Lietavská Lúčka - Dubná Skala (ve výstavbě)
Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
U takovéhle velkostavby bych jim zdržení o dva roky ani nevyčítal. Když si vezmu jak se u nás táhly jiné, nesrovnatelně jednodušší stavby, tak mi to nepřipadá tak hrozné. Důležité je, že stavba běží a razičské práce jsou už skoro hotové.
Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
Oficialne je stale termin sprevadzkovania 12/2019 (nerealne), posunuli termin dokoncenia na 12/2022. Problem nie je ani tak s tunelom ako s povrchovou castou useku kde sa dokonca jeden most este ani nezacal stavat a to bezi stavba uz 4 roky
Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
Má ten most již platné stavební povolení? SO 202 pokud si dobře pamatuji
Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
... o tři ...xsedivy píše:To je sice pekne, ale zrovna predlzili dobu vystavby o dva roky
-
- Příspěvky: 809
- Registrován: 29.5.2009 7:47:12
- Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
Snažil jsme se někde najít nějaké odpočítavadlo, do proražení už se nikumu aktuální informace nebudou poskytovat: https://www.zilinak.sk/prispevky/10123/ ... poskytovat
Myslím, že je to spíš k propagaci, než k zatajení...
Myslím, že je to spíš k propagaci, než k zatajení...
Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
Třeba je to proto že si nejsou jistí kolik těch tunelů vyrazí. Buď se trefí a budou dva nebo za pár let budou čtyři... Pokud nebude u Žiliny ohňostroj v příštích dnech, budou tunely 4. Ty vlaky kolem Váhu je potřeba taky narovnat.rumpeak píše:Snažil jsme se někde najít nějaké odpočítavadlo, do proražení už se nikumu aktuální informace nebudou poskytovat: https://www.zilinak.sk/prispevky/10123/ ... poskytovat
Myslím, že je to spíš k propagaci, než k zatajení...
Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
njn chtějí si taky ukrojit trochu toho PR... Taky jsem to sledoval, ale podle propočtu by to tak mělo vycházet
-
- Příspěvky: 809
- Registrován: 29.5.2009 7:47:12
- Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
Řekl bych, že už je proraženo podle rychlosti, kterou se razilo v minulých měsících, ale pořád ticho po pěšině...
Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
To je divné, většinou je kolem dost slávy.
Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
Proraženo už je, teď se tvrdá hornická práce musí potěmkinovsky zakrýt tak, že se v místě prorážky prostor zajistí a následně se provizorně "vyzdí" stěna, která se pak při slavnostní prorážce strojem probourá a dojde na slavnostní snímečky a přípitky...
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
Taky se ještě musí dochladit šampáňo
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
Tak podle neoficiálních informací opravdu dnes proraženo. Konečně.
Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
Snad to není fotomontáž
- Přílohy
-
- 40273339_10211215029404232_1629996224054558720_n (1).jpg (48.73 KiB) Zobrazeno 5225 x
Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
"Jedna rúra tunela Višňové je prerazená, druhá rúra bude prerazená začiatkom septembra, presný termín závisí od geologických podmienok v záverečných častiach tunela," potvrdila dnes pre HN hovorkyňa Národnej dialničnej spoločnosti Michaela Michalová.
-
- Příspěvky: 171
- Registrován: 14.3.2009 11:14:37
Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
Je opravdu skvělý pocit otevírat web, který se jmenuje "České dálnice", abych se zde dočetl o pokroku a úspěších výstavby dálnic na Slovensku a totálně paralyzované a zneschopněné výstavbě dálnic v Čechách. Je to opravdu hluboká deprese a už jsme patrně padli na úplné dno, protože není vidět ani obrat k lepšímu, ani vidina toho, že takový obrat kdy nastane.
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
No zase u nas se jeste nestalo, ze by se postavil a zprovoznil kus dalnice (Dubna Skala-Turany), aby se pak zjistilo, ze neni jak pokracovat a posledni nerozestaveny usek mezi Bratislavou a Kosicemi se musel pretrasovat.Speedy Gonzales píše:Je opravdu skvělý pocit otevírat web, který se jmenuje "České dálnice", abych se zde dočetl o pokroku a úspěších výstavby dálnic na Slovensku a totálně paralyzované a zneschopněné výstavbě dálnic v Čechách. Je to opravdu hluboká deprese a už jsme patrně padli na úplné dno, protože není vidět ani obrat k lepšímu, ani vidina toho, že takový obrat kdy nastane.
Na Slovensku se take stavi hlavne D1; od Kosic na hranice se pritom ale jeste nic nedeje. Na ceske D1 chybi posledni usek, ale i tak mame dalnicni spojeni vsech tri nejvetsich mest.
Na Slovensku taky uplne chybi dezite "pricky" R2, R3, R1. U nas sice chybi D42 nebo D55, ale D1+D46+D35 je dokazi z podstatne casti nahradit.
