Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D1 Hubová - Ivachnová
Ružomberský tunel zpomaluje nad Váhem síla přírody
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=210&t=5525
Tedy stále se nepokračuje s realizací tunelu. Na některých SO se pracuje, ale ani v tom se nedá pokračovat výrazněji, protože z ražby se měl materiál používat na násypy mostů. Nic zásadního a světového se ale neděje; pro sesuv svahu se ve Švýcarsku nestavělo několik let: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 81#p133081 (na konci příspěvku).
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=210&t=5525
Tedy stále se nepokračuje s realizací tunelu. Na některých SO se pracuje, ale ani v tom se nedá pokračovat výrazněji, protože z ražby se měl materiál používat na násypy mostů. Nic zásadního a světového se ale neděje; pro sesuv svahu se ve Švýcarsku nestavělo několik let: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 81#p133081 (na konci příspěvku).
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 10.6.2021 6:34:57, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Re: D1 Hubová - Ivachnová
Na této stavbě to s tempem nebylo nijak valné, což je vzhledem k informacím od Diaľničiara (díky za ně ) pochopitelné. Ale to jen můj dojem z toho, co jsem viděl z okna auta při průjezdu. Nicméně ve směru od Žiliny pracovalo pár lidí na stavbě konstrukce u pilířů mostu, který povede přes I/18, Váh i hlavní koridor. Je to na počátku úseku. Pak už jsem viděl jen v dáli stavbu té velké estakády. Na konci úseku žádná technika ani lidské zdroje. Je tam hotový jeden most, ale jinak tam žádná činnost není. Je vidět, že se začalo, jelikož trasa a zemní práce hotové jsou, ale moc to nepokračuje. Doufám, že až tam pojedu za rok, bude to vypadat jinak
Re: D1 Hubová - Ivachnová
Kolega, na konci úseku to vyzerá stále rovnako dlhšiu dobu. A pokiaľ sa nezačne raziť tunel, bude to stále rovnaké.
Re: D1 Hubová - Ivachnová
Nemusi. Na enviroportali ako on-line informacnom systeme posudzovania vplyvov na zivotne prostredie EIA sa objavil zamer vybudovat zemnik v Ivachnovej pre ucely vystavby D1. Hoci je jasne ze to nepokryje celu potrebu materialu do nasypov, je vysoko pravdepodobne, ze ak to prejde, tak sa min. prelozka I/18 ponad D1 robit bude.
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: D1 Hubová - Ivachnová
Myslel jsem, že se přeložka I/18 dál nestaví hlavně proto, že nemá smysl ji stavět, dokud nebude stavba dálnice finišovat. Dokud se nebude napojovat nová D1 na starou a stavět v místě křížení dnešní I/18, tak není proč jezdit přes most, když to jde rovně. Ale je jasné, že náspy k tomu mostu na rovném dnu údolí Váhu se z něčeho postavit musí.
To, co píše eric978 mi proto trochu zavání dočasným vedením transitní dopravy přes I/59 na MÚK Likava.
To, co píše eric978 mi proto trochu zavání dočasným vedením transitní dopravy přes I/59 na MÚK Likava.
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Re: D1 Hubová - Ivachnová
Tak ta prelozka I/18 je potrebna hlavne z casovych dovodov. Ono aj ked most ma hrubu stavbu hotovu, stale su potrebne nasypy na to, aby sa mohli dokoncit zaveterne mury, prechodove dosky a potom typicke dokoncovacky - rimsy, izolacie, odvodnenie, vozovka. Len na to potrebujes idealne 4-5 mesiacov (pri tempe na tejto stavbe tak 6-7). Ak bude hotova prelozka I/18, stale je potrebne "rozobrat" staru I/18 (povodne podlozie je nedostaocne unosne), a tak robit nove konstrukcne vrstvy. Takze summa summarum len v tomto mieste je roboty na cca 9-10 mesiacov.
