Jánovce - Jablonov (v provozu)
Re: D1 Jánovce - Jablonov
Přesně tak, je to symbol světového dědictví UNESCO a v tohle konkrétním případě je jím míněn kostel v obci Žehra, který je zapsán spolu se Spišským hradem, Spišskou kapitulou a Levočou.
Re: D1 Jánovce - Jablonov
Značení je v poho.
Je zajímavé, že Slováci, kteří měli pořád ty svoje "specifika" se namísto vymýšlelní vymyšleného dokázali inspirovat jinde.
Škoda, že to v Evropě nejde doznačit sever jih východ západ jak v USA. To je dokonalost sama.
V Praze by se to dalo, ale nikdo ze zabedněnců by to neschválil. Kdyby místo nic neříkajícího Karlovy vary bylo u sjezdu z mostu Barikádníků do Blanky WEST/SOUTH, tak by to bylo 100 x lepší.
Je zajímavé, že Slováci, kteří měli pořád ty svoje "specifika" se namísto vymýšlelní vymyšleného dokázali inspirovat jinde.
Škoda, že to v Evropě nejde doznačit sever jih východ západ jak v USA. To je dokonalost sama.
V Praze by se to dalo, ale nikdo ze zabedněnců by to neschválil. Kdyby místo nic neříkajícího Karlovy vary bylo u sjezdu z mostu Barikádníků do Blanky WEST/SOUTH, tak by to bylo 100 x lepší.
Re: D1 Jánovce - Jablonov
Americka města zalozena většinou na systemu pravoúhlých bloku a způsob pohybu v nich a kolem nich (jedu na jih, jedu na severozapad) je něco jiného nez stredoevropska realita. Historicka města, clenity teren, klikatici se ulice a silnice. Navíc tady tretina populace ani nevi kde je prava a leva a dela ji problém udrzet auto v primem smeru v jizdnim pruhu a občas se přitom ještě podivat do zpětného zrcatka… Nemluve o tom když prijde zatáčka a ještě se sešeří…
Re: D1 Jánovce - Jablonov
máte pravdu já souhlasím, proto píšu, že škoda, že to v Evropě nejde.
V praze by to ale šlo a pomohlo by to.
V praze by to ale šlo a pomohlo by to.
Re: D1 Jánovce - Jablonov
v com je to divne/des?
Re: D1 Jánovce - Jablonov
Jaká je povolená rychlost v tunelu Šibenik.
Jaké jsou plus a mínus betonových svodidel místo zatravněného pásu s ocelovými svodidly?
Jaké jsou plus a mínus betonových svodidel místo zatravněného pásu s ocelovými svodidly?
Re: D1 Jánovce - Jablonov
Sibenik a Borik maju po 100km/h, (Sitina 80-tunel v meste, Branisko a Horelica po 80-zatial jednorurove)
k tym zvodidlam, u nas budu na novych usekoch uz iba betonove. niekde aj ocelove, pri portaloch, mostoch a podobne ale na dlhych usekoch medzi exitmi iba beton. tak isto aj stare useky sa modernizuju na beton. nasiel som jeden starsi dokument, ak by ta tato tema zaujala:
http://www.telecom.gov.sk/files/doprava ... 2_2004.pdf
a niekolko otazok a odpovedi:
- aky je cenovy rozdiel medzi betonovymi zvodidlami a zelenymi pasom s ocelovymi zvodidlami
- ako mozno porovnat bezpecnost oboch typov zvodidiel
- aky je psychologicky vplyv betonoveho mantinelu na vodica
- ako je osetrene oslnovanie vodicov protiiducimi vozidlami
- aky je celkovy vplyv na dimenzovanie dazdovej kanalizacie
- aky je vplyv na sposob zimnej udrzby dialnice a sposob skladkovania snehu
- aky je vplyv na prehrievanie dialnice v letnych dnoch a podchladzovanie v case holomrazov
- aky je vplyv na zmenu hydrologickej bilancie v podlozi dialnice
- aky je vplyv na hlucnost a prasnost dialnice
- aky je esteticky prinos
-cenovy rozdiel je dost v neprospech New Jersey, jedna sa ale o vstupne naklady, udrzbovo je New Jersey vyjme vaznych dopravnych nehod bezudrzbovy
-bezpecnost : ocelove sa deformuju, okrem toho maju tendenciu obcas odstrelit vozidlo vsade inde len nie tam, kde je to bezpecne. Ich oprava je len kozmeticka, po jednej co i len malej kolizii ocel nesplna poziadavky na pruzonost, deformaciu, vrubovu huzevnatost.... stava sa vlastne nebezpecnym, nema vlastnosti ako nove neporusene
-vplyv mantinelu na vodica je o otazke zvyku, je jasne ze nikto nejde rad okolo pasu betonu v tesnej blizkosti, po zvyknuti si vodic ani na to nereaguje