R7 na Slovensku teprve zacali stavet, z nasi D35 jsou ty nejdulezitejsi useky davno hotove.
A pak je tu stav silnic I. tridy, ktery je u nas nesrovatelne lepsi. Viz zde na foru vlakno k slovenskych jednickach. O dvojkach ani nemluve.
Tim nechci rict, ze je to u nas skvele a na Slovensku katastrofa, ale ze je to trochu slozitejsi, nez ze by to byl na Slovensku samy pokrok a u nas byla vystavba paralyzovana.
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
-
- Příspěvky: 171
- Registrován: 14.3.2009 11:14:37
Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
Aha ...
A kdy se tedy dočkáme hotové D0? Nebo D3? Pokud vím, tak z D35 ty "nejdůležitější úseky" Opatovic-Mohlenice a HK-Turnov stale nejsou a jen tak nebudou (v duhém případě možná i definitivně). Na těchto úsecích příprava buď postupuje neskutečně pomalu, nebo se točí v nekonečných kruzích připomínek a odvolávání, takže my se jich za našich životů nedočkáme.
Navíc, u nás se stale výstavba dálnic řídí představou zhruba zhmotněnou titulní mapou dálniční site na tomto webu. Až teprve nedávno jsem zaregistroval velice nesmělou aktivitu ŘSD, která se zabývá i nějakým výhledem dál do budoucnosti, např. že bude jednou take potřeba postavit dálnice po vzdálenějsím obvodu republiky, jako třeba Ústí-Vary, Vary-Plzeň, Plzeň-ČB, ČB-Jihlava, Jihlava-Pardubice, a některé další významné směry. To mně přijde trochu dost pozdě, při rychlosti přípravy dálnic u nás, tohle téma se mělo otevřít už někdy v 90. letech ...
A Slovákům bych teda rozhodně nic nevyčítal, při nesrovnatelně náročnějších podmínkách trasování dálnic u nich. V Čechách neumíme ani pořádně postavit dálniční most - viz zmrvené věchny mosty na jižním segmentu D0, které evidentně trpí již nárhovou chybou. Obrovskou návrhovou chybou jsou také všechny dvoupruhové tunelové trouby na D0. A mohli bychom pokračovat, např. nevhodný design MÚK, atd.
A kdy se tedy dočkáme hotové D0? Nebo D3? Pokud vím, tak z D35 ty "nejdůležitější úseky" Opatovic-Mohlenice a HK-Turnov stale nejsou a jen tak nebudou (v duhém případě možná i definitivně). Na těchto úsecích příprava buď postupuje neskutečně pomalu, nebo se točí v nekonečných kruzích připomínek a odvolávání, takže my se jich za našich životů nedočkáme.
Navíc, u nás se stale výstavba dálnic řídí představou zhruba zhmotněnou titulní mapou dálniční site na tomto webu. Až teprve nedávno jsem zaregistroval velice nesmělou aktivitu ŘSD, která se zabývá i nějakým výhledem dál do budoucnosti, např. že bude jednou take potřeba postavit dálnice po vzdálenějsím obvodu republiky, jako třeba Ústí-Vary, Vary-Plzeň, Plzeň-ČB, ČB-Jihlava, Jihlava-Pardubice, a některé další významné směry. To mně přijde trochu dost pozdě, při rychlosti přípravy dálnic u nás, tohle téma se mělo otevřít už někdy v 90. letech ...
A Slovákům bych teda rozhodně nic nevyčítal, při nesrovnatelně náročnějších podmínkách trasování dálnic u nich. V Čechách neumíme ani pořádně postavit dálniční most - viz zmrvené věchny mosty na jižním segmentu D0, které evidentně trpí již nárhovou chybou. Obrovskou návrhovou chybou jsou také všechny dvoupruhové tunelové trouby na D0. A mohli bychom pokračovat, např. nevhodný design MÚK, atd.
Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
Čtvrtek 13.9. dle nepotvrzených informací (dialnice.info) by mělo proběhnout slavnostní proražení STR.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
Tunel Višňové byl přeražený v obou rourách
http://forum.ceskedalnice.cz/viewforum.php?f=218
14 887 metrů bylo celkem vyraženo a vyvezeno bylo 1,6 mil. m3 zeminy
http://forum.ceskedalnice.cz/viewforum.php?f=218
14 887 metrů bylo celkem vyraženo a vyvezeno bylo 1,6 mil. m3 zeminy
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
ta kvalita zvuku je místami špatná, uvidíme k čemu se opravdu dostane investor a k čemu ministerstvo atd.
problémy pro cenu jsem čekal ze začátku vzhledem k podmínkám na SK trhu ...
