Jánovce - Jablonov (v provozu)

Vše o výstavbě, provozu a údržbě této slovenské dálnice.
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: D1 Jánovce - Jablonov

Příspěvek od ML90 »

Přesně tak, je to symbol světového dědictví UNESCO a v tohle konkrétním případě je jím míněn kostel v obci Žehra, který je zapsán spolu se Spišským hradem, Spišskou kapitulou a Levočou.
musklin
Příspěvky: 459
Registrován: 10.11.2013 11:54:33

Re: D1 Jánovce - Jablonov

Příspěvek od musklin »

Značení je v poho.
Je zajímavé, že Slováci, kteří měli pořád ty svoje "specifika" se namísto vymýšlelní vymyšleného dokázali inspirovat jinde.
Škoda, že to v Evropě nejde doznačit sever jih východ západ jak v USA. To je dokonalost sama.
V Praze by se to dalo, ale nikdo ze zabedněnců by to neschválil. Kdyby místo nic neříkajícího Karlovy vary bylo u sjezdu z mostu Barikádníků do Blanky WEST/SOUTH, tak by to bylo 100 x lepší.
mts
Příspěvky: 595
Registrován: 1.4.2009 8:19:14

Re: D1 Jánovce - Jablonov

Příspěvek od mts »

Americka města zalozena většinou na systemu pravoúhlých bloku a způsob pohybu v nich a kolem nich (jedu na jih, jedu na severozapad) je něco jiného nez stredoevropska realita. Historicka města, clenity teren, klikatici se ulice a silnice. Navíc tady tretina populace ani nevi kde je prava a leva a dela ji problém udrzet auto v primem smeru v jizdnim pruhu a občas se přitom ještě podivat do zpětného zrcatka… Nemluve o tom když prijde zatáčka a ještě se sešeří…
musklin
Příspěvky: 459
Registrován: 10.11.2013 11:54:33

Re: D1 Jánovce - Jablonov

Příspěvek od musklin »

máte pravdu já souhlasím, proto píšu, že škoda, že to v Evropě nejde.
V praze by to ale šlo a pomohlo by to.
Rio13zm
Příspěvky: 458
Registrován: 21.1.2015 19:34:41

Re: D1 Jánovce - Jablonov

Příspěvek od Rio13zm »

v com je to divne/des?
dvs
Příspěvky: 3622
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: D1 Jánovce - Jablonov

Příspěvek od dvs »

Jaká je povolená rychlost v tunelu Šibenik.
Jaké jsou plus a mínus betonových svodidel místo zatravněného pásu s ocelovými svodidly?
Rio13zm
Příspěvky: 458
Registrován: 21.1.2015 19:34:41

Re: D1 Jánovce - Jablonov

Příspěvek od Rio13zm »

Sibenik a Borik maju po 100km/h, (Sitina 80-tunel v meste, Branisko a Horelica po 80-zatial jednorurove)

k tym zvodidlam, u nas budu na novych usekoch uz iba betonove. niekde aj ocelove, pri portaloch, mostoch a podobne ale na dlhych usekoch medzi exitmi iba beton. tak isto aj stare useky sa modernizuju na beton. nasiel som jeden starsi dokument, ak by ta tato tema zaujala:
http://www.telecom.gov.sk/files/doprava ... 2_2004.pdf

a niekolko otazok a odpovedi:
- aky je cenovy rozdiel medzi betonovymi zvodidlami a zelenymi pasom s ocelovymi zvodidlami
- ako mozno porovnat bezpecnost oboch typov zvodidiel
- aky je psychologicky vplyv betonoveho mantinelu na vodica
- ako je osetrene oslnovanie vodicov protiiducimi vozidlami
- aky je celkovy vplyv na dimenzovanie dazdovej kanalizacie
- aky je vplyv na sposob zimnej udrzby dialnice a sposob skladkovania snehu
- aky je vplyv na prehrievanie dialnice v letnych dnoch a podchladzovanie v case holomrazov
- aky je vplyv na zmenu hydrologickej bilancie v podlozi dialnice
- aky je vplyv na hlucnost a prasnost dialnice
- aky je esteticky prinos

-cenovy rozdiel je dost v neprospech New Jersey, jedna sa ale o vstupne naklady, udrzbovo je New Jersey vyjme vaznych dopravnych nehod bezudrzbovy
-bezpecnost : ocelove sa deformuju, okrem toho maju tendenciu obcas odstrelit vozidlo vsade inde len nie tam, kde je to bezpecne. Ich oprava je len kozmeticka, po jednej co i len malej kolizii ocel nesplna poziadavky na pruzonost, deformaciu, vrubovu huzevnatost.... stava sa vlastne nebezpecnym, nema vlastnosti ako nove neporusene
-vplyv mantinelu na vodica je o otazke zvyku, je jasne ze nikto nejde rad okolo pasu betonu v tesnej blizkosti, po zvyknuti si vodic ani na to nereaguje
-oslnenie protiiducimi vozidlamy je osetrene prave povahou betonoveho zvodidla, je celorocne nepresvetlitelne pre osobne vozidla, pre kamiony a autobusy to vzhladom na posed vodica nehra az taku ulohu
-vplyv na dimenzovanie dazdovej kanalizacie je podla mna minimalny, na to by mal odpovedat nejaky projektant :arrow:
-dalsie body by mal zodpovedat niekto podstatne zdatnejsi, co sa tyka estetiky...no podla mna ak clovek nie je ortodoxny industrialista a nevzrusuje ho sedy beton tak zhola ziaden , ide cisto o prakticnost a bezpecnost, plus o bezproblemovu udrzbu 8)
Ondra O.K.
Příspěvky: 339
Registrován: 11.3.2009 16:09:01