MickeyMouse, k tomu vedeniu tranzitu cez I/59 si myslel predcasne spojazdenie D1 v useku Likavka - Ivachnova ? Najprv bol kazdy kto sleduje vystavbu u nas v tom, ze z niekolkomesacnym meskanim bude tento usek dokonceny bez "tunelovej" casti. Avsak Auxt v jari pozastavil "cely" usek s vynimkou mostov 201 a mostov medzi MUK Likavka a Ivachnovou. Do toho prisiel zamer na zemnik... Podla mna ide skor o to, aby sa mohli dobudovat rozostavane mosty. Napr. pod oporu mosta 215 surne potrebuju strk, aby ju mohli spravit (btw, nosna konstrukcia sa uz betonuje): http://www.dialnice.info/gallery/image_ ... e_id=34463 . Podobny problem ma aj most 216, kde sa robi uz aj oporny mur medzi oporami. Druha vec ale je, ze vacsina useku ide po mostoch a zarezoch, nasypy su potrebne prakticky iba na jeho konci pri Ivachnovej a na druhej strane Vahu pri Liskovej. Nevieme ani to, ci je mozne pouzit material z vykopov zarezov a ak ano v akom pomere. Na druhej strane, aj usek Likavka - Ivachnova by veelmi veelmi pomohol takze uvidime, ako sa to cele vyvinie.
MickeyMouse, k tomu vedeniu tranzitu cez I/59 si myslel predcasne spojazdenie D1 v useku Likavka - Ivachnova ? Najprv bol kazdy kto sleduje vystavbu u nas v tom, ze z niekolkomesacnym meskanim bude tento usek dokonceny bez "tunelovej" casti. Avsak Auxt v jari pozastavil "cely" usek s vynimkou mostov 201 a mostov medzi MUK Likavka a Ivachnovou. Do toho prisiel zamer na zemnik... Podla mna ide skor o to, aby sa mohli dobudovat rozostavane mosty. Napr. pod oporu mosta 215 surne potrebuju strk, aby ju mohli spravit (btw, nosna konstrukcia sa uz betonuje): http://www.dialnice.info/gallery/image_ ... e_id=34463 . Podobny problem ma aj most 216, kde sa robi uz aj oporny mur medzi oporami. Druha vec ale je, ze vacsina useku ide po mostoch a zarezoch, nasypy su potrebne prakticky iba na jeho konci pri Ivachnovej a na druhej strane Vahu pri Liskovej. Nevieme ani to, ci je mozne pouzit material z vykopov zarezov a ak ano v akom pomere. Na druhej strane, aj usek Likavka - Ivachnova by veelmi veelmi pomohol takze uvidime, ako sa to cele vyvinie.
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: D1 Hubová - Ivachnová
Presne tak jsem to myslel - predcasne zprovozneni Likava-Ivachnova. Prijde mi to ale silene, ze by se jezdilo po I/59. To je podle me 4pruhovy prutah Ruzomberkem lepsi. Ale zase z RK k Ivachnove je to peklo a dostat se treba z Liskove na I/18 chce pevny nervy, ostre lokty a vykonny vuz.
Ve vysledku proto pripadne predcasne zprovozneni useku Likava-Ivachnova nicemu nepomuze. Leda ze by se to rozlozilo a cast tranzitu na nebo z D1 najizdela nebo sjizdela az na Ivachnove.
Ve vysledku proto pripadne predcasne zprovozneni useku Likava-Ivachnova nicemu nepomuze. Leda ze by se to rozlozilo a cast tranzitu na nebo z D1 najizdela nebo sjizdela az na Ivachnove.
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D1 Hubová - Ivachnová
BETÓNY NA MOSTNÉ KONŠTRUKCIE NA STAVBE D1 HUBOVÁ – IVACHNOVÁ (odbornější článek + fotky)
Diaľnica D1 predstavuje na Slovensku rozhodujúcu dopravnú komunikáciu, ktorá umožňuje rýchle a bezpečné prepojenie jednotlivých častí krajiny, ale aj významný medzinárodný tranzit. Jej kompletné dokončenie je preto kľúčové z hľadiska zabezpečenia trvalého ekonomického a sociálneho rastu dotknutých regiónov, ale aj celého Slovenska.
Diaľnica D1 predstavuje na Slovensku rozhodujúcu dopravnú komunikáciu, ktorá umožňuje rýchle a bezpečné prepojenie jednotlivých častí krajiny, ale aj významný medzinárodný tranzit. Jej kompletné dokončenie je preto kľúčové z hľadiska zabezpečenia trvalého ekonomického a sociálneho rastu dotknutých regiónov, ale aj celého Slovenska.