jeden článek, který to mapuje stručně co je na odkazu, když video zmizne: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=218&t=6354
na druhou stranu je to nejdelší tunel, prozatím, na Slovensku, který se nerazil s nejlepším průběhem i když ta snaha byla a stát pro to udělal maximum, které mohl, ale to, že nejsou vydaná SP na většinu objektů je i problém výměny manažmentů NDS ze začátku vládnutí, co byl problém na vícero dálničních staveb
variant vyhození zhotovitele ze stavby je méně pravděpodobný než variant, že to zhotovitel vzdá sám, ale s tím, že napadne investora, aby tak odsunul pravé důvody, ale oba dva tyto varianty jsou stále na pozadí dalších možností, kterými bude prodloužení lehoty výstavby a získání dalších peněz pro výstavbu i když možná s uplatněním sankcií
to co nazval minister dopravy problémem, tedy, že se nestaví na povrchu není novinka, protože to samotní zhotovitelé říkají dost dlouho, již to naznačuje problémy na obou stranách
a to s čím se dozor setkal a nesetkal jsou bludy
pokud by to nedokázal zhotovitel dobudovat, tak bude muset odstoupit, děje se to v EU i mimo běžně, natáhne se pro sehnání dalšího proces dobudování o 1/2 roku až 1 rok když bude snaha ze strany investora, protože tady nepůjde o dodání EIA či změnu trasy atd.
ale to si bude žádat konkrétní postup ze strany státu a nejen slova do kamer vzhledem k tomu jaké jsou možnosti a nemožnosti na toto zatlačit
ceny na vyražení jsou 1/5 z cen nákladů, ale vyražení je část, kde je zbytek vnitřku a povrchové stavby nejsou lacné a ani nebudou, vzhledem k tomu, že se staví (SK stavební trh roste poslední období, tedy je tlak na ceny, s tím má problém i zhotovitel D4/R7), nikdo není ochotný dodávat za menší částky i když větší objemy, protože k tomu není důvod a tady v tomto regionu se buduje ve velkém i mimo D1 a mimo silnic celkově, to samé platí o stoupajících cenách nafty a mzdách, kdy není kvalifikovaná pracovní síla a zase to naráží na to na co u D4/R7, hlavní firma tady nemá zázemí, proto se oddaluje proces zesílení prací na povrchu a naopak se hledají výmluvy a investor a stát s tím nic moc nedělá
ale staví se
problémy pro cenu jsem čekal ze začátku vzhledem k podmínkám na SK trhu ...
jeden článek, který to mapuje stručně co je na odkazu, když video zmizne: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=218&t=6354
na druhou stranu je to nejdelší tunel, prozatím, na Slovensku, který se nerazil s nejlepším průběhem i když ta snaha byla a stát pro to udělal maximum, které mohl, ale to, že nejsou vydaná SP na většinu objektů je i problém výměny manažmentů NDS ze začátku vládnutí, co byl problém na vícero dálničních staveb
variant vyhození zhotovitele ze stavby je méně pravděpodobný než variant, že to zhotovitel vzdá sám, ale s tím, že napadne investora, aby tak odsunul pravé důvody, ale oba dva tyto varianty jsou stále na pozadí dalších možností, kterými bude prodloužení lehoty výstavby a získání dalších peněz pro výstavbu i když možná s uplatněním sankcií
to co nazval minister dopravy problémem, tedy, že se nestaví na povrchu není novinka, protože to samotní zhotovitelé říkají dost dlouho, již to naznačuje problémy na obou stranách
a to s čím se dozor setkal a nesetkal jsou bludy
pokud by to nedokázal zhotovitel dobudovat, tak bude muset odstoupit, děje se to v EU i mimo běžně, natáhne se pro sehnání dalšího proces dobudování o 1/2 roku až 1 rok když bude snaha ze strany investora, protože tady nepůjde o dodání EIA či změnu trasy atd.
ale to si bude žádat konkrétní postup ze strany státu a nejen slova do kamer vzhledem k tomu jaké jsou možnosti a nemožnosti na toto zatlačit
ceny na vyražení jsou 1/5 z cen nákladů, ale vyražení je část, kde je zbytek vnitřku a povrchové stavby nejsou lacné a ani nebudou, vzhledem k tomu, že se staví (SK stavební trh roste poslední období, tedy je tlak na ceny, s tím má problém i zhotovitel D4/R7), nikdo není ochotný dodávat za menší částky i když větší objemy, protože k tomu není důvod a tady v tomto regionu se buduje ve velkém i mimo D1 a mimo silnic celkově, to samé platí o stoupajících cenách nafty a mzdách, kdy není kvalifikovaná pracovní síla a zase to naráží na to na co u D4/R7, hlavní firma tady nemá zázemí, proto se oddaluje proces zesílení prací na povrchu a naopak se hledají výmluvy a investor a stát s tím nic moc nedělá
ale staví se
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
fotogalerie NDS aktualizovaná o 9. měsíc: https://www.facebook.com/pg/pomoc.na.di ... tn__=-UC-R