-oslnenie protiiducimi vozidlamy je osetrene prave povahou betonoveho zvodidla, je celorocne nepresvetlitelne pre osobne vozidla, pre kamiony a autobusy to vzhladom na posed vodica nehra az taku ulohu
-vplyv na dimenzovanie dazdovej kanalizacie je podla mna minimalny, na to by mal odpovedat nejaky projektant
-dalsie body by mal zodpovedat niekto podstatne zdatnejsi, co sa tyka estetiky...no podla mna ak clovek nie je ortodoxny industrialista a nevzrusuje ho sedy beton tak zhola ziaden , ide cisto o prakticnost a bezpecnost, plus o bezproblemovu udrzbu 8)
k tym zvodidlam, u nas budu na novych usekoch uz iba betonove. niekde aj ocelove, pri portaloch, mostoch a podobne ale na dlhych usekoch medzi exitmi iba beton. tak isto aj stare useky sa modernizuju na beton. nasiel som jeden starsi dokument, ak by ta tato tema zaujala:
http://www.telecom.gov.sk/files/doprava ... 2_2004.pdf
a niekolko otazok a odpovedi:
- aky je cenovy rozdiel medzi betonovymi zvodidlami a zelenymi pasom s ocelovymi zvodidlami
- ako mozno porovnat bezpecnost oboch typov zvodidiel
- aky je psychologicky vplyv betonoveho mantinelu na vodica
- ako je osetrene oslnovanie vodicov protiiducimi vozidlami
- aky je celkovy vplyv na dimenzovanie dazdovej kanalizacie
- aky je vplyv na sposob zimnej udrzby dialnice a sposob skladkovania snehu
- aky je vplyv na prehrievanie dialnice v letnych dnoch a podchladzovanie v case holomrazov
- aky je vplyv na zmenu hydrologickej bilancie v podlozi dialnice
- aky je vplyv na hlucnost a prasnost dialnice
- aky je esteticky prinos
-cenovy rozdiel je dost v neprospech New Jersey, jedna sa ale o vstupne naklady, udrzbovo je New Jersey vyjme vaznych dopravnych nehod bezudrzbovy
-bezpecnost : ocelove sa deformuju, okrem toho maju tendenciu obcas odstrelit vozidlo vsade inde len nie tam, kde je to bezpecne. Ich oprava je len kozmeticka, po jednej co i len malej kolizii ocel nesplna poziadavky na pruzonost, deformaciu, vrubovu huzevnatost.... stava sa vlastne nebezpecnym, nema vlastnosti ako nove neporusene
-vplyv mantinelu na vodica je o otazke zvyku, je jasne ze nikto nejde rad okolo pasu betonu v tesnej blizkosti, po zvyknuti si vodic ani na to nereaguje
-oslnenie protiiducimi vozidlamy je osetrene prave povahou betonoveho zvodidla, je celorocne nepresvetlitelne pre osobne vozidla, pre kamiony a autobusy to vzhladom na posed vodica nehra az taku ulohu
-vplyv na dimenzovanie dazdovej kanalizacie je podla mna minimalny, na to by mal odpovedat nejaky projektant
-dalsie body by mal zodpovedat niekto podstatne zdatnejsi, co sa tyka estetiky...no podla mna ak clovek nie je ortodoxny industrialista a nevzrusuje ho sedy beton tak zhola ziaden , ide cisto o prakticnost a bezpecnost, plus o bezproblemovu udrzbu 8)
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- Příspěvky: 339
- Registrován: 11.3.2009 16:09:01
Re: D1 Jánovce - Jablonov
Zajimave je ze v Boriku funguje fixne zimni/letni obdobi kdy se prepina 80/100 km/h bez ohledu na pocasi venku. V Sibeniku je ve stejny okamzik (minule tydny) 100 km/h i kdyz je v Boriku 80 km/h.. V Branisku obcas byva na zacatku tunelu (od PO) i 60 km/h, ktera se posleze zveda na 80 km/h, zrejme kvuli moznemu kluzkem prechodu povrchu.Rio13zm píše:Sibenik a Borik maju po 100km/h, (Sitina 80-tunel v meste, Branisko a Horelica po 80-zatial jednorurove)
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D1 Jánovce - Jablonov
Bude probíhat jarní údržba tunelu Šibenik
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D1 Jánovce - Jablonov
PRIVÁDZAČ SPIŠSKÁ NOVÁ VES – LEVOČA, II. ETAPA (odbornější článek)
Napojenie miest Spišská Nová Ves a Levoča na diaľnicu D1 po dobudovaní diaľničných úsekov D1 Jánovce – Jablonov, I. úsek a D1 Jánovce – Jablonov, II. úsek je zabezpečené mimoúrovňovou križovatkou Levoča a privádzačom Spišská Nová Ves – Levoča, I. etapa. Spojenie mesta Spišská Nová Ves, južnej časti mesta Levoča a jeho okolia nie je riešené ideálne.