Re: D1 Hubová - Ivachnová
Praveze aky-taky potencial na rozlozenie tam je. Ten kto ide o severnej D1 (PO-RK) do BA, vacsinou zide v RK z E50 a pokracuje cez Donovaly na R1. Pre tychto by nemalo ziaden vyznam zachadzat cez Likavku. Maly, ale predsa nejaky dopravny prud existuje v smere LM/PP <=> PL (DK7), tito by sa RK vyhli uplne. Ti co by sli PP/LM <=> ZA by sa presunuli na D1 a I/59. a s nimi aj prevazna cast kolony. Takze zapchy by sa sice presunuli na I/59, avsak kvoli ciastocnemu prerozdeleniu dopravneho prudu by neboli az take vypukle ako su dnes pri Ivachnovej.MickeyMouse píše:Presne tak jsem to myslel - predcasne zprovozneni Likava-Ivachnova. Prijde mi to ale silene, ze by se jezdilo po I/59. To je podle me 4pruhovy prutah Ruzomberkem lepsi. Ale zase z RK k Ivachnove je to peklo a dostat se treba z Liskove na I/18 chce pevny nervy, ostre lokty a vykonny vuz.
Ve vysledku proto pripadne predcasne zprovozneni useku Likava-Ivachnova nicemu nepomuze. Leda ze by se to rozlozilo a cast tranzitu na nebo z D1 najizdela nebo sjizdela az na Ivachnove.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D1 Hubová - Ivachnová
Aktuality:
Každý zřejmě postřehl, že výstavba tunelu Čebrať byla zastavená. Hrozí navýšení ceny v řádu desítek mil. € až 100 mil. €. Samozřejmě, že se prodlouží i realizace celého úseku. Společně s tím se omezila výstavba dalších objektů na úseku. NDS poskytla stanovisko, ve kterém uvedla, že "Národná diaľničná spoločnosť v súčasnosti preveruje a analyzuje vhodnosť predložených technických návrhov riešenia výstavby tunela Čebrať, aj z pohľadu možného dopadu na životné prostredie. V momente ukončenia analýzy predložených návrhov predstavíme verejnosti výsledné riešenie." a z rozhovoru s ministrem dopravy, výstavby a RR, Arpádem Ersékem doplňuji nejnovější informace: V súčasnosti už boli prijaté rozhodnutia, ktoré určili ďalší postup prípravy a výstavby celej stavby, zmeny trasy vedenia D1 v úseku Hubová – Ivachnová s tým, že bol ministerstvom životného prostredia určený rozsah hodnotenia a vytvára sa možnosť urýchlenia prieskumných prác na novej trase tunela. Vzhľadom na súčasne permanentne sa opakujúcu dopravnú situáciu v Ružomberku bol určený termín sprejazdnenia celého úseku D1 do júna 2019. Tedy realizace úseku se prodlouží o 2 roky. Není to nic strašné, v zahraniční se běžně pro takovéto problémy protahuje doba výstavby v řádu mnoha let. Ještě není známo jak se zaplatí prodražení ani další podrobnosti.
Více informací: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=210&t=5627 (ovšem je tam toho opravdu moc a netýká se to jen tohoto úseku, i proto jsem to uvedl přímo do příspěvku)
Dále zde pravděpodobná změna trasování. Pokud se naplní, tak tunel bude dlouhý nikoliv 2 km, ale až 3,6 km:
Každý zřejmě postřehl, že výstavba tunelu Čebrať byla zastavená. Hrozí navýšení ceny v řádu desítek mil. € až 100 mil. €. Samozřejmě, že se prodlouží i realizace celého úseku. Společně s tím se omezila výstavba dalších objektů na úseku. NDS poskytla stanovisko, ve kterém uvedla, že "Národná diaľničná spoločnosť v súčasnosti preveruje a analyzuje vhodnosť predložených technických návrhov riešenia výstavby tunela Čebrať, aj z pohľadu možného dopadu na životné prostredie. V momente ukončenia analýzy predložených návrhov predstavíme verejnosti výsledné riešenie." a z rozhovoru s ministrem dopravy, výstavby a RR, Arpádem Ersékem doplňuji nejnovější informace: V súčasnosti už boli prijaté rozhodnutia, ktoré určili ďalší postup prípravy a výstavby celej stavby, zmeny trasy vedenia D1 v úseku Hubová – Ivachnová s tým, že bol ministerstvom životného prostredia určený rozsah hodnotenia a vytvára sa možnosť urýchlenia prieskumných prác na novej trase tunela. Vzhľadom na súčasne permanentne sa opakujúcu dopravnú situáciu v Ružomberku bol určený termín sprejazdnenia celého úseku D1 do júna 2019. Tedy realizace úseku se prodlouží o 2 roky. Není to nic strašné, v zahraniční se běžně pro takovéto problémy protahuje doba výstavby v řádu mnoha let. Ještě není známo jak se zaplatí prodražení ani další podrobnosti.
