mimo profil tunelu (horninový masiv, fyzika, geologie ...), ale tak, aby se co nejvíce zachovala přírozená charakteristika masivu (právě pro další ražbu). A součástí toho je i čelba ražby.
Proto se ještě musí pamatovat na případne doplnky další stabilizace čelby kotvami nebo drenáží.
Aby samotní tuneláři byli v bezpečí, tak se výrub musí zajistit co nejlépe to jde. To šahá až po další opatření, které lépe podepřou masiv, zredukují deformace atd.
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
k tomu proč se betonuje. Nemají potom ty nálože i větší účinnost ? Kdyby to bylo směrem do tunelu uplně volné, tak by se tím směrem uvolnila veškerá energie ne ?
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
Pročetl jsem celou tému, odstranil 5 příspěvků (většina moje) s 0 informační hodnotou (zaniklý web k projektu aneb odkazy bez nadpisu), nahradil několik odkazů atd. a upravil úvodní příspěvek; další prodloužení výstavby a úprava délky jak úseku, tak tunelu Čebrať na trase.
Doplňující informace do tohoto vlákna týkající se úpravy trasy:
Dopravoprojekt: https://dopravoprojekt.sk/projekt/dialn ... achnova-2/
Predmetom Správy o hodnotení vplyvov bolo posúdiť vplyvy zmenenej trasy diaľnice D1 (v úseku km 1,007 – 6,069) a predĺženie tunela Čebrať západným smerom na životné prostredie. Návrh novej trasy diaľnice a polohy tunela vyplynul z extrémne náročných geologických a hydrogeologických pomerov pôvodne navrhovaného variantu v predmetnom úseku stavby Diaľnice D1 Hubová – Ivachnová.
Z portálu ASB: https://www.asb.sk/stavebnictvo/inzinie ... u-vystavby
Článok sa zaoberá zmenou trasy diaľnice D1 Hubová – Ivachnová, ktorá zásadným spôsobom rieši problematiku v kritickom úseku zosuvných území, a to posunutím severnejšie – zapustením do masívu v podobe tunela Čebrať s dĺžkou 3 600 m. Zmena je navrhnutá na základe spresňujúcich informácií o aktivite a rozsahu zosuvov v pôvodnej trase. Časť príspevku opisuje technické riešenie tunela.
Prezentace od OHL: https://www.ohlzs.cz/wp-content/uploads ... 104-OK.pdf
Prvá časť príspevku sa zaoberá zmenou trasy diaľnice D1 Hubová – Ivachnová, ktorá zásadným spôsobom rieši problematiku v kritickom úseku zosuvných území, a to zmenou trasy posunutím severnejšie (zapustením do masívu), čo je riešené tunelom Čebrať dĺžky 3 600 m.
Zmena je navrhnutá na základe spresňujúcich informácií o aktivite a rozsahu zosuvov v pôvodnej trase. Druhá časť príspevku opisuje technické riešenie tunela a skúsenosti s prebiehajúcim razením.
Doplnění; můj pohled: Situace ve výstavbě tohoto úseku není nejlepší. Nedá se v této chvíli jednoznačně konstatovat, že se opravdu povede odevzdat i v novém termínu nebo i roce 2023. Všechno závisí od postupu v tunelu. "Papíry" se řeší taky a situace v regionu je taková, že se nedá čekat, že by se do provozu odevzdala jen jedna část úseku. Za předpokladu, že se nevyskytnou nepředvídané okolnosti, tak se úsek dokončí, resp. odevzdá do provozu. Otázní je ale taky konečná cena.
A ještě jeden článek: Diaľničný úsek D1 Hubová - Ivachnová bude sprejazdnený do konca roku 2023
Doplňující informace do tohoto vlákna týkající se úpravy trasy:
Dopravoprojekt: https://dopravoprojekt.sk/projekt/dialn ... achnova-2/
Predmetom Správy o hodnotení vplyvov bolo posúdiť vplyvy zmenenej trasy diaľnice D1 (v úseku km 1,007 – 6,069) a predĺženie tunela Čebrať západným smerom na životné prostredie. Návrh novej trasy diaľnice a polohy tunela vyplynul z extrémne náročných geologických a hydrogeologických pomerov pôvodne navrhovaného variantu v predmetnom úseku stavby Diaľnice D1 Hubová – Ivachnová.
Z portálu ASB: https://www.asb.sk/stavebnictvo/inzinie ... u-vystavby
Článok sa zaoberá zmenou trasy diaľnice D1 Hubová – Ivachnová, ktorá zásadným spôsobom rieši problematiku v kritickom úseku zosuvných území, a to posunutím severnejšie – zapustením do masívu v podobe tunela Čebrať s dĺžkou 3 600 m. Zmena je navrhnutá na základe spresňujúcich informácií o aktivite a rozsahu zosuvov v pôvodnej trase. Časť príspevku opisuje technické riešenie tunela.
Prezentace od OHL: https://www.ohlzs.cz/wp-content/uploads ... 104-OK.pdf
Prvá časť príspevku sa zaoberá zmenou trasy diaľnice D1 Hubová – Ivachnová, ktorá zásadným spôsobom rieši problematiku v kritickom úseku zosuvných území, a to zmenou trasy posunutím severnejšie (zapustením do masívu), čo je riešené tunelom Čebrať dĺžky 3 600 m.
Zmena je navrhnutá na základe spresňujúcich informácií o aktivite a rozsahu zosuvov v pôvodnej trase. Druhá časť príspevku opisuje technické riešenie tunela a skúsenosti s prebiehajúcim razením.
Doplnění; můj pohled: Situace ve výstavbě tohoto úseku není nejlepší. Nedá se v této chvíli jednoznačně konstatovat, že se opravdu povede odevzdat i v novém termínu nebo i roce 2023. Všechno závisí od postupu v tunelu. "Papíry" se řeší taky a situace v regionu je taková, že se nedá čekat, že by se do provozu odevzdala jen jedna část úseku. Za předpokladu, že se nevyskytnou nepředvídané okolnosti, tak se úsek dokončí, resp. odevzdá do provozu. Otázní je ale taky konečná cena.
A ještě jeden článek: Diaľničný úsek D1 Hubová - Ivachnová bude sprejazdnený do konca roku 2023
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
Vyraženo je 3310m a 3205m. Právoplatnost stavebního povolení je taky.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=225&t=7171
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=225&t=7171
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 18.6.2021 14:40:34, celkem upraveno 1 x.
Důvod: +článek
Důvod: +článek
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
Úsek diaľnice D1 Hubová - Ivachnová sprejazdnia koncom roka 2023, vyhlásil minister Doležal
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=225&t=7174
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=225&t=7174
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
1 foto z FB, pomalu se obnovila výstavba i mimo tunel:
a i další, ale v úsporném režimu:
https://i.imgur.com/IYpslpL.jpg
https://i.imgur.com/S3kzvS8.jpg
https://i.imgur.com/QeenHtj.jpg
https://i.imgur.com/H3TdNjP.jpg
https://i.imgur.com/oiLn5on.jpg
a i další, ale v úsporném režimu:
https://i.imgur.com/IYpslpL.jpg
https://i.imgur.com/S3kzvS8.jpg
https://i.imgur.com/QeenHtj.jpg
https://i.imgur.com/H3TdNjP.jpg
https://i.imgur.com/oiLn5on.jpg