Re: D1 Jánovce - Jablonov

Příspěvek od Ondra O.K. »

Rio13zm píše:Sibenik a Borik maju po 100km/h, (Sitina 80-tunel v meste, Branisko a Horelica po 80-zatial jednorurove)
Zajimave je ze v Boriku funguje fixne zimni/letni obdobi kdy se prepina 80/100 km/h bez ohledu na pocasi venku. V Sibeniku je ve stejny okamzik (minule tydny) 100 km/h i kdyz je v Boriku 80 km/h.. V Branisku obcas byva na zacatku tunelu (od PO) i 60 km/h, ktera se posleze zveda na 80 km/h, zrejme kvuli moznemu kluzkem prechodu povrchu.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: D1 Jánovce - Jablonov

Příspěvek od Diaľničiar »

Bude probíhat jarní údržba tunelu Šibenik
zdroj: z portálu NDS
zdroj: z portálu NDS
Snímka.PNG (6.31 KiB) Zobrazeno 6343 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: D1 Jánovce - Jablonov

Příspěvek od Diaľničiar »

PRIVÁDZAČ SPIŠSKÁ NOVÁ VES – LEVOČA, II. ETAPA (odbornější článek)

Napojenie miest Spišská Nová Ves a Levoča na diaľnicu D1 po dobudovaní diaľničných úsekov D1 Jánovce – Jablonov, I. úsek a D1 Jánovce – Jablonov, II. úsek je zabezpečené mimoúrovňovou križovatkou Levoča a privádzačom Spišská Nová Ves – Levoča, I. etapa. Spojenie mesta Spišská Nová Ves, južnej časti mesta Levoča a jeho okolia nie je riešené ideálne.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Jánovce - Jablonov (v provozu)

Příspěvek od Diaľničiar »

V rámci aktualizace tohoto vlákna jsem doplnil a upravil téměř od základů úvodní příspěvek plus pročetl celou tému a odstranil několik neplatných odkazů v některých příspěvcích se zachovaním linie debaty. Dále se ještě stále nedořešil nešťastný pád mostního objektu, kde stát sice obvinil německou statičku, ale další informace z 04/2016 ještě říká, že pozůstalí žalují zhotovitele, více pak zde: http://www.ta3.com/clanok/1082428/pad-m ... itela.html . Kauza se vleče 4. rokem.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Jánovce - Jablonov (v provozu)

Příspěvek od Diaľničiar »

Česká firma má vyplatit odškodné za spadnutý most :arrow:

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=213&t=5744
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Jánovce - Jablonov (v provozu)

Příspěvek od Diaľničiar »

vlastně na margo tady příspěvku od Jirky tady ani nejsou odkazy na samotnou odpočívku Levoča, pouze pak v úvodním příspěvku ve vizualizaci, takže tady záběry z roku 2016 na odpočívku na tomto úseku; na záběrech je i navazující dálnice a okolí, ale i vícero záběrů na odpočívku a pak poslední půlminuta hlavně :arrow:



Tato odpočívka je již ve stylu velkých v západním stylu. Nejen kapacitou, ale i službami a vzhledem k umístnění na kopci dál od dálnice je utlumen hluk z dálnice a zároveň poskytuje i výhled na krásné město Levoča. Na odpočívce je k dispozici ČSPH Shell (s výstavbou se začalo takto před rokem), dětské hřiště, parkování pro více jak 100 osobních vozidel, 16 autobusů, 47 nákladních vozů. Prostor pro motorest, v areálu se pamatuje na bezbariérovost, přístup ze všech směrů díky MÚK. Od dálnice je vzdálena asi 150m, v rámci úseku na km 10,7. Prostor i pro motorest a část i pro vážení vozidel.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Jánovce - Jablonov (v provozu)

Příspěvek od Diaľničiar »

17.2. bude v obou směrech na 4h uzavřen tunel Šibenik na D1 u Levoče z důvodu měření stability svahu :arrow:

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=220&t=6524
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Jánovce - Jablonov (v provozu)

Příspěvek od Diaľničiar »

Koncem 2012 se tady zhroutil most. Je to již skoro 10 let, ale spory se vedou dodnes. Je dobře si to připomenout, ačkoliv ten průběh se dal očekávat.

Ďalšie pojednávanie k pádu mosta pri Iliašovciach bude v apríli, nemecká statička si naďalej stojí za svojimi výpočtami :arrow:

https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/da ... vypoctami/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Jánovce - Jablonov (v provozu)

Příspěvek od Diaľničiar »

11/2022: Smutné výročí: Před deseti lety se stala tragédie, která zasáhla celé Slovensko. Výstavba dálničního mostu u obce Kurimany si vyžádala čtyři oběti a 11 zraněných.

https://tvnoviny.sk/domace/clanok/33615 ... -slovensko
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Jánovce - Jablonov (v provozu)

Příspěvek od Diaľničiar »

Článek, který se věnuje vyhlášení VO na stavební povolení přivaděče za obcí Harichovce ke Spišskej Novej Vsi. Dlouhý bude 1,3 km, plánuje se prakticky 2 dekády.

https://spis.korzar.sme.sk/c/23154633/k ... vanie.html

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „D1 (SK)“