Více informací: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=210&t=5627 (ovšem je tam toho opravdu moc a netýká se to jen tohoto úseku, i proto jsem to uvedl přímo do příspěvku)
Dále zde pravděpodobná změna trasování. Pokud se naplní, tak tunel bude dlouhý nikoliv 2 km, ale až 3,6 km:
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
Tak sa pytam sem, kedy by mali zacat razit znovu tunel aby to stihli v novom termine?
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
Tak v podstatě během maximálně měsíců. Jinak je nereální i ten nový termín a budeme se bavit spíše o roku 2020. Tady se ale musí dohodnout financování a předělat smlouvu buď dodatkama nebo nevím. Modelů je vícero.
Zde je oznámení ke změnám: http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detai ... y-dialnice
Zde je oznámení ke změnám: http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detai ... y-dialnice
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
Koukám na tu mapku, a nové trasování tunelu mi přijde naopak kratší, než původní.
"Dále zde pravděpodobná změna trasování. Pokud se naplní, tak tunel bude dlouhý nikoliv 2 km, ale až 3,6 km"
EDIT: Pardon, ono to není uplně dobře vidět, ale západní portál se posunul o notný kus
"Dále zde pravděpodobná změna trasování. Pokud se naplní, tak tunel bude dlouhý nikoliv 2 km, ale až 3,6 km"
EDIT: Pardon, ono to není uplně dobře vidět, ale západní portál se posunul o notný kus
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
Ano, není to ihned dobře vidět, lepší pak porovnat s původním trasováním a tuto mapku naleznete stále v úvodním příspěvku.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
záběry na mostní objekt 214 (Lisková), betonáž mostovky
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
Ačkoliv odstupující šéf NDS, ale i tak představitel NDS informoval blíže ohledně situaci na úseku, nebudu to tlumočit do češtiny ...
Koncepcia pokračovania stavby D1 Hubová – Ivachnová bola určená na základe výsledkov rizikových analýz zosuvných území, ktoré sa nachádzajú v území západného portálu tunela, ale aj na celom úseku za východným portálom smerom do Liptovského Mikuláša. Táto analýza ukázala, že je potrebné zmeniť trasu úseku v 2. až 6. kilometri, čo si vyžaduje zabezpečiť celý proces prípravy vrátane EIA. Na zhotovenie stavby bol riadne vysúťažený dodávateľ, ktorý má platnú zmluvu. Úsek D1 Hubová – Ivachnová sa stavia v žltom FIDICu (zhotoviteľ stavby projektuje a stavia podľa požiadaviek objednávateľa, pozn. red.), ktorý v prípade nepredvídaných udalostí definuje ďalší postup. Je potrebné zdôrazniť, že úsek musíme dostavať najneskôr do roku 2022, inak prídeme o eurofondy na túto časť D1. Vzhľadom na to, že dopravná situácia na území mesta Ružomberok je kritická, a tiež vzhľadom na rozvojové zámery mesta a ohlásenej strategickej investície spoločnosti Mondi, NDS venuje prioritnú pozornosť urýchlenému dokončeniu a odovzdaniu do užívania úseku Hubová – Ivachnová v termíne dokončenia spomínanej investície Mondi. Predpokladám však, že úsek Hubová – Ivachnová do užívania odovzdáme do konca roka 2019.