Napojenie miest Spišská Nová Ves a Levoča na diaľnicu D1 po dobudovaní diaľničných úsekov D1 Jánovce – Jablonov, I. úsek a D1 Jánovce – Jablonov, II. úsek je zabezpečené mimoúrovňovou križovatkou Levoča a privádzačom Spišská Nová Ves – Levoča, I. etapa. Spojenie mesta Spišská Nová Ves, južnej časti mesta Levoča a jeho okolia nie je riešené ideálne.
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Jánovce - Jablonov (v provozu)
V rámci aktualizace tohoto vlákna jsem doplnil a upravil téměř od základů úvodní příspěvek plus pročetl celou tému a odstranil několik neplatných odkazů v některých příspěvcích se zachovaním linie debaty. Dále se ještě stále nedořešil nešťastný pád mostního objektu, kde stát sice obvinil německou statičku, ale další informace z 04/2016 ještě říká, že pozůstalí žalují zhotovitele, více pak zde: http://www.ta3.com/clanok/1082428/pad-m ... itela.html . Kauza se vleče 4. rokem.
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Jánovce - Jablonov (v provozu)
Česká firma má vyplatit odškodné za spadnutý most
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=213&t=5744
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=213&t=5744
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Jánovce - Jablonov (v provozu)
vlastně na margo tady příspěvku od Jirky tady ani nejsou odkazy na samotnou odpočívku Levoča, pouze pak v úvodním příspěvku ve vizualizaci, takže tady záběry z roku 2016 na odpočívku na tomto úseku; na záběrech je i navazující dálnice a okolí, ale i vícero záběrů na odpočívku a pak poslední půlminuta hlavně
Tato odpočívka je již ve stylu velkých v západním stylu. Nejen kapacitou, ale i službami a vzhledem k umístnění na kopci dál od dálnice je utlumen hluk z dálnice a zároveň poskytuje i výhled na krásné město Levoča. Na odpočívce je k dispozici ČSPH Shell (s výstavbou se začalo takto před rokem), dětské hřiště, parkování pro více jak 100 osobních vozidel, 16 autobusů, 47 nákladních vozů. Prostor pro motorest, v areálu se pamatuje na bezbariérovost, přístup ze všech směrů díky MÚK. Od dálnice je vzdálena asi 150m, v rámci úseku na km 10,7. Prostor i pro motorest a část i pro vážení vozidel.
Tato odpočívka je již ve stylu velkých v západním stylu. Nejen kapacitou, ale i službami a vzhledem k umístnění na kopci dál od dálnice je utlumen hluk z dálnice a zároveň poskytuje i výhled na krásné město Levoča. Na odpočívce je k dispozici ČSPH Shell (s výstavbou se začalo takto před rokem), dětské hřiště, parkování pro více jak 100 osobních vozidel, 16 autobusů, 47 nákladních vozů. Prostor pro motorest, v areálu se pamatuje na bezbariérovost, přístup ze všech směrů díky MÚK. Od dálnice je vzdálena asi 150m, v rámci úseku na km 10,7. Prostor i pro motorest a část i pro vážení vozidel.
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Jánovce - Jablonov (v provozu)
17.2. bude v obou směrech na 4h uzavřen tunel Šibenik na D1 u Levoče z důvodu měření stability svahu
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=220&t=6524
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=220&t=6524
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Jánovce - Jablonov (v provozu)
Koncem 2012 se tady zhroutil most. Je to již skoro 10 let, ale spory se vedou dodnes. Je dobře si to připomenout, ačkoliv ten průběh se dal očekávat.
Ďalšie pojednávanie k pádu mosta pri Iliašovciach bude v apríli, nemecká statička si naďalej stojí za svojimi výpočtami
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/da ... vypoctami/
Ďalšie pojednávanie k pádu mosta pri Iliašovciach bude v apríli, nemecká statička si naďalej stojí za svojimi výpočtami
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/da ... vypoctami/
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Jánovce - Jablonov (v provozu)
11/2022: Smutné výročí: Před deseti lety se stala tragédie, která zasáhla celé Slovensko. Výstavba dálničního mostu u obce Kurimany si vyžádala čtyři oběti a 11 zraněných.
https://tvnoviny.sk/domace/clanok/33615 ... -slovensko
https://tvnoviny.sk/domace/clanok/33615 ... -slovensko
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Jánovce - Jablonov (v provozu)
Článek, který se věnuje vyhlášení VO na stavební povolení přivaděče za obcí Harichovce ke Spišskej Novej Vsi. Dlouhý bude 1,3 km, plánuje se prakticky 2 dekády.
https://spis.korzar.sme.sk/c/23154633/k ... vanie.html
https://spis.korzar.sme.sk/c/23154633/k ... vanie.html