Zdroj: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=210&t=5718
Koncepcia pokračovania stavby D1 Hubová – Ivachnová bola určená na základe výsledkov rizikových analýz zosuvných území, ktoré sa nachádzajú v území západného portálu tunela, ale aj na celom úseku za východným portálom smerom do Liptovského Mikuláša. Táto analýza ukázala, že je potrebné zmeniť trasu úseku v 2. až 6. kilometri, čo si vyžaduje zabezpečiť celý proces prípravy vrátane EIA. Na zhotovenie stavby bol riadne vysúťažený dodávateľ, ktorý má platnú zmluvu. Úsek D1 Hubová – Ivachnová sa stavia v žltom FIDICu (zhotoviteľ stavby projektuje a stavia podľa požiadaviek objednávateľa, pozn. red.), ktorý v prípade nepredvídaných udalostí definuje ďalší postup. Je potrebné zdôrazniť, že úsek musíme dostavať najneskôr do roku 2022, inak prídeme o eurofondy na túto časť D1. Vzhľadom na to, že dopravná situácia na území mesta Ružomberok je kritická, a tiež vzhľadom na rozvojové zámery mesta a ohlásenej strategickej investície spoločnosti Mondi, NDS venuje prioritnú pozornosť urýchlenému dokončeniu a odovzdaniu do užívania úseku Hubová – Ivachnová v termíne dokončenia spomínanej investície Mondi. Predpokladám však, že úsek Hubová – Ivachnová do užívania odovzdáme do konca roka 2019.
Zdroj: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=210&t=5718
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
Pokyn na zmenu č. 12 k ZM/2013/0395 - D1 Hubová - Ivachnová
https://www.crz.gov.sk/index.php?ID=2746863&l=sk
https://www.crz.gov.sk/index.php?ID=2746863&l=sk
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
V 04/2017 bude ukončen hydrogeologický průzkum v tunelu Čebrať. NDS se problému s tunelem věnuje a přípravu jiných řešení nepodceňuje. Již brzo má být známo více.
Zdroj: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=213&t=5815
Zdroj: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=213&t=5815
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
"Na základe výsledkov prieskumu a po vyhodnotení procesu posudzovania vplyvov na životné prostredie bude definitívne jasné, ako pokračovať ďalej v razení tunela Čebrať a vo výstavbe D1 Hubová – Ivachnová," avizovala Žgravčáková pre TASR.
Více: http://www.teraz.sk/ekonomika/nds-vysle ... lanok.html ."V súčasnej dobe sa pracuje len na mostných konštrukciách, ostatné objekty sú dotknuté zastavením zo strany objednávateľa," priblížila pre TASR Jana Matulajová zo spoločnosti OHL ŽS. Firma spolu so spoločnosťou Váhostav-SK buduje tento úsek za zmluvnú cenu 227,26 milióna eur.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
Odpověď z NDS ohledně aktuálního postupu při tunelu Čebrať:
- Vrtné práce pre hydrogeologický prieskum, ktorý sa realizuje v rámci posudzovania vplyvov stavby navrhovaného trasovania tunela Čebrať na jednotlivé zložky životného prostredia boli ukončené. V súčasnosti prebieha spracovanie záverečnej správy z hydrogeologického prieskumu, ktorá bude súčasťou správy EIA. Predpokladaný termín ukončenia komplexného posudzovania EIA je 10/2017. Z predbežných hydrogeochemických výsledkov vyplýva, že v oblasti navrhovaného tunela Čebrať sa vyskytuje rezervoár podzemnej vody, ktorý je dotovaný atmosférickými zrážkami. Na základe výsledkov z vrtných skúšok možno skonštatovať, že rezervoár podzemnej vody sa nachádza v pripovrchovej časti horského masívu Čebrať a vodné zdroje situované v oblasti nebudú razbou navrhovaného tunela Čebrať ovplyvnené, nakoľko medzi rezervoárom podzemnej vody a navrhovaným tunelom Čebrať je nepriepustný íl, ktorý zabraňuje priesaku podzemnej vody do hlbších častí horského masívu. Aby sa predbežné výsledky potvrdili, a aby bolo možné monitorovať vplyv razby navrhovaného tunela Čebrať na vodné zdroje, NDS vydala pokyn zhotoviteľovi na zabudovanie ešte jedného dlhého monitorovacieho vrtu, ktorým sa bude sledovať kvalita a kvantita podzemnej vody na vodnom zdroji Stará Hrboltová.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
Budovatelské nadšení opadlo (menší fotogalerie)
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
Proč se nestaví alespoň v části Likava-Ivachnová?
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
-
- Příspěvky: 1074
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
ta informace už tady proběhla, hlušina z ražby tunelu měla být použita do náspů zbytku trasy - takto by se pro urychlení musela kupovat.
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
Spojení Likavka-Ivachnová jako samostatný úsek je prakticky zbytečné, ničemu nepomůže.